Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

Skrevet
wampster skrev (1 time siden):

Hva med GTA (altså den første) er politisk?

Det du valgte å svare meg på var flisespikkingen min?

At du nå begrenset GTA til å omhandle det første spillet viser jo igjen en tendens til den feilaktige kausaliteten at enkle plot med erketypiske karakterer betyr apolitisk. Som jeg poengterte i innlegget mitt er et symptom på mediet og produksjonsverdien, ikke på tidsånden. Det er mange eksempler på media fra 1997 som har LGBTQ elementer i seg (som ærlig talt er det dere egentlig snakker om når dere sier politikk). In & Out, Chasing Amy, Kissing Jessica Stein, Buffy the Vampire Slayer og Spin City for å nevne noen.

DOOM har ikke politikk i seg fordi DOOM er begrenset til "Taus mann som skyter monster og plukker opp nøkkelkort".

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
wampster skrev (3 timer siden):

Forklar det politiske i det du har fremhevet her.... Altså ikke rett vs galt, gode mot det onde, moral vs ikke moral.
Det politiske..

Rett vs galt er jo politisk allerede ut av døren.

Kupp er galt? Autoritære regimer er fienden..? Det er jo politisk.

Å blindt adlyde ordre? Politisk.

Å bli straffet for å gjøre det rette? Politisk.

...bedrifter som får for mye makt og utøver ondskap? Politisk.

Jeg mener.

Det er jo eksakt det samme som når en karakter erklærer seg ikke-binær i Dragon Age: Det er støtte til, eller kritikk, av politikk som eksisterer i den virkelige verden.

Det å ta politiske standpunkt som at autoritære -- som Donald Trump og Putin -- må stoppes, er politisk.

• Liker 3
Skrevet
DukeNukem3d skrev (På 21.9.2025 den 21.33):

Har det vært noe spesielt å se på Kino i år? Den norske oscarnominerte filmen kanskje

Her er to gode filmer du kan gå å se i kveld

Screenshot_20250926_142227_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20250926_142200_Samsung Internet.jpg

• Liker 2
Skrevet (endret)
mandodiao skrev (15 minutter siden):

Her er to gode filmer du kan gå å se i kveld

Screenshot_20250926_142227_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20250926_142200_Samsung Internet.jpg

Blucher? Neh. Den legendariske scenen i "Kongens Nei" + omvisning på Oscarsborg festning for mange herrens år siden er bra nok for meg :) Lag film om noe nytt da for guds skyld. En film om Norge fra 1800-tallet hadde vært sykt interessant, f.eks krig Sverige-Norge.

Den nr 2 der: Tja! Kanskje det kanskje det

Takk for tips!

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
Skrevet
DukeNukem3d skrev (7 minutter siden):

Lag film om noe nytt da for guds skyld. En film om Norge fra 1800-tallet hadde vært sykt interessant, f.eks krig Sverige-Norge.

At vi her til lands ikke produserer mer fra vår fjernere historie er helt vilt, ww2 er viktig den altså selvfølgelig er den det, men hvor er fantasien, som du nevner vi har jo så mye historie med Sverige og ikke minst Danmark, hele viking tiden, baglere å birkebeinere, noe annet enn ww2 film hadde vært fint.

kort sagt, jeg er enig. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Skulle gjerne sett en storfilm om krigen i 1814 ja.

Det er flere årsaker til at det ikke skjer, og den viktigste handler om penger. Norsk film får lite statsstøtte for tiden, og det går mildt sagt utrolig dårlig for bransjen her i landet nå. Noen tidsperioder er dyrere å skildre enn andre og dette faller inn i kategorien svindyrt. En film om denne krigen vil kreve enorme kostnader i set-design, kostymer, props, VFX og så videre, i hvert fall om den skal inneholde skildringer av ett eller flere slag.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet

Da var motstanden borte, og tråden er gjort om til et harmonisk ekkokammer. Er ikke dette også målet med woke??😂

• Hjerte 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (48 minutter siden):

kort sagt, jeg er enig. 

Snikpellik skrev (18 minutter siden):

Skulle gjerne sett en storfilm om krigen i 1814 ja.

Setter 2 kryss i taket her jeg 😎

Skrevet
Klote skrev (1 time siden):

Da var motstanden borte, og tråden er gjort om til et harmonisk ekkokammer. Er ikke dette også målet med woke??😂

Kumbaya, my Lord!

Haha, må jo ha litt hyggelig stemning og. Tipper de fleste her hadde kost seg i lag, i både enighet og uenighet i det virkelige liv.

Skrevet (endret)

Hvem skulle trodd? Bortsett fra de som fulgte med i timen såklart...

Hvis det var noen tvil om at The Quartering var en nazi-sympatisør.... ehh, chuds vil fremdeles fornekte det.

Jeg bare venter på at MAGA kommer til å ville bannlyse Final Fantasy VII på grunn av Avalanche-aktivismen...

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AtterEnBruker skrev (1 time siden):

Hvem skulle trodd? Bortsett fra de som fulgte med i timen såklart...

Hvis det var noen tvil om at The Quartering var en nazi-sympatisør.... ehh, chuds vil fremdeles fornekte det.

Jeg bare venter på at MAGA kommer til å ville bannlyse Final Fantasy VII på grunn av Avalanche-aktivismen...

image.png.e7bab63947a24fd47438d043677f2eb8.png

Skrevet

Här är en till gladsak eller ett förståligt dåligt resultat av dagens transideoligi/politik.

https://wjla.com/news/local/witness-testifies-in-hearing-for-sex-offender-accused-in-arlington-school-exposure-case-richard-cox-washington-liberty-high-school-wakefield-barcroft-sports-and-fitness-center

Notera att personen alltså ikke blev åtalad för blottning pågrund av trans identitet. 

Inte Norge men tror samma regler gäller i Norge idag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...