Gå til innhold

SIAN blir kjørt av veien (Video)


Anbefalte innlegg

frohmage skrev (29 minutter siden):

Jeg kjørte i en periode mer enn 100k km pr. år. Har ingen iver etter å bortforklare noe som helst, men _for meg_ ser ikke dette ut som et drapsforsøk.

Hvorvidt det er et reelt forsøk på å drepe noen er vanskelig å avgjøre ut i fra videoen, og dersom noen hadde dødd tipper jeg dommen hadde blitt uaktsomt og ikke overlagt drap. 

Hvorvidt man burde forstå at en slik oppførsel kan føre til at noen dør er kanskje opplagt, men vanskelig å bevise at det er et rent drapsforsøk. 

Endret av Baranladion
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, RookieNO said:

For øvrig så bidrar ikke SIAN med noe som helst positivt til samfunnet, kun polarisering.

Vi har veldig mange eksempler på personer eller grupper opp igjennom historien som opponerte mot sterke krefter eller dogmer i samfunnet. Deres vilje og motivasjon gjorde at vi i dag har ett samfunn der det som var svært uglesett eller svært tabu, ja tilogmed ulovlig, nå i dag er helt greit og allment akseptert. Og når man ser tilbake på hvordan samfunnet var før, så er det helt åpenbart at det var den riktige kampen å ta.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (1 time siden):

Hvorvidt det er et reelt forsøk på å drepe noen er vanskelig å avgjøre ut i fra videoen, og dersom noen hadde dødd tipper jeg dommen hadde blitt uaktsomt og ikke overlagt drap. 

Det tipper jeg også, og derfor virker det unaturlig for meg å omtale dette som et drapsforsøk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (36 minutter siden):

Hva er status på denne saken? Fortsatt under etterforskning? Er det virkelig en så komplisert sak?

Så klart ikke, det er videobevis som viser at dem ble påkjørt med vilje. Altså et drapsforsøk.

Dem er redd for at den enormt store muslimske innvandrerbefolkningen vil gå bananas igjen, jo mindre omtale jo bedre fra styresmaktenes side.

Det samme med terrorangrepet i Oslo for litt siden, omtrent ikke omtalt overhode i etterkant.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Selfuniverse said:

Vi har veldig mange eksempler på personer eller grupper opp igjennom historien som opponerte mot sterke krefter eller dogmer i samfunnet. Deres vilje og motivasjon gjorde at vi i dag har ett samfunn der det som var svært uglesett eller svært tabu, ja tilogmed ulovlig, nå i dag er helt greit og allment akseptert. Og når man ser tilbake på hvordan samfunnet var før, så er det helt åpenbart at det var den riktige kampen å ta.

Så hjertelig enig. Den dagen folk slutter å bruke vold når de blir provosert så kan jeg også si at SIAN ikke bidrar med noe positivt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (50 minutter siden):

Hva er status på denne saken? Fortsatt under etterforskning? Er det virkelig en så komplisert sak?

Som nevnt mange ganger nå er status at etterforskningen er fullført og man venter på tiltalebeslutning. Dette tar vanligvis noen måneder. Noen ganger lengre.

Det er vel en relativt komplisert sak med mye involverte, mange vitner, videomateriale, opptakt, ruspåvirkning og muligens psykisk sykdom. Potensielt flere tiltalepunkter som man vil sikre å kunne ettergå for å få dømt spesielt denne ene kvinnen hardt.

Men komplisert eller ei, så tar det normalt en del lengre tid før evt. tiltaler tas ut. I løpet av sommeren vil jeg tippe man er kommet dit, så kanskje det blir rettssak iløpet av året. Det ville vært ganske på snittet hva gjelder tidsbruk vil jeg si.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (2 timer siden):

Vi har veldig mange eksempler på personer eller grupper opp igjennom historien som opponerte mot sterke krefter eller dogmer i samfunnet. Deres vilje og motivasjon gjorde at vi i dag har ett samfunn der det som var svært uglesett eller svært tabu, ja tilogmed ulovlig, nå i dag er helt greit og allment akseptert. Og når man ser tilbake på hvordan samfunnet var før, så er det helt åpenbart at det var den riktige kampen å ta.

Det er nedslående at ikke samfunnets rabulister tar denne kampen. Otto Jespersen, Kjetil Rolness, Anine Kierulf, Redaktører, Journalister og akademikere burde ta eierskap til ytringsfriheten og trosse voldsmenn og terrorister.

Ikke en snever organisasjon som hater Islam.

-k

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Når det gjelder ytringsfrihet så ser man jo hvor svake våre ledere. Støre var nylig i Tyrkia, og brukte "Turkiye" istedenfor "Turkey" da han omtalte landet på engelsk, akkurat slik regimet har krevd. Han støttet heller ikke oppunder ytringsfriheten i Sverige, men var derimot mer opptatt av å ta avstand fra koranbrenningen. Når vi har så svake ledere, viser det muslimer i Norge at det er helt greit for dem å bruke vold for å protestere mot ytringer de ikke liker.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (2 timer siden):

Når det gjelder ytringsfrihet så ser man jo hvor svake våre ledere. Støre var nylig i Tyrkia, og brukte "Turkiye" istedenfor "Turkey" da han omtalte landet på engelsk, akkurat slik regimet har krevd. Han støttet heller ikke oppunder ytringsfriheten i Sverige, men var derimot mer opptatt av å ta avstand fra koranbrenningen. Når vi har så svake ledere, viser det muslimer i Norge at det er helt greit for dem å bruke vold for å protestere mot ytringer de ikke liker.

Slutt å prate tull nå!

Han sa at koranbrenningen var, for han, en skammelig handling, men han la også til at en handling kan være skammelig, umoralsk og provoserende, uten at den er ulovlig! Han sympatiserer altså med muslimene, men forklarer at dette må man rett og slett bare tåle!

Jeg er helt enig! Å brenne religiøse skrifter fremstår, for meg, som totalt idioti,  det gjøres kun for å provosere, men det er altså lovlig under ytringsfriheten, og da forsvarer jeg det!

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, FrihetensRegn said:

Når det gjelder ytringsfrihet så ser man jo hvor svake våre ledere. Støre var nylig i Tyrkia, og brukte "Turkiye" istedenfor "Turkey" da han omtalte landet på engelsk, akkurat slik regimet har krevd. Han støttet heller ikke oppunder ytringsfriheten i Sverige, men var derimot mer opptatt av å ta avstand fra koranbrenningen. Når vi har så svake ledere, viser det muslimer i Norge at det er helt greit for dem å bruke vold for å protestere mot ytringer de ikke liker.

Samme med Jens Stoltenberg som kritiserte koranbrenning i Sverige. Det er et show der ingen egentlig bryr seg, men alle har noe å tjene på å "bry" seg. Erdogan kan få flere stemmer ved å "forsvare islam" og Jens kan slikke Erdogan på ryggen for å slippe Sverige inn i NATO. Alt er bare et politisk spill hvor filleting som å brenne en bok blir brukt som unnskyldning.

Endret av Abigor
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, RookieNO said:

Jeg er helt enig! Å brenne religiøse skrifter fremstår, for meg, som totalt idioti,  det gjøres kun for å provosere, men det er altså lovlig under ytringsfriheten, og da forsvarer jeg det!

Slutt å si at andres handlinger er kun for å provosere. Det er så jævlig provoserende! 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
7 hours ago, Abigor said:

Så hjertelig enig. Den dagen folk slutter å bruke vold når de blir provosert så kan jeg også si at SIAN ikke bidrar med noe positivt.

Noen av våre nye landsmenn trenger ikke en gang å bli provosert og SIAN går neppe tom for argumenter med det første. 

Her er en grotesk historie om en legestudent på vei til et vaksinesenter på Skullerud for ett år siden. Han ble knivstukket fordi han i følge Hamza (18) hadde "blikket", hadde "attitude" og var på Hamza sitt "område". Document hadde en ganske avslørende og detaljert rapport om den brutale virkeligheten folk møter i enkelte deler av Oslo. Dette vil neppe bli dekket av NRK.

https://www.document.no/2023/02/16/legestudent-overfalt-og-knivstukket-hamza-18-han-var-pa-mitt-omrade/

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (52 minutter siden):

Document hadde en ganske avslørende og detaljert rapport om den brutale virkeligheten folk møter i enkelte deler av Oslo. Dette vil neppe bli dekket av NRK.

Kan aldri huske å ha lest noe nyhetsverdig fra document. NRK besøkte Mortensrud for litt siden iallefall https://tv.nrk.no/serie/helene-sjekker-ut/2023/MDFP12700422/avspiller

  • Liker 2
Lenke til kommentar
10 hours ago, frohmage said:

Kan aldri huske å ha lest noe nyhetsverdig fra document. NRK besøkte Mortensrud for litt siden iallefall https://tv.nrk.no/serie/helene-sjekker-ut/2023/MDFP12700422/avspiller

For NRK er alltid "mere integrering" svaret. 

Nordmenn har ikke noe ansvar for at mange innvandrere fra "patriarchal" kulturer ikke klarer å innrette seg i Norge. Jeg forventer ikke og forlanger heller ikke integrering bare at de oppfører seg og slutter å plage alle rundt seg med sine religiøse særkrav!
 
Besøk et av hjemlandene til disse innvandrerne og det blir fort klart at de bare forstår maktspråk, og denne kulturen har kommet til Norge. Sosionom Norge klarer ikke å håndtere klan og æreskultur hvor alt skal løses med trussler og vold. Se bare på hvordan lærere behandles!
 
Derfor må selvsagt politi og andre myndigheter slå hardt ned på dette, redusere kriminell lavalder til 13 og jobbe for å elliminere alle religiøse særkrav i det offentlige rom (bekledning, slakting av dyr, mat etc) som bare bidrar til konflikter!

 

Endret av Ekspertkommentator
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Koranbrenning er ikke tillatt lengre i Sverige. Svensk politi kjører nå fast linje og overprøver landets lover. 
 
En Iraker ble nektet å brenne koranen utenfor Iraks Amb. i Sverige. En Iraker, altså ikke en rasistisk nazi som hater innvandrere som ofte er merkelappen koranbrennere må tåle! Irakeren sin motivasjon er bare å vise at Sveriges lover står over sharia! Hvem kan være uenig i det?
 
Nå går Amb. telexmaskiner varme med meldinger tilbake til MENA landene at sharia endelig blir håndhevet i Sverige! Lærdommen er at det lønner seg å protestere høylydt og fyre opp lokalbefolkningen slik at ISIS kommer med terrortrussler. Da bøyer kafirene seg!
Et ynkelig spill som Sverige (og Norge) gjerne deltar i.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polisen-nekade-tillstand-for-koranbranning-igen

Nå er jo brenning av koranen tillatt innenfor islam. SIAN kan jo brenne koranen sin i.h.t. islams egne regler for brenning av boka (regelene gjelder bare version skrevet på arabisk!),
1. Brenne hele boken på en "respektful" måte
2. Kaste asken i nærmeste elv

Da er det vel ikke noen stor sak lengre?

Burning

Most Islamic scholars agree that burning old copies of the Quran, in a respectful manner in a clean place, is acceptable as a last resort. In this case, one must ensure that the burning is complete, meaning that no words are left legible and the pages have been fully destroyed. At no time should a Quran be burned with the regular trash. Some add that the ashes should then be buried or scattered in running water (see above).

The permission for this practice comes from early Muslims, at the time of Caliph Uthman bin Affan. After the official, agreed-upon version of the Quran had been compiled in a consistent dialect of Arabic, the official version was copied while the old or nonconforming Qurans were burned respectfully.

https://www.learnreligions.com/disposal-of-quran-2004546

Endret av Ekspertkommentator
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er ikke så kjent med omfanget i 'grov kroppskade' , men i mine ører høres det mildt ut.

Med tanke på at de tiltalte ikke var på noe tidspunkt i fare, eller truet, de jaktet offrene, brukte en bil som våpen, og nådestøtet var kraftig nok til å velte en bil, med potensiale til å skade/drepe fem personer i en smell.

Endret av mandodiao
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
mandodiao skrev (3 minutter siden):

Er ikke så kjent med omfanget i 'grov kroppskade' , men i mine ører høres det mildt ut.

 

 

Sitat

§ 274.Grov kroppsskade

Grov kroppsskade straffes med fengsel inntil 10 år. Ved avgjørelsen av om kroppsskaden er grov skal det særlig legges vekt på om den har hatt til følge uhelbredelig lyte eller skade, sykdom eller arbeidsudyktighet av noen varighet eller sterk smerte, betydelig skade eller død, og for øvrig om den

a. har skjedd uten foranledning og har karakter av overfall,
b. er begått mot en forsvarsløs person,
c. har karakter av mishandling,
d. er begått av flere i fellesskap,
e. er motivert av fornærmedes hudfarge, nasjonale eller etniske opprinnelse, religion, livssyn, seksuelle orientering, kjønnsidentitet eller kjønnsuttrykk eller nedsatte funksjonsevne, eller
f. er forøvd ved bruk av kniv eller annet særlig farlig redskap.

Den som volder betydelig skade på en annens kropp eller helse, straffes med fengsel inntil 15 år.

Så strafferamme på 10 år.

Det blir antagelegvis lagt vekt på atbdette blei utført i fellesskap, med farlig gjenstand (bilen), og at dette var politisk motivert. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...