Gå til innhold

Battlefield 2042 PC


Anbefalte innlegg

15 minutes ago, kjetilkl said:

Nei - det er selvsagt ting jeg er misfornøyd med og som kunne vært gjort annerledes - men det funker helt bra for meg, og digger at vi har fått portal. - Regner med at de fikser det meste i løpet av noen mnd som vanlig.... - trenger ikke sette meg å sutre og kansellere spillet for det - vi har fått det vi har fått, like du det ikke - spill noe annet :)

De hypet dette spillet opp selv til å bli noe helt fantastisk, de har hatt 3-4 studioer for å gjøre det best mulig. Noen snakker 3 års utvikling, og det blir releaset som dette, er jo komisk at et så stort selskap med et sånt budsjett gir ut nå så drit som dette. De utsatte NFS i år for å gjøre 2942 best mulig. De avsluttet støtte for både Battlefront 2 og BFV for å gjøre dette spillet til noe folk har ventet på siden BF3. Folk har en tendens dog til å forsvare produkter med nebb og klør fordi de ikke vil innse hvor ille dette faktisk er. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kjetilkl skrev (5 timer siden):

Hva mener du - i prinsippet så har jo alle BF-fans fått det de egentlig ville ha? - Nemlig sitt gamle favorittspill med ny grafikk?

For min del, som "BF-fan" er det nettopp dette jeg liker minst med spillet. Man har på ingen måte fått sitt gamle favorittspill tilbake. De har gått bort fra så mange gode elementer som folk liker best i denne spillserien. Helt elementære ting og mekanikker man forventer å få i et Battlefield-spill er ikke der.

Er flere bra ting også. Så det skal ikke så veldig mange justeringer til her før jeg tror opplevelsen blir ganske mye bedre for mange. Så får vi se hva de kommer opp med :) 

Endret av Snikpellik
  • Liker 6
Lenke til kommentar
50 minutes ago, Snikpellik said:

For min del, som "BF-fan" er det nettopp dette jeg liker minst med spillet. Man har på ingen måte fått sitt gamle favorittspill tilbake. De har gått bort fra så mange gode elementer som folk liker best i denne spillserien. Helt elementære ting og mekanikker man forventer å få i et Battlefield-spill er ikke der.

Er flere bra ting også. Så det skal ikke så veldig mange justeringer til her før jeg tror opplevelsen blir ganske mye bedre for mange. Så får vi se hva de kommer opp med :) 

Er ganske utrolig at de ikke klarer å få med alt av "gear" i "portal". Er jo veldig mye valg som mangler på våpen, medicpakker, lightwight, magnum kuler etc... Da snakker jeg om BC2. Ble faktisk så skuffa at jeg heller spiller "runquest" en portal.

Lenke til kommentar

Hadde lovet meg selv å ikke spille mer før desember patchen, men greide likevel å kaste bort 1.5 time på denne dritten her i kveld. Mitt tap :(
 

Man vil jo så gjerne like dette, siden BF er nesten det neste man bruker online tid på,  men dette er helt klart det desidert mest grusomme BF opplevelsen jeg har hatt må jeg innrømme. 
 

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Meh. Synes ikke det er så dårlig som folk vil ha det til. 

Er ikke eksepsjonelt bra heller, men så er jeg også typen som hadde ønsket at det ble litt mer battlesim enn wingsuits, graplinghooks og hoppe ut av fly og skyte med bazooka før man hopper inn i flyet og flyr videre. 

Bare masse folk som løper rundt random, ikke noe egentlig lagspill. Masse fart (relativt) og null tanke eller sammhandling. Ingen gidder tenke på spilleren ved siden av, for ingen ting er egentlig viktig. Man føler ikke at man er del av og bidrar med noe egentlig. Alt som skal være tøfft synes jeg ikke treffer helt. 

Vil ikke ha ARMA heller, men nærmere enn det er nå. Remake av Joint Operations kanskje. 

Lenke til kommentar

Å gå fra BFV hvor innsats og squadplay faktisk betyr noe, og man er med på å tippe vektskålen i riktig retning til å være helt uvesentlig i 2042 er en merkelig følelse ja.

Følelsen av å være en del av noe stort har aldri føltes mindre ut enn i dette søppel spillet her. Ganske ironisk i grunn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Mala said:

Å gå fra BFV hvor innsats og squadplay faktisk betyr noe, og man er med på å tippe vektskålen i riktig retning til å være helt uvesentlig i 2042 er en merkelig følelse ja.

Følelsen av å være en del av noe stort har aldri føltes mindre ut enn i dette søppel spillet her. Ganske ironisk i grunn. 

Følelsen av å være avgjørende på sitt lag er helt borte  Er sikkert fordi da slipper man å få for stort ego i spillet, er derfor det ikke er scoreboard eller Stats heller. BF alltid har vært casual men aldri mer har BF fridd til casuals enn med dette spillet. Her er alle vinnere samtidig som det er ingen som vinner. Høres jo på disse kleine voicelines etter rundene også. "That was fun" "This is the best squad" Enjoy this moment" etc. Er jo helt tullete i et Battlefield.

Endret av Raul07
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Helt ærlig så tror jeg dette er det siste BF jeg kommer til å kjøpe, å jeg har kjøpt alle BF spill siden 1942 kom ut. At et AAA studio kan komme ut med et spill i denne tilstanden er bare helt utrolig. Flanker fienden og peprer et helt magasin i ryggen på fienden også snur han seg og dreper meg med et skudd. Nettkoden var ille i  BF4, men jeg kan ikke huske at det var like ille som det her.

Ytelsen her er også helt horribel. Ved å skru ned grafikken så har jeg 140fps+ i alle andre spill jeg spiller, mens i 2042 så har jeg 80-90 med konstant dypp ned i 60 som igjen fører til at spillet føles som sirup. Warzone og PUBG har 100+ spillere så kan ikke bare være det som er årsaken.

Min rant er ikke her for å hate 2042, men er synd å se min en av mine favoritt spill bare bli dårligere og dårligere for hver ny tittel.

Lenke til kommentar
37 minutes ago, TheKims said:

Helt ærlig så tror jeg dette er det siste BF jeg kommer til å kjøpe, å jeg har kjøpt alle BF spill siden 1942 kom ut. At et AAA studio kan komme ut med et spill i denne tilstanden er bare helt utrolig. Flanker fienden og peprer et helt magasin i ryggen på fienden også snur han seg og dreper meg med et skudd. Nettkoden var ille i  BF4, men jeg kan ikke huske at det var like ille som det her.

Ytelsen her er også helt horribel. Ved å skru ned grafikken så har jeg 140fps+ i alle andre spill jeg spiller, mens i 2042 så har jeg 80-90 med konstant dypp ned i 60 som igjen fører til at spillet føles som sirup. Warzone og PUBG har 100+ spillere så kan ikke bare være det som er årsaken.

Min rant er ikke her for å hate 2042, men er synd å se min en av mine favoritt spill bare bli dårligere og dårligere for hver ny tittel.

Får du nedi 60fps, så er det hardwaren som ikkje liker spillet :p

Her har jeg min fps på ca 150-160fps. Ligger mest på 180-220 i 1080p (360hz)

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (6 minutter siden):

Får du nedi 60fps, så er det hardwaren som ikkje liker spillet :p

Her har jeg min fps på ca 150-160fps. Ligger mest på 180-220 i 1080p (360hz)

Elendig Konsoll port. Som sagt så har jeg 140+ i alle andre spill visst jeg skrur ned grafikken. I 2042 spiller det ingen rolle om jeg har alt på low eller utra. Og ja jeg har rask RAM 4000 cl 16 vil jeg si er innenfor

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (38 minutter siden):

Får du nedi 60fps, så er det hardwaren som ikkje liker spillet :p

Her har jeg min fps på ca 150-160fps. Ligger mest på 180-220 i 1080p (360hz)

Det er også en dårlig ide at det er kun spillbart med 12900K og 3090 da man eksluderer 90% av spillerbasen. Vet ikke med deg men grafisk så ser ikke 2042 veldig bra ut heller, Tørr påstå at både BF1 og BFV ser bedre ut grafisk og kjører mye bedre. De kan ikke heller skylde på 128 spillere for det finnes allrede spille med flere spillere som kjører bedre. Warzone f,eks så har jeg nesten dobbel fps av det jeg får 2042.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
TheKims skrev (10 minutter siden):

Det er også en dårlig ide at det er kun spillbart med 12900K og 3090 da man eksluderer 90% av spillerbasen. Vet ikke med deg men grafisk så ser ikke 2042 veldig bra ut heller, Tørr påstå at både BF1 og BFV ser bedre ut grafisk og kjører mye bedre. De kan ikke heller skylde på 128 spillere for det finnes allrede spille med flere spillere som kjører bedre. Warzone f,eks så har jeg nesten dobbel fps av det jeg får 2042.

Enig at det er dårlig performance i BF2042, men kan grafikken har jeg ikke noe utsette på :p 

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...