Gå til innhold

Battlefield 2042 PC


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Mala skrev (Akkurat nå):

Såg bare BFV sine tall ikke var oppgitt over her, solgte det så grusomt i starten altså ?

Inntrykket mitt var at det var en kommersiell failure. 

Men litt av utfordringen er jo å faktisk verifiserer dette, da jeg forstår det slik at EA ikke avslører tallene av åpenbare grunner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Mala skrev (8 minutter siden):

Ja det meste gikk jo galt der. Alt i fra tidenes verste reveal trailer til håndteringen av klagene i etterkant osv. 

Jupp.. Akkurat det har de nok lært av tror jeg.. Men å lansere 2042 slik den er i dag.. 

Lenke til kommentar
Raul07 skrev (14 timer siden):

Men det har nok vært en del refunds av de 4 Mill kopiene. Dette vil de nok aldri gi ut offentlig, at de endrer så mye internt i studio bare uker etter denne utgivelsen er ikke tilfeldig. 

Husk at de aller fleste er ganske så casual spillere. Jeg har flere kompiser som elsker dette spillet. De har ikke hørt noe om kritikken og bryr seg fint lite om det så lenge de koser seg med det noen timer et par kvelder i uka.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071
Snikpellik skrev (3 timer siden):

Husk at de aller fleste er ganske så casual spillere. Jeg har flere kompiser som elsker dette spillet. De har ikke hørt noe om kritikken og bryr seg fint lite om det så lenge de koser seg med det noen timer et par kvelder i uka.

Dett tror jeg er en av de største årsakene til de større endringene, samtidig som at alderssammensetningene har begynt å endre på seg. Det er nå 19 år siden 1942 kom ut. 16 år siden Battlefield 2. Du har derfor en kjerne som begynner å bli gamle, og etter hvert mindre i antall når de får familie og får mindre tid til å spille. Da "må" de rette seg mer mot å appellere til yngre spillere, som BFV egentlig var en tydelig begynnelse på.

Lenke til kommentar
12 hours ago, Øystein said:

Da "må" de rette seg mer mot å appellere til yngre spillere, som BFV egentlig var en tydelig begynnelse på.

Ikke bare Battlefield dette skjer med. Det meste av spill men også Hollywood filmer/serier blir laget mer og mer for yngre folk virker det som. Alt har blitt....dummet ned, er ulogisk og kort-tenkt. Mulig jeg som begynner å bli gammel ja :wee:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Battlefield V var mitt første Battlefield-spill, så jeg har ikke så mye å sammenlikne med. 

Men jeg liker det veldig godt. Skytefølelsen er god, bevegelsene er gode, grafikken er nydelig.

Synd at det ikke ble utviklet videre med flere scenarios.

Sure, det har problemer, som cheaters, team balancing, ingen sniperlimit, det er lov å stå utenfor kartet (i spawn), men alt dette kunne vært fikset med videre utvikling

Det jeg liker minst med det, er nok kanskje det mest typiske med Battlefield, og det er de store åpne kartene der man kan bli skutt fra alle retninger samtidig. Da sliter jeg :)
Jeg foretrekker egentlig de mindre modusene som Rush, og Domination

Derfor visste jeg egentlig at BF2042 ikke kom til å bli noe for meg, med de enorme kartene som det ble lagt opp til der.

Men jeg har kompiser som gledet seg stort nettopp på grunn av kartstørrelsen, men de ble dypt skuffet.

Jeg prøvde nå det jeg også allikevel, og følte meg egentlig helt fortapt. Samme som de

Bevegelsene var rare, våpnene var rare. Ubrukelig UI. OP kjøretøy. "kald grafikk" etc etc

Håper de klarer å få skuta på rett kjøl.

Men aller helst hadde jeg sett videre utvilkling av Battlefield V :)

Lenke til kommentar

Vi er en gjeng pp rundt 15 stk som spiller noen ganger i uka. De fleste synes spillet er helt greitt. Mange pusher rundt level 100 nå, så så utrolig elendig spill er det ikke. Blir faktisk bedre og bedre med nye patcher  og vi blir mere vandt med spillet.

Vi spiller nesten bare fulle squads, og prater på discord. Blir mye bedre bare av det. Spille solo er ikkje så morro. Spiller mest conquest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
47 minutes ago, Nizzen said:

Vi spiller nesten bare fulle squads, og prater på discord. Blir mye bedre bare av det. Spille solo er ikkje så morro.

Jeg tror du sa det der! For meg som bare spiller solo, så har jeg faktisk slutta å spille vanlig conquest. Jeg finner det mer gøy i spille TDM eller Rush i Portal :)

 

Lenke til kommentar

BF2042 Light, den følelsen blir neppe borte med det første selv om spillopplevelsen har bedret seg betraktelig.
At 2 (Kaleidoscope og Hourglass) av 7 baner er helt ubrukelige og medfører umiddelbar kanselasjon hjelper heller ikke på.

Hazard Zone var og er dødfødt, Portal er mangelfull utgave av tidligere spill og av liten interesse

Uansett, det å kunne sitte stille i et tre og plukke ned folk som er ute på morgentrimmen gir en såpass god følelse at det nok blir kjøp.
Graplinghook og ammoboks, hva mer kan vel en sniper ønske seg 😈

Lenke til kommentar

Det som går igjen er jo EA som pusher og hiver ideer ut av vinduet. EA har ødelagt denne spill serien sakte men sikkert, som de har gjort med nesten alle titlene sine de siste 5+ årene. 

Punktet som virkelig står frem er å kopiere det som er populært, derfor det føles ut som en billig CoD klone til tider....

 

 

Endret av Raul07
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Øystein skrev (På 4.12.2021 den 18.50):

Dett tror jeg er en av de største årsakene til de større endringene, samtidig som at alderssammensetningene har begynt å endre på seg. Det er nå 19 år siden 1942 kom ut. 16 år siden Battlefield 2. Du har derfor en kjerne som begynner å bli gamle, og etter hvert mindre i antall når de får familie og får mindre tid til å spille. Da "må" de rette seg mer mot å appellere til yngre spillere, som BFV egentlig var en tydelig begynnelse på.

En annen ting er at det ikke lenger er så mange 14-16 åringer i Norge lengre som har råd til det nyeste av hardware for å få en god opplevelse av de nyeste spillene, når jeg registrerte meg her for 20 år siden så var også alderssammensetning mye yngre her på forumet også trur jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Raul07 skrev (20 minutter siden):

Det som går igjen er jo EA som pusher og hiver ideer ut av vinduet. EA har ødelagt denne spill serien sakte men sikkert, som de har gjort med nesten alle titlene sine de siste 5+ årene. 

Punktet som virkelig står frem er å kopiere det som er populært, derfor det føles ut som en billig CoD klone til tider....

 

 

For alt i verden, BF2042 har sine problemer, men er vi virkelig kommet der at vi bare tar noe tekst i PNG opplastet på Reddit for god fisk?

Det er jo masse påstander der som absolutt ikke har blitt bekreftet på noen som helst måte.

Lenke til kommentar
16 minutes ago, IT-Henrik said:

For alt i verden, BF2042 har sine problemer, men er vi virkelig kommet der at vi bare tar noe tekst i PNG opplastet på Reddit for god fisk?

Det er jo masse påstander der som absolutt ikke har blitt bekreftet på noen som helst måte.

Har du noe bedre forklaring? Noe har jo gått fryktelig galt under utvikling i dette spillet, men hva som er gått galt blir ren spekulasjon men at nesten samtlige av de som var i Dice tidligere er ersattet med folk som tydeligvis ikke har samme kunnskap vises på produktet.

Lenke til kommentar
IT-Henrik skrev (7 minutter siden):

For alt i verden, BF2042 har sine problemer, men er vi virkelig kommet der at vi bare tar noe tekst i PNG opplastet på Reddit for god fisk?

Det er jo masse påstander der som absolutt ikke har blitt bekreftet på noen som helst måte.

Du har et godt poeng. Jeg er definitivt ikke typen som tar alt for god fisk, men det som er nevnt på den listen forundrer meg absolutt ikke, dog skal man være skeptisk til info som ikke er bekreftet. Er det noe mulighet å få det bekreftet med mindre EA og DICE går ut offisielt med dette? Jeg leste på et forum (Reddit?) om en fra DICE studioet som slutta pga. han fikk beskjed om at an ikke burde gi konstruktiv kritikk fordi da kunne personen det gjaldt bli såra. Godt mulig det er nevnt i tråden her fra før. Det var et utkast av en twittermelding fra en tidligere DICE ansatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...