Gå til innhold

Battlefield 2042 PC


Anbefalte innlegg

kjetilkl skrev (10 minutter siden):

Så kan man mislike retningen, og la være å spille - men å bli butthurt eller føle seg sviktet blir litt for dumt synes jeg ...

Om vi bare forholder oss til enkle uttrykk og begrep som ; ekstremt skuffet.

Syns du det er greit, eller blir det for dumt det også? :)

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Kakeshoma skrev (27 minutter siden):

Blir ikke butthurt over generelle endringer, men store skritt tilbake i gameplay, bugs, funksjonalitet osv, det blir jeg butthurt av.

Vil ikke si det er "butthurt" å bli irritert over at de ødelegger serien totalt. Man kan gjerne like endringene men det betyr ikke at andre liker det. 

Lenke til kommentar

Jeg burde sikkert holde kjeft om dette men her er mine 2 cents.

Har ikke spilt BF2042, bare tittet på youtube og twitch. Mest fordi andre spill har tatt den tiden man har til spill. Egentlig lite battlefield siden de 2 første som jeg likte godt. Fra mitt ståsted har jeg lenge ønsket meg et BF som tar oss tilbake til det BF1942  og Battlefield 2 var, men i moderne drakt og med større slagmarker med flere spillere.

Ellers har jeg også håpet på flere Bad Company titler men forstår at pengene ligger i generiske FPS MP titler.
Det kan godt hende jeg roter i nostalgi stien men jeg synes BF har mistet noe av det som gjorde det unikt. 

EDIT:
Har også forstått at Battlefield Portal skal være en ting alle fans jubler over. Det har jeg ikke fått sett på.

EDIT2:
Hmm kanskje det var det jeg ettersøkte.

Quote

 

Battlefield 1942's Battle of the Bulge and El Alamein, Bad Company 2's Arica Harbor and Valpriso, and Battlefield 3's Caspian Border and Noshar Canals will all be available at launch alongside 2042's set of maps. The maps have been rebuilt with new assets, allowing for 128-players and 4K/60FPS, but nothing totally new has been added to these maps besides implementing destructibility in 1942's maps. It's not just locations, though.

RELATED: Battlefield 2042: 10 Classic Features Fans Hope Return

Guns, gadgets, vehicles and even the character models from these old games make a return in Battlefield Portal. It's as true to form as it can get without directly porting over these games on their own.

 

Woah, her har jeg gått glipp av noe stort...

Quote

Battlefield 2042 is weaponizing nostalgia in a powerful way, allowing players to re-experience classic Battlefield as they remember it without the flaws of time to corrupt that experience. It also uses it to open up Battlefield into something beyond a standard military shooter, dipping its toes into the wackiness of Halo's beloved custom games. Whether or not this will be something fans latch on to in a big way remains to be seen, but the potential is there and only helps round out the value of Battlefield 2042.


 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
2 hours ago, kjetilkl said:

Heldgvis for EA så er det mange av oss som synes BFV sugde b*lle og som synes BF2042 er helt greit - spesielt med portal 😛

Heldigvis for EA er det ekstremt mange med lav standard... De utgir et spill som ikke er i nærheten ferdig, klart det dårligste BF jeg kan huske på release med hundrevis av bugs, massevis av funksjoner som er borte som er helt basic i BF og til om med i andre spill. Kartene er åpne og en invitasjon til å bli slaktet av kjøretøy som har null balanse til resten av spillet. Er nå nesten komisk å se folk kjøre rundt i Bolte, kan umulig være mye testing hos dice men det er vel ikke så viktig lengre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
kjetilkl skrev (1 time siden):

Hva om vi snur litt på tankene og tenker at årets BF-lansering er Portal for fansen, og 2042 for å attrahere nye spillere? :)

Tanken bak Portal er absolutt bra, men enn så lenge er det veldig tynn suppe, og ikke alene godt til nok å forsvare spillet til full pris.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Theo343 skrev (1 time siden):

Jeg burde sikkert holde kjeft om dette men her er mine 2 cents.

Det synes jeg ikke du skal. Fint at alle kan komme med sine meninger om ting, så kom absolutt å kommenter med akkurat det du vil :)

kjetilkl skrev (54 minutter siden):

Hva om vi snur litt på tankene og tenker at årets BF-lansering er Portal for fansen, og 2042 for å attrahere nye spillere? :)

Hva er da egentlig poenget med å kalle det for Battlefield om så er tanken? De ødelegger jo massivt for de fleste som er interessert i spillene. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
1 minute ago, Omnia vincit amor said:

Hva er da egentlig poenget med å kalle det for Battlefield om så er tanken? De ødelegger jo massivt for de fleste som er interessert i spillene. 

Hva mener du - i prinsippet så har jo alle BF-fans fått det de egentlig ville ha? - Nemlig sitt gamle favorittspill med ny grafikk? - og mulighet for å legge til masse innhold?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
kjetilkl skrev (2 minutter siden):

Hva mener du - i prinsippet så har jo alle BF-fans fått det de egentlig ville ha? - Nemlig sitt gamle favorittspill med ny grafikk? - og mulighet for å legge til masse innhold?

Jeg har overhode ikke fått det jeg har ønsket meg, som også er grunnen til at jeg ikke har kjøpt spillet enda. 

Jeg har ønsket meg et nytt spill som spiller videre på hva Battlefield har og er godt på, ikke det skvipet 2042 er. 

Grafikk som du nevner er kanskje det jeg bryr meg minst om. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Uderzo skrev (2 timer siden):

Det hadde nok mer med den økte satsingen på konsoll å gjøre tenker jeg, for å slippe å ha to ulike menysystemer. Helt siden da har menyene i stor grad vært tilpasset konsoll.
 

Menysystemet på PS5 er i hvert fall helt håpløst. UI-et er iblant ikke til å forstå. Bare det å spawne er blitt vanskelig med analogstikke, jeg bruker masse tid bare på å klare å velge det stedet jeg vil spawne. Og noen ganger bommer jeg. Her er det tilpasset klikk og bare klikk. Føles også som kartet er feil skalert så hvis det er mange spawnpunkter nærme hverandre er det umulig å se om man velger for eksempel flagget eller en i squaden. Selv på min 65" tv.

Å velge loadout er også krise. Gir ikke mening med knappene når man skal velge disse spesialistene og våpen. Jeg knoter fortsatt og har hatt spillet siden lanseringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Omnia vincit amor said:

Jeg har overhode ikke fått det jeg har ønsket meg, som også er grunnen til at jeg ikke har kjøpt spillet enda. 

Jeg har ønsket meg et nytt spill som spiller videre på hva Battlefield har og er godt på, ikke det skvipet 2042 er. 

Grafikk som du nevner er kanskje det jeg bryr meg minst om.

Ok - jeg har nemlig ønsket meg BC2 eller BC3 de siden BF3, og det har jeg fått nå 😛

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
kjetilkl skrev (9 minutter siden):

Ok - jeg har nemlig ønsket meg NC2 eller BC3 de siden BF3, og det har jeg fått nå 😛

Det er bra. Om du er fornøyd er jeg jo glad på dine vegne. Skal ikke kreve at alle mener det samme som meg. :) 

Snikpellik skrev (10 minutter siden):

Menysystemet på PS5 er i hvert fall helt håpløst. UI-et er iblant ikke til å forstå. Bare det å spawne er blitt vanskelig med analogstikke, jeg bruker masse tid bare på å klare å velge det stedet jeg vil spawne.

Absolutt mye de kan forbedre. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Portal er uten tvil en ettertanke i 2042. Er mye rykter hva som faktisk var planen med dette spillet men jeg tror ikke noen av de kartene i 2042 er designet for å spille Conquest i utgangspunktet. I følge ryktene så har man snudd halvveis i utviklingen, så da har man bare kastet inn portal som en ettertanke for å få litt mer kjøtt på beinet. 

Lenke til kommentar
7 minutes ago, kjetilkl said:

Er det relevant? Sikkert ikke blant de mest ivrige, men 264 i 3 og 511 i 4 ?

Det er hvert fall rart at du synes det her er et "godt" designvalg. Eller, at dem har valgt å ta det i den retningen skal forsvares. Det er jo åpenbart at det er mye interne problemer hos DICE. Og det å ta serien i en retning må i så fall være en bedre retning. Kan jo ikke forvente det skal mottas godt av spillerbasen når ting er slik det er. Noe som også reflekteres på kritikk og spillertall. Dette er et studio med millioner av dollar bak seg og da burde 2042 vært annerledes enn hva det er. 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Quakecry said:

Det er hvert fall rart at du synes det her er et "godt" designvalg. Eller, at dem har valgt å ta det i den retningen skal forsvares. Det er jo åpenbart at det er mye interne problemer hos DICE. Og det å ta serien i en retning må i så fall være en bedre retning. Kan jo ikke forvente det skal mottas godt av spillerbasen når ting er slik det er. Noe som også reflekteres på kritikk og spillertall. Dette er et studio med millioner av dollar bak seg og da burde 2042 vært annerledes enn hva det er. 

Nei - det er selvsagt ting jeg er misfornøyd med og som kunne vært gjort annerledes - men det funker helt bra for meg, og digger at vi har fått portal. - Regner med at de fikser det meste i løpet av noen mnd som vanlig.... - trenger ikke sette meg å sutre og kansellere spillet for det - vi har fått det vi har fått, like du det ikke - spill noe annet :)

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar
8 minutes ago, kjetilkl said:

Nei - det er selvsagt ting jeg er misfornøyd med og som kunne vært gjort annerledes - men det funker helt bra for meg, og digger at vi har fått portal. - Regner med at de fikser det meste i løpet av noen mnd som vanlig.... - trenger ikke sette meg å sutre og kansellere spillet for det - vi har fått det vi har fått, like du det ikke - spill noe annet :)

Fundementale designvalg og mangel på ting er ikke ting som du bare fikser så lett med en patch eller to. Det å kalle det sutring fordi en er misfornøyd med et produkt som dem fortalte dem hadde tre studioer på, full støtte, og resultatet ble som det ble? Da er det ikke rart folk klager. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...