Gå til innhold

Battlefield 2042 PC


Anbefalte innlegg

IT-Henrik skrev (8 minutter siden):

Noen av punktene i breakthrough er helt på tryne (les: de på toppen av høye bygninger), men utover det så er jeg er enig at breakthough flyter langt bedre enn conquest.

Sant det, men det er greit med xp da. 25k xp ca. per runde kontra 15k på conquest.

 

barezell skrev (1 time siden):

Synes Hourglass er et av de bedre kartene jeg da :p I all out war i hvertfall. Sikkert et helvete i breakthrough, men det er vel alle kart. 

Har ikke fått spilt det enda på conquest :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye å mislike med dette spillet.. Utrolig at man kan lage spillene dårligere og mindre innholdsrike enn tidligere.

Hvorfor spawner man direkte i kjøretøy, i stedet for at de plasseres i HQ? (Lurer genuint, for jeg hater det)

Hvorfor er GUI laget for touch? Er det mange som spiller FPS-spill på touchskjermer om dagen?

Nei, vi trenger et nytt Trauma Studios som kan lage en verdig Battlefield snart.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071
Kakeshoma skrev (På 27.11.2021 den 14.49):

Hvorfor spawner man direkte i kjøretøy, i stedet for at de plasseres i HQ? (Lurer genuint, for jeg hater det)

Det er nok trolig for at flere skal få muligheter til å få tak i kjøretøy, fremfor at noen enkeltpersoner får helikopter og jet hver gang. Du unngår også at 10 stk. står i HQ og venter på at kjøretøy skal spawne. Litt mer nybegynnervennlig, uten at jeg nødvendigvis er enig i designvalget.

Ellers: 2042 på gamle Battlefield-kart er faktisk ikke så aller verst.

Endret av Slettet-404071
Lenke til kommentar
4 hours ago, FiveInline said:

Sier nok mye riktig denne karen her

 

Han treffer godt han der. Tror faktisk aldri jeg har blitt mer skuffet over et spill, føles ikke som Battlefield lengre. Jeg merket med en gang jeg begynte å spille at dette var veldig inspirert av CoD, for å friste flere spillere til BF2042. Jeg er tilbake å spiller litt BFV, og ja det er greit nok men det er ikke det man vil egentlig...

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Raul07 skrev (8 timer siden):

Han treffer godt han der. Tror faktisk aldri jeg har blitt mer skuffet over et spill, føles ikke som Battlefield lengre. Jeg merket med en gang jeg begynte å spille at dette var veldig inspirert av CoD, for å friste flere spillere til BF2042. Jeg er tilbake å spiller litt BFV, og ja det er greit nok men det er ikke det man vil egentlig...

Er dypt tragisk. 

Har spilt meg så ferdig på BF5  at det gidder jeg ikke spille lengre.. Har også vært med på de opp og nedturene med det spillet fra lansering da jeg spilte fra release til slutten og kan si jeg har mye negativitet med det spillet selv om det endte opp som et bra spill. Flott å høre at flere spiller det framfor styggdommen som er 2042. 

kjetilkl skrev (8 minutter siden):

Heldgvis for EA så er det mange av oss som synes BFV sugde b*lle og som synes BF2042 er helt greit - spesielt med portal 😛

Det er ihvertfall en av de som svarer over her som ikke var så begeistret for BFV slik jeg forsto det tidligere men spiler gjerne det framfor 2042, det sier litt. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
22 minutes ago, kjetilkl said:

Heldgvis for EA så er det mange av oss som synes BFV sugde b*lle og som synes BF2042 er helt greit - spesielt med portal 😛

Bra for EA, synd for alle andre som ikke får lagt stort nok press på dem til å ta problemene seriøst.

Ja, selvfølgelig er portal det eneste bra med spillet, det er jo basert på tidligere spill i serien som faktisk var bra. Men likevel er det steg tilbake også der. Og det er en gimmick, det er ikke portal som skulle vært det store nye, selv om det ble sånn.

Kjenner jeg også blir ekstremt provosert når EA/DICE klarer å snakke om scoreboards o.l. som "legacy features". Å fy f, de er så kvalme. Det er de som har laget et totalt ødelagt produkt, så er de attpåtil så jvla hovne i etterkant.

Så det..

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Kakeshoma said:

Kjenner jeg også blir ekstremt provosert når EA/DICE klarer å snakke om scoreboards o.l. som "legacy features". Å fy f, de er så kvalme. Det er de som har laget et totalt ødelagt produkt, så er de attpåtil så jvla hovne i etterkant.

Altså - seriøst, Dice har laget et helt nytt BF spill, og i sine hoder forsøkt å videreutvikle serien - Så skal liksom "fanbasen" være butthurt fordi de har endret på ting?

Det synes jeg blir for dumt. - Bugs og slikt er jo en ting, men det er da tross alt opp til DICE og bestemme hvilken  retning spillet går i? - Tar de avgjørelser som gjør at mange blir misfornøyd og slutter å spille så får de velge om de skal ta hensyn til det og legge til ny (gammel) funksjonalitet igjen - men seriøst ....

Vi kan jo ta et lite tilbakeblikk på en nyskapning de kom med - nemlig Battlelog. - Etter min mening det beste som har skjedd siden sliced bread, men de ble jo kuttet ut på grunn av masse sutring fra community som ikke visste sitt eget beste. - Så fikk vi håpløst meny-system inne i spillet i BF1 og videre istedet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
kjetilkl skrev (9 minutter siden):

Altså - seriøst, Dice har laget et helt nytt BF spill, og i sine hoder forsøkt å videreutvikle serien - Så skal liksom "fanbasen" være butthurt fordi de har endret på ting?

 

Ja? Er ikke dette naturlig? Skal man bare ta av buksene, holde kjeft, spre skinkene og la seg utvide? 

At mangeårige fans reagerer er jo bare å forvente når man lanserer ette "BF" spill i den tilstanden det var/er.  

Det er jo åpenbart her at man har åpnet slusene for å dra inn fans i fra COD og slikt, og da er det også naturlig å forvente en viss splittet fanbase, og mye støy som følger av det. Når det går på bekostning av helt basic innhold og funksjoner så lar man ser irritere 😛  

Endret av Mala
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Mala said:

Ja? Er ikke dette naturlig? Skal man bare ta av buksene, holde kjeft, spre skinkene og la seg utvide? 

Det er ikkje tvil om at mange "sutrere" har fått vilja si, og gjort noen BF spill dårligere spillmessig, også "morromessig"

De som sutrer mest, spiller ofte minst også. Det er min teori.

Mye har blitt nerfa, bare pga noen få sutrer på reddit og facebook. De som faktisk spiller får dritten med at spillet blir mindre gøy.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
kjetilkl skrev (10 minutter siden):

Vi kan jo ta et lite tilbakeblikk på en nyskapning de kom med - nemlig Battlelog. - Etter min mening det beste som har skjedd siden sliced bread, men de ble jo kuttet ut på grunn av masse sutring fra community som ikke visste sitt eget beste. - Så fikk vi håpløst meny-system inne i spillet i BF1 og videre istedet.

Det hadde nok mer med den økte satsingen på konsoll å gjøre tenker jeg, for å slippe å ha to ulike menysystemer. Helt siden da har menyene i stor grad vært tilpasset konsoll.

Det er få om ingen devs igjen som har tidligere erfaring med BF serien, de siste sluttet visstnok etter BFV, ifølge noen interne kilder. Og en ledelse som er fullstendig tonedøve, som vil at de skal lage et spill som skal konkurrere med Apex og lignende, ikke lage et BF spill og rendyrke den opplevelsen som har gjort serien såpass stor.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, kjetilkl said:

Altså - seriøst, Dice har laget et helt nytt BF spill, og i sine hoder forsøkt å videreutvikle serien - Så skal liksom "fanbasen" være butthurt fordi de har endret på ting?

Det synes jeg blir for dumt. - Bugs og slikt er jo en ting, men det er da tross alt opp til DICE og bestemme hvilken  retning spillet går i?.

Både ja og nei, det er noe med å beholde identiteten til serien. Nå er så langt på jordet at merkevaren er ikke et eksklusivt produkt lenger, og gir ikke det man skal forvente av et AAA, let alone Battlefield.

Blir ikke butthurt over generelle endringer, men store skritt tilbake i gameplay, bugs, funksjonalitet osv, det blir jeg butthurt av.

Og som Uderzo er inne på, det kommer en del uggen info fra interne kilder om hvordan ting foregår i EA/DICE.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar
kjetilkl skrev (9 minutter siden):

Altså - seriøst, Dice har laget et helt nytt BF spill, og i sine hoder forsøkt å videreutvikle serien - Så skal liksom "fanbasen" være butthurt fordi de har endret på ting?

Problemet er at de har gått for langt vekk fra tidligere BF spill. For min egen del så føles ikke 2042 ut som BF i det hele tatt, men en klone mellom Apex og Warzone. 

Helt greit at de vil videreutvikle serien, men å fjerne alt som gjorde de tidligere BF bra er ikke den rette veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
16 minutes ago, TheKims said:

Problemet er at de har gått for langt vekk fra tidligere BF spill. For min egen del så føles ikke 2042 ut som BF i det hele tatt, men en klone mellom Apex og Warzone. 

Helt greit at de vil videreutvikle serien, men å fjerne alt som gjorde de tidligere BF bra er ikke den rette veien.

Som jeg sa - hva som er rette veien er faktisk opp til Dice å bestemme - så vil hvordan spillerbasen utvikler seg de neste to årene sikkert påvirke hva de legger til av funksjonalitet og hvilken retning de tar neste spill i ... - Så kan man mislike retningen, og la være å spille - men å bli butthurt eller føle seg sviktet blir litt for dumt synes jeg ...

Lenke til kommentar
Just now, kjetilkl said:

Som jeg sa - hva som er rette veien er faktisk opp til Dice å bestemme - så vil hvordan spillerbasen utvikler seg de neste to årene sikkert påvirke hva de legger til av funksjonalitet og hvilken retning de tar neste spill i ... - Så kan man mislike retningen, og la være å spille - men å bli butthurt eller føle seg sviktet blir litt for dumt synes jeg ...

Majoriteten ser ganske sviktet ut.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...