Gå til innhold

Battlefield 2042 PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Raul07 skrev (1 time siden):

Jeg lurer egentlig på hva som menes med mer avanserte effekter? Til og med du kan innrømme at dette spillet er en stor downgrade grafisk fra tidligere spill. Er spill som er 5-6 år gamle som ser bedre ut grafisk enn 2042, hvis det var det som måtte til for å ha større maps som egentlig ikke gir noe positivt til spillet så må de bare komme seg tilbake til 64 spillere og mindre kart. Til og med destruction som er varemerke til BF serien er jo downgradet veldig. Noen baner kan man knapt ødelegge en eneste bygning. 

På konsoll (PS5) synes jeg spillet helt klart er en oppgradering grafisk fra BFV. Hvordan lyset reagerer, effekter som vær og vind på omgivelsene, eksplosjoner, vegetasjon, teksturer, spor i snø/sand osv er bedre. Det er også 4K og bedre fps. Forresten mange kule detaljer også, som at hår og klær blåser riktig i vinden.

Det er mindre/annerledes destruction ja, dessverre. Bygningene ser ofte litt kjedeligere ut, men dette har nok mest med designvalg å gjøre (minimalistisk/fremtidsaktig).

Hvis vi får noen kart med mer klassisk arkitektur, for eksempel i en storby som London eller Paris vil det nok se en del "bedre" ut. 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Nizzen said:

Hvor mange timer har du spillt på nyeste patch? Høres ut som du spiller mye :)

Jeg har slettet spillet, spiller eventuelt igjen når spillet er den standarden man forventer. Gått tilbake til BFV, gjør nesten vondt å sitte å spille et gammel spill når noe nytt er releaset men sånn ble det denne gangen  Jeg ser jo hvilken bugs folk har etter denne patchen. Og det tyder jo på at internt er det lite testing, noe selve releaset også viste, masse bugs som var tydelig så fort man spilte litt :p

Lenke til kommentar
barezell skrev (1 time siden):

Noen som har prøvd patchen da? Noe fremgang?

Ja, nå kan jeg ikke bevege meg til høyre/venstre med musa "on foot". Reconnectet og da kommer jeg ikke inn i spillet igjen 🤣 Forbanna møkkaspill. Er det barn som har skrevet dritten?

Endret av lucky666
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Avean skrev (2 timer siden):

Veldig enig her hvis vi snakker om BF5 og BF1, der syns jeg visuelle kvaliteten var knallbra. Men av en eller annen grunn (Bare spilt beta) så var BF2042 forferdelig dårlig. Greit tornadoene og væreffektene var greie men kvaliteten ellers syns jeg er skikkelig dårlig. Spilt på 4K med OLED skjerm så kan være detaljene kom litt for godt fram her. Men selv UI'en som mange andre påpeker også er dårlig, ikke bare designet men virker som alt er skalert opp fra 1080P eller noe. Alt er så utydelig. Hopper man fra BF2042 til f.eks Warzone eller Tarkov så ser man hvor utydelig BF2042 er. Da er det med alle settings makset utenom blur og typiske post effect settinger som gjør bildet utydelig. (RTX 3080)

Det er helt sant. Jeg sitter med en 48 CX OLED i 4K og GUI ser helt kreft ut. I tillegg til at det i utgangspunktet er så oppblåst og bloated. 

 

Jeg har ikke testet spillet enda da det bare er ERROR på ERROR. Skulle teste det igjen nå og se om musen fungerte, men nok en ERROR gitt. Rett på ALT+F4 igjen 😛 

Ett jævla møkkaspill og DICE kan bare dra til helvete.

Endret av Mala
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
54 minutes ago, Selvbyggern said:

Verste bf spillet i historien, listen over hva som gjør dette spillet så elendig er så lang at jeg har veldig liten tro til at jeg kommer til å noensinne spille mer enn de 2 timene jeg har pinet meg igjennom (map design, UI, balansering av våpen, kjøretøy, og uendelig liste av basic funksjoner som var med i de tidligere bf spillene). Virker som Dice er mer opptatt av å finne opp hjulet på nytt, samtidig som de skal herme etter apex/cod. 

Vi har kommet til en tiden da trippel A spill i fra store utviklere slik som Dice, Bethesda, CD project, BioWare, Activision, Ubisoft osv de siste årene utgir uferdige og uspillbare ved spill ved release, så brukes spillerbasen som betatestere i årene etter på slik at man i slutten av spillets livstid har kanskje et spill som er noenlunde spillbart. I mellomtiden skal de selge deg tusener av av skinns og annet dritt for å finansiere gallskapen. Sånn er det når big money tar over spille industrien, profit foran alt. Utviklere som brenner for gaming, og ønsker å lage et godt spill, slutter i de store selskapene da de ikke blir hørt, og starter enten selv små indieselskap eller skifter bransje. De nye utviklerne som kommer inn, har lite erfaring og lite utdannelse, eks Fintech og web design, og brenner ikke for spill, men for den fete 6 sifra lønnen sin. Resultat er utviklere som ikke engang spiller sitt eget spill, og gir blanke faen i spille mekanikk, map design osv

Den gyldne battlefield tiden er over, tiden med klan kamper og tusen hvis av timer i kjekke og engasjerende public spilling i et kvalitets spill som var ferdig utviklet ved release er over. For bare håpe et indie utvikler klare å lage et fett spill, og ikke bli kjøpt opp av onkel Sam til slutt. Hilsen en som har spilt bf siden 1942 kom ut…

Noen som husker: 'Battlefield 6' Will Be "A Love Letter To Fans"

Må være et brev fra en psycho x i så fall...

Der treffer du godt på alt som er feil med spill industrien og dette spillet! 

Lenke til kommentar

Det nisseskinnet viser bare 100% retningen dette spillet tar og har tatt under utviklingen. Min 10 timers trial er over og jeg blir å avinstallere spillet nå. Dette vil jeg ikke støtte. Får se om de klarer noe med neste BF, for 2042 er det ikke noe håp for.

Klarifisering. Skinnet i seg selv er ikke krise. Jeg spiller masse andre spill med crazy skins, men med alle de andre valgene (som påvirker gameplay) i kombinasjon med dette så er det tydelig at DICE har tapt seg helt.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
barezell skrev (3 timer siden):

Jeg har også spilt alle bf siden 1942 og ikke et eneste har vært ferdig utviklet til release imo. Alltid bugfest uten like. Bf2042 absolutt versting, men det forandrer ikke fortiden. 

Det er ikke sant. Dette illustrerer greit hvordan utviklingen har vært de siste årene.

 

Endret av Heradon
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Heradon said:

Det er ikke sant. Dette illustrerer greit hvordan utviklen har vært de siste årene.

 

Alle disse endringene som gjør spillet til et dårlige BF enn tidligere er jo bare vas fra Dice sin side. De endrer ting ingen har bedt om og i tillegg er mange av endringene såpass at de burde visst bedre enn dette. Man ser jo tydelig hva dette spillet prøver på, det er ikke noe laget for long time Battlefield fans. Jada det er forsatt en del av dem som liker dette spillet men ekstremt mange som misliker retning i dette spillet. Spillet er desverre en billig CoD klone. Om jeg ikke husker feil er vel en av de som jobber høyt i dice også involvert i MW19 så det er ikke så overraskende at spillet ble som det ble. For min del blir dette aldri et BF jeg kommer til å like, er for mange core design valg som er et hån mot tidligere spill i serien.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (7 minutter siden):

BF1 var fantastisk. Jeg hadde ingen problemer i verken beta eller launch. Herlig spill som fortsatt står sterkt. BFV fungerte fint under beta. Jeg ventet til en stund etter launch med å kjøpe det så kan ikke snakke om release der.

BF5 var en katastrofe. De droppet prisen ned til halv pris etter 1 måned. Patrick Söderlund, chief design officer ble sparket ved lanseringen. Time to Kill (TTK) ble endret flere ganger fordi spillerne var misfornøyde. Masse bugs, revive buggen gjorde at du måtte forlate matchen og du mistet all XP osv. Jeg spilte det en del i begynnelsen tross alle bugsa, mangel på innhold, fortnite karakterer (I likhet med nissen jeg postet over her) osv.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (11 minutter siden):

BF1 var fantastisk. Jeg hadde ingen problemer i verken beta eller launch. Herlig spill som fortsatt står sterkt. BFV fungerte fint under beta. Jeg ventet til en stund etter launch med å kjøpe det så kan ikke snakke om release der.

Definitivt den smootheste releasen jeg kan huske også. Ett vanvittig herlig spill med en stemning ingen BF spill har toppet etter min mening, det skinner igjennom i lydbildet og det grafiske.  Mange fantastiske kart her også!

BFV var ganske ille ved lansering, og i lang tid etter ja. Mye frem og tilbake her. Men i forhold til 2042 var det jo en skikkelig diamant! 

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Heradon skrev (6 minutter siden):

BF5 var en katastrofe. De droppet prisen ned til halv pris etter 1 måned. Patrick Söderlund, chief design officer ble sparket ved lanseringen. Time to Kill (TTK) ble endret flere ganger fordi spillerne var misfornøyde. Masse bugs, revive buggen gjorde at du måtte forlate matchen og du mistet all XP osv. Jeg spilte det en del i begynnelsen tross alle bugsa, mangel på innhold, fortnite karakterer osv.

Soundtracket til BF1 og BFV er 10/10. Den idioten som gav klarsignal til at Sam Slater og Hildur Guðnadóttir skulle få stå for musikken i 2042 skulle vært lynsjet i julegrana. Det  Söderlund leverte i tiden han var innom DICE var aldeles strålende!

 

Endret av Mala
Lenke til kommentar
4 hours ago, lucky666 said:

Ja, nå kan jeg ikke bevege meg til høyre/venstre med musa "on foot". Reconnectet og da kommer jeg ikke inn i spillet igjen 🤣 Forbanna møkkaspill. Er det barn som har skrevet dritten?

Får samme her nå etter patchen. Å avslutte spillet og gå inn igjen hjalp ikke. Ahh hvis jeg må slette spillet og gjøre en reinstall, så må jeg ordne config fila enda en gang da... :thumbdown:

Edit : Prøvde en "repair" i Origin for spillet. Hjalp heller ikke.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
7 hours ago, Nizzen said:

Har ingen forståelse for folk som vil ha masse fps i et helt nytt Battlefield med middels hardware :)

BF skal pushe grensene for hardware, selv om jeg er enig at noen baner har billig grafikk 😆.

Frostbite skalerer meget bra med hardware enda, så bedre hardware gir bedre fps. 

Cpu og minneytelse har masse å si i spillet, så det hjelper lite med middels cpu og ram med bra gpu.

Hvilke cpu og minne har du?

Denne vær og løpesimulatoren er laget for å gagne de som har brukt svartebørsen for å få tak i en PS5 eller Xbox Series X, spillet ser glatt og polert ut og minner overhodet ikke om et spill som handler om krig. 
På pc så spiller det knapt noen rolle om man bruker 1440 eller 1080 ei heller om man veksler fra høy til lav oppløsning, det er gjort en svært slett jobb for å få dette ut til de få som fortsatt spiller på pc.
Må også være lov å spørre Dice hvorfor de lager et spill som skal lokke unge spillere inn dersom det kreves hardware kun rike bestefedre har råd til å kjøpe. BFV holdt vel til juni året etter release før de la ned all videre utvikling, jeg tror ikke de holder ut like lenge denne gangen

Lenke til kommentar
49 minutes ago, Mala said:

Soundtracket til BF1 og BFV er 10/10. Den idioten som gav klarsignal til at Sam Slater og Hildur Guðnadóttir skulle få stå for musikken i 2042 skulle vært lynsjet i julegrana. Det  Söderlund leverte i tiden han var innom DICE var aldeles strålende!

 

Musikk? Det har jeg aldri hørt :p Første jeg skrur av :D
Forresten så funker nyeste patch veldig bra etter at jeg sletta de linjene i configfila. Nye feil har jeg ikkje sett i forhold til forige patch. Ytelsen kan virke ett hakk bedre, med fps enda mere mot 200fps mye av tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...