Gå til innhold

Battlefield 2042 PC


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165
TheKims skrev (8 minutter siden):

Det er også en dårlig ide at det er kun spillbart med 12900K og 3090 da man eksluderer 90% av spillerbasen. Vet ikke med deg men grafisk så ser ikke 2042 veldig bra ut heller, Tørr påstå at både BF1 og BFV ser bedre ut grafisk og kjører mye bedre. De kan ikke heller skylde på 128 spillere for det finnes allrede spille med flere spillere som kjører bedre. Warzone f,eks så har jeg nesten dobbel fps av det jeg får 2042.

90% av spillerbasen er jo veldig optimistisk, fra Steam hardware survey for November:
image.png.a848cb031ea85aeb5739f846341c0fc0.png

Faktisk så har ikke flere en 3,98% av Steam bruker bedre enn 3070 (om man kun ser på Nvidia).
Toppkortene til AMD er det så lite av at ingenting utenom RX 6700 XT (0,19%) dukker opp på listen, resten må ligge under "other" kategorien.

Så ta dissene tallene, trekk fra de uten "korrekt CPU og minne", så sitter du igjen med en promille som har hardware som dette spillet liker. Ikke akkurat casual vennlig, som gjennomsyrer det meste av de andre valgene de har tatt med spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, IT-Henrik said:

90% av spillerbasen er jo veldig optimistisk, fra Steam hardware survey for November:
image.png.a848cb031ea85aeb5739f846341c0fc0.png

Faktisk så har ikke flere en 3,98% av Steam bruker bedre enn 3070 (om man kun ser på Nvidia).
Toppkortene til AMD er det så lite av at ingenting utenom RX 6700 XT (0,19%) dukker opp på listen, resten må ligge under "other" kategorien.

Så ta dissene tallene, trekk fra de uten "korrekt CPU og minne", så sitter du igjen med en promille som har hardware som dette spillet liker. Ikke akkurat casual vennlig, som gjennomsyrer det meste av de andre valgene de har tatt med spillet.

Battlefield spilla har ALLTID krevd mye av hardware. Faktisk så er fps veldig god med topp hardware i forhold til det har vært før med nyeste hardware ved release av BF spill. Folk har en tendens til å huske dårlig...

Lenke til kommentar

Spillet er dårlig optimalisert, det har Dice selv innrømmet og noe de hevder de skal adressere etterhvert.
BF serien har hatt flere forskjellige ytelseproblemer før, men jeg har aldri opplevd en så dårlig optimalisering.
Helt siden BF1942 har jeg ikke opplevd en launch hvor spillet rett og slett er uspillbart(ser bort i fra server problemer). 
Som tidligere nevnt av andre her, spiller ingen rolle hvor kjipe innstillinger man bruker, spillet kjører like dårlig.
At man må ha en ytterst spesifikk konfig og top shelf hardware for at spillet skal kjøre noenlunde bra og stabilt, holder rett og slett ikke.

Endret av Uderzo
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Nizzen skrev (44 minutter siden):

Battlefield spilla har ALLTID krevd mye av hardware. Faktisk så er fps veldig god med topp hardware i forhold til det har vært før med nyeste hardware ved release av BF spill. Folk har en tendens til å huske dårlig...

Det er ved siden av poenget, og ingen unnskyldning for å ikke lage et spill som støtter flere systemer, slik som de alle konkurrentene greier. 

Problemmet er når jeg må kjøre 2042, på lavere oppløsning(1080p) og med alt på low, og likevel sliter med å holde FPS'en over 50-60FPS.
Fyrer jeg opp BF1, kan jeg kjøre 1440p med alt på ultra, og ha stabilt over 100 FPS.
Sammenligner jeg de 2 spillene side ved side, så ser BF1 bedre ut med de innstillingene jeg kan kjøre, har mer ødeleggelse og er i mange tilfeller mer detaljert.

Mao. med 2042 så har jeg et spill som både ser verre ut og kjører dårligere enn et 5 år gammelt spill av samme utvikler.
Er frustasjonen med det, så vanskelig å forstå?

Edit: Og ja, BF1 krevde sitt når det var nytt, men der var det i det minste en vesentlig oppgradering fra spillet så kom 5 år tidligere (BF3).

 

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
2 minutes ago, IT-Henrik said:

Det er ved siden av poenget, og ingen unnskyldning for å ikke lage et spill som støtter flere systemer, slik som de alle konkurrentene greier. 

Problemmet er når jeg må kjøre 2042, på lavere oppløsning(1080p) og med alt på low, og likevel sliter med å holde FPS'en over 50-60FPS.
Fyrer jeg opp BF1, kan jeg kjøre 1440p med alt på ultra, og ha stabilt over 100 FPS.
Sammenligner jeg de 2 spillene side ved side, så ser BF1 bedre ut med de innstillingene jeg kan kjøre, har mer ødeleggelse og er i mange tilfeller mer detaljert.

Mao. med 2042 så har jeg et spill som både ser verre ut og kjører dårligere enn et 5 år gammelt spill av samme utvikler.
Er frustasjonen med det, så vanskelig å forstå?

 

 

Har ingen forståelse for folk som vil ha masse fps i et helt nytt Battlefield med middels hardware :)

BF skal pushe grensene for hardware, selv om jeg er enig at noen baner har billig grafikk 😆.

Frostbite skalerer meget bra med hardware enda, så bedre hardware gir bedre fps. 

Cpu og minneytelse har masse å si i spillet, så det hjelper lite med middels cpu og ram med bra gpu.

Hvilke cpu og minne har du?

Lenke til kommentar
On 11/30/2021 at 6:10 PM, Snikpellik said:

For min del, som "BF-fan" er det nettopp dette jeg liker minst med spillet. Man har på ingen måte fått sitt gamle favorittspill tilbake. De har gått bort fra så mange gode elementer som folk liker best i denne spillserien. Helt elementære ting og mekanikker man forventer å få i et Battlefield-spill er ikke der.

Er flere bra ting også. Så det skal ikke så veldig mange justeringer til her før jeg tror opplevelsen blir ganske mye bedre for mange. Så får vi se hva de kommer opp med :) 

Enig her. Ser ingen grunn til at man skal fjerne det som var bra i 3, 4, 1 og 5 fordi man også skal gi litt av det klassikerne hadde.

Lenke til kommentar

For ett jævla fittespill.

 

4 forsøk med ERROR før man kommer inn i spillet. Når jeg kommer inn , så funker faen meg ikke musen. Åpner youtube og det første som dukker opp er denne :

Hva faen er det som skjer hos Dice.

ALT+F4 og BFV neste.


 

 

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (22 minutter siden):

Har ingen forståelse for folk som vil ha masse fps i et helt nytt Battlefield med middels hardware :)

BF skal pushe grensene for hardware, selv om jeg er enig at noen baner har billig grafikk 😆.

Frostbite skalerer meget bra med hardware enda, så bedre hardware gir bedre fps. 

Cpu og minneytelse har masse å si i spillet, så det hjelper lite med middels cpu og ram med bra gpu.

Hvilke cpu og minne har du?

Veldig enig her hvis vi snakker om BF5 og BF1, der syns jeg visuelle kvaliteten var knallbra. Men av en eller annen grunn (Bare spilt beta) så var BF2042 forferdelig dårlig. Greit tornadoene og væreffektene var greie men kvaliteten ellers syns jeg er skikkelig dårlig. Spilt på 4K med OLED skjerm så kan være detaljene kom litt for godt fram her. Men selv UI'en som mange andre påpeker også er dårlig, ikke bare designet men virker som alt er skalert opp fra 1080P eller noe. Alt er så utydelig. Hopper man fra BF2042 til f.eks Warzone eller Tarkov så ser man hvor utydelig BF2042 er. Da er det med alle settings makset utenom blur og typiske post effect settinger som gjør bildet utydelig. (RTX 3080)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Nizzen skrev (21 minutter siden):

Har ingen forståelse for folk som vil ha masse fps i et helt nytt Battlefield med middels hardware :)

Og jeg har ingen forståelse hvorfor vi bare skal godta at et Battlefield krever mer enn det forrige, når det ikke tilføyer noe nytt (og i mange tilfeller er en nedgradering fra det forrige spillet).

Du velger å godta det, for hvordan skal du ellers forsvare de minst 35 000 du har svidd av for å kjøre spillet?

 

Lenke til kommentar
9 minutes ago, IT-Henrik said:

Og jeg har ingen forståelse hvorfor vi bare skal godta at et Battlefield krever mer enn det forrige, når det ikke tilføyer noe nytt (og i mange tilfeller er en nedgradering fra det forrige spillet).

Du velger å godta det, for hvordan skal du ellers forsvare de minst 35 000 du har svidd av for å kjøre spillet?

 

Mye større baner, mere avanserte effekter og 128 spillere. Krever sin cpu og lav latency der. Hvilken cpu og minne hadde du?

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Nizzen said:

Mye større baner, mere avanserte effekter og 128 spillere. Krever sin cpu og lav latency der. Hvilken cpu og minne hadde du?

Jeg lurer egentlig på hva som menes med mer avanserte effekter? Til og med du kan innrømme at dette spillet er en stor downgrade grafisk fra tidligere spill. Er spill som er 5-6 år gamle som ser bedre ut grafisk enn 2042, hvis det var det som måtte til for å ha større maps som egentlig ikke gir noe positivt til spillet så må de bare komme seg tilbake til 64 spillere og mindre kart. Til og med destruction som er varemerke til BF serien er jo downgradet veldig. Noen baner kan man knapt ødelegge en eneste bygning. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
34 minutes ago, Mala said:

For ett jævla fittespill.

 

4 forsøk med ERROR før man kommer inn i spillet. Når jeg kommer inn , så funker faen meg ikke musen. Åpner youtube og det første som dukker opp er denne :

Hva faen er det som skjer hos Dice.

ALT+F4 og BFV neste.


 

 

Det er masse bugs i denne nye patchen, før noen sier at det er vanlig så er det ikke det hvis patchen blir testet på en ordentlig måte :)

Lenke til kommentar
Raul07 skrev (4 minutter siden):

Jeg lurer egentlig på hva som menes med mer avanserte effekter? Til og med du kan innrømme at dette spillet er en stor downgrade grafisk fra tidligere spill. Er spill som er 5-6 år gamle som ser bedre ut grafisk enn 2042, hvis det var det som måtte til for å ha større maps som egentlig ikke gir noe positivt til spillet så må de bare komme seg tilbake til 64 spillere og mindre kart. Til og med destruction som er varemerke til BF serien er jo downgradet veldig. Noen baner kan man knapt ødelegge en eneste bygning. 

Ganske stilig hvordan planter/trær reagerer på choppers. Tipper det er slike ting han mener. 

Personlig synes jeg det meste av natur ser veldig bra ut og bedre enn bf1, men bygninger og en del andre ting er veldig platt og kjedelig. Det er også lite stemning i spillet. Der synes jeg spesielt bf1 var mye bedre, men også bfv. 

Kartene og modus  nå heter jo conquest large. Burde være null stress og ganske fort gjort og lage conquest 64. Ved å justere litt på cappe soner og hvor main er.

 

Lenke til kommentar

Verste bf spillet i historien, listen over hva som gjør dette spillet så elendig er så lang at jeg har veldig liten tro til at jeg kommer til å noensinne spille mer enn de 2 timene jeg har pinet meg igjennom (map design, UI, balansering av våpen, kjøretøy, og uendelig liste av basic funksjoner som var med i de tidligere bf spillene). Virker som Dice er mer opptatt av å finne opp hjulet på nytt, samtidig som de skal herme etter apex/cod. 

Vi har kommet til en tiden da trippel A spill i fra store utviklere slik som Dice, Bethesda, CD project, BioWare, Activision, Ubisoft osv de siste årene utgir uferdige og uspillbare ved spill ved release, så brukes spillerbasen som betatestere i årene etter på slik at man i slutten av spillets livstid har kanskje et spill som er noenlunde spillbart. I mellomtiden skal de selge deg tusener av av skinns og annet dritt for å finansiere gallskapen. Sånn er det når big money tar over spille industrien, profit foran alt. Utviklere som brenner for gaming, og ønsker å lage et godt spill, slutter i de store selskapene da de ikke blir hørt, og starter enten selv små indieselskap eller skifter bransje. De nye utviklerne som kommer inn, har lite erfaring og lite utdannelse, eks Fintech og web design, og brenner ikke for spill, men for den fete 6 sifra lønnen sin. Resultat er utviklere som ikke engang spiller sitt eget spill, og gir blanke faen i spille mekanikk, map design osv

Den gyldne battlefield tiden er over, tiden med klan kamper og tusen hvis av timer i kjekke og engasjerende public spilling i et kvalitets spill som var ferdig utviklet ved release er over. For bare håpe et indie utvikler klare å lage et fett spill, og ikke bli kjøpt opp av onkel Sam til slutt. Hilsen en som har spilt bf siden 1942 kom ut…

Noen som husker: 'Battlefield 6' Will Be "A Love Letter To Fans"

Må være et brev fra en psycho x i så fall...

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...