Gå til innhold

Battlefield 2042 PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ser folk her som rapporterer at de får ganske høy fps i spillet med top notch hardware...typ 150 fps + -

men hvilke in game settings snakker vi da? 

har selv rtx3080,9900kf og 3600 ram der jeg ligger mellom 70ish til litt over 100 på ultra uten rt og dlss i 1440p. på low setting ser jeg opp i mot 150fps

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Nizzen skrev (23 timer siden):

Hvorfor gidder du EGENTLIG å henge i denne tråden? Du må være utrolig glad i 2042 😂

Hvorfor skal han ikke henge i tråden? Han kan få lov å skrive kritiske innlegg. Å kritisere spillet må han absolutt få lov å gjøre. 

Nizzen skrev (11 timer siden):

90% av pc spillerene bruker vel Origin tenker jeg til BF 2042, men det finnes kanskje ikkje noen tall på dette.

Mest sansynlig er det mange som også bruker Origin, men vi har ingen tall på hvor mange som bruker det kontra Steam for BF2042.. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Omnia vincit amor said:

Hvorfor skal han ikke henge i tråden? Han kan få lov å skrive kritiske innlegg. Å kritisere spillet må han absolutt få lov å gjøre. 

Høres ut som han hater spillet, så da lurer jeg bare på hvor lenge han gidder å klage her om det. Beste ville jo bare å glemme hele spillet, og gå videre? Det var et spørsmål til han. Hvorfor skal du blande deg inn? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Nizzen skrev (6 minutter siden):

Høres ut som han hater spillet, så da lurer jeg bare på hvor lenge han gidder å klage her om det. Beste ville jo bare å glemme hele spillet, og gå videre? Det var et spørsmål til han. Hvorfor skal du blande deg inn? :)

Nei, det synes jeg ikke han gjør. Hvorfor jeg skal blande meg? Fordi det skaper dårlig stemning med slike innlegg du tidvis poster. 

Som sagt er det lov å kritisere spillet. Alle er velkommen til å være aktiv i tråden, om de liker spillet eller ikke. 

Jeg er også en av de som ikke har kjøpt spillet fordi jeg venter og ser på om DICE gjør en bedre jobb med det. Og jeg kommer selvsagt til å poste kritiske innlegg her da jeg ønsker å ta del i diskusjonen rundt spillet. Det er derfor vi er her fordi vi ønsker å diskutere spillet både på de gode og dårlige sidene av det. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Nerdrage skrev (17 minutter siden):

ser folk her som rapporterer at de får ganske høy fps i spillet med top notch hardware...typ 150 fps + -

men hvilke in game settings snakker vi da? 

har selv rtx3080,9900kf og 3600 ram der jeg ligger mellom 70ish til litt over 100 på ultra uten rt og dlss i 1440p. på low setting ser jeg opp i mot 150fps

 

Må opp i 12 serien Intel og 3080ti eller 6900xt for å få grei ytelse i Ultra 1440p+

 

Slik har det alltid vært ved lansering av de nye Battlefield spillene, må ha det beste for å å kunne kjøre ultra.

 

Edit, er nok primært cpuen din som er flaskehalsen. Men likevel ikke forvent 150 i ultra.

Endret av bruker-540634
Lenke til kommentar
4 minutes ago, bruker-540634 said:

Må opp i 12 serien Intel og 3080ti eller 6900xt for å få grei ytelse i Ultra 1440p+

 

Slik har det alltid vært ved lansering av de nye Battlefield spillene, må ha det beste for å å kunne kjøre ultra.

Takk gud for det, er jo det som ER en del av Battlefield. (bare jækla synn at noen  BF 2042 baner ser visuelt mye dårligere ut enn BF 1 og BF V)  Tilogmed i BF 2 måtte man ha "monstermaskin" for å få grei ytelse i sin tid.
Husker det hjalp veldig da jeg hadde 15000rpm scsi disker, og jeg kom først inn på banene hver gang for å velge hardware :D
Good times :fun:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Nerdrage skrev (46 minutter siden):

ser folk her som rapporterer at de får ganske høy fps i spillet med top notch hardware...typ 150 fps + -

men hvilke in game settings snakker vi da? 

har selv rtx3080,9900kf og 3600 ram der jeg ligger mellom 70ish til litt over 100 på ultra uten rt og dlss i 1440p. på low setting ser jeg opp i mot 150fps

 

Då är det noe allvarligt galet med ditt system. Jag får samma/bättre med ett 2080ti i 1440p, men är tokbunden på GPU, inte cpu. OC av gpu och gpu minne gav faktist en brukbar boost.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

BF 2042 CPU benchmark som oppdateres videre ut i uka. (pga copy protection må de vente 24timer ved for mange bytter av hardware) Dette opplever jeg også her i huset med Battlefield :p)

https://www.pcgameshardware.de/Battlefield-2042-Spiel-73341/Specials/Benchmark-Test-BF2042-Anforderung-Bewertung-Review-1383714/4/

Her ser man tydelig at å overklokke fortsatt er VELDIG aktuelt. Spesielt minne.
714348234_2042cpubenchmark.thumb.jpg.e22abf0d9a3b7dd09f5f0e40ddec19ff.jpg

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
1 hour ago, Nizzen said:

Høres ut som han hater spillet, så da lurer jeg bare på hvor lenge han gidder å klage her om det. Beste ville jo bare å glemme hele spillet, og gå videre? Det var et spørsmål til han. Hvorfor skal du blande deg inn? :)

Hater absolutt ingen Battlefield spill, dog blir man ekstremt frustrert over dårligere utgivelser for hvert spill, dette spillet tar en klar nummer 1 for min del. Ikke bare er det bugs og servers denne gang men de har jo strippet hele spillet for funksjoner også. Det kan man rett og slett ikke bare le vekk. Folk gleder seg i flere år til disse spillene, da må man ha lovt til å komme med kritikk så lenge kritikken er saklig. At man må komme med anklager som at man spiller i 30 fps, er noob, er for lav lvl eller ikke spilt nok timer. Da virker det som man aktivt prøver å forsvare spillet fordi man vet at dette er så langt unna peak Battlefield man kommer. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Over til noe mer positivt så var det bra Dice gikk ut med et Road map og litt info angående kommende patcher. Litt merkelig utrykk at scoreboard plutselig er blitt en legacy feature sammen med mye annet. Vil ikke kalle noe av de funksjonene for legacy features :p Men en del bra i denne bloggen som kan forbedre spillet drastisk.

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (2 timer siden):

Takk gud for det, er jo det som ER en del av Battlefield. (bare jækla synn at noen  BF 2042 baner ser visuelt mye dårligere ut enn BF 1 og BF V)  Tilogmed i BF 2 måtte man ha "monstermaskin" for å få grei ytelse i sin tid.
Husker det hjalp veldig da jeg hadde 15000rpm scsi disker, og jeg kom først inn på banene hver gang for å velge hardware :D
Good times :fun:

Ja, husker jeg hadde 1080 når bf 1 lanserte og kunne i spille på maks grafikk da heller.

Betalte 5000 og husker at det var skinnsykt mye, betalte det samme for to 6950 i sin tid. Med to 6950 flash til 6970 så klarte jeg dog å makse ut bf bad company med 200fps som var det nyeste da.

Endret av bruker-540634
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Raul07 skrev (6 timer siden):

Over til noe mer positivt så var det bra Dice gikk ut med et Road map og litt info angående kommende patcher. Litt merkelig utrykk at scoreboard plutselig er blitt en legacy feature sammen med mye annet. Vil ikke kalle noe av de funksjonene for legacy features :p Men en del bra i denne bloggen som kan forbedre spillet drastisk.

f93cgfo7ek181.jpg

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (9 timer siden):

Takk gud for det, er jo det som ER en del av Battlefield. (bare jækla synn at noen  BF 2042 baner ser visuelt mye dårligere ut enn BF 1 og BF V)  Tilogmed i BF 2 måtte man ha "monstermaskin" for å få grei ytelse i sin tid.
Husker det hjalp veldig da jeg hadde 15000rpm scsi disker, og jeg kom først inn på banene hver gang for å velge hardware :D
Good times :fun:

BF2 gikk som en drøm med GeForce 6600 GT (AGP). Pentium 4 3.1 GHz og 2 GB med Corsair Vengeance  :) Eneste jeg måtte kjøpe før release var den jævla DVD-spilleren som jeg knapt brukte :p 

I 2009 kjøpte jeg meg en Acer Aspire 5935G laptop for 8000kr. Når Battlefield Bad Company 2 kom ut tidlig 2010 så spilte jeg spille på medium settings. Battlefield var ikke så kravstort tidligere :p 

Endret av Heradon
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Heradon said:

BF2 gikk som en drøm med GeForce 6600 GT (AGP). Pentium 4 3.1 GHz og 2 GB med Corsair Vengeance  :) Eneste jeg måtte kjøpe før release var den jævla DVD-spilleren som jeg knapt brukte :p 

60 fps i 720p?

Jeg brukte 6800gt hard volt modda med køstom kjøler på. Husker faktisk ikkje hva slags ytelse jeg fikk, annet enn jeg villa ha mere :p

Lenke til kommentar
kjetilkl skrev (På 22.11.2021 den 8.54):

Har du gjort noe spesielt med minneoptimalisering e.l.? - Spiller selv med 5900x og 6900xt i 1440p og lå stort sett mellom 80 og 115 fps. Etter å ha skrudd alt på lov bortsett fra textures, og lagt inn dx12-linja ligger jeg på rundt 120-130 med dropp ned mot 100. Minnet kjører "standardinnstillinger" på 3866MHz

Har -30 og -25 pbo og +100mhz på CPUen

Aktivert SAM og satt minne til 2110 fast timmings, men det er det.

3600 mhz cl16 ram

ellers har jeg bare aktivert DX12 i settings filen manuelt og slått av crossplay da crossplay gir meg latterlig mye stutters.

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (5 minutter siden):

60 fps i 720p?

Jeg brukte 6800gt hard volt modda med køstom kjøler på. Husker faktisk ikkje hva slags ytelse jeg fikk, annet enn jeg villa ha mere :p

Husker ikke fps, men det var på en 19" LCD og alt over 30 fps greit for de fleste på den tida der 😂 Jeg loada nesten alltid først inn i Battlefield 1942 i hele 2003. Det var aldri no stress å velge fly på hangarskipet. Jeg tror den fungerte utmerket i BF2 i 2005-06 Jeg brukte det her fram til høsten 2008. De to siste årene merket jeg at det begynte å gå tregt :p 
1983279679_kjrtesmooth.thumb.png.5058cfb482aedc13ee2aaa72c3c4d319.png

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...