Gå til innhold

Hva faen er det med Spotify?! Drittfolk


Urealistisk

Anbefalte innlegg

Taurean skrev (5 timer siden):

Musikk burde være gratis, for det er bare hobby. Hvem som helst kan laste ned program gratis og lage musikk i dag. Det er ingen jobb. Det er litt verre å jobbe som murer eller buss-sjåfør. Det krever faktisk ansvar, disiplin og kunnskap. Man har ansvar for menneskeliv. Men så kommer det noen som finner opp en tilfeldig låt som blir populær, så tjener dem titalls millioner av kroner. Det er total galskap. Det er noe fullstendig feil med samfunnet vårt når det er lov, for det er et hån mot arbeidsfolk som gjør nyttig og risikofylt jobb i samfunnet.

Vær kreativ. Last ned musikken og spill den på vlc-player. Jeg har alltid vært motsatnder av slike løsninger der alt skal holdes på internett. Det er selvfølgelig en strategi ment for å hindre nedlastning og til slutt snikinnføre betaling. Og folk er jo så enkle, så det fungerer jo.

Og straks skal du oppfordre alle til å stemme rødt?

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Taurean skrev (5 timer siden):

Musikk burde være gratis, for det er bare hobby. Hvem som helst kan laste ned program gratis og lage musikk i dag. Det er ingen jobb. Det er litt verre å jobbe som murer eller buss-sjåfør. Det krever faktisk ansvar, disiplin og kunnskap. Man har ansvar for menneskeliv. Men så kommer det noen som finner opp en tilfeldig låt som blir populær, så tjener dem titalls millioner av kroner. Det er total galskap. Det er noe fullstendig feil med samfunnet vårt når det er lov, for det er et hån mot arbeidsfolk som gjør nyttig og risikofylt jobb i samfunnet.

Vær kreativ. Last ned musikken og spill den på vlc-player. Jeg har alltid vært motsatnder av slike løsninger der alt skal holdes på internett. Det er selvfølgelig en strategi ment for å hindre nedlastning og til slutt snikinnføre betaling. Og folk er jo så enkle, så det fungerer jo.

Ja, alle kan lage musikk. Men ikke alle kan lage noe som andre vil høre på. Dessuten, hva tror du det koster å spille inn musikk i studio, eller ta med seg band og dra på turné? Skal alt sånt bare være gratis? Fordi det er "hobby"? 

Dette har du ikke tenkt særlig nøye gjennom. 😂

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Urealistisk skrev (21 minutter siden):

Men jeg overlever med å betale Spotify. Det jeg er redd for er at absolutt alt skal koste snart. Ingenting som blir på en måte kos, fordi det blir så mye irritasjon som kommer. Selge selge. Se på alle reklamene. Jeg er så lei! Reklamer skal kastet i trynet vårt, og vi blir vel snart bøtelagt dersom vi ikke ser på de og.

Det har aldri vært særlig mye som er gratis... TV2 feks, var gratis før, men du måtte ha reklame ( slik at TV2 kunne eksistere). NRK hadde ikke reklame, der måtte man betale avgift. 

Spotify er akkurat det samme, det er gratis, men man må tåle reklame og restriksjoner, slik at spotify kan tjene penger på å levere tjenesten. Restriksjonene er der selvfølgelgi for at det skal være noe å vinne på å betale. En betalende bruker får en fantastisk tjeneste, en gratisbruker får en litt mindre fantastisk tjeneste

Skulle det vært gratis måtte det enten vært ulovlig (napster), eller det kunne ikke eksistert. 

 

Endret av Baranladion
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Taurean skrev (16 timer siden):

Musikk burde være gratis, for det er bare hobby. Hvem som helst kan laste ned program gratis og lage musikk i dag. Det er ingen jobb. Det er litt verre å jobbe som murer eller buss-sjåfør. Det krever faktisk ansvar, disiplin og kunnskap. Man har ansvar for menneskeliv. 

Mange som koser seg med å kjøre bil/buss, mure og snekre, og har det som hobby, hvorfor skal de få betalt når de bare gjør det de har lyst til?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kor trangsynte enkelte personer er gjør meg faktisk overrasket.. jeg sa høyt holy shit flere ganger med å lese gjennom denne tråden. Hvordan klarer enkelte folk seg i hverdagen ? Helt utrolig.

 

Har betalt for Spotify siden det kom på markedet og har aldri tenkt tanken på å slutte.. jeg bruker musikk hver dag.

Før Spotify brant jeg CD plater eller spilte inn mini discer.. savner ikke de tidene (og det var heller ikke gratis.. spilleren kostet penger samt CDene du brukte.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enten så er det snakk om trolling her, eller så er TS veldig ung. Sistnevnte kan derimot forklare grunnen til det jeg mener er lite gjennomtenkte og platte påstander basert på det man tror er sannheten. 

Bare det å tro at en musiker/artist etc. ikke jobber fordi dem liker det dem holder på med (omtalt som hobby) og sammenligner dem med murere og andre håndverkere som TS tydelig mener har langt større rett på folks penger. 

Dette minner meg litt om enkelte kommentarer jeg ser i kommentarfeltene i nettaviser rundt om. Voksne mennesker som klarer å lire av seg de teiteste og mest flaue kommentarer under fullt navn. Bare fordi dem i kampens hete var så irriterte og ikke klarte å kontrollere seg. 

I slike situasjoner blir man som oftest konfrontert av andre med langt bedre argumenter. Man skjønner det EGENTLIG selv, men ønsker heller og angripe personen bak utsagnene. Grunnen vil jeg tro som oftest er mangel på argumenter. 

Den eneste måten og vinne på er å komme med gode argumenter, holde en god tone og ikke la seg vippe av pinnen av folk som prøver å angripe deg som person. Når man ser at evt. motparten har bedre argumenter enn en selv, så sier man det. For hovedpoenget er jo at man skal finne en løsning sammen ikke sant? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis det er et abonnement jeg gledelig betaler penger for,  så er det Spotify. 

Ikke bare er det enkelt å ha (nesten) all musikken samlet på en plass, lydkvaliteten er god og det er brukervennlig. I tillegg har jeg oppdaget så ufattelig mye musikk gjennom Spotify, i stor grad gjennom Song Radio funksjonen. Jeg bruker mye tid på musikk, og det å utforske sjangrene jeg hører på. Hadde det ikke vært for Spotify så hadde jeg ikke visst om mange av bandene jeg hører mye på i dag. 

De færreste av oss kjøper musikk i fysiske formater i dag, med unntak av dem med LP samlinger. Hovedinntekten til artistene er liveshows, og jeg kan bare tenke meg hvordan det siste året har vært for dem som lever av å lage musikk. Da gjør det heller ingenting at bandene får en liten slant per avspilling på Spotify. 

Lett verdt en hundrelapp i måneden, hadde betalt fem ganger så mye om jeg var nødt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spotify Free er for gjerrigknarker mener jeg. Min mor har dette og jeg var hos henne på julaften. Ho hadde satt på musikk via pop anlegget fra Spotify. For det første kan man ikke velge enkelte sanger, men må spille av hele albumet. For dte andre kommer dte reklame rett som det er. 

Er LITT over middels glad i musikk så betaler man den slanten det koster mener jeg. Reklame får jeg nok av andre steder. Jeg har også Youtube Premium. Herregud så deilig å slippe reklameinnslag i alle videoer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Taurean skrev (På 18.12.2020 den 6.07):

Musikk burde være gratis, for det er bare hobby. Hvem som helst kan laste ned program gratis og lage musikk i dag. Det er ingen jobb. Det er litt verre å jobbe som murer eller buss-sjåfør. Det krever faktisk ansvar, disiplin og kunnskap. Man har ansvar for menneskeliv. Men så kommer det noen som finner opp en tilfeldig låt som blir populær, så tjener dem titalls millioner av kroner. Det er total galskap. Det er noe fullstendig feil med samfunnet vårt når det er lov, for det er et hån mot arbeidsfolk som gjør nyttig og risikofylt jobb i samfunnet.

Vær kreativ. Last ned musikken og spill den på vlc-player. Jeg har alltid vært motsatnder av slike løsninger der alt skal holdes på internett. Det er selvfølgelig en strategi ment for å hindre nedlastning og til slutt snikinnføre betaling. Og folk er jo så enkle, så det fungerer jo.

Jeg så ikke denne perlen før jeg svarte i tråden. 

Som mange andre har poengtert, så er dette kanskje det dummeste jeg har lest. 

Kreves det ikke disiplin og kunnskap å lage musikk? Selv om om du åpenbart er tonedøv, så er det ikke gjort på 1-2-3 å skrive Stairway to Heaven eller Hallowed be thy name. Du kan ikke laste ned et program og lage hvilken som helst låt, i beste fall vil du kunne sample, legge trommer og bass og kanskje noen pianolyder. Iallefall med begrenset kunnskap om musikk, noe du mener man ikke trenger. Så skal du i tillegg ha nok mellom ørene til å skrive en meningsfylt tekst som fenger folk og tåler tidens tann. Musikk er kunst, ikke bare en hobby. 

Jeg har to fagbrev, jeg har også to gitarer jeg foreløpig ikke har hatt tid til å mestre. 

Endret av thyes
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (11 minutter siden):

Spotify Free er for gjerrigknarker mener jeg. Min mor har dette og jeg var hos henne på julaften. Ho hadde satt på musikk via pop anlegget fra Spotify. For det første kan man ikke velge enkelte sanger, men må spille av hele albumet. For dte andre kommer dte reklame rett som det er. 

Er LITT over middels glad i musikk så betaler man den slanten det koster mener jeg. Reklame får jeg nok av andre steder. Jeg har også Youtube Premium. Herregud så deilig å slippe reklameinnslag i alle videoer.

Kjøp et nettbrett til henne. Kan lage spillelister og velge sanger som man vil på Spotify free. Kjøp en aux ledning og full party

Lenke til kommentar
TylerDurden777 skrev (Akkurat nå):

Kjøp et nettbrett til henne. Kan lage spillelister og velge sanger som man vil på Spotify free. Kjøp en aux ledning og full party

Kan man velge sanger på nettbrett, men ikke på telefon?

La oss si man sitter på en fest og spiller favorittlåtene. Stemningen er høy, og plutselig dukker det opp reklame på full guffe fra pop-anlegget man har brukt 50.000 kroner på. Nei vet du hva sier nå jeg. Jeg betaler gladelig den summen det koster og jeg kan ikke engang kalle meg noen musikk entusiast. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...