Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

OlavEH skrev (Akkurat nå):

Nå har hun vært i posisjon og innført masse tiltak og restriksjoner, og bruker nå tiden sin i opposisjon for å messe om det samme. Jeg betviler meget sterkt at du får se henne senere denne uken og etterlyse mer målretting eller forholdsemessighet for de tiltakene som kommer i kveld.

Det tror jeg. Det vil være hykleri; noe jeg er sterkt imot. Men som opposisjon har man den luksusen at man kan si mye mot det de sittende driver med, selv om man var FOR det på et tidligere tidspunkt.. Man har også luksusen med å være mer etterpåklok. Enten blir det noe "for lite for sent" eller "overdreven smittevern"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, Comma Chameleon said:

Tiltak på tiltak. For noe dritt. Hvis noen ikke vil vaksinere seg så synd trist leit. La de vaksinerte få leve.

Vaksinene er nok ikke effektive nok. Ellers hadde en ikke vært i denne situasjonen. Er vel uansett ikke uvaksinerte under 50 som er det svære antallet som bidrar til innlagte akkurat. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Veldig mye "anbefaler" og "bør" i det som kom i dag. Spørs om etterlevelsen blir all verden. Samtidig, hvis man skulle hatt påbud må det også være en mulig konsekvens for å bryte det, og hvordan i villeste skulle man fulgt opp det. 

Jeg spår ny pressekonferanse og nye anbefalinger neste uke. Og enda verre forhold for sykehusene. God jul. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
OlavEH skrev (Akkurat nå):

Du er jo passe usmakelig du også. En ufyselig moralist som forventer at alle skal være likedan som deg og være med på denne såkalte dugnaden inn evigheten ...


Så du har ingen planer om å bidra til å redusere smittespredningen eller følge råd og tiltak?

Jeg forventer at folk tar et minimum av samfunnsansvar, intet annet.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (Akkurat nå):

Så du har ingen planer om å bidra til å redusere smittespredningen eller følge råd og tiltak?

Jeg forventer at folk tar et minimum av samfunnsansvar, intet annet.

Jeg holder meg hjemme om jeg blir syk. Thats it.

Samfunnsansvar? Er det du som sitter med definisjonsretten om hva dette er? Det er faen meg nok nå. Dette kan ikke fortsette inn i evigheten. Dette gjelder i enda større grad når myndighetene ikke har gjort en fette dritt for å øke kapasiteten i helsevesenet på snart to år. Når de gir faen, så gjør jeg det også.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (2 minutter siden):


Så du har ingen planer om å bidra til å redusere smittespredningen eller følge råd og tiltak?

Jeg forventer at folk tar et minimum av samfunnsansvar, intet annet.

Veldig mange blir å drite i reglene og anbefalingene, fordi vi nettopp har vært igjennom en enorm dugnad og tatt vaksinene våre på slutten av den dugnaden.

Vi har tatt myyye mer enn et minimum av samfunnsansvar. 

Kun dere som flytter målstanga annenhver måned som ikke er enige 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 0b7e3...581
Comma Chameleon skrev (1 minutt siden):

 

Altså, hva vil du da? Ingen tiltak, og de som dør dør? Vil du velge ut hvem som dør når sykehuskapasiteten er sprengt og det må tys til triage? Dette er allerede et tema i Tyskland. 

Anonymous poster hash: 0b7e3...581

Lenke til kommentar
Gjest 0b7e3...581 skrev (6 minutter siden):

Altså, hva vil du da? Ingen tiltak, og de som dør dør? Vil du velge ut hvem som dør når sykehuskapasiteten er sprengt og det må tys til triage? Dette er allerede et tema i Tyskland. 

Anonymous poster hash: 0b7e3...581

Jeg savner mer statistikk på hvem som blir alvorlig syke, både aldersgrupper og vaksinasjonsstatus, før jeg hadde gitt en endelig løsning.

Men foreløpig så hadde jeg valgt å la tiltakene gjelde de som ikke er vaksinert. Jeg vil ikke påtvinge noen vaksine, men vil de ikke delta på dugnaden på den ene måten så får de gjøre det på den andre måten, med tiltak.

 

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (24 minutter siden):

Siden nesten halvparten av de innlagte er uvaksinerte, ville vi sannsynligvis sluppet dette nå hvis alle tok vaksine.

Korrekt. Istedenfor mener folk det er helt greit å innføre tiltak slik at antivaxerne holder resten av samfunnet som gisler med regjeringens hjelp.

 

0laf skrev (13 minutter siden):

Så du har ingen planer om å bidra til å redusere smittespredningen eller følge råd og tiltak?

Jeg forventer at folk tar et minimum av samfunnsansvar, intet annet.

🤢🤢🤮
Makan til "Holier than thou" følelse du skulle ha da.
Hvem skal vi ha samfunnsansvar for? antivaxerne? Eller kanskje vi skal la seksåringer som ikke husker annet enn KORONA få leve litt? Medianalderen på innlagte fullvaksinerte er 76 år for pokker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...