Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
G skrev (23 minutter siden):

Vi har jo lite nytte av militærleirer i øyeblikket. Kan sende soldater på permisjon en måned eksempelvis. Grei boltreplass ofte med plass til flere hundre pr. leir.

Dere er jo fullstendig totalitæte. Hjelpes for en gjeng. Hold dere hjemme! #staythefuckhome

Eller flytt til New Zealand/Australia, men de ser jo på absolutt alle som om de har Ebola Zaire.

Dine holdninger er en enorm trussel mot det frie samfunn, selv om du sikkert mener det godt, på ditt vis.

Endret av Fibonacci
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Fibonacci skrev (2 timer siden):

Dere er jo fullstendig totalitæte. Hjelpes for en gjeng. Hold dere hjemme! 

Eller flytt til New Zealand/Australia, men de ser jo på absolutt alle som om de har Ebola Zaire.

Jeg har ikke sett noen partier som står på stand ennå; er det blitt forbudt? Uasnett ønsker jeg en full 100% garanti om at det partiet jeg eventuelt kommer til å stemme på lover å ikke innføre flere totalitære og ytterliggående angrep på befolkningen og begrunne dette med "smittevern". Det snakkes ikke mye; eller ingenting om det i valgkampen, men jeg ønsker en total garanti om at noe slikt som å plassere mennesker i landet i leire overhodet ikke kommer på tale på noe som helst tidspunkt i Norge. Skjer det kommer jeg til å pakke sakene og flytte til utlandet; nok er nok. Det er nå mange land som sier farvel til new normal og aksepterer at et visst virus har kommet for å bli og at det å avskaffe demokratiet og meneskerettighetene ikke er noe alternativ.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Fibonacci said:

Dere er jo fullstendig totalitæte. Hjelpes for en gjeng. Hold dere hjemme! #staythefuckhome

Eller flytt til New Zealand/Australia, men de ser jo på absolutt alle som om de har Ebola Zaire.

Dine holdninger er en enorm trussel mot det frie samfunn, selv om du sikkert mener det godt, på ditt vis.

Nei det er jeg uenige i. De midlertidige foresatte i leiren må ha ekstra fokus på lek og læring i skånsomhet. Varierte aktiviteter. Gjerne spør elevene hva de behøver å tilby. Ekstra vakter i mot mobbing. Gjerne litt medaktivitet fra elever i å lære hvordan jobbe mot mobbing og få løftet det fram så elever tør rapportere.

Jeg ble selv bittelitt utsatt for mobbing i min rekruttskoleopplevelse som ung voksen.

Dette er bidrag i å finne fungerende løsninger. Og behøver overhode ikke være totalitært på noen måte.

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (4 minutter siden):

Nei det er jeg uenige i. De midlertidige foresatte i leiren må ha ekstra fokus på lek og læring i skånsomhet. Varierte aktiviteter. Gjerne spør elevene hva de behøver å tilby. Ekstra vakter i mot mobbing. Gjerne litt medaktivitet fra elever i å lære hvordan jobbe mot mobbing og få løftet det fram så elever tør rapportere.

Jeg ble selv bittelitt utsatt for mobbing i min rekruttskoleopplevelse som ung voksen.

Dette er bidrag i å finne fungerende løsninger. Og behøver overhode ikke være totalitært på noen måte.

Er du et nettroll, eller mener du helt seriøst at man skal sende alle landets barn til interneringsleirer, samme hva foreldrene måtte ønske?

Endret av Fibonacci
  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Fibonacci said:

Hah, ja, merk at saken er fra etter covid-19 ble et tema. Da først ble det nødvendig å skrive om det.

Har du en eldre kilde?

Nå synes jeg du er litt ugrei.

Ungdom dør så sjelden av influensa at bevisbyrden ligger på deg til å bevise at dette skjer årlig som du eller DaniNichi hevdet. Dere to virker å være nokså samstemte om denne idéen.

Lenke til kommentar
Just now, Fibonacci said:

Er du et nettroll, eller mener du helt seriøst at man skal sende alle landets barn til interneringsleirer, samme hva foreldrene måtte ønske?

Nei. Men sende brorparten av barna så langt leirkapasitet tillater. Det gir rom for individuell frihet. Det går også an å informere foreldrene om hvor bra og trygt opplegg, og hvor mange ekstra ansatte som blir satt på oppgaven til å tilrettelegge.

Dette er ment som forslag til alternativ løsning til status quo. Jeg tror aldri det kommer til å skje, men da skader det også mindre å få diskutert det.

Neste måned så kan jeg temmelig sikkert lene meg tilbake å si "hva var det jeg sa" ☺️

Lenke til kommentar
G skrev (8 minutter siden):

De midlertidige foresatte i leiren må ha ekstra fokus på lek og læring i skånsomhet. Varierte aktiviteter.

Yes. Dyrking av grønnsaker, og kurs i hvordan det er skadelig med kritiske tanker mot Staten. Og de må lære hvordan de kan slutte å savne sine foreldre, og være fornøyde med de foresatte i leiren. 🙂

De må selvsagt ta minst to vaksineboostere i året, samt prøve ut koronalegemidler og ta andre aktuelle vaksiner. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
G skrev (2 minutter siden):

Nei. Men sende brorparten av barna så langt leirkapasitet tillater. Det gir rom for individuell frihet. Det går også an å informere foreldrene om hvor bra og trygt opplegg, og hvor mange ekstra ansatte som blir satt på oppgaven til å tilrettelegge.

Dette er ment som forslag til alternativ løsning til status quo. Jeg tror aldri det kommer til å skje, men da skader det også mindre å få diskutert det.

Neste måned så kan jeg temmelig sikkert lene meg tilbake å si "hva var det jeg sa" ☺️

Hallo Pol Pot.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Budeia said:

Yes. Dyrking av grønnsaker, og kurs i hvordan det er skadelig med kritiske tanker mot Staten. Og de må lære hvordan de kan slutte å savne sine foreldre, og være fornøyde med de foresatte i leiren. 🙂

De må selvsagt ta minst to vaksineboostere i året, samt prøve ut koronalegemidler og ta andre aktuelle vaksiner. 

Ta 5min nå.Seriøst.

Men ja, 3 dose må du kanskje ta og kanskje en gang i året.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sende unga på leir? Really? Vilt forslag 😅

Utsatte vaksinetimen og ble smittet på ferie: – Angrer noe kolossalt
https://www.nrk.no/nordland/korona-og-vaksine_-ble-syk-pa-ferie_-na-angrer-birger-fra-lofoten-bittert-1.15616509

Sitat

Vaksinetimen krasjet med ferieturen til Litauen. Der fikk Birger (64) etter all sannsynlighet korona. Nå har han en klar oppfordring til alle: Ta vaksinen!

– Hadde jeg ikke vært en sånn tverr stabukk, så hadde jeg sluppet disse forferdelighetene jeg nå har vært gjennom.

Sitat

Fiskeren Birger Krogh fra Tangstad i Lofoten har lagt bak seg noen dramatiske dager på sykehus.

Han er en av dem som i det lengste har ventet med å melde seg opp for vaksinering.

Det angrer han bittert på nå.

– Jeg var en kar som aldri ble dårlig. Har jobba med fiskeri og tungt arbeid, og er i veldig god fysisk form. I mitt hode har jeg vært udødelig, sier 64-åringen.

Men nå har han fått seg en skikkelig virkelighetssjekk, og en opplevelse han ikke unner noen.

– Det var snakk om min aldersgruppe, men jeg brydde meg ikke så mye om det. «Jeg trenger ikke det der, jeg!». Men nå angrer jeg noe kolossalt!

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Sende unga på leir? Really? Vilt forslag 😅

 

Tenk, oppegående voksne som sender ungene på leirskole helt frivillig i slutten av barneskolen. *Ohh the horror* Til og med helt uten noen overhengende pandemi. :p

Men seriøst, problemet er kapasitet, ikke at det skal bli en inhuman konsentrasjonsleir.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...