Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Simen1 skrev (3 timer siden):

Tenk, oppegående voksne som sender ungene på leirskole helt frivillig i slutten av barneskolen. *Ohh the horror* Til og med helt uten noen overhengende pandemi. :p

Men seriøst, problemet er kapasitet, ikke at det skal bli en inhuman konsentrasjonsleir.

Det er ikke standarden på en eventuell slik leir det er snakk om, å tvangsplassere uslklyldige i en leir på grunn av en sykdom som ikke en gang er farlig for barn; det er et tankesett som for meg fremstår som ganske så ekstremt. Det er virkelig skremmende at det i det hele tatt er mulig å foreslå slike i mine øyne ihvertfall menneskerettighetskrenkende ideer. Og det når vi atpåtil er i slutten av en krise. Jeg tar så fullstendig avstand fra et slikt tankesett som overhodet tenkes kan.

Vaksinene virker. Nesten alle i risikogrupper er fuillvaksinerte. Barn er ikke i en risikogruppe og det å stenge dem inne i leirer ved tvang er et helt klart brudd på konvensjoner som Norge har skrevet under på. Det går for langt når man sitter og snakker om slike i mine øyne ekstreme tiltak når faren i all hovedsak er over i Norge.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Budeia said:

Yes. Dyrking av grønnsaker, og kurs i hvordan det er skadelig med kritiske tanker mot Staten. Og de må lære hvordan de kan slutte å savne sine foreldre, og være fornøyde med de foresatte i leiren. 🙂

De må selvsagt ta minst to vaksineboostere i året, samt prøve ut koronalegemidler og ta andre aktuelle vaksiner. 

Går det an å avlære mennesker å ikke ha kritiske tanker helt frivillig og uten avstraffelser eller frykt? Hjernevasking?

Virker som om du/dere er ekstra skeptisk til en hver myndighets utøvelse?

Jeg tenker at dere bare henger dere opp i at det skjer i en leirsetting. Et annet sted da, sånn adskillet fra sine foreldre for noen få uker?

Endret av G
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (8 minutter siden):

Det kommer aldri til å bli sånn at vi sender kidsa på noe leir på grunn av pandemien. Det er et helt spinnvilt forslag og ikke noe et eneste parti på Stortinget ville støttet, ei heller mer enn maks en promille av befolkningen. Dessuten ville det ikke hatt noen hensikt. 

Heldigvis kommer det ikke til å skje og det er jeg veldig glad for. Men det er skummelt at det er noen som i fullt alvor tenker ut slike totalitære ideer. Og jeg vet ikke om det ikke er noen med makt og innflytelse som er inne på tanken. Når man vet at det er andre såkalt vestlige demokratier som setter militæret inn mot sitt eget folk med begrunnelse av smittevern. Jeg tror ikke at det ikke er noen som ikke tenker at det kan være en ide i Norge også.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (9 minutter siden):

Det kommer aldri til å bli sånn at vi sender kidsa på noe leir på grunn av pandemien. Det er et helt spinnvilt forslag og ikke noe et eneste parti på Stortinget ville støttet

er jo ikke snakk om å tvangssende dem. Tvertimot, hvilke unger vil ikke på leir, altså helt frivillig? Det er (hysteriske) foreldre som evt. er problemet i denne settingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Kjetil Lura said:

Burde ikke reist ut av norge.

Er reising som sprer smitten. Sitter du hjemme, liten mulighet for å bli smittet.

Gleder meg til å komme hjem til Norge når alle er opplært i at det var visst litt farlig med covid likevel.

Kunne vært artig å bli litt lengre, men spørs om vi har råd til det.

Jeg har ofret lang ventetid på endelig bli fullvaksinert. Har blitt veldig mye hjemmesitting.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Simen1 said:

Tenk, oppegående voksne som sender ungene på leirskole helt frivillig i slutten av barneskolen. *Ohh the horror* Til og med helt uten noen overhengende pandemi. :p

Men seriøst, problemet er kapasitet, ikke at det skal bli en inhuman konsentrasjonsleir.

Ja ungene må passe seg for IT-klovnen 😁 for han har visst veldig skarpe tenner.

Endret av G
Lenke til kommentar
50 minutes ago, Morromann said:

Vaksinene virker. Nesten alle i risikogrupper er fuillvaksinerte. Barn er ikke i en risikogruppe og det å stenge dem inne i leirer ved tvang er et helt klart brudd på konvensjoner som Norge har skrevet under på. Det går for langt når man sitter og tenker ut slike ekstreme tiltak når faren i all hovedsak er over i Norge.

Det er du som snakker om tvang. Jeg tenker at en del foreldre hadde likt tanken om gratis leirskoleopphold hvor de ble fri noen ukers tid fra foreldreansvaret. Foreldre sender jo frivillig barn til kostskole i en del land, som jo må være mye mer strengt for barna enn den fine leirskolen jeg har i tankene. Som en kompensering så tenker jeg at denne leirskolen skal skru ned skoleundervisninsgraden noen prosenter for å gjøre oppholdet litt mer lystbetont.

Slik som dette må det nødvendigvis bli når "gode" idéer luftes i plenum. Jeg forventer ikke mindre. Jeg har gått livets skole og vet litt om hva fellesskapet kan svare.

Endret av G
Lenke til kommentar
Morromann skrev (50 minutter siden):

Det er ikke standarden på en eventuell slik leir det er snakk om, å tvangsplassere uslklyldige i en leir på grunn av en sykdom som ikke en gang er farlig for barn; det er åer definisjon opprettelse av konsentrasjonsleire; altså en leir man er konsentrert i. Det er virkelig skremmende at det i det hele tatt er mulig å foreslå slike menneskerettighetskrenkende ideer.

Hehe, hva er det du snakker om? Glemt hva tråden eller del-temaet handler om?

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (2 timer siden):

Hehe, hva er det du snakker om? Glemt hva tråden eller del-temaet handler om?

Kanskje jeg har misforstått, men er det ikke snakk her om å sende barn til leire fordi de angivelig er smittespredere som setter(vaksinerte)foredlre i fare?

Jeg synes det er på høy tid at samfunnet nå kommer seg videre ogman slutter å vurdere flere unntakstilstandslignende aksjoner som minner om krigstid. Covid-19 er ikke lenger noen gigantisk katastrofe som må håndteres som det verste som har skjedd menneskeheten. Vi skal leve med dette viruset; for alltid; og jo fortere folk innser det jo bedre. De som er så i overkant redd for viruset at de betrakter det som farlig at det er andre mennesker i nærheten til enhver tid kan selv frivillig sørge for å gjøre hva de kan for å unngå det men uten at det skal påtvinges oss andre.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
25 minutes ago, Morromann said:

Heldigvis kommer det ikke til å skje og det er jeg veldig glad for. Men det er skummelt at det er noen som i fullt alvor tenker ut slike totalitære ideer. Og jeg vet ikke om det ikke er noen med makt og innflytelse som er inne på tanken. Når man vet at det er andre såkalt vestlige demokratier som setter militæret inn mot sitt eget folk med begrunnelse av smittevern. Jeg tror ikke at det ikke er noen som ikke tenker at det kan være en ide i Norge også.

Jeg skjønner ikke hvorfor alt må bli totalitært for deg. Virker jo som om at alt blir totalitært for nesten ingenting for deg. Et leirskoleopphold kan bli et tilbud som folk fritt benytter seg av. Kan jo til og med lokke med premie (trekning) om betalt mastergrad for to elever i utlandet. Voksne folk stenger seg jo inne for mindre betaling i Big brother bunkers så..

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...