Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

12 minutes ago, aklla said:

Er Kaufman spesialist innen smitte, eller har god og lang erfaring med virusforskning?
Antar han er i verdenstoppen eller høyere når det gjelder forskning og arbeid med virus og smitte?

Man trenger ikke det for å tenke selv. Dr Kaufman er utdannet doktor innen medisin (og psykolog også), så han er trent opp til å lese disse vitenskaplige artikkelene om Covid. Han etterforsket Covid på en måte de fleste doktorer tydeligvis ikke gjør, fordi flertallet har full tillit til systemet og når man har det, så er det visse ting man ikke undersøker. Dr Kaufman er åpenbart ikke den eneste som har gjort dette. 

Når det er sagt, så vet jeg hvor du vil hen. Jeg også ville antatt at en person (som er virolog) som har forsket på dette i 40 år, vet hva han/hun snakker om, og at det er mer logisk å følge det denne personen sier over en annen som ikke har den samme erfaringen. Jeg ser den logikken, tro det eller ei. Men selv en slik smart person kan bli lurt, eller presses til å følge en agenda. Redd for å miste jobben eller hva det måtte være. Narrativet at ALLE er enige om Covid tror jeg ikke noe på.

For at det ikke skal være noe tvil her : Folk blir syke og dør! Jeg nekter ikke for dette! Men at årsaken er et nytt smittsomt virus ved navn Sars-Cov2 er det jeg (og mange andre) er uenig med. Resten av forklaringen har jeg kommet med før og gidder ikke gjenta her igjen for 100x gangen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
59 minutes ago, Betroz said:

Kaufman er kjent for han som undersøkte forskningspapirene til de bak narrativet, og fant ingen bevis for et nytt virus. Kaufman har hele tiden sagt at virus ikke smitter fra person til person. Samme har Dr Tom Cowan sagt fra dag 1.

Og der gir du vel svaret selv hva slags gjeng som er med i den brokede internett-klubben "Worlds Doctor Alliance" som du har lagt all din tillit i. Jeg teller altså 12 på den siden som tydeligvis kaller seg leger der. Hva gjør disse til dine sannhetsvitner mens resten av verdens samlede fagmiljø tar avstand fra slike folk? Som jeg skrev tidligere: I stort sett ethvert fagmiljø er det mulig å finne sprø folk, som har forlatt fakta og basert mer og mer av sitt virke på rene meninger og oppfatninger. Disse vil aldri utgjøre noen stor gruppe, men typisk vil de utgjøre samlinger som "Worlds Doctor Alliance".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (9 minutter siden):

Når det er sagt, så vet jeg hvor du vil hen. Jeg også ville antatt at en person (som er virolog) som har forsket på dette i 40 år, vet hva han/hun snakker om, og at det er mer logisk å følge det denne personen sier over en annen som ikke har den samme erfaringen. Jeg ser den logikken, tro det eller ei. 

Allikevel velger du å se borti ifra 99,99% av verdens ekspertene til fordel for en psykolog uten erfaring med virus og smitte..
Bra du ser det selv i det minste.

Tenkt gjennom kildekritikk her?

  

Betroz skrev (9 minutter siden):

Men selv en slik smart person kan bli lurt, eller presses til å følge en agenda. Redd for å miste jobben eller hva det måtte være. Narrativet at ALLE er enige om Covid tror jeg ikke noe på.

Beviser på dette?
Ikke? så hvorfor tror du det?

At alle er enige i at covid finnes er altså ett argument mot at det finnes? Hadde du vært med overbevist om det var 50/50?

Kaufman  sier forresten at dette bildet ikke finnes, da det ikke er tatt noen bilder av covid-viruset med eletronmikroskop:

csm_0320-900_Supp_COVID19_1_In_Article_f

Endret av aklla
  • Liker 3
Lenke til kommentar
11 minutes ago, aklla said:

Kaufman  sier forresten at dette bildet ikke finnes, da det ikke er tatt noen bilder av covid-viruset med eletronmikroskop:

Nei, Kaufman snakka om de angivelige bildene av Sars-Cov2 tatt med et eletronmikroskop, og konkluderte med at de ser like ut som et "exosome" som finnes i kroppens celler for å rense ut avfallstoffer og drit som kroppen vil kvitte seg med. Kroppen sin såpe på en måte. 

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Betroz said:

Nei, Kaufman snakka om de angivelige bildene av Sars-Cov2 tatt med et eletronmikroskop, og konkluderte med at de ser like ut som et "exosome" som finnes i kroppens celler for å rense ut avfallstoffer og drit som kroppen vil kvitte seg med. Kroppen sin såpe på en måte. 

Hva stopper Kaufman og co fra å publisere sine egne forskningsartikler slik at de kan presentere funnene sine og få dem fagfellevurdert? La meg gjette, siden de ikke følger narrativet så vil de aldri bli publisert..

Lenke til kommentar
17 minutes ago, Skrekkugle said:

Hva stopper Kaufman og co fra å publisere sine egne forskningsartikler slik at de kan presentere funnene sine og få dem fagfellevurdert? La meg gjette, siden de ikke følger narrativet så vil de aldri bli publisert..

Jeg har aldri påstått å vite alt om Kaufman, eller at jeg er enig med alt han kommer med :p

Lenke til kommentar
Betroz skrev (36 minutter siden):

Nei, Kaufman snakka om de angivelige bildene av Sars-Cov2 tatt med et eletronmikroskop, og konkluderte med at de ser like ut som et "exosome" som finnes i kroppens celler for å rense ut avfallstoffer og drit som kroppen vil kvitte seg med. Kroppen sin såpe på en måte. 

Psykologen uten spesiell kunnskap om virus konkluderte med det ja.
Så i en annen film nå i stad at han mente viruset ikke fantes ettersom det ikke fantes noen bilder av det i elektronmikroskop, men mulig det var en gammel film.
Eller mulig han mente at bildene av virus var av exosome og ikke virus.
Den gode gamle "det finnes ingen bilder av det" -vise bilde- "det er ett bilde av noe annet, det finnes ingen bilde av det". Umulig å argumentere imot ettersom han etterspør konkrete beviser så avfeier det når det blir fremlagt.
Ikke for å dra en direkte sammenligning, men vi ser nøyaktig det samme i flat-jord tråden, etterspør noe, så får de nøyaktig det, så avfeies det som noe annet.

Selv har jeg ikke nok kunnskap eller erfaring til å se hva som er hva, jeg stoler heller ikke på at psykolog har nok erfaring her. Psykologen har vel ca like mye kunnskap om slikt som meg vil jeg anta.

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
29 minutes ago, aklla said:

Eller mulig han mente at bildene av virus var av exosome og ikke virus.

Korrekt.

29 minutes ago, aklla said:

Selv har jeg ikke nok kunnskap eller erfaring til å se hva som er hva, jeg stoler heller ikke på at psykolog har nok erfaring her. Psykologen har vel ca like mye kunnskap om slikt som meg vil jeg anta.

Igjen, Kaufman er også utdannet doktor innen vanlig medisin, akkurat som fastlegen din er. Gjør det ham til en expert på virus, nei. Men det betyr ikke at alt han kommer med bør avfeies. Og for 100x gang : Det er ikke bare Kaufman som sier det samme her. Akkurat som da vi snakka om David Icke, så var det ENESTE du og andre klarer å dra frem er det reptil greiene. Typisk sort-hvitt tankegang.

 

Lenke til kommentar

 Angående manifestet till de 22 legene som Betroz bruker länka till. Där står det att pandemin var slut i storbritanien juni 2020 eller noe sånt och att knappt några blev smittede eller döda efter det. Lurer lite på hur öppet sin man må ha för att inte förstå hur fel det manifestet er.

image.thumb.png.5c96f50d59dec838f254b6d44c9f86ad.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
6 hours ago, Skrekkugle said:

Deretter kom det en fra testlabben på Riksen og forklarte at om man må opp i 45 sykluser så kan ikke svaret brukes og man tester på nytt. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så sykt mange av dere som tar dette ut av kontekst. Skrudde dere av programmet så fort Svein stakk eller?

Fortsatt bruker de 45 sykluser. Fortsatt sa Nakstad at det gjør de ikke, mens Svein visste det. Hjelper ikke å pynte på dette.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Hapi70 said:

Fortsatt bruker de 45 sykluser. Fortsatt sa Nakstad at det gjør de ikke, mens Svein visste det. Hjelper ikke å pynte på dette.

Hva er det du har vanskeligheter med å forstå her? De kjører max 45, alt over 35 retestes og gjennomsnittlig antall sykluser for å avdekke en positiv prøve er 22.

Det ENESTE som sitter igjen hos dere er at "Nakstad er en løgner, jeg visste det!".  Så nettopp på det aktuelle klippet fra Debatten på nytt her. Nakstad forklarer det jeg skriver over her, så sier Svein at han har hørt at de bruker 45 som standard. Så sier Nakstad at det er feil. Du kan like gjerne tolke det som at Nakstad tror at Svein mener at resultatene tolkes fra 45 sykluser som standard..

Det er uansett irrelevant. Nakstad jobber ikke på testlabben. Det eneste dere trenger å forstå er at positive test som regel avdekkes lenge før 35, og etter 35 konkluderer de ikke. Vær så snill å fortell meg hva som skurrer her. Jeg prøver oppriktig og forstå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
28 minutes ago, Hapi70 said:

Fortsatt bruker de 45 sykluser. Fortsatt sa Nakstad at det gjør de ikke, mens Svein visste det. Hjelper ikke å pynte på dette.

For å sitere meg selv: "Som vedkommende fra testlabben også sa etter at konspifolket skrudde av programmet: Fra 35 gjør de alltid testen på nytt for å unngå usikkerhet. Av 7000prøver som de tok på labben fant de også kun 2.8% med en CT verdi på over 35."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere tror at de som har fått jobb på lab ikke kan dekke over ting?

Det å søke i BitChute er ikke lett, men det er mulig å søke på hashtag slik som dette (https://www.bitchute.com/hashtag/vaccine/), eventuelt søke på nøkkelord i Google med "bitchute" i tillegg til nøkkelordet. Andre ideer kan være "covid", "corona", "facemask", "lockdown protests"... eller hva du måtte være interessert i. 

Her blir det samlet inn masker fra gata, og streptokokker fra maskene blir dyrket i lab-skåler. https://www.bitchute.com/video/jIZB8dJH31BF/ Temaet ble tatt opp i debatten med Charter-Svein, men realiteten er nok at mange sparer på maskene og bruker dem om igjen. 

https://likematrix.wordpress.com/2013/02/21/the-four-types-of-clones-that-are-used-by-the/

Lenke til kommentar
3 hours ago, Budeia said:

Dere tror at de som har fått jobb på lab ikke kan dekke over ting?

Det å søke i BitChute er ikke lett, men det er mulig å søke på hashtag slik som dette (https://www.bitchute.com/hashtag/vaccine/), eventuelt søke på nøkkelord i Google med "bitchute" i tillegg til nøkkelordet. Andre ideer kan være "covid", "corona", "facemask", "lockdown protests"... eller hva du måtte være interessert i. 

Her blir det samlet inn masker fra gata, og streptokokker fra maskene blir dyrket i lab-skåler. https://www.bitchute.com/video/jIZB8dJH31BF/ Temaet ble tatt opp i debatten med Charter-Svein, men realiteten er nok at mange sparer på maskene og bruker dem om igjen. 

https://likematrix.wordpress.com/2013/02/21/the-four-types-of-clones-that-are-used-by-the/

Isåfall må hele labben + alle involverte labber være med på det som igjen hinter til konspirasjon som dere ikke har klart å fremlegge holdepunkter for.

Når det gjelder resten her så kan du gjøre tilsvarende eksperiment hjemme. Gå en stund uten å vaske hånda. Legg hånda på en brødskive og putt den i en plastpose. Vask henda og putt en "ren" brødskive i en annen pose. Vent noen dager og se. Hvor ofte folk bytter munnbind får jo være opp til dem selv, men om man ikke har fått med seg at man må behandle disse med rene hender, ikke gjenbruke og bytte relativt ofte så har man sovet i timen.

Lenke til kommentar
31 minutes ago, Skrekkugle said:

Når det gjelder resten her så kan du gjøre tilsvarende eksperiment hjemme. Gå en stund uten å vaske hånda. Legg hånda på en brødskive og putt den i en plastpose. Vask henda og putt en "ren" brødskive i en annen pose. Vent noen dager og se. Hvor ofte folk bytter munnbind får jo være opp til dem selv, men om man ikke har fått med seg at man må behandle disse med rene hender, ikke gjenbruke og bytte relativt ofte så har man sovet i timen.

Ja brødskiva vil få masse bakterier og mugg på seg, ikke virus ;)

 

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
30 minutes ago, Betroz said:

Ja brødskiva vil få masse bakterier og mugg på seg, ikke virus ;)

 

Jepp, som i Budeias eksempel med munnbindene. Skal ikke mer til for dere enn at dere ser en film med noe ukjent eller rart før følelsene kicker inn og tar over for rasjonell tanke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (4 timer siden):

Dere tror at de som har fått jobb på lab ikke kan dekke over ting?

Nei, dette er en velkjent stråmann; ingen her påstår at ikke mennesker ikke kan lyve. Argumentet er at det omfanget av løgner som "hypotesen" deres forutsetter, er fullstendig urealistisk og heller ikke noe dere har underbygget.

Sitat

Her blir det samlet inn masker fra gata, og streptokokker fra maskene blir dyrket i lab-skåler. https://www.bitchute.com/video/jIZB8dJH31BF/ Temaet ble tatt opp i debatten med Charter-Svein, men realiteten er nok at mange sparer på maskene og bruker dem om igjen. 

@Skrekkuglesvarte fint på denne, utover at jeg vil legge til at du ikke en gang trenger å vente med å vaske hendene før du gjør eksperimentet - eller i det hele tatt ta på brødskivene for den del. De vil mugne uansett av den enkle grunn at vi omgir oss av bakterier til enhver tid. Sannsynligvis får du i deg bakterier fra en annen persons anus ila. en dag - hva beviser det?

Det illustrerer jo også hvorfor det har vært usikkerhet knyttet til maskebruk og det tok tid før det ble innført. Man var rett og slett usikker på om det ville ha noen særlig effekt pga. man måtte anta at hvermannsen ville bruke de feil. Så har man allikevel landet på at de sannsynligvis gir en effekt fordi de til en viss grad antas å beskytte andre fra dråpesmitte fra den som bærer masken, selv om dette er uklart fordi man må omsette resultater fra forskning til praksis uten å kunne ta høyde for myriaden av variabler.  Oppsummert er det dog lite som tilsier at det offisielle narrativet ikke stemmer her.

Sitat

Og dette er underbygger hva...?

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, Betroz said:

Ja brødskiva vil få masse bakterier og mugg på seg, ikke virus ;)

 

Virus er ikke noe som flyter rundt i like stor grad som bakterier  og muggsoppsporer. Men prøv å gjett hva som havner på brødskiva om en virusinfisert person hoster,nyser eller bare snakker i nærheten av brødskiva? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...