Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513
1 hour ago, graavik said:

Og dersom man blir påkjørt rett etter man har fått vaksinen, så er det selvsagt vaksinen sin skyld det også 🤣

Nei hvis man blir påkjørt er det covid's skyld, da sykehusene får penger for covid-dødsfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hapi70 skrev (6 timer siden):

Anyone else have this experience and if so what did you do?»

Det er naturligvis fordi grekerne tar skøyerstreker på turistene, og de putter ting i maten til turistene. 

Eller det kan være en skrivefeil, at hun egentlig hadde tatt vaksinen. Noe blir oversatt automatisk på Facebook. "Mannen min fikk sin andre Moderna skutt i går morges. I løpet av 30 minutter sa han at hodet hans var blitt litt ludret. ... I morges da han våknet opp sa han at han hadde feber i natten og følte seg litt "influensalig" og han ligger fortsatt i senga". (En Automatisk oversettelse til norsk). 

Jo altså, mannen hadde vært på jakt etter Modernaer (kanskje de som jobber i en bestemt butikk?) og skutt noen av dem. Og etterpå følte han seg som et ludder. Influensalig kan bety at han likevel kom i en mer salig stemning etterhvert. "Jeg har ingen forhåndseksisterende forhold... vet ikke helt hvordan jeg ble invitert til Moderna bortsett fra at jeg bor i et landlig område". Det virker mer og mer sannsynlig at Moderna har noe med løsslupne forhold å gjøre.  

Darinka skriver at hennes far er 80 år og bor i Serbia, og ambulansen kom og hentet ham til stedet vaksinen skulle tas. Han kunne ikke protestere. 

"Jeg har håndtert kronisk GVHD (donorceller angriper utenlandske miljø)" Hvaaaa? Der har vi det, en direkte rasistisk og voldelig oppførsel. Sorry for dette, jeg måtte bare gjengi disse oversettelsene. "Jeg hadde min AZ-shot Forbundet til jobb  og rundt kl. 2 føltes som en kroppsburr". Det er noe nytt, at de oversetter til "norske" ord som faktisk ikke finnes. 

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (12 timer siden):

William.

Mottatt

Sitat

Det er ikke forsket på. Om du mener motsatt må du vise det.

Jeg skriver ikke at det er blitt forsket på hans metode spesifikt. Men han er ikke akkurat den første personen uten noen formell kompetanse som kommer med medisinske råd, eller det første mennesket som påberoper seg å ha spesielle evner. Flere av disse er blitt gjenstand for forskning, uten at man finner holdepunkt for noen effekt, her eksemplifisert ved healing og homeopati. I tillegg fremmer William påstander som bryter med etablert viten, eller påstander som er blitt undersøkt tidligere uten funn. Med dette i bakhodet, blir det ikke akkurat attraktivt for noen å skulle finansiere forskning på hans metode, for alt tilsier at dette bare er nok en kvakksalver. Men hvis William er så sikker i sin sak, burde han klare å hoste opp penger til et seriøst studie selv.

Sitat

Han selger kun bøkene. Om du mener han selger 'greier' må du fortelle hva det er. Og bøkene er blitt solgt i millioner av eksemplarer helt uten noen pengemaskin bak seg. Dette blir spredt av de som har blitt friske og bedre med protokollene. Jeg ble selv tipset av en venninne som nå er frisk fra leddgikt og fibromyalgi som hun hardde hatt i 45 år.

"Greiene" her var rådene, som man jo da får tilgang til gjennom bøkene hans, og det ligger altså store penger i å være bestselgende forfatter i USA. Det vil overraske meg om ikke fyren også har en solid inntekt fra foredrag, konsultasjoner o.l. Fyren var personlig god for rundt 25 millioner kroner i 2019, ergo er dette temmelig god butikk for han. Men mens grådighet forklarer at alt legemiddelindustrien foretar seg er ondskap, så er det selvsagt ikke tilfelle med denne fyren...?

Sitat

Hva tilbyr leger som ikke er et patentert medikament? Operasjoner?

Operasjoner ja. Diagnostisering er noe annet - det er i grunnen basis for all behandling mtp. å så godt som mulig sikre at man får rett behandling. Noe annet er råd og veiledning med basis i forskning. En del leger er også kurset i, eller har videreutdanning i, ulike evidensbaserte behandlingsformer (feks. samtaleterapi), ev. har de oversikt over tilbydere av slik behandling og henviser. Trolig mer også, men dette er hva jeg kommer på i farta.

Sånn avslutningsvis, mtp. at du er så opptatt av at medisinsk forskning ikke er villige til å forske på annet enn "patenterte medikamenter": Hvordan forklarer du eksistensen av NCCIH som nettopp har som samfunnsoppdrag å forske på alternative behandlingsformer?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
54 minutes ago, Simen1 said:

https://www.facebook.com/amanda.maynard.731

Hvordan vet vi at det der ikke bare er ei helt vanlig seng? Har saken blitt faktasjekket på noen måte eller kan det være konstruer/fake news?

Quote

I didn't have an allergic reaction. The retrovirus that is alive and well that Pfizer injected into me decided to attack my body and it just happened to attack my body early. If you got the vaccine then you got the same virus injected into your body and it is currently patrolling your body looking for covid but if it doesn't find it, what does it have left to attack? Let me give you a hint... The answer is you

Fake news :) Det er ikke noe retrovirus i Pfizer-vaksinen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Benbjo skrev (10 minutter siden):

Fake news :) Det er ikke noe retrovirus i Pfizer-vaksinen

Det sier du bare fordi du har kjøpt myndighetenes narrativ 100% (for å si det med Betroz' ord). De som er i stand til å tenke kritisk selv, skjønner jo uten videre at alt denne personen skrev på sin FB-side bare må være sant - fordi det sto på interenett og støttet konspirasjonsteorien deres. 😜

 

Ja, jeg er sarkastisk her, men mitt inntrykk er at det faktisk er slik mange av konspirasjonsteoretikerne (og i særdeleshet Hapi70 ) tenker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
aklla skrev (8 timer siden):

Litt skeptisk til folk som ligger for døden 3 uker etter vaksine og samtidig er ganske aktive på facebook..

Sier ikke at hun ikke er syk, for det er godt mulig, men ligger neppe for døden og umulig å si om det er fra vaksinen eller noe annet. Folk blir faktisk syke en gang i blandt helt uavhengig av vaksine.

Jeg vet ikke hvor den skjermdumpen er fra, men om det er fra den samme FB-siden som den med at man får smittsom mensturasjon(LOL) fra å være nær noen som er vaksinerte er det vel ikke verdt i det hele tatt å vurdere om det er noe seriøst i det her. Den FB-siden høres ut som en sånn tullenyhetsside; finnes jo mange slike 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (2 minutter siden):

Det sier du bare fordi du har kjøpt myndighetenes narrativ 100% (for å si det med Betroz' ord). De som er i stand til å tenke kritisk selv, skjønner jo uten videre at alt denne personen skrev på sin FB-side bare må være sant - fordi det sto på interenett og støttet konspirasjonsteorien deres. 😜

 

Ja, jeg er sarkastisk her, men mitt inntrykk er at det faktisk er slik mange av konspirasjonsteoretikerne (og i særdeleshet Hapi70 ) tenker.

Høhø...jeg snakket nettopp med en nabo som var vaksinert. Det skulle jeg ikke gjort. En time etterpå når jeg gikk på do rant det blod fra rompa. OMG, JEG HAR FÅTT MANNSEN! Jeg mannstruerer fra rumpa fordi jeg snakket med en som var vaksinert og han har smitttet meg med mannsen bowahahah... Noen vi si til meg at det bare er hemmorioder men de lurer ikke meg! Jeg har blitt mannsen-smittet fra en som tok vaksinene. Jeg må finne den Facebook-siden til Hapi og rapportere om min opplevelse der😜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
26 minutes ago, Morromann said:

Høhø...jeg snakket nettopp med en nabo som var vaksinert. Det skulle jeg ikke gjort. En time etterpå når jeg gikk på do rant det blod fra rompa. OMG, JEG HAR FÅTT MANNSEN! *...*

Dessverre er det faktisk på det nivået dumskapen til konspi-folka ligger. Slike påstander er helt vanvittig å komme med om man har den minste aning om hva vaksiner, smitte eller sykdommer er for noe. Man fremviser total mangel på elementær kunnskap om det man snakker om og trekker bokstavelig talt ting rett ut av ræva. Kildekritikken er i tillegg på et fullstendig bunnivå.

Endret av graavik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
graavik skrev (16 minutter siden):

Dessverre er det faktisk på det nivået dumskapen til konspi-folka ligger. Slike påstander er helt vanvittig å komme med om man har den minste aning om hva vaksiner, smitte eller sykdommer er for noe. Man fremviser total mangel på elementær kunnskap om det man snakker om og trekker bokstavelig talt ting rett ut av ræva. Kildekritikken er i tillegg på et fullstendig bunnivå.

Jeg tror noen tror på hva det skal være av konspirtøv på nettet. Da er det ikke mye kildekritikk og nysgjerrighet lenger. Skriver noen at de får smittsome bløsninger av å se på en vaksinert ja da tror de på det med søkk og snøre. Så mye for "kildekritikken" deres. Men når det kommer fra noen som i fullt alvor TROR at vaksiner mot rabies er mer dødelig enn Å FÅ RABIES; en sykdom som er 100% dødelig; ja da vet man ikke om man har så mye å hente på å føre noen diskusjon. Heller ikke når de konsekvent nekter å svare på om de kjenner noen som har tatt coronavaksinen, noe jeg skulle tro alle andre enn de som lever i veldig isolerte bobler, kanskje i kosnpirasjonssekter hvor man ikke omgås noen andre der ute i den virkelige verden gjør.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@graavikog @Morromann: Jeg tror det har lite for seg å latterliggjøre folk for meningene deres, men heller påpeke hvor logikken feiler. Man får nok i liten grad omvendt de som tror på det her, men sjansen er ganske stor for at andre som leser her ser hvilken side som klarer å argumentere best for sitt ståsted og på en saklig måte. Da er man forhåpentligvis med på forebygge at dette sprer seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (9 minutter siden):

@graavikog @Morromann: Jeg tror det har lite for seg å latterliggjøre folk for meningene deres, men heller påpeke hvor logikken feiler. Man får nok i liten grad omvendt de som tror på det her, men sjansen er ganske stor for at andre som leser her ser hvilken side som klarer å argumentere best for sitt ståsted og på en saklig måte. Da er man forhåpentligvis med på forebygge at dette sprer seg.

Joda, jeg er enig i det og jeg prøver. Men når jeg ser at noen i fullt alvor tror på at man får SMITTSOMME BLØDNINGER fra coronavaksinen fordi MEN HAR LEST DET PÅ FACEBOOK da vet jeg ikke hvor mye det har får seg å argumentere imot. De vil jo tro på det de som tviholder på anekdoter og regelrette fake news; det blir som å argumentere mot religiøse fanatikere som insisterer på at alt i Bibelen og Koranen er sant og at moderne vitenskap er Satan som forleder mennesket. Det går ikke an å ovebevise noen som er så dypt nede i kaninhullet.

Angående sarkasmen min: altså om jeg skrev det på en mindre sarkastisk måte og postet det i disse lugubre Facebook-gruppene det vises til hele tiden så ville garantert en masse konspirasjonsstenkere slukt det med søkk og snøre. De tror på alt som er mot det offisielle narrativet. Så det er høyst relevant. Folk som skriver slikt driver enten og troller eller det er ligger en bevisst ondsinnet agenda bak med å spre løgner for å få folk til å bli enda mer fiendtlig innstilt til vitenskapen og myndighetene.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
En som undrer skrev (1 minutt siden):

Det er litt merkelig at mange av de som påstår KONSPIRASJON .....

De DØR av KORONA! (eks Hans Gaarder)

Er vi utsatte.........

Bør eg gå med aluminium folie inne på lua mi?

Hvis du synes det er litt merkelig at man ikke blir immun mot korona av å ikke tro på korona, så er nok aluminium en god idé. 😜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (På 29.9.2020 den 19.45):

Ja, dere som tro på konspirasjonsteoriene om covid-19. Som tror det hele er en iscenesatt "plandemic"; hvorfor tror dere det? Hvorfor tror dere det hele er svindel og at helsemyndigheter over hele kloden isåfall deltar i et felles komplott, fra Kina til Russland til Iran til USA og Europa og kun holder oss for narr? Hvor har dere disse ideene fra?

Hadde vært innteresant å høre svar fra noen av dere så vi kunne diskutert det. Vet ikke om det er rett forum men da kan det jo flyttes til relevant forum. Men jeg tar gjerne en diskusjon. Alltid innteresant å diskutere med de som fornekter det som for oss andre er åpenbare sannheter.

Det hele er veldig enkelt å gjennomskue, men man må kunne litt om historie, og gjerne huske hva man spiste til middag i går og helst litt lenger enn det. I tillegg må man leke detektiv, og de færreste gidder jo det, selv om all informasjonen ligger omtrent oppe i dagen. Under svineinfluensaen 2009 forsøkte man samme taktikk, og for å få svineinfluensaen til å være en pandemi, så endret WHO definisjonen fra at det måtte være svært/veldig smittsomt og mer enn 10% av verdens befolkningen måtte bli dødelig syke eller dø sitat fra WHO SINE EGNE HJEMMESIDER KANLESES I UTDRAG NEDENFOR. Eller følg linken for å lese hele forklaringen på omdefineringen av en pandemi. Det var BIG PHARMA som presset WHO til å endre definisjonen. Dette er ingen konspirasjon. Det kan verifiseres ved å lese dette direkte på WHO hjemmesider https://www.who.int/bulletin/volumes/89/7/11-086173/en/

 Since 2003, the top of the WHO Pandemic Preparedness homepage has contained the following statement: “An influenza pandemic occurs when a new influenza virus appears against which the human population has no immunity, resulting in several simultaneous epidemics worldwide with enormous numbers of deaths and illness.”6 However, on 4 May 2009, scarcely one month before the H1N1 pandemic was declared, the web page was altered in response to a query from a CNN reporter.7 The phrase “enormous numbers of deaths and illness” had been removed and the revised web page simply read as follows: “An influenza pandemic may occur when a new influenza virus appears against which the human population has no immunity.” Months later, the Council of Europe would cite this alteration as evidence that WHO changed its definition of pandemic influenza to enable it to declare a pandemic without having to demonstrate the intensity of the disease caused by the H1N1 virus.3

I tillegg kan nevnes at BIG PHARMA f.eks Pfizer, Moderna, AstraZeneca, Johnson & Johnson, ja kort sagt alle sammen eies av et selskap som heter BlackRock. Dette investeringsselskapet eier alene mer enn 80% av alle børsregistrerte aksjer i hele verden! Og bare for å smøre et ekstra lag glasur på denne fine kaka, så kan det nevnes at Den Norske Stat AS ved "oljefondet" eier 1,7% eller nærmere 2% av BlackRock Inc.  Og eierskap i blackrock finnes enkelt på hjemmesidene til oljefondet 

https://www.nbim.no/no/oljefondet/investeringene/#/2017/investments/equities

I tillegg kan man enkelt plukke helsemyndighetens narrativ i småbiter ved å sammenligne statistikk fra årtier tilbake på SSB sine hjemmesider, worldometers er en fin kilde om enn litt vinglete når det gjelder presisjon. Statistikker ligger åpent også hos WHO, CDC, FDA og alle andre verdens lands helseorganisasjoner.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Hugo_Hardnuts said:

@graavikog @Morromann: Jeg tror det har lite for seg å latterliggjøre folk for meningene deres, men heller påpeke hvor logikken feiler. Man får nok i liten grad omvendt de som tror på det her, men sjansen er ganske stor for at andre som leser her ser hvilken side som klarer å argumentere best for sitt ståsted og på en saklig måte. Da er man forhåpentligvis med på forebygge at dette sprer seg.

Som du sier, man får nok i liten grad omvendt folk som har bestemt seg for å gå "all in conspi". Da må det i det minste være lov å  ha det litt "moro" av og til, mellom all argumentasjonen. :) Morromann viser også til det poenget at dersom det samme hadde vært skrevet i en konspi-gruppe, ville det trolig blitt slukt som fakta.

Endret av graavik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, Fan2met said:

Det hele er veldig enkelt å gjennomskue, men man må kunne litt om historie, og gjerne huske hva man spiste til middag i går og helst litt lenger enn det. I tillegg må man leke detektiv, og de færreste gidder jo det, selv om all informasjonen ligger omtrent oppe i dagen. Under svineinfluensaen 2009 forsøkte man samme taktikk, og for å få svineinfluensaen til å være en pandemi, så endret WHO definisjonen fra at det måtte være svært/veldig smittsomt og mer enn 10% av verdens befolkningen måtte bli dødelig syke eller dø sitat fra WHO SINE EGNE HJEMMESIDER KANLESES I UTDRAG NEDENFOR. Eller følg linken for å lese hele forklaringen på omdefineringen av en pandemi. Det var BIG PHARMA som presset WHO til å endre definisjonen. Dette er ingen konspirasjon. Det kan verifiseres ved å lese dette direkte på WHO hjemmesider https://www.who.int/bulletin/volumes/89/7/11-086173/en

Ja, vi må nå inderlig huske på å lage en konspirasjonsteori fordi man endrer på ordlyd/definisjoner av sykdommer. Du får trøste alle de millioner som har dødd eller blitt berørt av korona at det "var egentlig heldigvis ikke en pandemi de døde av"

Forøvrig er "et enormt antall" en elendig formulering å ha med i en definisjon. Man kunne like gjerne skrevet "passe mange". Fullt forståelig at dette etterhvert ble fjernet.

Legg forøvrig gjerne ved bevis som underbygger påstanden din om at det var nettopp BIG PHARMA som presset WHO til å endre den dårlige definisjonen.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, Hapi70 said:

Nei hvis man blir påkjørt er det covid's skyld, da sykehusene får penger for covid-dødsfall.

Dette har vi tatt opp før og det var ganske klart med sykehusenes sine finansielle rapporter at de tapte penger når folk ble diagnosifisert med covid. Men det ignorerte du jo glatt den gangen også og bare fortsatte på et nytt tema.

Quote

Strengt talt så forventer American Hospital Association at deres medlemsbedrifter har tapt mer enn 323 milliarder dollar fra mars 2020 til desember 2020, pga Covid-19.

ifølge deres egen rapport kommer dette av ting som

  • the effect of COVID-19 hospitalizations on hospital costs;
  • the effect of cancelled and forgone services, caused by COVID-19, on hospital revenue;
  • the additional costs associated with purchasing needed personal protective equipment (PPE);
  • the costs of the additional support some hospitals are providing to their worker

https://www.aha.org/system/files/media/file/2020/05/aha-covid19-financial-impact-0520-FINAL.pdf

Hvis vi ser på deres rapport for 2021, så forventer de å tape et sted mellom 53 og 122 milliarder dollar.

https://www.aha.org/guidesreports/2021-02-23-covid-19-2021-potential-effect-hospital-revenues

 

Covid er IKKE økonomisk gunstig for sykehusene eller legene i USA. Det er en god grunn til at de har høyere satser enn influensa, som til tross for det fortsatt fører til økonomisk tap i forhold til normal drift.

  •  
Quote

For å svare på det spørsmålet, nei det er ikke nok å skrive covid på et papir for å få pengene. Med en gang du har en pasient med covid, som er rapportert, så kommer det en god del ekstrakrav. Tro det eller ei, men det er ikke sånn at man ikke følger opp covid smitte. Inkludert USA. Ingen rapportering, ingen penger. Rapportering? Utgifter. For å ikke snakke om utsettelse av operasjoner de faktisk tjener penger på.

Men la oss si, at det faktisk gikk ann, selv om vi vet at utbrudd har blitt fulgt med argusøynene, spesielt i republikanske stater, og at det er et svært system som blir satt igang med en gang noen får en covid diagnose. Hvor mange falske diagnoser måtte de ha lagd for å gå i null? Dette er jo heldigvis ganske enkelt å regne ut fra tallene AHA la fram i sin finansielle rapport.

Kan regne ut minimumstallet deres fra mars ifjor til desember 2020 da de tapte over 323 milliarder dollar for deg.

323.000.000.000 / 13.000 = 24.846.154

Første januar 2021 hadde USA ifølge sine egne tall, totalt 21.799.548 Covid diagnoser siden pandemien startet. Det er jo færre en minimumsantallet falske covid diagnoser de må gi for i hele tatt gå i null.

Ser du et problem her?

Kan det tenkes at sykehusene ikke tjener penger på dette? At de faktisk kunne tenkt seg å tjene mer penger sånn som før? At legene og sykepleierne som jobber til vanlig hva som er en ulovlig arbeidsuke i Norge, kunne tenke seg å slippe deres ekstremversjon av overtid, uke etter uke?

Er det derfor man får saker som denne hvor noen sykepleiere har fått sparken fordi de oppdaget at noen av pasientene hadde covid? Tapsprosjekt det for sykehuset.

 

Endret av shockorshot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...