Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

3 minutes ago, Benbjo said:

Mye rart i den videoen, men er enig i essensen. Er sterkt i mot vaksinepassene da det vil helt klart føre til segregering og utestengelse av folk fra samfunnet

Vel nå "vurderer" de om vaksinesertifikatet skal brukes i butikker og kjøpesentere også... :
https://www.dagbladet.no/nyheter/vurderer-bruk-i-butikker/73729762

I Danmark må man visst ta en PCR test 2 ganger i uka for å delta i samfunnet, om man kan stole på media om den saken.

Synes dere virkelig denne utviklingen er bra...!? Hva annen galskap kan dem finne på i fremtiden da tro...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Just now, Benbjo said:

Mye rart i den videoen, men er enig i essensen. Er sterkt i mot vaksinepassene da det vil helt klart føre til segregering og utestengelse av folk fra samfunnet

Slår meg som veldig upraktisk også at man skal fremvise vaksinepass for å slippe inn steder. Det blir fort en prosess som tar opp mot 10 sekunder per person.

Mer praktisk hadde da vært om det hadde vært påkrevd at alle som ikke er vaksinerte sydde en sånn en inn i jakka si:

220px-Die_Katze_lasst_das_Mausen_nicht!.

Da tar det bare en kjapp kikk for å se hvem som er ren, og hvem som er uren. Mindre kødannelse og så videre.

Lenke til kommentar
35 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Venter fortsatt på en forklaring på hvor man finner grunnlaget for din fortolkning av Great Reset og Agenda 2030.

20 år med informasjon og interesse for feltet - fra mange ulike steder og kilder. At dette ikke er godt nok grunnlag for deg skjønner jeg fra før.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (1 time siden):

Nå ser jeg slike poster hver dag i covidvaksine - bivirkningsgruppene på facebook. De som er igjen da, de blir slettet etter hvert som de får et høyt nok antall medlemmer:

«Well another group I was in was deleted. I haven't been vaccinated and will not be getting vaccinated. I was around someone who got the vaccine and not even an hour later I started bleeding as if my menstrual cycle started when it's not time yet. I can't believe this is not being investigated. What is in that stuff? This is scary. Now im worried.»

Som er et like godt bevis for at vaksinene er farlige, som det er et bevis for at de er ufarlige at ingen av de jeg kjenner som er blitt vaksinert har fått noe mer en milde bivirkninger - mao. ganske ubrukelige som bevis i det store og det hele.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
4 minutes ago, AntonMarkmus said:

Slår meg som veldig upraktisk også at man skal fremvise vaksinepass for å slippe inn steder. Det blir fort en prosess som tar opp mot 10 sekunder per person.

Vaksinesertifikat som app på mobilen som man raskt kan scanne inn med en QR kode blir nok løsningen. 

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (8 timer siden):

Og så kjører de 45 sykluser igjen da eller? Sorry men har ingen tillit til denne testingen, vi vet jo at det er unøyaktig.

Hvis du er interessert i å lære noe om dette her, så har en norsk biolog laget en fin video. Prosessen blir veldig fint forklart her. 

 

Endret av :utakt
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Hugo_Hardnuts said:

Det er jo fair nok, men da vil også min holdning være at du fremmer en påstand som bare kan avfeies som ubegrunnet.

Det skjønner jeg også, men se selv på utviklingen i disse dager da. Det er ikke vanskelig å se hvor vinden blåser...

Lenke til kommentar
Betroz skrev (15 minutter siden):

Synes dere virkelig denne utviklingen er bra...!? Hva annen galskap kan dem finne på i fremtiden da tro...

Nei, men jeg ser det mer som et uttrykk for et ekstremt vanskelig etisk dilemma enn som uttrykk for en sammensvergelse. Når man legger til grunn at det er påvist at pandemien er reell, og at det ikke er påvist at det eksisterer en global konspirasjon bak dette, ender man der at man må ta stilling til et verdispørsmål. Og verdispørsmål finnes det ingen klare ja-nei svar på.

 

Betroz skrev (7 minutter siden):

Det skjønner jeg også, men se selv på utviklingen i disse dager da. Det er ikke vanskelig å se hvor vinden blåser...

Vel, dette med at "det er ikke vanskelig å se" gjentar jo både du og andre her ofte, men det virker ikke helt som at dere forstår at deres fortolkning av vindretningen bygger på noen premisser som dere ikke klarer å underbygge at stemmer. Man fortolker informasjon på bakgrunn av noe, og dette "noe" har du og jeg ikke til felles. Da ender også våre fortolkninger opp med å være veldig ulike. Også mener da jeg at mitt "noe" har et mye bedre fundament enn ditt, men der blir vi nok aldri enige.

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Betroz said:

Vel nå "vurderer" de om vaksinesertifikatet skal brukes i butikker og kjøpesentere også... :
https://www.dagbladet.no/nyheter/vurderer-bruk-i-butikker/73729762

I Danmark må man visst ta en PCR test 2 ganger i uka for å delta i samfunnet, om man kan stole på media om den saken.

Synes dere virkelig denne utviklingen er bra...!? Hva annen galskap kan dem finne på i fremtiden da tro...

Nei, utviklingen er horribel. 

Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (51 minutter siden):

Som er et like godt bevis for at vaksinene er farlige, som det er et bevis for at de er ufarlige at ingen av de jeg kjenner som er blitt vaksinert har fått noe mer en milde bivirkninger - mao. ganske ubrukelige som bevis i det store og det hele.

Jeg har spurt Hapi flere ganger om han kjenner noen eldre mennesker og andre som har tatt vaksinen men jeg får aldri noe svar; noe som viser at vedkommende egentlig ikke er innteresert i noen diskusjon men kun ønsker bekreftelse på teoriene sine. Da er det ikke lenger diskusjon, men monolog.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (9 timer siden):

Og så kjører de 45 sykluser igjen da eller? Sorry men har ingen tillit til denne testingen, vi vet jo at det er unøyaktig.

Hvem er "vi" som "vet" at den er unøyakti? Deg, Svein og Kari? De samme som "vet" at man får smittsomme blødninger fra vaksiner etter å ha lest det på lugubre Facebook-sider?

Endret av Morromann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (6 timer siden):

Nå skal Tyskland overvåke konspirasjonsteoretikere. Kanskje man kan sende dem i konsentrasjonsleire også?

"BERLIN — Germany’s domestic intelligence service said on Wednesday that it would surveil members of the increasingly aggressive coronavirus denier movement because they posed a risk of undermining the state."
https://www.nytimes.com/2021/04/28/world/europe/germany-coronavirus-deniers-surveillance.html

Og jeg er ikke enig med Tyskland her. Jeg er for mest mulig ytringsfrihet og det var også jeg som startet denne tråden. Jeg liker ikke Big Tech og den sensurkåtheten de bedriver. Men Tyskland har et frynsete rykte på seg når det gjelder ytringsfrihet, også i moderne demokratisk tid og det er nok en del ubevist arv fra både nazi-Tyskland og DDR(Merkel vokste opp i DDR og var medlem av kommunistpartiet) som vi ikke er like belastet med i de nordiske land. Det er ikke bra at de sensurerer konspirasjonsteorietikere; en ting er at det er angrep på ytringsfrihet, en annen ting er at det fyrer opp konspifolkets tro på at de skjuler noe.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

Vel nå "vurderer" de om vaksinesertifikatet skal brukes i butikker og kjøpesentere også... :
https://www.dagbladet.no/nyheter/vurderer-bruk-i-butikker/73729762

I Danmark må man visst ta en PCR test 2 ganger i uka for å delta i samfunnet, om man kan stole på media om den saken.

 

Absolutt ikke noe trivelig å til stadighet ta PCR-test. Det er noe inni helvete vondt. Har hørt tilfeller om noen som rett og slett besvimte etter testen.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Morromann said:

Absolutt ikke noe trivelig å til stadighet ta PCR-test. Det er noe inni helvete vondt. Har hørt tilfeller om noen som rett og slett besvimte etter testen.

Jeg har ikke tatt PCR test og har ingen planer om det heller.

Liksom hvis vi går rundt med munnbind for å stoppe smitte, hvorfor kan dem ikke bare da ta vattpinnen i munn? Ja, jeg vet de sier at det skal være bedre opp i nesa...men de sier så mye rart disse "expertene". Regler for èn periode : 1 meter avstand. Så går de opp til 2 meter avstand. Så tilbake til 1 meter igjen.

Vi blir trent som noen apekatter :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Hapi70 said:

Nå skal Tyskland overvåke konspirasjonsteoretikere. Kanskje man kan sende dem i konsentrasjonsleire også?

"BERLIN — Germany’s domestic intelligence service said on Wednesday that it would surveil members of the increasingly aggressive coronavirus denier movement because they posed a risk of undermining the state."
https://www.nytimes.com/2021/04/28/world/europe/germany-coronavirus-deniers-surveillance.html

Dette handler ikke om konspifolk generelt. De fleste er rimelig ufarlige og mer underholdende enn noe annet. Dette handler om en mer alvorlig subgruppe av konspifolk: Koronavirus-fornektere. Ekstremister som med galskapen sin faktisk utgjør en direkte fare for samfunnet de er en del av.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Betroz said:

Jeg har ikke tatt PCR test og har ingen planer om det heller.

Liksom hvis vi går rundt med munnbind for å stoppe smitte, hvorfor kan dem ikke bare da ta vattpinnen i munn? Ja, jeg vet de sier at det skal være bedre opp i nesa...men de sier så mye rart disse "expertene". Regler for èn periode : 1 meter avstand. Så går de opp til 2 meter avstand. Så tilbake til 1 meter igjen.

Vi blir trent som noen apekatter :p

Og så plutselig en dag så er det 0 meter igjen som gjelder. Plutselig trenger vi vel ikke munnbind heller snart? Og nå har "expertene" plutselig godkjent åpning av butikker også!!? Veldig rart det der ja 🤣.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, graavik said:

Dette handler om en mer alvorlig subgruppe av konspifolk: Koronavirus-fornektere. Ekstremister som med galskapen sin faktisk utgjør en direkte fare for samfunnet de er en del av.

Du har iallefall kjøpt narrativet 100%.

1 minute ago, graavik said:

Og så plutselig en dag så er det 0 meter igjen som gjelder. Plutselig trenger vi vel ikke munnbind heller snart? Og nå har "expertene" plutselig godkjent åpning av butikker også!!? Veldig rart det der ja 🤣.

Enten så skjønner du ikke hva jeg prøvde å formidle, eller så troller du. Kanskje begge deler.

Lenke til kommentar
23 minutes ago, Betroz said:

Jeg har ikke tatt PCR test og har ingen planer om det heller.

Liksom hvis vi går rundt med munnbind for å stoppe smitte, hvorfor kan dem ikke bare da ta vattpinnen i munn? Ja, jeg vet de sier at det skal være bedre opp i nesa...men de sier så mye rart disse "expertene". Regler for èn periode : 1 meter avstand. Så går de opp til 2 meter avstand. Så tilbake til 1 meter igjen.

Vi blir trent som noen apekatter :p

Disse avstandsreglene er stort sett bare tøys. Hovedsmitteveien er luftsmitte og da spiller det liten rolle om man har avstand på 1 eller 2 mener så lenge man befinner seg i samme rom som en smittet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Betroz said:

Du har iallefall kjøpt narrativet 100%.

Enten så skjønner du ikke hva jeg prøvde å formidle, eller så troller du. Kanskje begge deler.

Så lenge narrativet er underbygget med fakta, så kjøper jeg det 100% ja. Konspi-narrativet, som er underbygget med irrasjonelle meninger, latterlige YouTube videoer og useriøse FB-grupper, holder jeg meg godt unna ;) (Dvs. greit å følge med på hva som forgår i ekstreme miljøer også). Fortell oss også gjerne hva du forsøkte å formidle med "expert"-uttalelsen din.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...