Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Morromann skrev (4 minutter siden):

Ja, det er et nytt virus man vet lite om. Og det kan godt være at en del av tiltakene har vært i overkant, og det er mer aksept for det nå enn for et år siden. For eksempel det der med å stenge befolkningen inne i sine egne hjem og nelkte folk å bevege seg utendørs, og at flere land har påbud om munnbind utendørs da det nå er åpenbart at sjansen for å få covid-19 utendørs er tilnærmet null. Smitten skjer i overveldende grad i innendørs omgivelser med dårlig luftventilasjon. Det er også et luftspredende virus og helsemyndigheter i en rekke land, som Norge har overdrevet noe helt ekstremt faren for berøringssmitte; som da de til å begynne med anbefalte folk å sprite varer de hadde kjøpt i butikken. Jeg tror også det faktum at nordmenn er et friluftsfolk som tilbringer veldig mye tid utendørs hele året har bidratt til at vi har holdt relativt lav smittespredning, noe som dermed gjør ideen om protforbud mer meningsløs.

Ja, noen av tiltakene kan ha vært feilrettet. Du har også rett i at man skal lytte til ekspertise (referer til dine tidligere innlegg). Poenget mitt er at man kan være kritisk og stille spørsmål, samtidig som man lytter til -og følger faglige råd. Ihvertfall bør det være stor takhøyde innenfor forskning og akademia til å stille kritiske spørsmål. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
15 hours ago, Hapi70 said:

Det skal vi huske! 😃 Det er ikke kommet dit enda, men du har fått med deg dette? https://www.scmp.com/tech/tech-trends/article/3129809/pentagon-team-reveals-covid-19-detecting-chip-can-be-implanted

Hvis du ikke tror vaksiner kan være involvert i autisme på noen måte, så se denne:

Og Dr. Andrew Wakefield praktiserer til denne dag medisin i USA. Han har aldri vært noen svindler, han ble fratatt lisensen i England fordi han ble en fare for vaksineindustrien. Wakefield er en mann med samvittighet, intelligens og mot, og snakker også nå om covid-vaksinene. Jeg har stor respekt for denne mannen. Som så mange andre er han svært bekymret fordi vaksinene er så hastig utviklet, og frykter at dette ikke vil føre noe godt med seg. Dette er fra et intervju gjort av kanalen London Real, en kanal som selvsagt er slettet fra youtube. Det er ikke lett å finne noen annet enn hat-artikler om Wakefield, men her er han altså, ungdommelig og frisk ser han også ut, til tross for at han ikke tar så mye vaksiner (det er ikke han på bildet) ;) 

 

Dumskapen her trenger ingen kommentar. At du forsvarer svindleren og kvakksalveren Wakefield, er beskrivende nok i seg selv og sier det meste.

Endret av graavik
  • Liker 5
Lenke til kommentar

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&hideControls=true&Metric=Confirmed+deaths&Interval=Cumulative&Relative+to+Population=true&Align+outbreaks=true&country=CHN~FRA~DEU~ITA~JPN~NOR~ESP~SWE~GBR~USA~IND

India er på nivå med Norge. Pr nå.

Men utviklingen de siste dagene er ikke bra, og får de nå den smellen som vestlige land fikk i oktober-november 2020, så blir det ikke pent i et land med atskillig mindre kapasitet i helsevesenet og en svær befolkning relativt tett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
22 hours ago, graavik said:

Dumskapen her trenger ingen kommentar. At du forsvarer svindleren og kvakksalveren Wakefield, er beskrivende nok i seg selv og sier det meste.

Åh, la oss få bevis på at han er kvakksalver da. Vet du noe om hans medisinske praksis kanskje, som ikke vi vet? Wakefield ble dradd ned i søla av en eneste grunn. Han våget å tenke tanken at MMR-vaksinen kanskje hadde noe med autisme å gjøre. Den forstudien de 12 forskerne gjorde trakk null konklusjoner, ingen. Det var en studie der de kun observerte tilfeller, et grunnlag for videre forskning. Som aldri skjedde fordi Wakefield er smart og en svært god lege og forsker, som ville kunne avdekke forferdelige ting med disse dødssprøytene.

Og ups - sa jeg dødssprøytene? Det må ha vært en forsnakkelse. Det er bare noe som liksom faller meg i hodet når jeg ser at folk begynner å dø allerede rett etter det de injiserer nå. Det er bare tragisk å se at folk stiller seg i kø foran gasska...ups, vaksinestasjonene! Jeg kan visst ikke snakke i kveld, det blir bare tullball det jeg sier.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
11 minutes ago, a_aa said:

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&hideControls=true&Metric=Confirmed+deaths&Interval=Cumulative&Relative+to+Population=true&Align+outbreaks=true&country=CHN~FRA~DEU~ITA~JPN~NOR~ESP~SWE~GBR~USA~IND

India er på nivå med Norge. Pr nå.

Men utviklingen de siste dagene er ikke bra, og får de nå den smellen som vestlige land fikk i oktober-november 2020, så blir det ikke pent i et land med atskillig mindre kapasitet i helsevesenet og en svær befolkning relativt tett.

Har du lagt merke til at denne utviklingen begynte ETTER de begynte å vaksinere?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
16 hours ago, Pallehysa said:

Blei du skremt av artikkelen? For min del var den opplysende. Når land uten tilstrekkelige tiltak, får ein bølge med smitte av sars-cov-2, stiger dødsfallene drastisk, og det blir massegraver. Som sett nettopp i India. Du kan drive med prosent spikkeri, for å unngå din egen panikk, uten å forstå nyansene, men arbeidet med å få ned smittetallene, få inn vaksine og få inn respiratorer, er livsviktig akkurat for å halde dødstallene nede.

Vet du hva Pallehysa, jeg er ikke redd. Det er kanskje vanskelig for deg å forstå, men det er tilfelle. Jeg er ikke redd fordi jeg har lett etter hjelp for kroniske tilstander i 20 år, og det jeg har funnet - nå senest Medical Medium - har jeg så stor tillit til at jeg ikke bryr meg om hva andre gjør eller hva som går rundt der ute av virus. Jeg sitter heller ikke og venter på at vitenskapen - som nå er blitt en sekt, en Jim Jones sekt - skal redde meg. Det var jeg ferdig med allerede for 25 år siden. Når man ser at de ikke kan hjelpe en tøddel med det man sliter med, så mister man absolutt alt som heter tillit, bare borte - poff! Og så må man gå til det som faktisk har en historie bak seg med mennesker som blir friske og bedre fra sykdommer som denne såkalte vitenskapen ikke er i nærheten av å gidde å forske på en gang. Hvor er årsaken til migrene??? Leddgikt??? Fibromyalgi??? Tror du virkelig at noen som har karret seg tilbake fra slike tilstander med naturlige midler ikke vet hva de skal gjøre med et virus?
Vet du hva, jeg tror du projiserer din egen redsel på meg.
Og skal jeg fortelle deg en annen ting? Jeg er ikke redd for døden generelt heller, fordi jeg vet at vi lever videre.
Det jeg er redd for er å leve i en verdensomspennende politistat, som dette er iferd med å bli.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (19 minutter siden):

Har du lagt merke til at denne utviklingen begynte ETTER de begynte å vaksinere?

Jada. De fleste land begynte å vaksinere rundt årsskiftet, så alle mulige hendelser som skjer etter det tidspunktet, har skjedd ETTER at de begynte å vaksinere. Vi snakker ren kronologi her, forsøk på å etablere kausalitet tror jeg blir vanskelig for de som vil prøve.

Og "den smellen som vestlige land fikk i oktober-november 2020" som jeg nevnte, var ikke jo foranlediget av noen som helst vaksinasjon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

En stor andel av intensivpasienter i Sverige nå er ikke covidpasienter. Dette er visst helt ubegripelig! Kanskje man hadde sett et mønster om man hadde sjekket om de hadde fått et nålestikk i det siste? Men det er det vel ingen som tenker på selv om folk har blitt innlagt og dødd rett etter disse stikkene. 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/stor-okning-av-iva-patienter-utan-covid-obegripligt

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (8 timer siden):

 

Og ups - sa jeg dødssprøytene? Det må ha vært en forsnakkelse. Det er bare noe som liksom faller meg i hodet når jeg ser at folk begynner å dø allerede rett etter det de injiserer nå. Det er bare tragisk å se at folk stiller seg i kø foran gaska...ups, vaksinestasjonene! Jeg kan visst ikke snakke i kveld, det blir bare tullball det jeg sier.

Du har ikke svart meg, men jeg synes du bør det i og med at du kaster ut helt vanvittige påstander. Så jeg spør igjen:

1)kjenner du noen eldre mennesker eller andre som har tatt vaksinen nå? Minst 90% av innbyggerne i Norge gjør det?

2)hvis ja, har noen av disse død av vaksinen eller lever de i beste velgående

Det er viktig at du svarer på dette da du åpenbart lever i en helt annen virkelighet enn 99% av resten av befolkningen. Selv andre konspirasjonsteoretikere ser jo at 99.9999% av de vaksinerte ikke er rammet av massedød.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (9 minutter siden):

En stor andel av intensivpasienter i Sverige nå er ikke covidpasienter. Dette er visst helt ubegripelig! Kanskje man hadde sett et mønster om man hadde sjekket om de hadde fått et nålestikk i det siste? Men det er det vel ingen som tenker på selv om folk har blitt innlagt og dødd rett etter disse stikkene. 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/stor-okning-av-iva-patienter-utan-covid-obegripligt

Les og lytt til kilden din om igjen, for du har feiltolket hva de sier. Det ubegripelige er variasjonen mellom fjoråret og andre år, for i fjor forsvant alle andre pasienter fra iva enn de med covid, mens nå får man inn også pasienter med andre tilstander enn covid. Man skjønner ikke hvor disse ble av i fjor, og hvorfor man avvek så mye fra normaltilstanden mtp. andre tilstander. Så beskriver de at det er krevende nå, fordi det er enklere når alle pas. kommer inn med samme tilstand, mens det nå er både covid-pas. og andre tilstander som må håndteres.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Altså: Artikkelen sier at sykehuset normalt har ca 70 intensivpasienter av ulike årsaker. Nå har de dobbelt så mange - det skulle bli ca 140 intensiv pasienter. Halvparten av disse er Covid19-pasienter, og den andre halvparten - som da må være ca 70 pasienter - er syk av andre årsaker.

De har nå et som må betraktes som en normalsituasjon for ikke-Covid19-pasienter, rent matematisk.

Det som de mener er "obegriplig", er at antallet syke av andre årsaker var svært lavt i fjor og tilbake på normalen i år, de skjønner ikke hva årsaken til svingningen kan være.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (8 timer siden):

Åh, la oss få bevis på at han er kvakksalver da. Vet du noe om hans medisinske praksis kanskje, som ikke vi vet? Wakefield ble dradd ned i søla av en eneste grunn. Han våget å tenke tanken at MMR-vaksinen kanskje hadde noe med autisme å gjøre. Den forstudien de 12 forskerne gjorde trakk null konklusjoner, ingen. Det var en studie der de kun observerte tilfeller, et grunnlag for videre forskning. Som aldri skjedde fordi Wakefield er smart og en svært god lege og forsker, som ville kunne avdekke forferdelige ting med disse dødssprøytene.

Og ups - sa jeg dødssprøytene? Det må ha vært en forsnakkelse. Det er bare noe som liksom faller meg i hodet når jeg ser at folk begynner å dø allerede rett etter det de injiserer nå. Det er bare tragisk å se at folk stiller seg i kø foran gaska...ups, vaksinestasjonene! Jeg kan visst ikke snakke i kveld, det blir bare tullball det jeg sier.

Igjen: En påstand blir ikke mer korrekt av at du skriver den flere ganger. Du har tidligere fremmet det du skriver her, og du fikk svar som viste at dette var feil, men du ga aldri noe svar på dette, og nå fremmer du altså bare påstanden igjen.

Selve studien til Wakefield, som kom i 1998, inneholdt ingen konklusjoner nei, men han fremmet påstander offentlig i etterkant - bla. på pressekonferanser - om en sammenheng. Dette resulterte i en nedgang i bruk av MMR-vaksinen, som igjen førte til utbrudd av meslinger. Wakefields uttalelser fikk altså en negativ konsekvens for folkehelsen flere steder i verden. Han fortsatte å fremme disse påstandene i sitt medisinske virke også etter at de var tilbakevist. I 2010 ble han fratatt lisensen sin, og dette var da ikke som følge av at han "våget å tenke en tanke", men at han praktiserte legeyrket ut fra hva man da visste var feilinformasjon, i tillegg til at man også avdekket økonomiske motiver bak dette.

Og joda, det ble faktisk kjørt videre undersøkelser og ingen understøttet noen link. Dette metastudiet gir en oversikt: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6768751/ 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (11 timer siden):

nå senest Medical Medium - har jeg så stor tillit til at jeg ikke bryr meg om hva andre gjør eller hva som går rundt der ute av virus. Jeg sitter heller ikke og venter på at vitenskapen - som nå er blitt en sekt, en Jim Jones sekt - skal redde meg.

Alanis Morissette Reaction GIF by MOODMAN

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (13 timer siden):

...sykdommer som denne såkalte vitenskapen ikke er i nærheten av å gidde å forske på en gang. Hvor er årsaken til migrene??? Leddgikt??? Fibromyalgi???

Legevitenskapen forsker på disse tingene. Her er feks. en artikkel som tar for seg 100 år med forskning på migrene: https://headachejournal.onlinelibrary.wiley.com/doi/pdfdirect/10.1111/j.1526-4610.2011.01892.x Tar du deg bryet med å google leddgikt eller fibromyalgi og forskning, finner du raskt ut at det også forskes på disse tilstandene. Påstanden din er med andre ord feil. Og det er fremdeles ikke noe argument for at kvakksalveri fungerer, at vitenskapen ikke har noe klart svar. Det blir den samme feilslutningen som når religiøse mener å hevde at guden deres sin eksisens bevises av hullene i vitenskapen - God of the gaps.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...