Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

DukeRichelieu skrev (5 minutter siden):

 

 

DukeRichelieu skrev (6 minutter siden):

Nei. Det hele er veldig enkelt. 

Livets harde skole? LOL. Ok.

Det virker som om du ikke greier å argumentere for deg selv og går til personkarakteristikker og brunbeising straks du møter litt motbør. Bør ikke gå inn i diskusjoner om du ikke ser poenget i å diskutere.

Jeg forklarer deg hvorfor jeg ikke går inn i en diskusjon om Islam når premisset for diskusjonen allerede er bestemt av deg, basert på et særdeles tynt grunnlag. Jeg anser at det er for mange variabler og nyanser til å bare si om jeg er i for eller imot på bakgrunn av dette.

Spørsmålet er enkelt og svaret vil bli enkelt. 

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Simkin skrev (36 minutter siden):

Hva har dette med at folk her er medlem av SIAN ifølge deg? En patetisk billig hersketeknikk.

Må man være medlem for å støtte et budskap? Nei, det må man ikke. 

Jeg støtter FRP i noe av det de står for. Det betyr ikke at jeg er medlem i FRP eller stemmer FRP. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ein kan fint være kritisk til Islam, som ein ide, som eit tankegods, uten å bruke dette til å stemple mennesker som mindreverdt i henhold til å være skikket eller værdig å leve i samfunnet.

Det er der SIAN bommer grovt. Då dei angriper mennesker, vil aktivt kaste ut mennesker av landet, gje muslimer mindre muligheter for migrasjon, fordi dei ikkje har samme tankegods og ideer som dei sjøl, ergo er dei mindreverdt på bakgrunn av religiøse overbevisning, ifølge SIAN. Dette er rasisme, og tankepoliti.

Når det gjelder handlinger og praksiser, er dette fint dekket av Norsk lovverk. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (4 minutter siden):

SIAN oppfordrer politiet til å skyte motdemonstrantene. Dette er tilbakestående mennesker som burde vært beskyttet fra seg selv.

https://www.nettavisen.no/nyheter/sian-til-politiet-under-angrepet--skyt-dem-for-faen-sa-laerer-dem/3424009118.html

Det hele er meget tragisk. Det er mennesker som definitivt ville hatt nytte av profesjonell hjelp.

Det viser tydelig hva som er motivet til SIAN. Jeg tolker det som at SIAN forventer og har planlagt at noen av motdemonstrantene skal gå til angrep. 

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (3 minutter siden):

Det hele er meget tragisk. Det er mennesker som definitivt ville hatt nytte av profesjonell hjelp.

Det viser tydelig hva som er motivet til SIAN. Jeg tolker det som at SIAN forventer og har planlagt at noen av motdemonstrantene skal gå til angrep. 

Da kan jo SIAN gå hånd i hånd inn til psykatrisk avdeling sammen med motdemonstrantene, for de er tydeligvis ikke noe bedre der de går amok som en gjeng bavianer.

Enig?

Endret av Simkin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Simkin skrev (5 minutter siden):

Da kan jo SIAN gå hånd i hånd inn til psykatri sammen med motdemonstrantene, for de er tydeligvis ikke noe bedre der de går amok som en gjeng bavianer.

Enig?

Den uttalelsen lar jeg deg stå for selv.

Jeg uttalte meg på bakgrunn av de sinnsyke kommentarene fra SIAN som ble gjengitt i den avisartikkelen. 

Jeg kan ikke klassifisere noen som bavianer med behov for psykiatrisk hjelp, kun basert på at de sterkt overreagerer i en demonstrasjon. Skulle man gjort det ville psykiatrien blitt overbelastet. 

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Jeg forstår at folk er sinte, så jeg klandrer ikke de som gjorde det noe særlig. Men jeg mener ikke at man bør løse ting med vold."

loool så hun sier at man _bør_ ikke bruke vold, men det var greit likevel.

nå får politiet plukke med seg noen automatvåpen med gummikuler neste gang, er jo tydeligvis nødvendig.

"Jeg føler at SIAN holder disse appellene på pur faen. De vil bare provosere og gjøre folk sinte."

Da er hun ikke særlig smart om hun oppsøker dem, kun for å la seg provosere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (3 timer siden):

den smarteste form for "motdemonstrasjon" ville vært å overse SIAN helt. La de heller stå der alene å gaule og skrike i dårlige megafoner.

Veit ikke om jeg er enig i det. Jeg tror motstanden de møter gjør at flere kanskje tenker seg om to ganger før de blir med i slike grupper, enten de kaller seg SIAN, Den nordiske motstandsbevegelsen, eller noe annet. Jeg ønsker iallefall ikke horder av slike tapere marsjerende i handlegatene våre hver eneste lørdag formiddag.

Noen uttrykker sinne over at "det ikke er lov å kritisere islam", men som andre har nevnt er ikke dette så mye kritikk av islam som fordømmelse av alle muslimer og andre ikke-vestlige innvandrere. Likevel er selvfølgelig vold ingen løsning, men å møte opp mannsterke for å vise sin avsky mot slike holdninger støtter jeg absolutt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (7 timer siden):

image.png.24a7ee53f05bd9ce25e95c4c656820c6.png

Siden jeg henger på Twitter fra tid til annen kan jeg avsløre at dette er 100% humor og satire. Har vært flust av sånne Northug-vitser der i det siste, trodde denne var ganske så åpenbar..?

Ser at konspinettstedet document.no heller ikke forstod satiren og faktisk har laget en hel «nyhetsartikkel» om denne tweeten og han som skrev den, uten å gi han tilsvarsrett i artikkelen. Utrolig flaut å gå sånn på limpinnen, men også trist med all hetsen han får i kommentarfeltet. 

EDIT: Faktisk har også resett.no også laget en sak om denne humortweeten og blåst det opp til en stor og alvorlig greie. Komisk.

Endret av Snikpellik
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Siden jeg henger på Twitter kan jeg avsløre at dette er 100% humor og satire. Har vært flust av sånne Northug-vitser der i det siste, trodde denne var ganske så åpenbar..?

Ser at konspinettstedet document.no heller ikke forstod satiren og faktisk har laget en hel «nyhetsartikkel» om denne tweeten og han som skrev den, uten å gi han tilsvarsrett i artikkelen. Utrolig flaut å gå sånn på limpinnen, men også trist med all hetsen han får i kommentarfeltet. 

Når det kommer til galematiaspartiet MDG så er det ikke lett å se slikt.

Endret av Simkin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
25 minutes ago, Simkin said:

Når det kommer til galematiaspartiet MDG så er det ikke lett å se slikt.

Ved å kalle MDG galematiasparti viser du bare at du ikke følger med i norsk politikk eller at de fleste politiske diskusjoner går over hodet ditt.

Det var åpebart for de fleste som har fulgt med i det siste at dette var en humoristisk tweet, men selv om det for noen kanskje ikke var det så trengs det bare et minimum av innsats for å finne ut hva vedkommende mente.

Men slikt driver de selvsagt ikke med hos document og resett. De aner ikke hva journalistikk er og lar ingen sannhet gå foran et godt propagandainnlegg.

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (1 minutt siden):

Ved å kalle MDG galematiasparti viser du bare at du ikke følger med i norsk politikk eller at de fleste politiske diskusjoner går over hodet ditt.

Det var åpebart for de fleste som har fulgt med i det siste at dette var en humoristisk tweet, men selv om det for noen kanskje ikke var det så trengs det bare et minimum av innsats for å finne ut hva vedkommende mente.

Men slikt driver de selvsagt ikke med hos document og resett. De aner ikke hva journalistikk er og lar ingen sannhet gå foran et godt propagandainnlegg.

MDG er for langt ut på jordet for min del, sorry.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (13 timer siden):

 

Jeg har skrevet dette før i en annen tråd, men jeg skriver det gjerne igjen. 

Å ty til vold mot SIAN eller politiet er å gjøre SIAN en bjørnetjeneste. Det gjør ei saken bedre at denne gangen var det arabere som gikk til angrep. Det har før vært ytre venstre som har ledet ann. Både muslimer og far-left sosialister må jo forstå at å provosere er det SIAN vil? 

SIAN kan da slå i bordet med at det vi sier med at disse grupperingene er voldelige stemmer jo, og nå har det vært flere hendelser at både muslimer og sosialister går fem på. 

Så det lureste er nok å gjøre slik flere muslimske trossamfunn har gjort i Norge nemlig å ignorere SIAN. Alt annet er å gi dem PR og det er vell det disse grupperingene ikke vil? 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...