Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, Camlon said:

Jeg kan garantere deg at mange av de sinte ungdommene var medlem av en av organisasjonene som prøvde å få sine medlemmer til å dra på denne motdemonstrasjonen.

Dette var ikke tilfeldige ungdommer som leste i VG at SIAN vil komme til Bergen. Slutt å vær så naiv.

Hva du "kan garantere" er ikke annet en håpløst idiotiske spekulasjoner uten rot i virkeligheten… Irrelevant.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Camlon skrev (7 minutter siden):

Med andre ord, du tror vanlig norsk ungdom kaster stein og løper rundt som apekatter for å banke opp folk som ytrer seg.

 

Camlon skrev (15 minutter siden):

Jeg har gått mye på oslo vestkant, og jeg kan garantere deg at en anti-rik demonstrasjon der ville ført til ingen steinkastning.

Du misforstår.
Ungdom som blir tilstrekkelig provosert tyr til motangrep på vegne av sin sårede stolthet, eller angrep på deres rettferdighetsforståelse.

At de fleste ikke kommer i posisjoner hvor de blir provosert i en slik grad betyr ikke at de ikke kan bli det -- kun at det er ingen som faktisk begår slike provokasjoner som faktisk sårer stoltheten deres tilstrekkelig, eller er så i konflikt med deres forståelse av rett og galt.

...

Jeg tror ikke dine ideer om hva konservativ ungdom på oslo vestkant ville gjort om de ble provosert er representative for virkeligheten.
Problemet i sammenligningen er å finne hva som provoserer dem like mye som SIAN provoserer ungdom med normal etikk og moral, ikke hvorvidt de ville blitt provosert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
aklla skrev (18 timer siden):

Når hadde antikristen organisasjoner sist en event med speakere og hele pakka i din by?

Det er vel heller kanskje det at det kun er muslimer som faktisk får slik kritikk..

Vold er aldri greit, men hva tror du kunne ha skjedd om muslimer dannet en antikristen organisasjon og demonstrerte på tourne i hele landet? Skal vedde på at det en eller annen gang hadde blitt møtt med vold de også.

Ikke direkte anti-kristen, men anti-vestlige (som inkluderer anti-kristen) har man hatt flere av.

Det har vært flere demonstrasjoner fra ekstreme islamistiske grupper i Norge, uten at disse har blitt møtt med vold noen gang, meg bekjent.

F.eks. en demonstrasjon utenfor USA sin gamle ambassade:
https://www.nrk.no/norge/norske-muslimer-mot-muhammed-film-1.8331401

Sitat

– Verden trenger en ny Osama bin Laden, sa Ubaydullah Hussain.

Han sa også at straffen for å håne islam er døden.

Jeg vil jo si at dette er mye mer ekstreme ytringer enn de SIAN kommer med.

Men jeg forsvarer også Arfan Bhatti og Ubaydullah Hussain sin ytringsfrihet. Jeg synes man skal kunne ytre akkurat hva man vil, og mene akkurat det man vil så lenge man ikke direkte oppfordrer til ulovlige handlinger.
Her er de nok helt på grensen, men synes det faktisk bør være lov, siden de bare indirekte oppfordrer til det.

Altså: Jeg synes det bør være lov til å mene at man bør henrette hedninger, bare man ikke direkte oppfordrer til det.

Dermed synes jeg det er en skjevhet i hva man tillater av ytringer i dag.
Å kalle en person kakkerlakk er i dag ikke lov, men å ytre "død over den vestlige verden" og at "alle som håner islam må dø" er tross alt mer ekstreme holdninger, men likevel lov.
Men jeg synes altså personlig begge deler bør være lov å si.

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (1 minutt siden):

Alltid morsomt når noen sammenligner mørkhudede med apekatter.

Sa han "mørkhudede"? Var det bare "mørkhudede" til stede? Eller skal det aldri være lov å si at en gjeng med idiotiske ungdommer oppfører seg som apekatter i frykt for at noen KANSKJE kan la seg såre av det?

Dette er en typisk eksempel på at man SKAL la seg krente/tolke alt i verste mening, som jeg synes er trist. 

Det er altså kun lov å kalle noen apekatter så lenge det ikke er et snev av sannsynlighet for at gruppen man kritiserer har noen med en mørkere hudfarge....
Vi går mot en trist fremtid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Red Frostraven said:

Du misforstår.
Ungdom som blir tilstrekkelig provosert tyr til motangrep på vegne av sin sårede stolthet, eller angrep på deres rettferdighetsforståelse.

At de fleste ikke kommer i posisjoner hvor de blir provosert i en slik grad betyr ikke at de ikke kan bli det -- kun at det er ingen som faktisk begår slike provokasjoner som faktisk sårer stoltheten deres tilstrekkelig, eller er så i konflikt med deres forståelse av rett og galt.

Jeg tror ikke dine ideer om hva konservativ ungdom på oslo vestkant ville gjort om de ble provosert er representative for virkeligheten.
Problemet i sammenligningen er å finne hva som provoserer dem like mye som SIAN provoserer ungdom med normal etikk og moral, ikke hvorvidt de ville blitt provosert.

Hvor mange muslimske jenter så du i demonstrasjonen, blir ikke de like provosert? 

Teorien din stemmer ikke med virkeligheten, de som utfører vold er normalt personer som 
1. Har en aggressiv personlighet. Det er normalt menn som har en slik personlighet.
2. Har blitt lært opp til at vold er akseptabelt.
3. Er ikke redd for konsekvenser for sine handlinger. 

En konservativ gruppe ville aldri gått til angrep, fordi selv om 1 er riktig for noen av dem så er ikke 2 og 3 riktig. 

Lenke til kommentar
Camlon skrev (22 minutter siden):

Hvor mange muslimske jenter så du i demonstrasjonen, blir ikke de like provosert? 

Teorien din stemmer ikke med virkeligheten, de som utfører vold er normalt personer som 
1. Har en aggressiv personlighet. Det er normalt menn som har en slik personlighet.
2. Har blitt lært opp til at vold er akseptabelt.
3. Er ikke redd for konsekvenser for sine handlinger. 

En konservativ gruppe ville aldri gått til angrep, fordi selv om 1 er riktig for noen av dem så er ikke 2 og 3 riktig. 

...

Midtøsten består i hovedsak av konservative grupper.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
31 minutes ago, Camlon said:

Hvordan vet du det. Er dine kompiser voldsmenn, eller er du voldsmann selv? 

Og morsomt hvordan du ikke engang klarer å se at det er du som demoniserer norsk ungdom ved å si at vanlig norsk ungdom kaster stein og løper rundt som apekatter for å banke opp folk som ytrer seg.

Jeg registrerer at du ikke klarer å unngå å bruke rasistiske beskrivelser av disse ungdommene. Det er ikke noe uvanlig at ungdommer havner i bråk. Dette har ungdom gjort til alle tider. At det denne gangen er på grunn av hets fra SIAN gjør ikke dette til noe spesielt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
1 minute ago, ism_InnleggNO said:

Jeg registrerer at du ikke klarer å unngå å bruke rasistiske beskrivelser av disse ungdommene. Det er ikke noe uvanlig at ungdommer havner i bråk. Dette har ungdom gjort til alle tider. At det denne gangen er på grunn av hets fra SIAN gjør ikke dette til noe spesielt.

De aller fleste ungdom er lovlydige og kaster ikke stein eller banker opp folk som har andre meninger enn dem selv.

Jeg forstår at du trolig er i et slikt voldsmiljø selv, men din erfaring stemmer ikke overens med vanlige ungdom. Du demoniserer norsk ungdom uten engang å forstå det selv.

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Camlon said:

De aller fleste ungdom er lovlydige og kaster ikke stein eller banker opp folk som har andre meninger enn dem selv.

Jeg forstår at du trolig er i et slikt voldsmiljø selv, men din erfaring stemmer ikke overens med vanlige ungdom. Du demoniserer norsk ungdom uten engang å forstå det selv.

Hva du "forstår" er revnende likegyldig. Jeg er nok oppvokst på byens beste kant, men jeg evner å se verden fra flere perskeptiv enn min egen erfaring. Det var mange miljøer som var "utfordrende" på den tiden jeg vokste opp med mye vold og andre problemer. Jeg har møtt folk fra disse miljøene og det viser seg (ikke) overraskende nok at dette også er helt normale mennesker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, ism_InnleggNO said:

Hva du "forstår" er revnende likegyldig. Jeg er nok oppvokst på byens beste kant, men jeg evner å se verden fra flere perskeptiv enn min egen erfaring. Det var mange miljøer som var "utfordrende" på den tiden jeg vokste opp med mye vold og andre problemer. Jeg har møtt folk fra disse miljøene og det viser seg (ikke) overraskende nok at dette også er helt normale mennesker.

Så jeg hadde rett, du vokste opp i et voldsmiljø og istedenfor å forstå at dette er problematisk, så har du overbevist deg selv at dette er normal ungdomsoppførsel. At du også var født med en sølvskje i munnen overasker meg ikke. Du, ikke meg, demoniserer norsk ungdom ved å tro at de er like avskylige som dine kompiser og potensielt deg også.

Og du kompanserer ikke for alle de dårlige gjerninger du har gjort i livet ditt ved å kalle alle som er uenig med deg rasist. Min kritikk er ikke mot muslimer som du i hvert innlegg prøver å implisere, min kritikk er mot voldsmennesker som unnskylder sin vold med at det er normal ungdomsoppførsel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (10 minutter siden):

Hva du "forstår" er revnende likegyldig. Jeg er nok oppvokst på byens beste kant, men jeg evner å se verden fra flere perskeptiv enn min egen erfaring. Det var mange miljøer som var "utfordrende" på den tiden jeg vokste opp med mye vold og andre problemer. Jeg har møtt folk fra disse miljøene og det viser seg (ikke) overraskende nok at dette også er helt normale mennesker.

Det stilles spørsmål om muslimene som forsvarte seg mot Manshaus brukte for mye vold og om de burde etterforskes.

Det sier sitt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Psykake said:

Det stilles spørsmål om muslimene som forsvarte seg mot Manshaus brukte for mye vold og om de burde etterforskes.

Det sier sitt. 

Her prøver du å lure leserene. Det ble brukt som eksempel for å vise at uttaelsen "all vold skal fordømmes" er feil. Vi tolerer mer vold enn nødvendig for selvforsvar hvis de brukte vold til å redde liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Camlon said:

Så jeg hadde rett, du vokste opp i et voldsmiljø og istedenfor å forstå at dette er problematisk, så har du overbevist deg selv at dette er normal ungdomsoppførsel. At du også var født med en sølvskje i munnen overasker meg ikke. Du, ikke meg, demoniserer norsk ungdom ved å tro at de er like avskylige som dine kompiser og potensielt deg også.

Og du kompanserer ikke for alle de dårlige gjerninger du har gjort i livet ditt ved å kalle alle som er uenig med deg rasist. Min kritikk er ikke mot muslimer som du i hvert innlegg prøver å implisere, min kritikk er mot voldsmennesker som unnskylder sin vold med at det er normal ungdomsoppførsel.

Når man må fortelle seg selv eventyr for at verden skal gi mening… ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
8 minutes ago, ism_InnleggNO said:

Når man må fortelle seg selv eventyr for at verden skal gi mening… ?

Hadde det jeg skrev var eventyr så hadde du aldri hevdet at vanlig norsk ungdom kaster stein og banker opp folk som ytrer seg.

Du hadde visst at de aller fleste norske ungdom er lovlydige. Jeg har vokst opp i Norge også, og jeg kjenner ikke en person som har kastet stein eller banket opp folk som har ytret seg.

Voldsmennesker oppfører seg slik, og hvis du tror det er normalt så sier det ganske mye om deg.

Endret av Camlon
  • Liker 4
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Camlon said:

Hadde det jeg skrevet var eventyr så hadde du aldri hevdet at vanlig norsk ungdom kaster stein og banke opp folk som ytrer seg.

Du hadde visst at de aller fleste norske ungdom er lovlydige. Jeg har vokst opp i Norge også, og jeg kjenner ikke en person som har kastet stein eller banket opp folk som har ytret seg.

Voldsmennesker oppfører seg slik, og hvis du tror det er normalt så sier det ganske mye om deg.

Ingen du kjenner har noen gang havnet i håndgemen etter en fuktig natt på byn? Du har levd et meget begrenset liv og når du ikke evner å se andre perspektiv enn egen erfaring blir jo resultatet der etter…

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, ism_InnleggNO said:

Ingen du kjenner har noen gang havnet i håndgemen etter en fuktig natt på byn? Du har levd et meget begrenset liv og når du ikke evner å se andre perspektiv enn egen erfaring blir jo resultatet der etter…

Her prøver du å flytte målstreken. Det er kanskje et par stykker som har havnet i slåsskamp, men det er et stort steg fra slåsskamp til å kaste stein og banke opp folk fordi de har en annen mening enn dem selv.

Jeg hang ikke i voldsmiljøer slik du gjør, jeg hang med normale lovlydige ungdom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...