Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

Camlon skrev (6 minutter siden):

Det har vel skjedd i muslimske land, men da er det fortsatt muslimene som utfører volden.

Tenkte så klart i Norge. Så vidt jeg vet er det kun muslimer som utsettes for kritikk i den graden de gjør.

Ser man verden over kan man ikke kritisere noen religioner uten å bli drept..

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9 minutes ago, aklla said:

Tenkte så klart i Norge. Så vidt jeg vet er det kun muslimer som utsettes for kritikk i den graden de gjør.

Ser man verden over kan man ikke kritisere noen religioner uten å bli drept..

Det har også vært islamistiske anti-vestlige demonstrasjoner, ikke i Norge men i England. 

Det kom ingen sint gruppe og banket dem opp.

Lenke til kommentar
Camlon skrev (6 minutter siden):

Det har også vært islamistiske anti-vestlige demonstrasjoner, ikke i Norge men i England. 

Det kom ingen sint gruppe og banket dem opp.

Link eller noe her? Prøver å søke men drukner i demonstrasjoner og protester mot islam og muslimer..

Og hvor mange år drev de aktivt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Psykake skrev (57 minutter siden):

Islam er blitt kritisert en rekke ganger uten at noen har kommet til skade. 

Og jeg vil igjen påpeke at det forskjell  på kritikk og latterliggjøring/håning i form av reaksjonene som kan oppstå. 

Påstanden din faller på sin egen urimelighet. 

Islam har blitt kritisert flere gange der den som kommer med kritikken må ha hemmelig adresse,politibeskyttelse og/elerl har blitt banket opp.

 

Nå kan du nevne hvilke andre religioner i Norge som har blitt kritisert i Norge med samme utfall.

Lenke til kommentar
JØI skrev (Akkurat nå):

Islam har blitt kritisert flere gange der den som kommer med kritikken må ha hemmelig adresse,politibeskyttelse og/elerl har blitt banket opp.

 

Nå kan du nevne hvilke andre religioner i Norge som har blitt kritisert i Norge med samme utfall.

Og flere ganger hvor det ikke har vært nødvendig med hemmelig adresse osv. 

Faller på sin egen urimelighet. Igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, aklla said:

Link eller noe her? Prøver å søke men drukner i demonstrasjoner og protester mot islam og muslimer..

Og hvor mange år drev de aktivt?

Her er en av deres demonstrasjoner.

Vet ikke hvor mange det er snakk om, men det er uansett ikke veldig relevant. Poenget mitt er, det kom aldri en gruppe med ekstremister for å banke dem opp.

 

Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (3 timer siden):

Jenny (20) opplevde kaoset på nært hold: – Det var sterke inntrykk.

Hva tenker dere? Er det greit å ty til vold når andre ytrer meninger du ikke liker eller om du føler deg krenket? :)

Mye vold blant disse fredselskende liberalerene på venstresiden, men ser ut til at de verste her var muslimer.

Er forøvrig ingen tilhenger av SIAN. Jeg er dog kritisk til islam, men mener ikke at dette er måten å gjøre det på. 

VG har jo en helt fantastisk vinkling på denne saken:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/xP1Q9B/jeg-ropte-ikke-bruk-kjemiske-vaapen-mot-barn-saa-kom-politiet-og-gasset-oss

Politiets skyld at de ble tvunget til å bruke tåregass mot voldelige demonstranter liksom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
aklla skrev (44 minutter siden):

Når hadde antikristen organisasjoner sist en event med speakere og hele pakka i din by?

Det er vel heller kanskje det at det kun er muslimer som faktisk får slik kritikk..

Vold er aldri greit, men hva tror du kunne ha skjedd om muslimer dannet en antikristen organisasjon og demonstrerte på tourne i hele landet? Skal vedde på at det en eller annen gang hadde blitt møtt med vold de også.

Hvert eneste år. De heter Humanetisk Forbund. I tillegg har vi flerfoldige timer med diverse komikere sin harselering med både troen, kirken og kirkens menn og kvinner.

Hvis du tror muslimer er de eneste som får kritikk trenger du å komme deg ut. i 1979 ble filmen Life of Brian forbudt i Norge på grunn av blafsemi. Siden den gangen har vi ateister revet kristendommen såpass i filler og avkrevd så mye tilpasning til et moderne samfunn at vi endelig ble kvitt blafsemilovgivningen i 2015.

Du trenger en kraftig korreksjon av virkelighetsoppfattelsen din om du tror at noen er ute etter å ta muslimer, det er religionen islam vi er på jakt etter og avkrever underkaster seg det sivile og demokratiske samfunnet sine spilleregler. Det betyr aksept for homofili, aksept for likestilling, aksept for demokrati. Noe vi har klart nesten til fulle innen kristendommen. Vi har noen sære grupperinger igjen, men de er ikke vodlelige så de tar vi oss av gjennom rettsvesenet.

 

Det muslimer får kritikk for er homohat, kvinnehat og vold. er bre å droppe disse tre så kan har også islam klart å reformisere seg til en mer opplyst verden. Da har vi bare jødene og deres grove overgrep mot guttebarn så er vi nok i mål.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Psykake skrev (9 minutter siden):

Og flere ganger hvor det ikke har vært nødvendig med hemmelig adresse osv. 

Faller på sin egen urimelighet. Igjen. 

Du forstår det nok ikke selv, men her demonstrerer du hvorfor en aktiv kamp mot islam og en del grunnholdninger innen islam er viktig. Det finnes ikke akseptabelt at en må leve på skjult adresse på grunn av sine politiske og/eller religiøse standpunkt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

Raymond Johansen av alle tar endelig opp det som skulle blitt tatt opp for 30 år siden, den systematiske kvinneundertrykkingen mange moskeer står for

 

https://www.nrk.no/norge/raymond-johansen-om-moske-striden_-en-patriarkalsk-elite-kan-ikke-lenger-holde-unge-og-kvinner-ute-1.15127551

Nå setter vel knefalleren Støre kaffen i halsen. Men skal AP vinne tilbake velgerne så må AP bli prinsipielle og la kvinnekamp og retten til den frie tanken også gjelde våre nye landsmenn. Kan det hende de endelig forstår at det eneste fornuftige er asimilering?

Lenke til kommentar
JØI skrev (2 minutter siden):

Du forstår det nok ikke selv, men her demonstrerer du hvorfor en aktiv kamp mot islam og en del grunnholdninger innen islam er viktig. Det finnes ikke akseptabelt at en må leve på skjult adresse på grunn av sine politiske og/eller religiøse standpunkt.

Nei. Men det er ikke normen i Norge. Det er det jeg mener. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Psykake skrev (Akkurat nå):

Nei. Men det er ikke normen i Norge. Det er det jeg mener. 

Det er ikke snakk om det er normen, det er snakk om at det er en høyst reell problemstilling. Når en nekter å ta denne problemstillingen på alvor så har en lagt til rette for avviklign av demokratiet. Det er flere tusen muslimer og flere titalls moskeer som virkelig tenger å få et truserøsk og bli fortalt i klartekst at enten så moderniserer de seg og aksepterer og rpeesketerer at de lever i et likestilt vestlig samfunn eller så får de pakke snippsekken og finne seg en nasjon med underutviklet kultur der deres utdaterte og destruktive holdninger ennå aksepteres.

Lenke til kommentar
JØI skrev (1 minutt siden):

Det er ikke snakk om det er normen, det er snakk om at det er en høyst reell problemstilling. Når en nekter å ta denne problemstillingen på alvor så har en lagt til rette for avviklign av demokratiet. Det er flere tusen muslimer og flere titalls moskeer som virkelig tenger å få et truserøsk og bli fortalt i klartekst at enten så moderniserer de seg og aksepterer og rpeesketerer at de lever i et likestilt vestlig samfunn eller så får de pakke snippsekken og finne seg en nasjon med underutviklet kultur der deres utdaterte og destruktive holdninger ennå aksepteres.

At det er en reel problemstilling er jeg enig. Men at dette ofte skjer, fordi noen har kritisert Islam, tror jeg ikke på. 

 

Jeg er helt med på at man ikke skal leve etter middelalder lover og regler, omskjære småunger, æresdrap osv. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Psykake said:

Nei. Men det er ikke normen i Norge. Det er det jeg mener. 

Det er fordi en del nordmenn er villige til å gå ut og krititisere vold mot grupper de ikke liker. Det er viktig at slike hendelser blir møtt med fordømmelse og ikke "vi er imot vold, men ...".

I USA er situasjonen annerledes. Der fikk voldelige grupper muligheten til å brenne ned bygninger, gjøre hærverk og rane butikker, og det eneste som skjedde var at de ble sluppet fri og politiet ble straffet for at de brukte for mye vold mot pøblene.

Lenke til kommentar
Psykake skrev (30 minutter siden):

At det er en reel problemstilling er jeg enig. Men at dette ofte skjer, fordi noen har kritisert Islam, tror jeg ikke på. 

Jeg er helt med på at man ikke skal leve etter middelalder lover og regler, omskjære småunger, æresdrap osv. 

Du er en apologet for islam og skal til stadighet bagatellisere islamsk kultur. Hvor er venstresiden sin kritikk av de praksisene du nevner over? Den norske stat som helhet har her sviktet totalt og jeg ser lite vilje til endring. Man har vendt det andre kinn og akseptert at våre nye landsmenn skal få beholde sine skikker som de har med seg fra hjemlandet. Omskjæring, barnehijab, kvinnesyn, osv. 

I Vesten hadde vi noe som het opplysningstiden. Dette var starten på sekulariseringen av vårt samfunn og løsrivelse fra religion (kristendommen). En kamp som bokstavelig talt har kostet både blod, tårer og svette. Før dette stod religion svært sterkt i vårt samfunn. Det gjør det ikke lenger. Og det takket være modige og smarte mennesker før oss.

Midtøsten har ikke hatt noen opplysningstid. De er fortsatt i steinalderen og har i stor grad dysfunksjonelle samfunn. Jeg ser heller ikke hvordan de skal få en opplysningstid eller utvikling all den tid religionskritikk er ensbetydende med dødsstraff. 

Men du er sikkert uenig i det også.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (3 minutter siden):

Du er en apologet for islam og skal til stadighet bagatellisere islamsk kultur. Hvor er venstresiden sin kritikk av de praksisene du nevner over? Den norske stat som helhet har her sviktet totalt og jeg ser lite vilje til endring. Man har vendt det andre kinn og akseptert at våre nye landsmenn skal få beholde sine skikker som de har med seg fra hjemlandet. Omskjæring, barnehijab, kvinnesyn, osv. 

I Vesten hadde vi noe som het opplysningstiden. Dette var starten på sekulariseringen av vårt samfunn og løsrivelse fra religion (kristendommen). En kamp som bokstavelig talt har kostet både blod, tårer og svette. Før dette stod religion svært sterkt i vårt samfunn. Det gjør det ikke lenger. Og det takket være modige og smarte mennesker før oss.

Midtøsten har ikke hatt noen opplysningstid. De er fortsatt i steinalderen og har i stor grad dysfunksjonelle samfunn. Jeg ser heller ikke hvordan de skal få en opplysningstid eller utvikling all den tid religionskritikk er ensbetydende med dødsstraff. 

Men du er sikkert uenig i det også

 

Tror jeg har sett mer og opplevd mer av verden enn deg, for å være ærlig. Har fått venner fra mange land i i Midtøsten som du definerer som "steinalder" land.  De kaller seg selv muslimer, men jeg kjenner ikke igjen dine beskrivelser i dem. 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...