Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

Psykake skrev (31 minutter siden):

Tror jeg har sett mer og opplevd mer av verden enn deg, for å være ærlig. Har fått venner fra mange land i i Midtøsten som du definerer som "steinalder" land.  De kaller seg selv muslimer, men jeg kjenner ikke igjen dine beskrivelser i dem. 

Jøss. Du har sett og opplevd mer av verden enn meg og har venner fra land i Midtøsten.

Solid svar. :)

PS: Jeg har også venner fra Midtøsten. Noen har også annen hudfarge enn meg. LOL. 

Endret av DukeRichelieu
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DukeRichelieu skrev (12 minutter siden):

Jøss. Du har sett og opplevd mer av verden enn meg og har venner fra land i Midtøsten.

Solid svar. :)

PS: Jeg har også venner fra Midtøsten. Noen har også annen hudfarge enn meg. LOL. 

Finner ingen annen forklaring når du omtaler Midtøsten som en homogen masse. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (3 minutter siden):

Finner ingen annen forklaring når du omtaler Midtøsten som en homogen masse. 

Du legger som vanlig ord i munnen på meg. 

Men ok.

Evner du å se noen forskjeller mellom Vestlig kultur, samfunn og levesett og tilsvarende i Midtøsten? 

Sitter vel langt inne å innrømme, så jeg holder ikke pusten. :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er ingenting vi trenger fra midtøsten når det gjelder kultur, samfunn og levesett. 
 

Midtøsten (unntatt israel) står for intoleranse, rasisme, mistillit, vold, egoisme og ekstrem praktisering av religion hvori sistnevnte er gjerne et middel med alle de andre punktene som mål.

 

Ironien er folk som flykter hit fra midtøsten av årsaker nevnt fortsetter samme praksis her. 
 

Hvor dum er det mulig å bli?

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (5 minutter siden):

Du legger som vanlig ord i munnen på meg. 

Men ok.

Evner du å se noen forskjeller mellom Vestlig kultur, samfunn og levesett og tilsvarende i Midtøsten? 

Sitter vel langt inne å innrømme, så jeg holder ikke pusten. :) 

Du skrev at Midtøsten fortsatt befinner seg i steinalderen. At du tolker at jeg legger ord i munnen din, når jeg bokstavelig talt gjentar det du selv har skrevet. 

Selvfølgelig ser jeg forskjell på ulike kulturer. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
neglesprett skrev (2 minutter siden):

Det er ingenting vi trenger fra midtøsten når det gjelder kultur, samfunn og levesett. 
 

Midtøsten (unntatt israel) står for intoleranse, rasisme, mistillit, vold, egoisme og ekstrem praktisering av religion hvori sistnevnte er gjerne et middel med alle de andre punktene som mål.

 

Ironien er folk som flykter hit fra midtøsten av årsaker nevnt fortsetter samme praksis her. 
 

Hvor dum er det mulig å bli?

Gjelder det alt og alle fra Midtøsten altså? 

Hyggelig at vi har så gode verdier her i Norge da. Som du så flott viser. Er du fra Midtøsten trenger vi deg ikke i Norge fordi alt i Midtøsten er dritt.  ?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (15 minutter siden):

Du skrev at Midtøsten fortsatt befinner seg i steinalderen. At du tolker at jeg legger ord i munnen din, når jeg bokstavelig talt gjentar det du selv har skrevet. 

Selvfølgelig ser jeg forskjell på ulike kulturer. 

Steinalderen var en overdrivelse. Antar du forstod det. Men slik jeg ser det ligger de langt bak oss på mange områder i samfunnet. Vi har hatt en utvikling som de enda ikke har hatt og hvor islam tydelig setter en bremse på videre utvikling.

Jeg nevnte opplysningstiden, så først og fremst tenkte jeg på det. Religion står fortsatt veldig sterkt og det gjennomsyrer samfunnet. Særlig når religionen er islam. En religion som ikke ser særlig blidt på kritiske spørsmål, frafall, jøder, homofili, andre religioner og kvinnesyn forøvrig. Religionen som du elsker å forsvare.

Du sier at jeg sier Midtøsten eller folk fra Midtøsten er en homogen masse? Sludder. Det burde være veldig tydelig at jeg ikke snakket om enkeltmennesker, men om samfunnet og kulturen.

At det finnes fantastiske mennesker fra Midtøsten og eller i resten av verdens mangfoldige land og kulturer burde det jo være liten tvil om. :)

Endret av DukeRichelieu
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Da ble en del innlegg som er å regne som OT fjernet.

Fortsetter det sånn som dette blir advarsler gitt. 

Dette innlegget skal ikke kommenteres men kan tas opp i en PM. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (5 timer siden):

Hva tenker dere? Er det greit å ty til vold når andre ytrer meninger du ikke liker eller om du føler deg krenket?

den smarteste form for "motdemonstrasjon" ville vært å overse SIAN helt. La de heller stå der alene å gaule og skrike i dårlige megafoner.

Da hadde ulike aviser/media også mistet interessen, -nå er de på plass kun fordi de forventer bråk.

Uten media og motdemonstranter på stedet, ville SIAN knapt fått oppmerksomhet i heletatt.

Rart at de det gjelder ikke innser det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (2 minutter siden):

Steinalderen var en overdrivelse. Antar du forstod det. Men slik jeg ser det ligger de langt bak oss på mange områder i samfunnet. Vi har hatt en utvikling som de enda ikke har hatt og hvor islam tydelig setter en bremse på videre utvikling.

Jeg nevnte opplysningstiden, så først og fremst tenkte jeg på det. Religion står fortsatt veldig sterkt og det gjennomsyrer samfunnet. Særlig når religionen er islam. En religion som ikke ser særlig blidt på kritiske spørsmål, frafall, jøder, homofili, andre religioner og kvinnesyn forøvrig. Religionen som du elsker å forsvare.

Du sier at jeg sier Midtøsten eller folk fra Midtøsten er en homogen masse? Sludder. Det burde være veldig tydelig at jeg ikke snakket om enkeltmennesker, men om samfunnet og kulturen.

At det finnes fantastiske mennesker fra Midtøsten og eller i resten av verdens mangfoldige land og kulturer burde det jo være liten tvil om. :)

Jeg trodde ikke  at du mente den bokstavelige steinalderen med alt som hører til det. 

Jeg forsvarer ikke Islam. Jeg sier i mot fremmedfiendtlige personer som dømmer en hel rekke  folkegrupper basert på propaganda og hat. 

Det er bare det. Det er åpenlyst at de fleste i denne tråden hater islam og  muslimer. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (3 minutter siden):

Jeg trodde ikke  at du mente den bokstavelige steinalderen med alt som hører til det. 

Jeg forsvarer ikke Islam. Jeg sier i mot fremmedfiendtlige personer som dømmer en hel rekke  folkegrupper basert på propaganda og hat. 

Har aldri sett deg være kritisk mot islam. Link?

Sitat

Det er åpenlyst at de fleste i denne tråden hater islam og  muslimer. 

Mulig. Jeg kan ikke svare for andre.

Å hate er et sterkt ord, men jeg kan faktisk på ingen måte finne noe konstruktivt eller positivt med islam. Kan du? Hvilke verdier er det i islam som tilfører vårt eller deres samfunn noe positivt?

Å være kritisk til islam eller til og med hate islam er ikke det samme som at man hater muslimer. Det er to vidt forskjellige ting. 

Virker som du begynner å bli desperat og går tom for argumenter her. Vi er hatefulle og rasister. Du er tolerant og moralsk overlegen med all din godhet. Jepp. Som regel slik det ender (eller begynner). 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Svein M skrev (5 timer siden):

Løsningen er at SIAN får stå å holde sitt arangement uten at motstanderene møter opp der, også får motstanderene mulighet til å holde sitt eget arangement en annen plass om de vil uten at SIAN møter opp der. Dermed slipper en buing, vold, tåregass osv.

Tankesegregering hjelper i hvert fall ikke om man ønsker en høflig tone i diskusjoner. Det fører bare til flere ekkokammer og ekstremifisering. Man har godt av å høre meninger som er forskjellige fra ens egne, spesielt om de er kontroversielle. Måten man møter slike motstandere på definerer mye om ens karakter. Om man møter det med vold er man i prinsipp en form for fascist.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Krangling skal vi heller ikke ha noe av.. Fokuser på tema i tråden og ikke person. 

Tilbakemelding tas på PM. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
neglesprett skrev (Akkurat nå):

Kjernen for denne diskusjonen er hva som får mennesker som flykter fra vold å yte vold mot andre mennesker som benytter den frihet vi har?

Kjernen er om det gjelder alle som flykter fra vold? Åpenbare svaret er nei. Men du har allerede etablert at du mener det ikke finnes noe godt som kommer fra Midtøsten ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (14 minutter siden):

Har aldri sett deg være kritisk mot islam. Link?

Mulig. Jeg kan ikke svare for andre.

Å hate er et sterkt ord, men jeg kan faktisk på ingen måte finne noe konstruktivt eller positivt med islam. Kan du? Hvilke verdier er det i islam som tilfører vårt eller deres samfunn noe positivt?

Å være kritisk til islam eller til og med hate islam er ikke det samme som at man hater muslimer. Det er to vidt forskjellige ting. 

Virker som du begynner å bli desperat og går tom for argumenter her. Vi er hatefulle og rasister. Du er tolerant og moralsk overlegen med all din godhet. Jepp. Som regel slik det ender (eller begynner). 

At jeg ikke forsvarer Islam betyr ikke at jeg gått inn for å være kritisk. Hvilke mental gymnastikk gjør du får å ende på den konklusjonen og attpåtil be meg om å dokumentere det?

Å gå inn i en diskusjon om islam som konsept kan du gjøre i en annen tråd. Det blir litt OT. Kjedelig å svare på dine innlegg, også forsvinner innleggene i ettertid. 

La oss holde oss til temaet i tråden. 

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi kan alle si oss enig i at vold (ikke  selvforsvar, og ikke hvis du risikerer livet for noen) skal fordømmes, uansett hvem som blir utsatt for den. Det er ikke greit at SIAN ble angrepet.

La de stakkars fremmedfiendtlige personene, hvis liv har gått dem i mot, stå i fred og vise Norge hvor hatefulle og ignorante de er. Det er mer straff enn vold. 

Er det en ting jeg har lært fra denne tråden er at SIAN aldri må stå uimotsagt når de sprer hatbudskapet ditt. Dette hatbudskapet er det dessverre veldig mange i denne tråden som forsvarer og støtter. 

Si dem i mot på en saklig måte! 

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (6 minutter siden):

Vi kan alle si oss enig i at vold (ikke  selvforsvar, og ikke hvis du risikerer livet for noen) skal fordømmes, uansett hvem som blir utsatt for den. Det er ikke greit at SIAN ble angrepet.

La de stakkars fremmedfiendtlige personene, hvis livet har gått dem i mot, stå i fred og vise Norge hvor hatefulle og ignorante de er. Det er mer straff enn vold. 

Er det en ting jeg har lært fra denne tråden er at SIAN aldri må stå uimotsagt når de sprer hatbudskapet ditt. Dette hatbudskapet er det dessverre veldig mange i denne tråden som forsvarer og støtter. 

Si dem i mot på en saklig måte! 

Alt var bra i innlegget ditt, men så klarte du ikke la vær å spore fullstendig av her heller.

Du har tydeligvis en ekstrem trang til å tillegne folk du ikke er enige med for rasister og sian medlemmer.

Trist, men ikke overaskende.

 

Endret av Simkin
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Simkin skrev (Akkurat nå):

Alt var bra i innlegget ditt, men så klarte du ikke la vær å spore fullstendig av her heller.

Trist.

 

Sporer av? Det er en observasjon jeg mener har rot i virkeligheten basert på hva som er uttalt om Islam. Både i denne tråden og andre. Det samsvarer med SIAN sitt budskap: Islam har ingenting i Norge å gjøre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...