Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Elefantmesteren skrev (5 minutter siden):

Jeg sa ikke det. Jeg sa at å være politisk engasjert tenåring er synonymt med å være ganske langt ute på den siden.

Det er det vel ikke..? Det er ikke synonymt med å være på hverken den ene eller andre siden. Alle partiene på Stortinget har ungdomspartier og i skolevalgene er det massevis av engasjert ungdom både på begge sider og i midten. Ei heller er det sikkert at dette var spesielt politisk motivert ungdom.

skolevalg-landsoversikt.png

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
49 minutes ago, Camlon said:

Her prøver du å flytte målstreken. Det er kanskje et par stykker som har havnet i slåsskamp, men det er et stort steg fra slåsskamp til å kaste stein og banke opp folk fordi de har en annen mening enn dem selv.

Jeg hang ikke i voldsmiljøer slik du gjør, jeg hang med normale lovlydige ungdom.

Nei, jeg viser deg at dine forsøk på å demonisere vanlig norsk ungdom er uærlig og veldig gjennomsiktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Snikpellik said:

Det er det vel ikke..? Det er ikke synonymt med å være på hverken den ene eller andre siden. Alle partiene på Stortinget har ungdomspartier og i skolevalgene er det massevis av engasjert ungdom både på begge sider og i midten.

skolevalg-landsoversikt.png

Jaja, men å stemme i valg er ikke det samme som å være politisk engasjert, vil nå jeg si. 

Lenke til kommentar
Elefantmesteren skrev (1 minutt siden):

Jaja, men å stemme i valg er ikke det samme som å være politisk engasjert, vil nå jeg si. 

Det var et svar på påstanden din om at "å være politisk engasjert tenåring er synonymt med å være ganske langt ute på den siden", som ikke har grunnlag i fakta ettersom vi ser politisk engasjert ungdom både i FpU, Unge Høyre og Venstre. Resultatet jeg postet fra forrige skolevalg eksemplifiserer at ungdom ikke er en homogen gruppe hverken politisk eller på andre måter. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 minute ago, Elefantmesteren said:

Fordi de bruker tiden sin på å gå på politisk motdemonstrasjon (innvandringspolitikk er politikk, ja).

Om SIAN-typen snakket om noe som går utover innvandringspolitikk vet jeg ikke, det sørget jo de ungdommene for med bråket sitt.

Så du er en av disse som hopper på konklusjoner på sviktende grunnlag. Notert…

For ordens skyld. Å ha en mening om ett tema er ikke det samme som å være politisk engasjert.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Snikpellik said:

Det var et svar på påstanden din om at "å være politisk engasjert tenåring er synonymt med å være ganske langt ute på den siden", som ikke har grunnlag i fakta ettersom vi ser politisk engasjert ungdom både i FpU, Unge Høyre og Venstre. Resultatet jeg postet fra forrige skolevalg eksemplifiserer at ungdom ikke er en homogen gruppe hverken politisk eller på andre måter. 

Medlemstallene i de ulike ungdomsorganisasjonene ville vært mer interessant enn det faktum at FpU og UH også eksisterer.

Lenke til kommentar

La meg få lov til å fortelle en historie som jeg har laget selv.

 

Det var engang et sted langt nord hvor folk levde normale liv dette stedet ga rikelig med fisk, og tilgang til flere øyer med mye ressurser. For å komme dit må man ta veien nordover, stedet ble etterhvert kalt nordveien. Etterhvert kom det flere mennesker dit, i begynnelsen var det dansker, finsker, svensker og tok over og kaller dette stedet for sitt hjem og sang jaa vi elsker dette landet som det stiger frem, furet værbit over vannet med de tusen hjem. Elsker, elsker det og tenker på vår far og mor (som kom opprinnelig fra danmark, finland og sverige). Etterhvert ble menneskene som bodde i nordveien minoritet og ingen vet hvor de er den dag idag, år 2020.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel når det går fra ytringsfrihet til hat og diskriminering basert på religion (også kalt rasisme).

Jeg synes for eksempel SIAN-utsagnene «de må skytes», «de må deporteres», «kom dere ut og vis hvem som eier landet» med god margin krysser grensen for hva som er hat mot en gruppe mennesker basert på deres religion, det er i alle fall ikke legitim religionskritikk og definitivt ikke konstruktivt eller produktivt. Det blir bare litt sånn Westboro Baptist Church-aktig.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Det finnes nesten bare fake nordmenn som bor i norge idag, spesielt sørover. Jeg er også fake ifølge historien. Så hør meg alle sammen, fake nordmenn, nye landsmenn, utlendinger av alle former og farger: La oss hjelpe samene og bringe norge tilbake den gamle godhetstiden, fordi samene er de eneste etterkommere med ekte norsk kjøtt og blod.

Lapper_og_Reinsdyr.jpg

Endret av nonlocality
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...