Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
debattklovn skrev (1 minutt siden):

Kommer "motdemonstranter" til å være tolerante nok til å ikke begå vold, tenne på biler eller gå til angrep på politi? 
Jeg vil gjette at svaret er neppe. 

Håper de greier å la være. Men målet til SIAN er dessverre å provoserere så hardt at det renner over for noen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Psykake said:

Håper de greier å la være. Men målet til SIAN er dessverre å provoserere så hardt at det renner over for noen. 

Det er et ganske seriøst problem at det finnes folk som tyr til vold fordi man mishandler en bok. 
Da er det best at disse folka kommer frem i lyset - så vi ser hvem de er og kan håndtere problemet. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (3 minutter siden):

Det er et ganske seriøst problem at det finnes folk som tyr til vold fordi man mishandler en bok. 
Da er det best at disse folka kommer frem i lyset - så vi ser hvem de er og kan håndtere problemet. 

 

Ja, enig.  Men som sagt. Målet til rasistene i SIAN er å provosere frem slike reaksjoner slik at de kan sanke sympati i ettertid.  Derfor jeg håper noen ikke går på, men heller ignorerer rasistene. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Psykake said:

 Men som sagt. Målet til rasistene i SIAN er å provosere frem slike reaksjoner slik at de kan sanke sympati i ettertid.  

Det er sikkert ett av målene deres, å få sympati, flere medlemmer og mer støtte. 
Kanskje er ett av målene å få disse intolerante, voldelige menneskene frem i rampelyset, for å 
a) eksponere samfunnet for dem
b) gi validitet til SIANs meninger

SIANs markering kan forøvrig følges live her. Den begynner om 20 minutter. 
https://www.nettavisen.no/nyheter/direkte-sian-markering-foran-stortinget/3424011969.html

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (Akkurat nå):

Det er sikkert ett av målene deres, å få sympati, flere medlemmer og mer støtte. 
Kanskje er ett av målene å få disse intolerante, voldelige menneskene frem i rampelyset, for å 
a) eksponere samfunnet for dem
b) gi validitet til SIANs meninger

SIANs markering kan forøvrig følges live her. Den begynner om 20 minutter. 
https://www.nettavisen.no/nyheter/direkte-sian-markering-foran-stortinget/3424011969.html

Nei. Målet til SIAN er å blitt møtt med vold. Da vinner SIAN på alle punkter og det de sier blir ikke så viktig. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
49 minutes ago, frohmage said:

Liten tvil om det når de velger å kalle sitte eget arrangement for "krenkefest", ja..

Haha, festlig navn. Vel, er jo kanskje greit med en liten krenkefest nå og da, kanskje det hjelper folk å lære seg å håndtere krenktheten sin litt. For mye krenkede folk surrende rundt spør du meg. Er ikke så farlig om noen har andre meninger enn en selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
geirfugl skrev (Akkurat nå):

Haha, festlig navn. Vel, er jo kanskje greit med en liten krenkefest nå og da, kanskje det hjelper folk å lære seg å håndtere krenktheten sin litt. For mye krenkede folk surrende rundt spør du meg. Er ikke så farlig om noen har andre meninger enn en selv.

Ikke akkurat et  saklig og modent valg av navn.

Hvis man tror det å være nedlatende hjelper folk med å lære noe, er man rimelig blåst i hodet. 

Forskjell på det å ha forskjellige meninger og det å gå inn for å provosere

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Psykake said:

Ikke akkurat et  saklig og modent valg av navn.

Neei, kanskje ikke. Men så trenger man vel ikke være så innmari saklig og moden alltid heller.

 

1 minute ago, Psykake said:

Forskjell på det å ha forskjellige meninger og det å gå inn for å provosere

Tja. Ser ikke noe problem med å provosere litt. Mye som provoserer meg her i verden, men det er jo bare en anledning til å ha en god og oppildnet debatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
geirfugl skrev (3 minutter siden):

Neei, kanskje ikke. Men så trenger man vel ikke være så innmari saklig og moden alltid heller.

 

Tja. Ser ikke noe problem med å provosere litt. Mye som provoserer meg her i verden, men det er jo bare en anledning til å ha en god og oppildnet debatt.

Å med vel vitende provosere er ikke er god debatt. 

Man kan ha provoserende meninger, noe som er greit. 

Men hvis målet er å provosere fordi du ønsker at noen skal gå til angrep er det 100% tilbakestående. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...