Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DukeRichelieu skrev (2 minutter siden):

På grunn av massivt politioppmøte, ja.

SIAN-medlemmene som er i sterkt mindretall hadde nok vært invalide eller døde samtlige uten politi tilstede. 

Ja, de hadde nok fått rundjuling. Akkurat som at man kan få rundjuling hvis man provoserer folk ute på byen uten å ha politiet i nærheten. 

Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (4 minutter siden):

Så det var spesifikt én situasjon ved ett gjerde du siktet til?

?

Uh, jeg skrev tidligere i dag da urokråker prøvde å eskalere ved gjerdet:

Sitat

De som prøver å lage bråk ser ut til å være samme gjengen som tidligere, bare med 4-5 ekstra. Virker som de roet seg ganske fort. 

Kan jo ikke sitte her og kommentere og beskrive noe som ikke har skjedd enda.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (11 minutter siden):

Så det var spesifikt én situasjon ved ett gjerde du siktet til?

Ok. :) 

Alle aktørene har nok en grad av profesjonalitet ved seg, dei relegiøse i Venstre og Høgresiden, såvel som Poletiet og Media,s polariserendes fremstilling. Og PST er nok med i front som vanlig.

Ref: https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/2013/MDUP11000213/avspiller

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Håper det ikke blir en kveld med hærverk og vold i Oslo. At man klarer å la seg hisse seg opp sånn av 20 idioter som har som eneste hensikt å provosere. Husker jeg gikk forbi Stortinget for et par år siden, og SIAN holdt en appell. Det var ingen motdemonstranter, og de fikk null oppmerksomhet. Nå klarer de enkelt å oppnå masse oppmerksomhet, inkludert aggressive innvandrere som nettopp skaper mer negativ omtale av innvandrere/muslimer. Abid Raja hadde helt rett i at motdemonstrantene skader sin egen sak ved å la seg fremprovosere av SIAN. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (7 minutter siden):

Uh, jeg skrev tidligere i dag da urokråker prøvde å eskalere ved gjerdet.

Og de var absolutt de eneste i et helt folkehav som hadde slike intensjoner?

For å repetere var det i følge ditt regnestykket altså 6-7 + 4-5 = 10-11 hissige motdemonstranter i dag.

Var faktisk forbløffet over hvor god oversikt du hadde i det som fremsto som en ganske uoversiktlig situasjon. :) 

Lenke til kommentar
knipsolini skrev (2 minutter siden):

Håper det ikke blir en kveld med hærverk og vold i Oslo. At man klarer å la seg hisse seg opp sånn av 20 idioter som har som eneste hensikt å provosere. Husker jeg gikk forbi Stortinget for et par år siden, og SIAN holdt en appell. Det var ingen motdemonstranter, og de fikk null oppmerksomhet. Nå klarer de enkelt å oppnå masse oppmerksomhet, inkludert aggressive innvandrere som nettopp skaper mer negativ omtale av innvandrere/muslimer. Abid Raja hadde helt rett i at motdemonstrantene skader sin egen sak ved å la seg fremprovosere av SIAN. 

Vær ikke sikker, for saken er denne https://www.youtube.com/watch?v=qnslmTPdoAY

 

Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (5 minutter siden):

Og de var absolutt de eneste i et helt folkehav som hadde slike intensjoner?

For å repetere var det i følge ditt regnestykket altså 6-7 + 4-5 = 10-11 hissige motdemonstranter i dag.

Var faktisk forbløffet over hvor god oversikt du hadde i det som fremsto som en ganske uoversiktlig situasjon. :) 

What? Da tror jeg du misforstår. Dette har jeg ikke sagt noe om, eller hevdet her. Har ingen grunnlag for å ha en formening om hvor mange av demonstrantene som kunne bli hissige eller har intensjoner om å kødde. Jeg kommenterte hvor mange jeg observerte at oppførte seg aggressivt på streamen tidligere i dag. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (5 minutter siden):

What? Da tror jeg du misforstår. Dette har jeg ikke sagt noe om, eller hevdet her. Har ingen grunnlag for å ha en formening om hvor mange av demonstrantene som kunne bli hissige eller har intensjoner om å kødde. Jeg kommenterte hvor mange jeg observerte at oppførte seg aggressivt på streamen tidligere i dag. 

Var ikke det nettopp det du hadde en formening om her da? Lett å misforså i så fall.

EDIT: Nå var dette riktignok tidligere, men jeg synes jeg observerte ganske hissig stemning og flere enn bare 6-7 stykker alt da.

 

image.png.382c104fdfa3cebff5ce362a39761422.png

 

Endret av DukeRichelieu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (33 minutter siden):

Innvander gutter som roper hore mot politiet og allahuakbar gjør meg ikke mindre rasist for å si det sånn ...

https://www.dagbladet.no/nyheter/politiet-brukte-taregass/72791852

Det er akkurat dette provokatørene i SIAN ønsker. Slik at de kan stå der og si "se, slik er muslimer". Og det at du skriver det du gjør her er nøyaktig det SIAN ønsker.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (32 minutter siden):

SIAN har pakket og dratt for lengst. 

Nå er det politiet som får gjennomgå. Ganske drøyt å se spør du meg. De står jo med skjold og visir mot en hissig mobb.

Nettopp. For en god del av "motdemonstrantene" handlet dette aldri om SIAN til påp begynne med. SIAN var kun et påskudd.

Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (6 minutter siden):

Var ikke det nettopp det du hadde en formening om her da? Lett å misforså i så fall.

EDIT: Nå var dette riktignok tidligere, men jeg synes jeg observerte ganske hissig stemning og flere enn bare 6-7 stykker alt da.

 

image.png.382c104fdfa3cebff5ce362a39761422.png

 

Mangler du forståelse for konseptet nåtid og fremtid? Igjen, jeg kommenterte det som skjedde på streamen. På det tidspunktet var det 6-7 stykker som ikke oppførte seg, mens resten oppførte seg helt fint. Synes ikke det var hissig stemning da, men det ble det senere.

Du forsøker å konstruere et "I told you so"-poeng basert på noe som skjedde lenge etter dette.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synes det har gått veldig godt for seg hittil, er noen motdemonstranter som burde ta seg en snickers, men stort sett er alle ganske rolige ifølge VG-sendingen. Får bare håpe det fortsetter slik utover kvelden, synes det er så unødvendig med bilbranner osv. som i Sverige.

1 minute ago, Morromann said:

Det er akkurat dette provokatørene i SIAN ønsker. Slik at de kan stå der og si "se, slik er muslimer". Og det at du skriver det du gjør her er nøyaktig det SIAN ønsker.

Har det noe å si at noen blir provosert til å gjøre noe, man er jo fortsatt ansvarlig for sine egne handlinger? Hvis noen brenner en bibel og en kristen type skyter 20 folk, så er det vel uansett skytteren som har fullt ansvar?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (1 minutt siden):

Det kommer til å bli et helvete i Norge om vi får svenske tilstander her med null respekt for politiet.

https://www.dagbladet.no/nyheter/demonstranter-angrep-politiet/72791852

Det er en vanskelig situasjon for politiet, går de hardt til verks, så blir hatet større og gruppen som motdemonstrerer vil bli større neste gang. Slik jeg observerer situasjonen idag, så er det ikke "muslimene" som går til angrep og skaper bråk, men sinte/pøblete unge menn som lager bråk fordi de synes det er kult. Han ene filmer seg selv mens han sparker løs på politibilen feks. 

Jeg liker ikke at det tydeligvis blir mer og mer populært å drive med opptøyer, og håper vi aldri får svenske tilstander, der nærmer det seg mer krig, enn opptøyer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knipsolini skrev (13 minutter siden):

Håper det ikke blir en kveld med hærverk og vold i Oslo. At man klarer å la seg hisse seg opp sånn av 20 idioter som har som eneste hensikt å provosere. Husker jeg gikk forbi Stortinget for et par år siden, og SIAN holdt en appell. Det var ingen motdemonstranter, og de fikk null oppmerksomhet. Nå klarer de enkelt å oppnå masse oppmerksomhet, inkludert aggressive innvandrere som nettopp skaper mer negativ omtale av innvandrere/muslimer. Abid Raja hadde helt rett i at motdemonstrantene skader sin egen sak ved å la seg fremprovosere av SIAN. 

Noen andre her som er gamle nok til å huske Palestina-opptøyene på Karl Johan i januar 2009? Samme greia da. Noen få sionister hadde et opplegg foran Stortinget og "motdemonstranter" strømmet til og reiv ned gjerde. Politiet kastet tåregass og "demonstrantene satte i gang hærverk og smadret butikkvinduer og raste inn på kafeer. Jeg var tilfeldigvis på Karl Johan samme ettermiddag og hadde ingenting med noen av sidene å gjøre da det brøt ut. Jeg fikk selv politiets tåpregass i øyenene, men jeg klandret aldri politiet for det og gjør det heller ikke nå. Det er helt klart hvem som startet faenskapet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Gjest låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...