Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

ism_InnleggNO skrev (6 minutter siden):

Det er fremdeles bare dine meninger. Lær deg forskjellen.

Hvor dum er du egentlig?

Er statistikken fra TV2-artikkelen min mening?

Er voldshendelser utført av muslimer, samt deres meninger om homofile (som tydelig kommer frem i lenken jeg postet) min mening?

Jeg har mine meninger, ja, og de er underbygget av fakta. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DukeRichelieu skrev (35 minutter siden):

Tar over Norge med islamisering? Vet ikke helt konkret hva du mener med det.

For eksempel fjerning av svin fra institusjoners menyer, synlige moskeer, bønnutrop, kvinne-undertrykkende plagg, muslim som kulturminister ? Det kun ved 6% muslimsk demografi.
Det er bare spm om tid før vi ser ''Islamsk Parti'' i politikken.
Hvite holdt makten i sør-afrika en stund, det er klart flere konservative muslimer vil komme til makten og forsøke å strekke strikken lengre og lengre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (2 timer siden):

Er det ulovlig å fortelle ein person dei er feit eller stygg?

Det er potensielt ulovlig, på lik linje som om en gjengjeldelse ved bruk av vold potensielt er straffri.

Du presenterte nyansene, ikke jeg. I scenariet du presenterte så kunne det muligens omfattes av paragrafene jeg henviste til.

Problemet ditt er at du er uredelig i din debatteknikk og forsøker på en særdeles klasseløs måte å hoppe mellom en situasjonsbasert og en generell debatt for å ikke bli tatt på utsagnene dine. Da juss i stor grad er basert på skjønn må konteksten alltid legges til grunn. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, DukeRichelieu said:

Hvor dum er du egentlig?

Er statistikken fra TV2-artikkelen min mening?

Er voldshendelser utført av muslimer, samt deres meninger om homofile (som tydelig kommer frem i lenken jeg postet) min mening?

Jeg har mine meninger, ja, og de er underbygget av fakta. 

Statistikk er bare tall og sier veldig lite uten bakgrunnskunnskap og evne til å analysere. Din mening stammer fra kunnskapsløshet. Volden på Grønland er også sterkt overdrevet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (9 minutter siden):

Vi kan godt nyansere, men du kan ikke bare avvise det jeg sier med at det er for enkelt og unyansert. Det er islam og det er kultur.

Hvorfor er det da nettopp innvandrere fra muslimske land som skaper problem? Hvorfor er det nettopp islam og ikke buddhismen som til stadighet kommer med særkrav og krever mer plass?

Jeg sa tydelig i åpningsinnlegget at jeg tar avstand fra SIAN og det har jeg også repetert noen ganger nå. At jeg er kritisk til islam betyr ikke at jeg er tilhenger av SIAN.

Jo, det er det akkurat det jeg kan. For det er for enkelt og unyansert. 

Lenke til kommentar
46 minutes ago, DukeRichelieu said:

Nei, det er et faktum.

Vi har statistikk som viser at innvandrere er overrepresenterte når det gjelder kriminalitet. Den har jeg alt postet her.

https://www.diskusjon.no/topic/1844736-stor-gjennomgang-av-voldsdommer-avslører-innvandrere-står-bak-nesten-tre-av-fire-grove-voldshendelser/

I Oslo er ikke lenger parallellsamfunnet en dyster fremtidsdystopi. Det er her alt nå. Se linken under. Jeg har mange andre også i arkivet. Det er mange homofile som har blitt slått ned på Grønland. Og det er kun homofile. Det er en kjent sak at det er et 'moralpoliti' i gatene der som også passer på at andre muslimer oppfører seg riktig (og dekker seg til blant annet). Kan finne den lenken senere.

Så. Hvordan er dette min mening og ikke et faktum?

https://www.dagbladet.no/nyheter/homofile-bor-ikke-holde-hender-pa-gronland/65271228

 

 

Jeg er ikke så sikker på om kriminaliteten har økt i Norge de siste 40-50 årene.. men at innvandrere og barn av innvandrere er ekstremt overrepresentert i visse typer kriminalitet er vanskelig å bortforklare, selv for de største forum trollene.

Mer urovekkende er trenden med at i visse miljøer er respekten for politiet helt borte, dette er kanskje den største varsellampen. Vi hadde barneranere og voldsepisoder på 90 tallet også men da hadde i det minste politiet en viss kontroll som nå ser ut til å forsvinne. Dessverre er det ingen politisk vilje til å ta tak i dette :(

 

Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (1 minutt siden):

Statistikk er bare tall og sier veldig lite uten bakgrunnskunnskap og evne til å analysere. Din mening stammer fra kunnskapsløshet. Volden på Grønland er også sterkt overdrevet.

Du er hinsides alt håp.

Om mine meninger er verdiløse og statistikk kun er tall - hvor er sannheten da? Dine meninger? 

Hadde det vært en blokkeringsfunksjon her hadde jeg blokkert deg umiddelbart. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, DukeRichelieu said:

Du er hinsides alt håp.

Om mine meninger er verdiløse og statistikk kun er tall - hvor er sannheten da? Dine meninger? 

Hadde det vært en blokkeringsfunksjon her hadde jeg blokkert deg umiddelbart. 

Jeg har aldri påstått at dine menigner er verdiløse. Min påstand er at du ukorrekt fremstiller dine meninger som fakta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (4 minutter siden):

Det er slikt venstresiden vil bruke for å lukke øra for ubehagelige virkeligheter, som du demonstrerer eksepsjonelt nå.

Det er nå Duke som etterlyser en blokkeringsfunksjon. Forstår ikke hva du forsøker å formidle med å blande inn venstresiden. 

Men nå skjønner jeg stort sett aldri hva du forsøker å formidle, uansett ?

Endret av Psykake
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (17 minutter siden):

Det er potensielt ulovlig, på lik linje som om en gjengjeldelse ved bruk av vold potensielt er straffri.

Du presenterte nyansene, ikke jeg. I scenariet du presenterte så kunne det muligens omfattes av paragrafene jeg henviste til.

Problemet ditt er at du er uredelig i din debatteknikk og forsøker på en særdeles klasseløs måte å hoppe mellom en situasjonsbasert og en generell debatt for å ikke bli tatt på utsagnene dine. Da juss i stor grad er basert på skjønn må konteksten alltid legges til grunn. 

Potensielt ulovlig, og potensielt straffri, på bakgrunn av nyanser du prøver å tillegge mitt scenario. "Løpe rundt som ein tulling", "Skjelle nåken ut", "ærekrenkelse opp i ansiktet". Snakk om uredelig debatteknikk. Du diskutera bokstavlig talt mot din egen stråmann, ikkje mitt argument. Eg har allerede annerkjent at jussen er basert på kontekst rundt ytringene. Ytringsfriheita, og i kva kontekst bortfaller ytringsfriheita.

At eg går inn på konteksten, i tillegg til mitt scenario, er absolutt ingen uredelig debatteknikk, når det er du som gjentatte ganger uredelig tilegger mitt scenario kontekst, og no skriver "potensielt". Ja potensielt kan ytringer være lovstridige. Gratulerer, skal du ha premie?

Ikkje forstår du ytringsfriheita heller, satt i kontekst med ærekrenkelse, eller andre HANDLINGER som potensielt kan gjere ei ytring lovstridig. 

Ærekrenkelse er en handling som består i å krenke en annens æresfølelse, eller opptre på en måte som er egnet til å skade en annens gode navn og rykte eller til å utsette ham for hat, ringeakt eller tap av den for hans stilling eller næring fornødne tillit. Kan skje ved ord eller handling. Ærekrenkelser er i utgangspunktet ikke lovlige.

Ikke enhver ærekrenkelse vil være rettstridig og dermed erstatningsutløsende. Det vil måtte avveies mot ytringsfriheten som er en sentral menneskerettighet.

Nåke meir du vil kverulere på? I din serdeles uredelige og klasseløse debatteknikk? "Mr, det har ingenting med ytringsfriheiten å gjere!"

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klart jeg forstår ytringsfriheten, og den har ingenting å gjøre med retten til å komme med nedsettende utsagn om en person sitt utseende og intellekt til ansiktet til en tilfeldig person på åpen gate. Det der er ikke scenarioet ytringsfriheten er til for å beskytte, men det er pga slik utnyttelse av den at den har måttet innskrenkes slik at vi ikke kan ha en absolutt ytringsfrihet i Norge.

Og vold kan være en straffri handling som gjengjeldelse for en særlig provoserende ytring på vegne av en annen person.

Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (1 time siden):

Volden på Grønland er også sterkt overdrevet.

Det er det ikke. Det har blitt en slagmark på grunn av disse ungdommene som hater alt og alle. De kan vel bare flytte fra Norge når de er så misfornøyd. Det er frivillig. Vi trenger ikke å ha disse i Norge. Hvorfor unnskylde muslimer? Ser du ikke hvor dette går, de vil ta over å fjerne demokratiet. 

Lenke til kommentar
jae-ols skrev (Akkurat nå):

Det er det ikke. Det har blitt en slagmark på grunn av disse ungdommene som hater alt og alle. De kan vel bare flytte fra Norge når de er så misfornøyd. Det er frivillig. Vi trenger ikke å ha disse i Norge. Hvorfor unnskylde muslimer? Ser du ikke hvor dette går, de vil ta over å fjerne demokratiet. 

Mange av de er født i Norge og er pr definisjon norske. 

Lite intelligent kommentar. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
jae-ols skrev (7 minutter siden):

Det er det ikke. Det har blitt en slagmark på grunn av disse ungdommene som hater alt og alle. De kan vel bare flytte fra Norge når de er så misfornøyd. Det er frivillig. Vi trenger ikke å ha disse i Norge. Hvorfor unnskylde muslimer? Ser du ikke hvor dette går, de vil ta over å fjerne demokratiet. 

Flytte fra Norge? De er umyndige født i Norge. Vi trenger ikke å ha læstadianere og andre konservative kristne her heller,  som fordømmer alle som er annerledes enn dem, men de er nå her likefullt.

Islam og muslimer er faktisk ikke i noe posisjon til å fjerne demokratiet. Det har ingen reell innvirkning på demokratiet at det er mange muslimer på Oslo øst. Den største trusselen mot demokratiet er en økende privatisering av samfunnet og et økt klasseskille, som gjør at de lite ressurssterke i samfunnet mister sin stemme.

Endret av RaptorStrike
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...