Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, Snikpellik said:

 Jeg er også sterkt imot SIAN, som 99% av Norges befolkning er, men synes det er feil å møte opp for å demonstrere mot dem. 

Som kulturministeren sa: – Drit i SIAN og hold dere hjemme! Ved å dra dit for å vise din avsky, gjør du SIAN viktigere. Ved å ikke dra, avkler du SIAN, sier han til VG.

Flere muslimske foreninger har også sagt det samme, og jeg er helt enig.

Det er helt riktig. Dette er jo hva SIAN ønsker, et svært stort og opphisset publikum og masse oppmerksomhet.
Om folk hadde brukt hodet litt og holdt seg hjemme, da hadde det vært en folketom plass der de taler. 
Med bare enkelte forbipasserende som lurer på hva dette er for noe som publikummere. 

 

Lenke til kommentar

Det eneste positive med motdemonstrasjonene er at mediene fokuserer på det, og ikke hva rasistene sier. De sier bare det samme skvipet hver gang uansett. Støyen motdemonstrantene lager er også ganske så effektivt og SIAN blir latterliggjort. De ser så stakkarslige ut ?

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, geirfugl said:

Ikke enig med deg akkurat her. Demokratiske innskrenkelser får man innføre demokratisk, ikke med vage og uoversiktlige halvveis-unntakstilstander. Å behandle det her demokratisk er langt på overtid spør du meg, men det er kanskje litt off topic.

Tildels enig. Men nå er man først begynt å innskrenke frihetene på vilkårlige ting, som for eksempel utenlandsreiser. 

Man kan ikke si at om du har lagt på stranden i Spania i en uke må du har to ukers karantene, mens å stå tett-i-tett i timevis, tusenvis av personer, er helt greit. Det blir litt for inkonsekvent, ulogisk og irrasjonelt for min smak. 

Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (2 minutter siden):

Å demonstrere mot SIAN er jo verdens enkleste jobb. Krever null mot overhodet. De tar den enkle kampen.

Jeg tipper de fleste kritikere av islam og innvandring ikke identifiserer seg med eller støtter SIAN.

Men jeg ser det som positivt at de får en del av motdemonstrantene til å vise sitt sanne ansikt.

Jeg tipper de fleste av motdemonstrantene ikke identifiserer seg med det fåtallet som tyr til vold. 

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (7 minutter siden):

Men jeg ser det som positivt at de får en del av motdemonstrantene til å vise sitt sanne ansikt.

Så bare ut til å være 6-7 stykker som ikke klarte å oppføre seg. Ser på VGs stream og de forlater stedet nå. VGs reporter sa tidligere at det så ut til å være denne lille gruppa som forsøkte å lage trøbbel ved gjerdet tidligere. 

Resten, flere tusen (?), oppfører seg helt fint.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (18 minutter siden):

Jeg tipper de fleste av motdemonstrantene ikke identifiserer seg med det fåtallet som tyr til vold. 

Mulig. Får håpe det.

Snikpellik skrev (12 minutter siden):

Så bare ut til å være 6-7 stykker som ikke klarte å oppføre seg. Ser på VGs stream og de forlater stedet nå. VGs reporter sa tidligere at det så ut til å være denne lille gruppa som forsøkte å lage trøbbel ved gjerdet tidligere. 

Resten, flere tusen (?), oppfører seg helt fint.

Du har sikkert bedre oversikt enn meg. 

Alltid noen som må stå i bresjen. Og de hisser jo opp hverandre.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fulgt med på hele strømmen, men noen av "motdemonstrantene" er arrestert da de tok seg over sperringene. 
Fra Nettavisen: 

Quote

Like etter 14.30 pågripes to personer som har løpt og forsøkt å komme seg forbi sperringene politiet har satt opp.

Omkring en time tidligere blir en annen person pågrepet for ordensforstyrrelser etter å ha forsøk å rive ned sperringene.

 

Lenke til kommentar

Får vondt av politiet, som må håndtere det helt unøvendige pisset her, i tillegg så blir de sikkert syndebukker i media for å treffe en eller annen tilfeldig person med tåregass, og for demonstrantene blir det ACAB som gjelder. 

Kan ikke folk bare venner? 

Nææ, nå burde politiet avbryte demonstrasjonen, så roer ting seg ned og så kan folk heller hånle av SIAN når de går. Hvis de sperringene ryker, så blir det stygt

Endret av Baranladion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...