Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

2 hours ago, DukeRichelieu said:

I Oslo er ikke lenger parallellsamfunnet en dyster fremtidsdystopi. Det er her alt nå. Se linken under. Jeg har mange andre også i arkivet. Det er mange homofile som har blitt slått ned på Grønland. Og det er kun homofile. Det er en kjent sak at det er et 'moralpoliti' i gatene der som også passer på at andre muslimer oppfører seg riktig (og dekker seg til blant annet). Kan finne den lenken senere.

Så. Hvordan er dette min mening og ikke et faktum?

https://www.dagbladet.no/nyheter/homofile-bor-ikke-holde-hender-pa-gronland/65271228

Et relevant spørsmål er vel hva som gjør at folk blir kriminelle, er det bakgrunn, oppvekst, forhold?.. gener? religion?
Koranen i seg selv berømmer ikke kriminalitet, ikke islam heller.

Det er selvsagt trist at denne 50-årige Shaid, besitter konservativt tankegods angående homofile i denne dagbladet-artikkelen fra 2009, han sier samtidig at det ikke er riktig å slå folk, men at han heller vil ignorere homofile.
I samme artikkel, forteller også Yusuf på 38-år, at han vil akseptere at nordmenn er homofile, siden det er tillatt i norge, og Ikhlaq mener homofile generellt, bør få utrykke sin kjærlighet hvor som helst, og at alle har rett til sine seksuelle legninger.
Ikhlaqs alder er ikke nevnt, men det ser ut som han er 40-ish, han er også talsperson for Islamic cultural centre.

Dagbladet illustrerer vel i utvalget av muslimske menn som blir presentert i artikkelen, at det er enighet om at det er galt å være voldelig mot homofile, og uenighet rundt hvorvidt de aksepterer homofili.

Det er selvsagt problematisk at noen vil moralisere over andres legning på bakgrunn av religion, og at dette paret ble møtt med vold.

Jeg skal heller ikke påstå at dette ikke er et problem på grønland, men det er heldigvis ikke slik at homofile aktivt undertrykkes i bydelen, (man kan fint finne uttrykk for homofil kjærlighet på grønland, tydeliggjort under den såkalte pride-markeringen, hvor det henger like mange regnbueflagg i denne bydelen, som alle andre.) men det forekommer desverre tidvis.

Det er et faktum at Anders ble sparket på låret av en intolerant mann på grønland i 2009, om du mener noe utover dette bør du utrykke det klart, for det er ikke et faktum at det ikke går ann å være homofil i bydelen, eller at samtlige borgere i bydelen fordømmer homofil legning.

Samtidig skal man ikke lenger tilbake enn til 90'-tallet i norge, før synspunktene i nevnte dagbladet-artikkelen kunne vært ytret av såkalte etniske nordmenn.
Eventuellt kan man finne andre religiøse skikkelser i norge som fordømmer homofili i dag, fks. Hans Reite.
Jeg sier ikke dette for å kalle nordmenn intolerante, men ønsker å belyse at dette er tankegods vi har slitt med i norge inntil nylig, og evt. fremdeles..

Det er muligens overflødig å legge til, men det finnes også bevegelser for homofile, bifile, transpersoner, og/eller andre ikke-kjønnsnormative med muslimsk bakgrunn i norge.
(De opererer under den såkalte hashtaggen, #ingenerfødtharam)
Situasjonen er overhodet ikke så ensartet som du ser ut til å påstå, samtidig som jeg ikke mener å avvise at det er problematiske holdninger til ulike legninger i innvandrer- og etnisk-norske, -miljøer i norge.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Psykake skrev (25 minutter siden):

Mange av de er født i Norge og er pr definisjon norske. 

En kan være Statsborger av Norge og født i Norge, uten å være Norsketnisk. 
https://snl.no/etnisk_gruppe ''Oprinnelse & Kulturell bakgrunn''
https://youtu.be/bAGhXcYc0o4?t=630 

Han kan føle seg så Norsk han vil, men svogern min vil aldri være noe annet en Svensk i Norge, selv om han har Bunad :)
Om alle Besteforeldrene dine er innvandrere er du ikke Norsk, folk kan ta seg nær av det så mye dem vil.
Vi kommer vel aldri til å bli enig uansett, men men, lov å prøve.

Alle som ikke har statsborgerskap kan vel kastes ut

Endret av Alexander4840
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (2 minutter siden):

En kan være Statsborger av Norge og født i Norge, uten å være Norsketnisk. 
https://snl.no/etnisk_gruppe ''Oprinnelse & Kulturell bakgrunn''
https://youtu.be/bAGhXcYc0o4?t=630 

Han kan føle seg så Norsk han vil, men svogern min vil aldri være noe annet en Svensk i Norge, selv om han har Bunad :)
Om alle Besteforeldrene dine er innvandrere er du ikke Norsk, folk kan ta seg nær av det så mye dem vil.
Vi kommer vel aldri til å bli enig uansett, men men, lov å prøve.

Det er nettopp derfor jeg skriver norske og ikke etnisk norske. 

På papiret er de definert som norske og er dermed likestilt med etnisk norske og alle rettighetene det medfører. 

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (20 minutter siden):

Ordet Norsk peker på en etnisk gruppe i min mening

Hva du mener og hva som er virkeligheten er tydeligvis to helt forskjellige ting. ?

Og det er slike holdninger som gjør at rasisme er et problem. "du vil aldri bli norsk, derav du vil aldri bli likestilt med oss" 

Hva tror du det gjør med et menneske å daglig bli minnet på at det aldri vil bli et "fullverdig" medlem av samfunnet? Hva tror du det gjør med selvfølelsen? Tror du det øker sjansen for at man blir en samfunnsnyttig borger eller tror du det minsker sjansen? 

Endret av Psykake
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (2 minutter siden):

Flytte fra Norge? De er umyndige født i Norge

Hvis de er så misfornøyd med vårt styresett, hvorfor vil de bli i Norge? De hater vårt demokrati. Ser du ikke farene med Islam? Synes du at klasseskille bant etniske nordmenn er for stort? Du vet hvordan Høyre regjeringen prioriterer de rike i Norge. De som er ufør og gamle har fått det mye verre. En villet politikk. 

Lenke til kommentar
jae-ols skrev (1 minutt siden):

Hvis de er så misfornøyd med vårt styresett, hvorfor vil de bli i Norge? De hater vårt demokrati. Ser du ikke farene med Islam? Synes du at klasseskille bant etniske nordmenn er for stort? Du vet hvordan Høyre regjeringen prioriterer de rike i Norge. De som er ufør og gamle har fått det mye verre. En villet politikk. 

Er kriminelle generelt misfornøyde med styresettet i Norge? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jae-ols skrev (9 minutter siden):

Hvis de er så misfornøyd med vårt styresett, hvorfor vil de bli i Norge? De hater vårt demokrati. Ser du ikke farene med Islam? Synes du at klasseskille bant etniske nordmenn er for stort? Du vet hvordan Høyre regjeringen prioriterer de rike i Norge. De som er ufør og gamle har fått det mye verre. En villet politikk. 

Hvem er det som er så misfornøyde med vårt styresett blant muslimer egentlig? Hvor stor andel av den totale befolkningen er det snakk om, og da spesielt sett opp mot hvor stor andel av den etnisk norske befolkningen som er misfornøyd med vårt styresett?

Nei, muslimer flest hater virkelig ikke vårt demokrati.

Jeg ser farene med alle religioner som blir tolket konservativt og undertrykkende. Av den grunn er jeg sjeleglad for at stat og kirke ble adskilt, men det betyr ikke at vi ikke har en stor andel konservative kristne som rent faktisk har langt mer innvirkning på samfunnet vårt gjennom f.eks. KrF.

Jeg synes klasseskillet generelt i Norge beveger seg i helt feil retning, og jeg ser ikke hvorfor du drar inn etnisiteten her. Og ja, jeg vet hvordan Høyre prioriterer de rike i Norge, det er derfor jeg kritiserer nettopp det jeg gjør. Jeg vet også at uføre og gamle har fått det verre, og vil få det verre i fremtiden. Å si det er en villet politikk er dog naivt, for den er ikke villet fra min side, men det er resultatet av et demokrati, på godt og vondt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (23 minutter siden):

Han kan føle seg så Norsk han vil, men svogern min vil aldri være noe annet en Svensk i Norge, selv om han har Bunad :)

Om han får unger (med en kvinne du omtaler som norsk), vil de kunne smykke seg med tittelen norsk da, eller vil de for alltid være svertet av sin svenske far?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (8 minutter siden):

Alltid fascinerende med de som anfører at de har definisjonsmakt over hvem som får lov til å kalle seg "norsk".

Ungen min er 50/50, og må si jeg synes det er skremmende og ekkelt at han mest sannsynlig, en gang i fremtiden, må forholde seg til personer som Alexander4840. Tanken på at han skal føle seg mindre verdt fordi personer som Alexander4840 mener han ikke er ordentlig norsk , er en meget vond tanke. 

 

Det jeg skal forsøke å lære han er at mennesker som tenker slik har det vondt inni seg og at måten de takler det vonde på er å forsøke å legge det over på noen andre. 

Endret av Psykake
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (45 minutter siden):

Ungene vil selvsagt bli definert som svorske. 

Eller Norsk

Psykake skrev (41 minutter siden):

Ungen min er 50/50, og må si jeg synes det er skremmende og ekkelt at han mest sannsynlig, en gang i fremtiden, må forholde seg til personer som Alexander4840. Tanken på at han skal føle seg mindre verdt fordi personer som Alexander4840 mener han ikke er ordentlig norsk , er en meget vond tanke. 

Hvorfor skulle han føle seg mindre verdt? (Selv om han var 0% norsk, eller om jeg mente han ikke var Norsk som 50/50)

frohmage skrev (49 minutter siden):

Om han får unger (med en kvinne du omtaler som norsk), vil de kunne smykke seg med tittelen norsk da, eller vil de for alltid være svertet av sin svenske far?

Han har 2 unger med søstra mi, etnisiteten eller kulturopphavet hans har ikke endret seg av den grunn.

Endret av Alexander4840
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (36 minutter siden):

 

Hvorfor skulle han føle seg mindre verdt? (Selv om han var 0% norsk, eller om jeg mente han ikke var Norsk som 50/50)

 

At du behøver å spørre om dette gjør at jeg begynner å mistenke om det er noen underliggende årsaker til din totalt fraværende evne til å vise empati.

Å være norsk er en  del av identiteten hans. Når du sier han ikke er ordentlig norsk er det som å si at hans oppfattelse av sin identitet er feil. Dette kan gjøre at mennesker begynner å tvile på sin egen verdi. 

 

Jeg skal som sagt gjøre alt jeg kan for å gjøre han sterk nok til å la slike tilbakestående påstander fra rasister passere. 

 

Og forøvrig. Er man 0% norsk er man ikke norsk. Det ligger litt i at noe er 0%.

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar
jae-ols skrev (1 time siden):

Kriminelle utlendinger er nok det. Men det rare er at vi syr puter under armene på denne bermen. De hater oss og hater vårt demokrati. Det er noe alle ser som følger litt med. 

Her er det så mye rart at jeg knapt vet hvor jeg skal starte...

Syr vi puter under armene på kriminelle utlendinger? På hvilken måte er det å fengsle og utvise kriminelle utlendinger å sy puter under armene deres? Eller refererer du til de som er født på norsk jord, og ikke har en reell tilhørighet til et annet land, er disse de «kriminelle utlendingene» du tenker på? I så fall, tror du kriminelle etnisk norske har spesielt til overs for demokratiet vårt? Tror du de bryr seg stort om våre lover og regler? Hvorfor skal noen som er født i Norge behandles på en annen måte enn andre basert på deres hudfarge, når begge har begått kriminelle handlinger?

De som «ser» det synet du forfekter, det er ignoranter og nasjonalister.

Endret av RaptorStrike
  • Liker 3
Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (2 timer siden):

Her er det så mye rart at jeg knapt vet hvor jeg skal starte...

Syr vi puter under armene på kriminelle utlendinger? På hvilken måte er det å fengsle og utvise kriminelle utlendinger å sy puter under armene deres? Eller refererer du til de som er født på norsk jord, og ikke har en reell tilhørighet til et annet land, er disse de «kriminelle utlendingene» du tenker på? I så fall, tror du kriminelle etnisk norske har spesielt til overs for demokratiet vårt? Tror du de bryr seg stort om våre lover og regler? Hvorfor skal noen som er født i Norge behandles på en annen måte enn andre basert på deres hudfarge, når begge har begått kriminelle handlinger?

De som «ser» det synet du forfekter, det er ignoranter og nasjonalister.

Du må bare forsvare pøbelen, de vet meget godt hva som skjer i Oslo. Mener du at vi bare skal la gjengene få herje som de vil`? Bare fordi de ikke er etnisk norske? Skal de ha andre regler og lover? Skjønner du ikke bryr deg om etniske nordmenn. Men slike som deg er i mindretall. Og du tar feil når det handler om å behandles likt. Der er du langt ute på viddene!  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, jae-ols said:

Det er det ikke. Det har blitt en slagmark på grunn av disse ungdommene som hater alt og alle. De kan vel bare flytte fra Norge når de er så misfornøyd. Det er frivillig. Vi trenger ikke å ha disse i Norge. Hvorfor unnskylde muslimer? Ser du ikke hvor dette går, de vil ta over å fjerne demokratiet. 

Slagmark? :rofl:

Du har ikke vært så mye i Oslo, har du vel? Unnskylde muslimer for hva da? Muslimer er helt alminnelige mennesker som deg og meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...