Gå til innhold

intel 10900K/10700K/10600K


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PS/2 har en rekke fordeler for tastatur som ikke ble løst på USB før ganske nylig. I tillegg har man et sikkerhetsaspekt hvor man kan skru av USB for folk som ikke er admin og kun tillate input via PS/2. Legacy support kan også være en ting, men man får rimelige USB-tastatur, så ingen grunn til at man skal være låst til et PS/2-tastatur man har arvet av en bestefar/far/onkel.

Det fins splittere man kan bruke for å få både mus/tastatur ved hjelp av én PS/2-port. startech-ps2-keyboard-mouse-splitter-cab

Det er PS/2 port på de fleste hovedkortene jeg har i drift inkludert det siste jeg installerte nylig. ASUS ROG MAXIMUS XII HERO og ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO er de kortene jeg har som ikke har PS/2-port.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Er det noen som får dette til å funke?

Quote

Få 20% rabatt på utvalgte hovedkort fra ASUS ved kjøp av Intel 11.gen prosessor.

Rabatten trekkes automatisk fra i kassen.

*Rabatter kan ikke kombineres med andre tilbud, og det er bare mulig å bruke en (1) rabattkode per bestilling.
**Rabatten gjelder privatpersoner, til og med 13. april eller så lenge lageret rekker.

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Går "oppskrapet varmeskjold" under noen som helst garanti? Mottok mitt nye Asus XII Hero i går, og det ser ut som noen har dratt en nøkkel over det gjentatte ganger. :shrug:

Har ikke tatt av plastbeskyttelsen ("gotta do the peel!"), men hakkene ser dype nok ut til at jeg tviler det ser strøkent ut under.

EDIT:
Kortet er OK under plastikkbeskyttelsen - men likevel, hva sier garanti / returrett om slike kosmetiske skader, hadde det vært noen?

I mitt tilfelle ville skjermkortet ha dekket til evt. skader - så retur hadde uansett vært uaktuelt - men lurer likevel på når man hadde kunnet sende det igjen / få refundert del av kjøpsbeløpet.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Fictivision said:

Tenkte meg det at 3100 var ikke noe å skryte av. Bruker PCen mest til gaming i 1440p. 

4400mhz blir litt dyrt synes jeg. 

 

Da bør du raskt minne! 

Er dette dyrt? 🤔 

https://deal.no/patriot-pdp-patriot-viper-steel-ddr4/cat-p/c/p1000467885&ref=prisjakt

Du hadde fått mer fps med den gamle cpuen din og dette minnesettet, kontra 3100 og 10850

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (51 minutter siden):

Da bør du raskt minne! 

Er dette dyrt? 🤔 

https://deal.no/patriot-pdp-patriot-viper-steel-ddr4/cat-p/c/p1000467885&ref=prisjakt

Du hadde fått mer fps med den gamle cpuen din og dette minnesettet, kontra 3100 og 10850

Det var faktisk ikke dyrt, var sikker på at RAM med hastighet over 4000mhz var svin dyrt. 

Denne gikk helt forbi meg. Takk for hjelpa! 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det bare jeg som ser på muligheter for I/O ved valg av hovedkort? Jeg skjønner at jeg er litt sær som har 3 kamera og 3 stream decker, to lydkort, capture-kort, miksebord, gamepads, eksterne SSD-er og diverse koblet til, men dere har vel også noe plugget i? Har dere kun tastatur og mus?

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...