Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronavirus: Hvordan forbereder du deg på evt. karantene, og hvilken mat kjøper du?


Anbefalte innlegg

1 minute ago, Szeth said:

Jo det er dumt, hvis du handler opp all maten og sitter på 1 år forbruk, og jeg sitter på 3 dager.

Jojo, men hva annet skal folk gjøre. Om man blir satt i karantene og ikke for lov til å kjøpe mat så er det litt krise om man ikke har fra før.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Simkin skrev (1 minutt siden):

Ja nå har folk gått amok på butikken og hamstrer. Hjelper nok på spredningen det, er helt tråka på flere kiwi og rema1000 parkeringer i området her. 

Så bra, da kan de holde seg hjemme en stund, slik at smitten begrenses.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

 

13 minutes ago, Simkin said:

Ja nå har folk gått amok på butikken og hamstrer. Hjelper nok på spredningen det, er helt tråka på flere kiwi og rema1000 parkeringer i området her. 

 

Virker som hele Norge plutselig fikk panikk i dag....
De jeg snakket med på telefonen har nå gitt opp etter å ha kjørt rundt til butikker helt til nå.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke vits i å robbe hele butikken. Det er ingen grunn for å gå å kjøpe alle hermetikk boksene, eller kjøpe alt melet som står der. La vær med det der. Varer kommer i butikken som vanlig. Hva er det dere driver med? Skal alle sammen i bunkers under bakken? Dere kunne jo fint gå ut i går å handle...Og dere kan det i morgen også.. I går var det mange flere ute i gatene, dere var ute. 

Kunne dere ikke bli smittet i går? Hva går det i?

Skjerpings! 

En annen ting må sies, synes det er veldig merkelig at folk hamstrer slik når flesteparten jeg har snakket med har sammenlignet dette med forkjølelse og influensa... Gratulerer til alle dere som har funnet ut at det dreier seg om noe annet, endelig.

Men hvor er poenget å kjøpe hermetikk for 10 000 kr? Kjøper dere ikke skikkelig mat?

Det er ingen vits i å gå helt bananas her.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Flere butikker har nå innført "maks x av denne varen, ta hensyn til andre". Men dette omgår folk nå ved å kjøre fra butikk til butikk og fylle bilen med varer.

Min bror kunne rapporter at han passerte en Ford Max på parkeringsplassen utenfor en større OBS butikk med bakdøren oppe som hadde setene lagt ned og bilen full av handleposer fra forskjellige kjeder. Rema1000, Meny, Kiwi, Spar osv.

:rofl:People have officially gone mad.

Tipper man er heldig om folk som har tatt dette med fatning får seg en matbit til helga siden butikkene ikke får påfyll før til uka igjen (da robbes vel alt igjen).

Han burde tatt bilde og sendt til VG 1000,- tipset.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
48 minutes ago, frohmage said:

Finnes vel ikke så mye hermetikk i en enkelt sjappe? Supert at panikkfolket tømmer hyllene sånn at vi andre ikke får kjøpt dagens middag.

Jeg kjøpte 4 bokser hermetisert andeconfit for en måned siden, det ble nesten 2000 kroner. Og de hadde mist 50 bokser igjen. 

Lenke til kommentar

Siste nytt er at man har begynt å gå tom for tannkrem og munnvann i butikkene.

Om ikke annet så får man mange underholdende meldinger på mobilen fra de som er ute for å forsøke å handle til en normal helg. Jeg har heldigvis nok tannkrem :D

EDIT:
Våtservietter var også helt forduftet. (de har små barn og bruker litt av dette). Men de har heldigvis ikke barn i bleiealder.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (12 minutter siden):

Min bror kunne rapporter at han passerte en Ford Max på parkeringsplassen utenfor en større OBS butikk med bakdøren oppe som hadde setene lagt ned og bilen full av handleposer fra forskjellige kjeder. Rema1000, Meny, Kiwi, Spar osv.

:rofl:People have officially gone mad.

Det er disse som blir sjuke, må på sjukehus, og kaste all maten når(om) de kommer hjem igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Camlon skrev (Akkurat nå):

Dere bør ikke le av panikkfolket. Det kan absolutt gå tomt.

Lagerene varer ikke evig og panikkjøping skjer over hele Europa, så det kan bli vanskelig å få nye leveringer.

Det er det vi ler av. Grunnen til at det går tomt er panikkfolket. Paradoks.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Camlon said:

Dere bør ikke le av panikkfolket. Det kan absolutt gå tomt.

Lagerene varer ikke evig og panikkjøping skjer over hele Europa, så det kan bli vanskelig å få nye leveringer.

Ler av det jeg får inn på mobilen rett og slett fordi man kan velge om man skal le eller gråte. Får bruke det som underholdning forløpig ? Men det er jo egentlig helt tragikomisk.

EDIT:
Vitaminer, spesielt D og C er man heldig om man får tak i nå. Det samme med enkelte mineraltilskudd som Zink som er opplyst at skal være bra for å holde immunforsvaret sterkt til å bekjempe corona. (sikkert youtube leger som har opplyst om dette).

Min bror har en tarmsykdom som gjør at han tar ekstra tilskudd, men nå var han tydeligvis for sent ute å handle påfyll av disse ja.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
1 minute ago, Camlon said:

Dere bør ikke le av panikkfolket. Det kan absolutt gå tomt.

Lagerene varer ikke evig og panikkjøping skjer over hele Europa, så det kan bli vanskelig å få nye leveringer.

Jo, de som står å sloss om den siste pakken Wasa Husmann nå i dag skal vi le av. «Alle» burde sett tegninga midt i februar og begynt hamstringen da, litt gradvis så ikke hyllene gikk tom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...