Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronavirus: Hvordan forbereder du deg på evt. karantene, og hvilken mat kjøper du?


Anbefalte innlegg

Jeg handler aldri på polet uansett, men mange gjør vel det. Toalettpapir er ikke strengt nødvendig, kan gå over til gress og mose og grave det ned et sted etterpå, bruke hendene og vaske dem etterpå (litt ekkelt etter nr 2), eller bruke kluter og vaske dem etterpå. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Budeia skrev (2 minutter siden):

Jeg handler aldri på polet uansett, men mange gjør vel det. Toalettpapir er ikke strengt nødvendig, kan gå over til gress og mose og grave det ned et sted etterpå, bruke hendene og vaske dem etterpå (litt ekkelt etter nr 2), eller bruke kluter og vaske dem etterpå. 

Vi skal tilbake til steinalderen ser jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, M98kF1 said:

Jo, de som står å sloss om den siste pakken Wasa Husmann nå i dag skal vi le av. «Alle» burde sett tegninga midt i februar og begynt hamstringen da, litt gradvis så ikke hyllene gikk tom. 

Absolutt, men hvis man ikke forsto alvoret før idag, så er det ikke irrasjonelt å hamstre. 

Folk er folk, mange er pappskaller som ikke vet noe mer enn hva som skjer i Paradise Hotel. Man kan ikke forvente så mye av slike folk. Hovedårsaken til hamstringen er at norske myndigheter sa alt var ok, til idag hvor det plutselig er full krise.

Da blir folk redde.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Szeth skrev (3 minutter siden):

Vi skal tilbake til steinalderen ser jeg.

Folk som har hatt et minimum av selvbergingsvett, har jo til alle tider kunnet kjøpe ei ku, en gris osv. På grunn av Mattilsynet går vel ikke det nutildags. Men hvis situasjonen er fullstendig krise, opphører kanskje Mattilsynet å funksjonere.  Dagens NRF-ku vil dessuten være enorm å ha i hagen, i motsetning til middelalderens små og magre kyr. 

Lenke til kommentar

hvorfor oppfører folk seg som om de blir nødt til å bo i bunkers i 2 år? hamstring av hermetikk når de har helt fungerende kjøkken... frossenpizza, brød osv er urørt f.eks. jeg skjønner at holbarhet kan være fint, men folk har da fryser? virker som folk ikke tenker lengre enn til forrige facebook post og forbereder seg på dommedagstilstander... jeg sier det nå; den dagen det blir kaos i gatene, riots og lovløse tilstander, så tipper jeg det er på grunn av overreagering som vi ser smått av nå, og ikke den opprinnelige årsaken i seg selv.. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Crayonz skrev (1 minutt siden):

... frossenpizza, brød osv er urørt f.eks. jeg skjønner at holbarhet kan være fint, men folk har da fryser?


Jeg har ingen tro at det blir noe problem, men rent teoretisk dersom 70% av de ansatte hos el-leverandøren din er syke, å det skjer noe feil med transformator, linje eller lignende, så kan man jo risikere å sitte et par uker uten strøm, da hjelper det lite å ha fryser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
G skrev (2 minutter siden):

Er de statskontrollerte fri frå tørråte og slikt da? Settepoteter, wtf liksom.. :wee: men mja.. en kan jo aldri vite, kan jo komme godt med da.

Nei, det kan det ikke. Når han skal konsumere de potetene er det for sent. Idioter! ?

Lenke til kommentar
2 minutes ago, G said:

Er de statskontrollerte fri frå tørråte og slikt da? Settepoteter, wtf liksom.. :wee: men mja.. en kan jo aldri vite, kan jo komme godt med da.

Kun lov å omsette/bruke godkjente settepoteter, så jada. Kontrollert og godkjent (setter egne poteter hvert år altså, men må innrømme der blir noe større areal med potet i år enn vanlig....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kom andre i husholdningen hjem som skulle ha med seg en sekk ved og fylle bensin på bilen samtidig. Var helt tomt for vedsekker (aldri skjedd før selv på kalde vintre) og det stod kø i pumpene.

Kan virker som bensinstasjonene blir overfalt i tillegg til butikkene nå. De så også samme tendenser på et gatekjøkken rett bortenfor.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Budeia skrev (20 minutter siden):

Folk som har hatt et minimum av selvbergingsvett, har jo til alle tider kunnet kjøpe ei ku, en gris osv. På grunn av Mattilsynet går vel ikke det nutildags. Men hvis situasjonen er fullstendig krise, opphører kanskje Mattilsynet å funksjonere.  Dagens NRF-ku vil dessuten være enorm å ha i hagen, i motsetning til middelalderens små og magre kyr. 

Jeg fikk kjøpt en halv gris hos slakteren i går, men sliter med å få den til å oppføre seg normalt i hagen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Camlon skrev (1 time siden):

Dere bør ikke le av panikkfolket. Det kan absolutt gå tomt.

Lagerene varer ikke evig og panikkjøping skjer over hele Europa, så det kan bli vanskelig å få nye leveringer.

Jobber med en fra Polen, på et digert kjøpesenter der var det fullstendig renska for kjøtt idag.

Endret av Simkin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøpte meg større PC-skjerm i går siden jeg sikkert kommer til å måtte jobbe hjemmefra flere uker fremover.  Ville egentlig oppgradere alle 4 skjermer i oppsetttet samtidig, men bestilte bare en for å sjekke at den er bra nok, og i dag har ingen den modellen på lager lenger...  så det er ikke kun mat folk kjøper nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå var hvistnok butikker robbet for alt av kjøttmat. Pølser, karbonadedeig, kjøttdeig og selv all spekemat var ribba vekk. Alt av melkevarer var også tømt.

Hvordan har folk tenkt til å oppbevare disse ferskvarene? (med unntak av spekematen).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg dro på Coop Marked idag, der var det ikke en kjeft, og plenty med varer. Masse brød, melk, kjøtt, egg og frukt som det har mangla andre steder. Jeg er ikke paranoid, men orker ikke gå rundt på en stappfull kiwi eller Rema1000 nå. 

Dasspapir var det der å :p

Det ble ingen hamstring :)

Endret av Simkin
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...