Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (1 minutt siden):

PS5 støtter (foreløpig) ikke 1440p ut.

Sorry. Feil forum 😛 Har koblet opp Xbox Series X i dag og fikk til 1440p på 120Hz.

Med PS5 så blir jeg vel nødt til å holde det til 4K/60Hz. Har ikke helt hjerte til å bytte ut Q9FN enda da jeg er såpass fornøyd med den TV'en enda.

 

 

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Coolshop har sendt Miles Morales. Også fått en notifikasjon på pakke fra Elkjøp, men vet ikke hva det kan være enda. Mest sannsynlig noen av spillene, eventuelt så sender de noe av konsolltilbehøret tidlig. Pratet med Elkjøp i går, PS5 skulle i følge den jeg snakket med bli sendt slik at den ankom innen 19. Nærmer seg nå! 😄

 

EDIT: Elkjøp har sendt Sackboy og Demon's Souls ser det ut til. Jaja, kommer ikke så langt med det uten maskinen 🤥

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (55 minutter siden):

Sorry. Feil forum 😛 Har koblet opp Xbox Series X i dag og fikk til 1440p på 120Hz.

Med PS5 så blir jeg vel nødt til å holde det til 4K/60Hz. Har ikke helt hjerte til å bytte ut Q9FN enda da jeg er såpass fornøyd med den TV'en enda.

 

 

Litt OT: Har selv en Q9FN og meget fornøyd, men for litt over to uker siden mistet jeg bakgrunnsbelysningen i øvre del av skjermen og Samsung sin Service er treig så enn så lenge går det i den gode gamle Pioneer Kuroen som backup, knall skjerm på den, men kjipt med 50" vs 75"😅 Regner med det blir å kjøre på 1080p når det skal 120hz på PS5 og er jo mye mulig at 120hz modusene ikke rendrer på 4K uansett.

Lenke til kommentar
Selvin skrev (3 timer siden):

Coolshop har sendt Miles Morales. Også fått en notifikasjon på pakke fra Elkjøp, men vet ikke hva det kan være enda. Mest sannsynlig noen av spillene, eventuelt så sender de noe av konsolltilbehøret tidlig. Pratet med Elkjøp i går, PS5 skulle i følge den jeg snakket med bli sendt slik at den ankom innen 19. Nærmer seg nå! 😄

 

EDIT: Elkjøp har sendt Sackboy og Demon's Souls ser det ut til. Jaja, kommer ikke så langt med det uten maskinen 🤥

😂😂😂 les xboxtråden. 
 

sikkert 200 stk som venter på maskin som har vært på lager noen dager ...

 

tipper hvis du er en av de utvalgte får maskin er par dager etter release. Ellers blir du en av dem som må vente :)

Lenke til kommentar

Var i kontakt med Elkjøp support (chat) i dag vedr. når PS5 blir sendt. De sa den blir sendt den 19. - på lanseringsdagen - dvs. ingen av oss som har forhåndsbestilt fra Elkjøp får PS5 på lanseringsdagen. Total bummer. Svensken på chatten sa de ikke har lov til å sende PS5 før lanseringsdagen. 😕

Endret av djorgen
Lenke til kommentar
djorgen skrev (1 minutt siden):

Var i kontakt med Elkjøp support (chat) i dag vedr. når PS5 blir sendt. De sa den blir sendt den 19. - på lanseringsdagen - dvs. ingen av oss som har forhåndsbestilt fra Elkjøp får PS5 på lanseringsdagen. Total bummer. Svensken på chatten sa de ikke har lov til å sende PS5 før lanseringsdagen. 😕

Samme som med Xbox lanseringen i dag mer andre ord. Frustrerende. 

Lenke til kommentar
18 minutes ago, djorgen said:

Var i kontakt med Elkjøp support (chat) i dag vedr. når PS5 blir sendt. De sa den blir sendt den 19. - på lanseringsdagen - dvs. ingen av oss som har forhåndsbestilt fra Elkjøp får PS5 på lanseringsdagen. Total bummer. Svensken på chatten sa de ikke har lov til å sende PS5 før lanseringsdagen. 😕

Var ikke det jeg fikk beskjed om, men høres uansett lite lovende ut. Og dårlige greier, ikke lov til å sende ut før 19., og også nå som det kun selges i nettbutikk. I tillegg er vi allerede en uke etter US++ noe som er irriterende nok i seg selv, men i tillegg skal de holde det igjen.

Er vel bare å forberede seg på å måtte vente en stund til.

Lenke til kommentar
6 hours ago, Selvin said:

Coolshop har sendt Miles Morales. Også fått en notifikasjon på pakke fra Elkjøp, men vet ikke hva det kan være enda. Mest sannsynlig noen av spillene, eventuelt så sender de noe av konsolltilbehøret tidlig. Pratet med Elkjøp i går, PS5 skulle i følge den jeg snakket med bli sendt slik at den ankom innen 19. Nærmer seg nå! 😄

 

EDIT: Elkjøp har sendt Sackboy og Demon's Souls ser det ut til. Jaja, kommer ikke så langt med det uten maskinen 🤥

Er som flere sier her, PS5 sendes ut på releasedagen hos Elkjøp. De har fått beskjed om å ikke sende før dessverre. 

Lenke til kommentar
Mojo Wangen skrev (4 minutter siden):

Er som flere sier her, PS5 sendes ut på releasedagen hos Elkjøp. De har fått beskjed om å ikke sende før dessverre. 

Jeg fikk beskjed om at min ble sendt 19. mens de som kom gjennom aller først ville bli litt høyere prioritert og sendt ut 18. 

Chatten til Elkjøp er et salig rot. Virker som kundebehandlerne spiller rollespill i ulike scenarioer. Jeg får forskjellige svar hver gang..

Lenke til kommentar

https://www.gamer.no/artikler/flere-xbox-series-x-konsoller-har-havnet-pa-finn-no/502462

Burde nesten sitte klar 19.11 kl 10:00 for å sikre meg en konsoll til, for og så legge den ut på Finn.no til blodpris.

Ser ut til at du enkelt kan få 10 høvdinger for en PS5 når to stk XSX til 10.000 er borte fra Finn.no etter under et døgn. PS har langt færre enheter.

Tipper mange syntes det er uetisk, men samtidig tror jeg mange hadde gjort det samme om de hadde hatt muligheten. Kan jo i prinsippet få seg en PS5 og gå i fortjeneste...

Tilbud/etterspørsel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bottekott skrev (16 minutter siden):

Folk som dette er vel neppe redde for å legge ut konsoller til 10k og sette de som solgt for å drive prisen oppover.

Sant det. Skjønner ikke hvem som blar opp så mye for en XSX når det er forventet flere konsoller før jul. Da er du isåfall rimelig gira. 
 

Men for PS sin del så er det verre da det kan være pågående etterspørsel langt ut i 2021. Syntes uansett ikke at det er greit å gjøre det, og synd at de blir sånn når både Sony og MS velger å lansere konsollene før produksjonen er litt mer på nivå med etterspørselen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...