Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Smultring77 skrev (58 minutter siden):

Trenger vi hdmi 2.1 for å få fult utbytte av konsollen? Det er langt fra alle Tver som har det? 

Om du skal spille i 8k eller 4k 120fps så må du nok ha et HDMI 2.1 tv.

Men det blir nok ytterst få spill som støtter dette, og ikke noe man trenger å bekymre seg over.

 

Det kan bli mer interessant om Sony oppdaterer Playstation for å støtte VRR, men det har de enda ikke.

Lenke til kommentar
Iki skrev (7 minutter siden):

Om du skal spille i 8k eller 4k 120fps så må du nok ha et HDMI 2.1 tv.

Men det blir nok ytterst få spill som støtter dette, og ikke noe man trenger å bekymre seg over.

 

Det kan bli mer interessant om Sony oppdaterer Playstation for å støtte VRR, men det har de enda ikke.

Men 4K 60 fps blir der vanlige ? 
og det kan man fint med vanlig hdmi ?

Vrr ?

 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Smultring77 said:

Men 4K 60 fps blir der vanlige ? 
og det kan man fint med vanlig hdmi ?

Vrr ?

 

Nå er det bug med masse tv'er og 4K@120 med VRR skrudd på, er ikke engang sikkert det er mulig å fikse ved patching. Har selv VRR skrudd på min Series X, men satt den til 4K@60. M.a.o kanskje lurt å vente på neste gen tv'er.

Lenke til kommentar
Smultring77 skrev (4 timer siden):

Men 4K 60 fps blir der vanlige ? 
og det kan man fint med vanlig hdmi ?

TV du har skal kunne klare 4k 120 fps, ifølge dem som lager tv.

Selv om det ikke bruker HDMI 2.1.

 

Det skal iallefall klare 4k 60 fps helt fint.

 

VRR = variable refresh rate.

Da stiller TV seg inn slik at det viser et enkelt bilde når det får et enkelt bilde fra konsollen.

Om du spiller i 47 fps så viser tv 47 fps.

Da vil du ikke få to bilder samtidig, slik at skjermen ser ut til å dele seg i to.

 

Dette sier Samsung også skal fungere på tv du har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bytter TV hvert 2-3 år (historisk sett). Jeg kommer til å vente et år eller to før jeg gjør oppgraderinger denne gangen. Mye av den nye teknologien har såvidt begynt å bli rullet ut, og ikke helt uten feil og mangler akkurat.

En bedre Samsung fra 2019 holder i massevis enn så lenge. 
 

Én uke igjen nå peeps! :)

 

Lenke til kommentar
8 hours ago, LarZen said:

Fikk akkurat mld av Elkjøp om at min ekstra DualSense er på vei 👌🏻

DualSense og dokking på vei. Bestilt Pulse 3D også, men den er kun reservert. Da kommer jo litt av stashet før, som er gøy, kan vi lukte, smake og kjenne litt på det også før maskinen kommer :D 

Og, et par videos

 

 

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
1 hour ago, Knopflerius said:

Gamezone har litt ps5 utstyr inne på lager om nokon har gløymt å bestilla andre plassar :)

https://gamezone.no/avdelinger/spill/playstation-5/tilbehør

Greedzone ☺️
 

edit; De har om ikke annet beste kundeservice i bransjen, bare blitt litt Armani over dem siste årene. Kundeservice er i en klasse for seg selv vel å merke.

Endret av vampyrica
Lenke til kommentar
vampyrica skrev (4 minutter siden):

Gikk ikke Sony imot selskaper som gjorde dette? Må vel i såfall lakkere sort selv frem til de åpner salg for det selv? Eller noe jeg ikke har fått med meg siste ukene?

De ønsket de ikke akkurat velkommen med åpne armer, men er nok fint mulig å få kjøpt inn noe som passer etterhvert. Tullete av de å ikke bare tillate det spør du meg.

PlateStation, som var de første seriøse som gjorde dette, ble truet av Sony og har nå skiftet navn og tilbyr ikke lenger nye sidepaneler, kun skins til de originale. Men du kan banne på at aliexpress og ebay vil florere av sidepaneler innen kort tid.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Nimrad said:

De ønsket de ikke akkurat velkommen med åpne armer, men er nok fint mulig å få kjøpt inn noe som passer etterhvert. Tullete av de å ikke bare tillate det spør du meg.

PlateStation, som var de første seriøse som gjorde dette, ble truet av Sony og har nå skiftet navn og tilbyr ikke lenger nye sidepaneler, kun skins til de originale. Men du kan banne på at aliexpress og ebay vil florere av sidepaneler innen kort tid.

Mulig det vil komme, men blir jo fort søksmål ut av det, tror Sony har planlagt sin egen greie på dette her frem i tid, men helt enig at det er en kjip ting fra dem sin side. Bare bra det kan være konkurranse og flere bedrifter og arbeidsplasser kan komme til livs fremfor kun de store. Liker Sony men grådighet er grådighet uansett hvem man er. 
 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...