Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, Theo343 said:

Noe dere heller mot ut i fra tidligere erfaringer?

For min del betyr støynivå og kjøleytelse mest, men som regel kjøper jeg fra MSI eller Asus. Blir spennende å se hvordan den nye FE kjøleren blir, men jeg holder ikke pusten, for som regel er Nvidia sine kjølere ikke like gode.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 time siden):

Noen her som kommer til å gå for 3080 eller 3090 med tredjepart kjølere? Noe dere heller mot ut i fra tidligere erfaringer? Strix?

Av det vi har sett sålangt, Gainward Phoenix 3090 (non-GS) for meg. Vi får se når vi får prisene. :)
FE-kortet, hvis det virkelig er trippel-slot (noe som jeg alltid har ønsket meg), så er det også aktuelt. Om det er verdt eller ender opp med å få det påståtte 100 USD påslaget får vi se.

Zotac har generelt hatt store og støyende kort. Klokker visstnok bra, men har blitt varmere enn gjennomsnittet. Så, skeptisk.
Asus har vært uaktuelle denne generasjonen (20xx) pga. utgangene de har brukt (trenger 3x DP + 1x HDMI).

Kunne jeg fått velge ville jeg startet hos EVGA. Men jeg har ikke sett noen kort fra dem ennå.

https://i.redd.it/dzyexwkmp4j51.png

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Mumriken said:

Det hadde jeg også! Hørtes ut som en skurtresker så endte opp med skifte kjøleren på det ?

Jeg kjøpte originalt to Aorus Xtreme-kort. Den ene var fin, mens på den andre hadde metalldekselet blitt bøyd litt så det tok borti ene viften, så det bråkte som du beskriver. Var bare å bøye det en liten mm ut, så hørte jeg ikke mer til det på de tre årene jeg hadde kortet.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
1 hour ago, Theo343 said:

Lener selv mot FE eller Asus og Msi. Muligens Gigabyte da jeg er fornøyd med Aorus, men ikke bestemt.
Gainward skal jeg holde meg langt unna og Zotac er nok litt på "no" lista med mindre de overbeviser.

MSI holder jeg meg unna. Jeg liker virkelig ikke måten MSI har forsøkt å presse og bestikke journalister på.

Lenke til kommentar
5 hours ago, Mumriken said:

Er litt tiltak å ligge på gulvet for å se opp i vannblokka for å sjekke microfinner så det har jo et lite bruksområde ?

Passe på å ikke drasse PC-en med seg igjennom et kompani med skotter da. Da stjeler nok sersjanten speilene dine.

Spoiler

5 hours ago, TheKims said:
Vet jo det, jeg er ikke helt retard ? eller jo jeg er det.

Varme er godt på vintenern not so much om sommeren

Svar:

Om sommeren kan an på på grottefest og innånde kullos :laugh:

index.php?ct=news&action=thumb&id=38536index.php?ct=news&action=thumb&id=38537

Er visst kommet noe PCB-lekkasjer. Miljøpartiene kommer til å gå helt av skaftet.

https://www.guru3d.com/news-story/nvidia-geforce-rtx-3090-founders-edition-pcb-leaks.html

Endret av G
Lenke til kommentar

Asus slapp pressemeldingen sin litt tidlig. https://videocardz.com/press-release/asus-announces-geforce-rtx-30-series

 

Sitat

Powered by the NVIDIA Ampere architecture, which delivers increases of up to 1.9X performance-per-watt over the previous generation. The GeForce RTX 3090, 3080 and 3070 represent the greatest GPU generational leap in the history of NVIDIA.

Liker at de bruker "performance per watt" når 2080 TI bruker 250W, og 3090 ligger på 350W.
Men det kan være snakk om 1.9X med ray tracing f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...