Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Mumriken skrev (1 minutt siden):

Igjen.. Det har ingenting med modulen å gjør, men er skjermen som avgjør om det funker. Noen skjermer er ræva.. 

Selv overklokket til 273Hz (cap@265) funker G-sync like bra på min free-sync 2 skjerm som det gjør på hvilken som helst G-sync minus variabel overdrive. Det merker jeg lite av siden alt som spilles under 200fps, spilles på o-led 1440p@120Hz 

Cowboystrekk har forøvrig helt rett ang vsync i kontrollpanelet 

Tenkte på sertifiseringa da Nvidia er nøye på den og tester grundig, ikke pga høy refresh i seg selv. Enkelte skjermer med høy refresh har under pari kvalitet. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mumriken skrev (5 minutter siden):

Igjen.. Det har ingenting med modulen å gjør, men er skjermen som avgjør om det funker. Noen skjermer er ræva.. 

Selv overklokket til 273Hz (cap@265) funker G-sync like bra på min free-sync 2 skjerm som det gjør på hvilken som helst G-sync minus variabel overdrive. Det merker jeg lite av siden alt som spilles under 200fps, spilles på o-led 1440p@120Hz 

Cowboystrekk har forøvrig helt rett ang vsync i kontrollpanelet 

I følge rotta så må du ha smearing og ghosting på Freesync monitoren din siden den ikke har G-sync modulen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Cowboystrekk said:

Tenkte på sertifiseringa da Nvidia er nøye på den og tester grundig, ikke pga høy refresh i seg selv. Enkelte skjermer med høy refresh har under pari kvalitet. 

Nettopp.. Mye skitt som får free-sync, men det betyr ikke at alle suger så det er lurt å sjekke reveiws før man handler. G-sync er således mye tryggere 

Lenke til kommentar
1 minute ago, TheKims said:

I følge rotta så må du ha smearing og ghosting på Freesync monitoren din siden den ikke har G-sync modulen.

Fullstendig klar over det, men best å ikke være uenig med han for da blir du rapportert ?

Men bare å lese hans brilliante guide på ram oc så ser du fort det er noe som skurrer 

https://www.diskusjon.no/topic/1879055-hvilken-ram-skal-jeg-velge-til-ryzon5-3600/

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, PaladinNO said:

Er det noen maksgrense for FPS før G-sync blir irrelevant? Hvis G-sync (og alle de andre funksjonene) er for å jevne bildetflyten på de PC-ene som ikke klarer å gi nok FPS, så vil f.eks 120 FPS minimum være nok til ikke å trenge en slik funksjonalitet?

140+ er det veldig care IMO 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (3 minutter siden):

Er det noen maksgrense for FPS før G-sync blir irrelevant? Hvis G-sync (og alle de andre funksjonene) er for å jevne bildetflyten på de PC-ene som ikke klarer å gi nok FPS, så vil f.eks 120 FPS minimum være nok til ikke å trenge en slik funksjonalitet?

Klarer du 120fps så vil du ikke merke forskjell. Havner du under 100 og ned mot 50 så kan sync hjelpe

 

 

Lenke til kommentar
TheKims skrev (1 time siden):

Klarer du 120fps så vil du ikke merke forskjell. Havner du under 100 og ned mot 50 så kan sync hjelpe

Noe jeg håper 3090 / 3080 vil ta seg av der nåværende GTX 1080 sliter. ^^

Får 50 FPS i Dying Light på Medium. Spillet føles greit nok, men det er noe hakking i de mest krevende scenene (horder av zombier som stormer mot meg - eller spesielt bilkjøring om natten i tordenvær).

Lenke til kommentar
TheKims skrev (24 minutter siden):

Klarer du 120fps så vil du ikke merke forskjell. Havner du under 100 og ned mot 50 så kan sync hjelpe

Synes selv det er natt og dag forskjell på Freesync aktivert og ikke, selv om fps bare dipper litt under hva man har satt refreshrate til. Nå går det jo faktisk an å dippe ned i halvparten av refreshrate uten at man føler man må spy.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Simkin skrev (3 minutter siden):

Synes selv det er natt og dag forskjell på Freesync aktivert og ikke, selv om fps bare dipper litt under hva man har satt refreshrate til. Nå går jo faktisk an å dippe ned i halvparten av refreshrate uten at man føler man må spy.

Du må ikke høre på meg ? Jeg er litt tilbakesående ?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Sarasin skrev (1 time siden):

Er dette aktuelt som en erstatning for vertikal-løsning? :D

https://www.techpowerup.com/271606/nagao-manufacturing-releases-graphics-card-mirror

Jeg har hatt et speil i bunnen av kabinettet i over 10 år nå - trenger ikke kjøpe ferdigløsning når et tilpasset råspeil koster ~20 kr. :wee:

Har festet det med borrelås, men lim for en mer lavprofil er såklart mulig. Og skal det tiltes så kan en vilkårlig gummikloss brukes.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, PaladinNO said:

Jeg har hatt et speil i bunnen av kabinettet i over 10 år nå - trenger ikke kjøpe ferdigløsning når et tilpasset råspeil koster ~20 kr. :wee:

Har festet det med borrelås, men lim for en mer lavprofil er såklart mulig. Og skal det tiltes så kan en vilkårlig gummikloss brukes.

Er litt tiltak å ligge på gulvet for å se opp i vannblokka for å sjekke microfinner så det har jo et lite bruksområde ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sarasin skrev (1 time siden):

Men joda - man lager fint en løsning selv. Spesielt i mitt kabinett (MiniC fra Fractal), så er det jammen ikke stor plass til speil etter skjermkort :p

Her er løsningen min i nåværende PC (Fractal Design R6):
https://1drv.ms/u/s!AuFMZD__7mN2k21oFdwOCZkgDsNR?e=ZIZdZs

Mumriken skrev (1 time siden):

Er litt tiltak å ligge på gulvet for å se opp i vannblokka for å sjekke microfinner så det har jo et lite bruksområde ?

Luftkjøling ftw, my dude. ;)

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...