Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Just now, Emile the rat said:

www.techradar.com/amp/news/nvidia-rtx-3090-is-allegedly-twice-as-powerful-as-the-rtx-2080-ti-according-to-leaked-nvidia-slides

Ifølge denne kilden kan det hende vi kan forvente at RTX 3090 er dobbelt så kraftig som 2080 ti. 

Om det viser seg å være tilfelle, kan Ampere bli veldig lovende om de bare priser seg riktig :) 

Denne ble bekreftet fake bare minutter etter at den ble postet....

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Emile the rat said:

Ikke overrasket, jaja, kjipt da.

Da er nok de syke prisene i artikkel fake også, inntil videre, så sikkert like greit :) 

Det er mange som kommer til å bli skuffet. Jeg vet at jeg ikkje blir skuffet, fordi det kommer snart nytt leketøy til testbenken :fun:
-------------------------
<<Tøffelen til kjerringa etter nVidia 3k releaes>>  

"Jeg skal bare rydde litt i garasjen, blir nok ute noen timer" ?

*Benchmarker så gnistrene fyker i garasjen bare minutter senere*  :green:

Endret av Nizzen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (6 minutter siden):

Det er mange som kommer til å bli skuffet. Jeg vet at jeg ikkje blir skuffet, fordi det kommer snart nytt leketøy til testbenken :fun:
-------------------------
<<Tøffelen til kjerringa etter nVidia 3k releaes>>  

"Jeg skal bare rydde litt i garasjen, blir nok ute noen timer" ?

*Benchmarker så gnistrene fyker i garasjen bare minutter senere*  :green:

Nja, har vel egentlig nesten bestemt meg for å kjøpe så lenge prisene ikke er hinsides, og såfremt jeg har råd.

Tror ikke på tannfeen, og 2x 2080ti ytelse til gibort pris, er jo litt realistisk og. Så skuffet skal jeg prøve å ikke blir ;) 

Edit: No offens mot de som måtte tro på tannfeen :) 

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (23 minutter siden):

www.techradar.com/amp/news/nvidia-rtx-3090-is-allegedly-twice-as-powerful-as-the-rtx-2080-ti-according-to-leaked-nvidia-slides

Ifølge denne kilden kan det hende vi kan forvente at RTX 3090 er dobbelt så kraftig som 2080 ti.

Dobbelt så kraftig? Altså 100 % ytelsesøkning over 2080 Ti? Det er jo latterlig i utgangspunktet. ^^

Hvis antallet CUDA-kjerner kan direkte oversettes til FPS så vil 3090 være 100 % bedre enn min GTX 1080.

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Simkin said:

Kan se slik ut: 
https://videocardz.com/newz/gainward-confirms-geforce-rtx-3090-and-rtx-3080-phoenix-graphics-cards

Men vi har vel lært at sli/nvlink bare skal kjøres om ikkje ett toppkort er raskt nok? :p

Lenke til kommentar
49 minutes ago, Merko said:

Ikke overrasket om mange blir skuffet om de drømmer seg opp i skyene på hvilken ytelse de kan forvente.. :p 

Uansett så blir "alt" bedre enn mitt 1080 så blir en gledens dag i morgen ;)

Får du kortet allerede i morgen, er du en sånn tester i den eksklusive klubben med NDA hengende over deg du da?

Lenke til kommentar

Fra det meste man har sett av leaks nå så bencher et 2080Ti med 65xx, 3080 85xx og 3090 100xx. Så ca. 30-40% bedre s/c ytelse og 2x rt/tensor vs. 2080Ti virker ca. realistisk. Men ser man på cuda cores kan det også være mye, men er det ikke snakk om nesten en dobling av antall transistorer?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (1 time siden):

Dobbelt så kraftig? Altså 100 % ytelsesøkning over 2080 Ti? Det er jo latterlig i utgangspunktet. ^^

Hvis antallet CUDA-kjerner kan direkte oversettes til FPS så vil 3090 være 100 % bedre enn min GTX 1080.

De mente helt sikkert dobbel så kraftig i RTX, ikke dobbel så kraftig i rasterization. uansett, fake.

Lenke til kommentar
TheKims skrev (9 timer siden):

Så lenge prisen er fornuftig så blir ikke jeg skuffet. Jakte etter poeng i Firestrike  og CB er ikke noe jeg bryr meg om.

Her er hva som bekymrer meg med 30xx-serien, med fokuset på bedre ray tracing...ingen av mine spill engang støtter RT.

Og om de så gjorde det, i alle videoer jeg har sett av "RTX ON / RTX OFF" så foretrekker jeg RTX OFF. Lyse scener blir lysere (OK, kan gå med på mer realistiske), men mørke scener blir så mye mørkere!

Så mer FPS i Battlefield V (f.eks.) med RT påslått er ikke noe som bryr meg i det hele tatt.

Heldigvis (forhåpentligvis) er ytelsesøkningen andre steder også, så de få spillene jeg spiller som er laget etter 2010 vil gi meg bedre FPS (og samtidig med mer eyecandy aktivert).

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...