Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan ikke skylde på komplett og proshop for at Nvidia driver med en elendig kundebehandling. Man får holde det til køsystem rotet.

Personlig har jeg fått masse koder men jeg har ikke prøvd å bruke noen av dem. De krever vel uansett at man har kortet i maskinen og at det verifiseres av Geforce programvaren. Hvorvide man kan aktivere kodene med et hvilket som helst 3080 kort vet jeg ikke, det vil i såfall kunne åpne for misbruk av kodene og at de går tomme ved videresalg osv.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Emile the rat said:

Har nVidia lov til dette? Står jo på siden at Watch Dogs bundle skal følge med kjøp av 3070, 3080 og 3090, men det har jo ikke vært mulig å bestille 3080 og 3090 før 21. September.

Slik markedsføring er vel ikke lov i noen verden. Det er sinnsykt drøyt! 🤬

Det høres unektelig rimelig useriøst ut.

De kutter da denne promotionen før 3090 og 3070 i det hele tatt kan bestilles, og etter en 3080-launch hvor de leverte så få 3080-kort at de følte de måtte gå ut med en offentlig beklagelse fordi de ikke klarte å levere det de burde?

Endret av Zork
Lenke til kommentar
2 hours ago, Emile the rat said:

Fikk svar fra Proshop angående Watch Dogs bundle.

5B93106C-7A08-48F7-AA49-302B524023B9.thumb.jpeg.9b3241148cc0994e1659904ba7ce02e1.jpeg

Har nVidia lov til dette? Står jo på siden at Watch Dogs bundle skal følge med kjøp av 3070, 3080 og 3090, men det har jo ikke vært mulig å bestille 3080 og 3090 før 21. September.

Slik markedsføring er vel ikke lov i noen verden. Det er sinnsykt drøyt! 🤬

Dette kan da ikke være lovlig? Ikke at jeg egentlig bryr meg - dette er ikke et spill jeg hadde tenkt å spille uansett.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Da har jeg hentet mitt 3080! 😄 Har prøvekjørt det i noen timer nå uten problemer. Førsteinntrykket er at dette er et stort kort, så jeg tør ikke tenke på hvor enorme 3090-ene er! Først ble jeg usikker på om det kræsjet med chipset-kjøleren på mitt Aorus X570 Master, og dermed ble forhindret fra å sette seg skikkelig i PCIe-sporet. Ikke mye mellomrom der altså! Neste og mer alvorlige problem er at jeg ikke får igjen glasset på mitt Lian Li O11 Dynamic pga. kablene som sitter i 3x8 pin strømkontaktene..men tror jeg skal kunne fikse på dette med litt innsats.

RTX3080.png

Endret av graafell
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (9 timer siden):

Som du ser, så er du cpubound/minnebound i 1440p også. Det ser du godt på min fps.

 

Jeg kjører 10900k@ 5.5ghz og 4700c17 1t max tweaket minne. Da ser du hvor mye det hjelper med veldig raskt minne med high end gpu ;)

Tok en quick'n dirty OC på RAM'en til 4000Mhz 16-16-16-36 with 300 tRFC, 2T @ 1.5v (G.Skill Ripjaws med Samsung B A1 (10 layers) og økte med hele 1000 fps rendered iløpet av benchmarken (average FPS økte til fra 145 til 160). Uten tvil at det skal legges tid i å tweake RAM'en ytterligere ja!! :D

image.thumb.png.3ad1295b394ebd4a5963c7adfac57eb3.png

Lenke til kommentar
18 minutes ago, Dingy said:

Tok en quick'n dirty OC på RAM'en til 4000Mhz 16-16-16-36 with 300 tRFC, 2T @ 1.5v (G.Skill Ripjaws med Samsung B A1 (10 layers) og økte med hele 1000 fps rendered iløpet av benchmarken (average FPS økte til fra 145 til 160). Uten tvil at det skal legges tid i å tweake RAM'en ytterligere ja!! :D

image.thumb.png.3ad1295b394ebd4a5963c7adfac57eb3.png

😍

Lenke til kommentar
graafell skrev (1 time siden):

Da har jeg hentet mitt 3080! 😄 Har prøvekjørt det i noen timer nå uten problemer. Førsteinntrykket er at dette er et stort kort, så jeg tør ikke tenke på hvor enorme 3090-ene er! Først ble jeg usikker på om det kræsjet med chipset-kjøleren på mitt Aorus X570 Master, og dermed ble forhindret fra å sette seg skikkelig i PCIe-sporet. Ikke mye mellomrom der altså! Neste og mer alvorlige problem er at jeg ikke får igjen glasset på mitt Lian Li O11 Dynamic pga. kablene som sitter i 3x8 pin strømkontaktene..men tror jeg skal kunne fikse på dette med litt innsats.

RTX3080.png

Vurdert vertikal mount til kortet? :) Eller kræsjer det med andre komponenter ? Og grattis :D

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Mala said:

Vurdert vertikal mount til kortet? :) Eller kræsjer det med andre komponenter ? Og grattis :D

Jeg har Lian Li sitt vertical GPU mount, men droppet å bruke det denne gangen fordi jeg ville installere vifter i bånn av kabinettet.  Ser at Cablemod og Coolermaster har noen mounts som vil henge over vifter på gulvet, men på Lian Li sitt tror jeg løsningen blir litt ustødig (eller er det noen her som har positive erfaringer med det?)

Vertical er jo mye penere, og jeg taper ikke noe særlig på at kabelen bare er PCIe 3.0 akkurat..Så viftene var ankepunktet mitt egentlig. Men jeg ser jo at kortet holder seg svært kjølig, ofte 10 - 15 grader kjøligere enn 1080 Ti, så ekstra vifter er ikke helt kritisk. Jeg ser også at systemet mitt ikke er i nærheten av å trekke maks fra Corsair HX 750i (3950X, 2 M.2 disker, 6 vifter og en 360 AIO).

Nå koser jeg meg med litt andre ting enn gaming. Får f. eks 103 GH/s når man knekker NTLM i Hashcat. 😎 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...