Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

4 minutes ago, BadCat said:

Heller du som har et dårlig 1080 Ti enn at det ligger lavere. Jeg har så vidt over 60 grader når jeg når power limit på 300W.

 

Tja - nå har jeg sikkert ikke prøvd å presse 3080-en like hardt som 1080 Ti-en har blitt, sånn relativt sett. Jeg er ikke så opptatt av sånne stats, men kan notere meg litt i morra - fyre opp noe loggeverktøy og litt sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (15 minutter siden):

Er det noen som har fått noen bekreftelse på ROG Strix OC 3080/3090? Altså, bekreftet leveringsdato og ikke forventet.

Jeg har 2 kort på dato som er passert og 3 kort på forventet 22. oktober.

Ingen bekreftet dato enda. Har hoppet fra 18 September til 27 September så til 2 Oktober og nå 12 Oktober. Har stått slik siden 23 September. 3080 Strix OC. Ordrenr 378980xx. Bestilt 14:57, men ikke registrert bestilt før 15:13.

Men dette er feil tråd for en slik diskusjon. :)

https://www.diskusjon.no/topic/1884589-nvidia-rtx-30xx-levering-forsinkelse-fortvilelse-og-forhåpninger/

Endret av Idrin
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Litt benchmarking av Zotac Trinity etter noen timer med Battlefield V. Ser ut som et helt greit kort, men det stanger bra i PL. Innstillinger brukt i AB: core voltage +100, power limit 105%, fan speed 100%. Romtemperatur på ca 22°C. Jukset litt og gav kortet litt assistanse av tre Corsair ML120 på en radiator rett under 😛

1175389393_11398portroyal.thumb.PNG.c82a5d3c22cdcadf8a5e71ce90b7aaa9.PNG

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må få litt resultater her:

IMG_20201003_053718.thumb.jpg.dbf8e29d3f0f99614366530520bdeffb.jpg

 

Spilte hele kvelden bort, men fikk gjort disse testene nå før jeg legger meg:

https://www.3dmark.com/compare/spy/14306638/spy/14306725/spy/14307494/spy/14307600

Absolutt ikke ideelt Windows-oppsett for benching, masse programmer i bakgrunnen. Derfor varierende CPU-score

Virker i alle fall som om ytelsen går litt opp ved å enten kjøre undervolt eller montere vannblokk.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (10 minutter siden):

Må få litt resultater her:

IMG_20201003_053718.thumb.jpg.dbf8e29d3f0f99614366530520bdeffb.jpg

 

Spilte hele kvelden bort, men fikk gjort disse testene nå før jeg legger meg:

https://www.3dmark.com/compare/spy/14306638/spy/14306725/spy/14307494/spy/14307600

Absolutt ikke ideelt Windows-oppsett for benching, masse programmer i bakgrunnen. Derfor varierende CPU-score

Virker i alle fall som om ytelsen går litt opp ved å enten kjøre undervolt eller montere vannblokk.

Hva syns du om Alphacool blokka? Ser ut som den er eneste alternativet akkurat nå hvis jeg skal beholde Zotac kortet... 

Lenke til kommentar
6u4rdi4n skrev (8 minutter siden):

Hva syns du om Alphacool blokka? Ser ut som den er eneste alternativet akkurat nå hvis jeg skal beholde Zotac kortet... 

Blokken var veldig enkel å montere, de har klippet opp alle putene til riktig størrelse slik at hele prosessen gikk fort unna. Temperaturer ser ut til å være veldig gode, og alle MOSFETs har kontakt med kjøling.

Mer hyggelig pris enn EK er det også, spesielt med tanke på inkludert bakplate.

Det at jeg kan se det meste av kretskortet under er litt stilig, men jeg tipper årsaken bak er at det sparer Alphacool penger ved at de kan lage GPU+VRAM-blokken separat fra VRM-blokkene. Mindre metall blir det også.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
graafell skrev (10 timer siden):

Jeg har Lian Li sitt vertical GPU mount, men droppet å bruke det denne gangen fordi jeg ville installere vifter i bånn av kabinettet.  Ser at Cablemod og Coolermaster har noen mounts som vil henge over vifter på gulvet, men på Lian Li sitt tror jeg løsningen blir litt ustødig (eller er det noen her som har positive erfaringer med det?

Jeg bruker selv Coolermaster sin løsning, og opplever det ikke ustødige i hele tatt. Har herjet mye med dette så det har vært inn og ut av kabinettet flere ganger :p Den blokkerer jo noe luft fra viften som ligger direkte under denne, man kanskje man forsiktig kan borre noen hull i plata for bittelitt bedre luftstrøm? Jeg har ikke orket det da, var bare en tanke jeg hadde en gang. 
 

Bruker det i det samme kabinettet du har. Jeg fikk bedre temperaturer ved å ha kortene mine vertikalt siden man får bedre luftstrøm fra bunn mott topp ved å ha kortet slik. Monterer man det på vanlig vis blir det ganske tatt oppi glasset som du sier, og det blokkerer rett og slett luftstrømmen. 
 

Det var i hvert fall tilfellet hos meg. Men nå venter jeg bare på at Lian Li sine Unifan løsninger skal bli tilgjengelig her i landet slik at jeg kan få litt orden i kabinettet igjen :p Etter ar alle corsair viftene mine ble byttet ut..er det noe tomt inni der kan du si hehe. Bruker 2 stk. Noctua vifter i bunn for å dra inn luft, Kraken x72 drar ut luft i toppen.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...