Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
58 minutes ago, L1pslide said:

Langt høyere average clock. Kjører stabilt +200 clock nå. +110 (? cirka) var det eneste som klarte seg igjennom en RDR2 bench uten kræsj før +200 nå (ikke kommet til noen kræsj enda, så har ikke nådd taket)

Deilig tilbakemelding 🤙👌👍

 

Loop en benchmark i "window mode) så justerer du opp minnet opp 50mhz av gangen til fps går feil vei. Som Mumriken nevnte.

"Heaven" benchmark er fin å bruke, eller f.eks et spill, der du står stille og ser på fpstelleren mens du setter opp frekvensen.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
L1pslide skrev (25 minutter siden):

Men tror dere eneste grunn til 320W draw er pga temps? Har ikke mulighet til å teste nå siden det er CS-kveld med gutta🙃

Nei, mitt kort nekter å passere 330W gjennomsnittlig uansett om det er Gigabyte eller Palit BIOS. Virker som om det er begrenset hvor mye strøm kjernen kan trekke.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (1 time siden):

snipp

Du nevnte at du hadde opp mot 300 FPS i BF:V?

Spilte litt i stad og på flere av mapsa så droppa FPSen godt ned mot 60 ofte.

Noe spesielle tweaks jeg kan gjøre uten at jeg må dra ned grafikken? 😛

CPU: Ryzen 3900X
GPU: 3080 OC
Minne: 3200Mhz

Oppløsning: 3840x1080
Ingame Settings: Ultra

Eller er det bare at enkelte maps har for mye detaljer? Dog litt merkelig at ifølge enhetsbehandling så jobber skjermkortet på ca. 30-40% mens CPU: rundt 40-50%

Lenke til kommentar
Merko skrev (1 time siden):

Du nevnte at du hadde opp mot 300 FPS i BF:V?

Spilte litt i stad og på flere av mapsa så droppa FPSen godt ned mot 60 ofte.

Noe spesielle tweaks jeg kan gjøre uten at jeg må dra ned grafikken? 😛

CPU: Ryzen 3900X
GPU: 3080 OC
Minne: 3200Mhz

Oppløsning: 3840x1080
Ingame Settings: Ultra

Eller er det bare at enkelte maps har for mye detaljer? Dog litt merkelig at ifølge enhetsbehandling så jobber skjermkortet på ca. 30-40% mens CPU: rundt 40-50%

Huff, dette skremmer meg litt siden jeg ønsker å spille i 4K. Har akkurat satt opp den nye skjermen min nå, og 4K er en voldsom forbedring fra 1440p. :grin:

Dessverre kommer ikke mitt 3080 Ventus før neste uke, så jeg får ikke testet noe som helst før da.
 

Lenke til kommentar
Deimos_Anomaly skrev (1 time siden):

Er vel begrenset av spenning. Evt justere vf kurven for å dytte mer frekvens på høyere spenning.

Disse kortene er absolutt ikke begrenset av spenning. Selv på 900 mV stanger man inn i Power Limit ofte.

Det at kortet faktisk ikke klarer å utnytte mer enn 925 mV før Power Limit er en fullstendig vegg er jo rimelig merkelig, hva er poenget med å ha en kurve opp til 1075 mV? Håper det kommer et XOC BIOS eller i det minste et 600W+ BIOS.

SKulle aldri trodd at 320W var lite for en GPU, men Nvidia har klart å lage det. Man kan fortsatt gå ned til ca 200W ved å låse maksimal spenning til 750 mV, men det er også en veldig lav spenning for å være en GPU.

Splitter skrev (47 minutter siden):

Huff, dette skremmer meg litt siden jeg ønsker å spille i 4K. Har akkurat satt opp den nye skjermen min nå, og 4K er en voldsom forbedring fra 1440p. :grin:

Dessverre kommer ikke mitt 3080 Ventus før neste uke, så jeg får ikke testet noe som helst før da.
 

Det bør ikke skremme deg for 4K, for det er ikke skjermkortet som stopper opp. Problemet til Merko er at 3900X-en hans (og minnetimingene) ikke klarer å holde skjermkortet opptatt.

Endret av N o r e n g
  • Liker 2
Lenke til kommentar
7 minutes ago, N o r e n g said:

Disse kortene er absolutt ikke begrenset av spenning. Selv på 900 mV stanger man inn i Power Limit ofte.

Det at kortet faktisk ikke klarer å utnytte mer enn 925 mV før Power Limit er en fullstendig vegg er jo rimelig merkelig, hva er poenget med å ha en kurve opp til 1075 mV? Håper det kommer et XOC BIOS eller i det minste et 600W+ BIOS.

SKulle aldri trodd at 320W var lite for en GPU, men Nvidia har klart å lage det. Man kan fortsatt gå ned til ca 200W ved å låse maksimal spenning til 750 mV, men det er også en veldig lav spenning for å være en GPU.

Da kan jo ikke PT ha endret seg etter bios oppdatering, men det var kanskje det som var poenget ditt i utgangspunktet 😄

Lenke til kommentar
L1pslide skrev (1 minutt siden):

Beste jeg får til m/ Ventus OC + Gigabyte OC bios. 

11614.PNG

  1. Trykk på Curve Editor
  2. Hold inne shift, og dra nedover til alle punkter på kurven er under 2000 MHz
  3. Velg 900 mV-punktet, dra dette opp til 1980 MHz
  4. Velg 925 mV-punktet, dra dette opp til 2010 MHz
  5. Trykk Apply
  6. Kjør Port Royal på nytt

Hva får du nå?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, N o r e n g said:
  1. Trykk på Curve Editor
  2. Hold inne shift, og dra nedover til alle punkter på kurven er under 2000 MHz
  3. Velg 900 mV-punktet, dra dette opp til 1980 MHz
  4. Velg 925 mV-punktet, dra dette opp til 2010 MHz
  5. Trykk Apply
  6. Kjør Port Royal på nytt

Hva får du nå?

11378

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...