Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller så kan du gjøre dette for å unngå å kjøre steam i bakkgrunnen.

Originally posted by UL_Jarnis:

Quote

Yes, by installing the standalone version.

Normally it should see your keys in registry automatically. If not, start steam version, write down keys from Options page and input them into the standalone version.

 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
26 minutes ago, Theo343 said:

Eller så kan du gjøre dette for å unngå å kjøre steam i bakkgrunnen.

Originally posted by UL_Jarnis:

 

Takk

 

22 minutes ago, Theo343 said:

Imponerende. All denne benchingen gjør at man får lyst på en 10900K rigg på vann. Ikke minst kjøre en cleaninstall stripped down win10.

Hadde vært artig om noen med et litt rått potensiale forsøkte punkt til prikke nyinnstallasjon av Win10 og la til disse endringene for å se om det er målbare forskjeller i benchingen :thumbup:

Endret av G
Lenke til kommentar
Merko skrev (3 timer siden):

Du nevnte at du hadde opp mot 300 FPS i BF:V?

Spilte litt i stad og på flere av mapsa så droppa FPSen godt ned mot 60 ofte.

Noe spesielle tweaks jeg kan gjøre uten at jeg må dra ned grafikken? 😛

CPU: Ryzen 3900X
GPU: 3080 OC
Minne: 3200Mhz

Oppløsning: 3840x1080
Ingame Settings: Ultra

Eller er det bare at enkelte maps har for mye detaljer? Dog litt merkelig at ifølge enhetsbehandling så jobber skjermkortet på ca. 30-40% mens CPU: rundt 40-50%

Spiller du i Directx 12 ? Det må du gjøre. DX11 i BFV må unngås.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Husker faktisk ikke  hva BFV har som default, men det ligger under "Advanced settings"

In Battlefield V, go into your Advanced video settings and toggle DirectX 12 on.
  • Scroll down in the Advanced Menu until you see DXR Raytrace Reflections Quality.
  • Choose the setting you prefer and hit Apply.
  • You should now see DXR Enabled at the top of the list:
  • Restart the game to apply these changes.

 

Veldig mange som syter og klager om stuttering og dritt under directx 12. Dette forekommer når cachen skal fylles, og går over etter hvert som du spiller de forskjellige kartene. Så opplever du det...bare hold ut 😛 Husker det var ett tips som gikk på å cleare direcx cachen i windows 10 også i forbindelse med clean install av driveroppdatering om man vil "begynne med blanke ark". 

 

Endret av Mala
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
59 minutes ago, Mala said:

Husker faktisk ikke  hva BFV har som default, men det ligger under "Advanced settings"

In Battlefield V, go into your Advanced video settings and toggle DirectX 12 on.
  • Scroll down in the Advanced Menu until you see DXR Raytrace Reflections Quality.
  • Choose the setting you prefer and hit Apply.
  • You should now see DXR Enabled at the top of the list:
  • Restart the game to apply these changes.

 

Veldig mange som syter og klager om stuttering og dritt under directx 12. Dette forekommer når cachen skal fylles, og går over etter hvert som du spiller de forskjellige kartene. Så opplever du det...bare hold ut 😛 Husker det var ett tips som gikk på å cleare direcx cachen i windows 10 også i forbindelse med clean install av driveroppdatering om man vil "begynne med blanke ark". 

 

Jeg sliter med små stutters normalt i Windows, driverne Nvidia har lansert er noe drit.

Reinstallert Windows 10 (Byttet SSD) tilbakestilt BIOS, og problemet frekommer bare når NVIDIA driver er installert.

Dette gjeld 3080 spesielt da 1080TI ikke gir meg tilsvarende problemer.

Ting du kan gjøre hvis du opplever problemer er:

skrua av HPET (High Precision Event Timer) i BIOS

Skru av drivere fra "Device managment" enkeltvis 

Vil du sjekke latency kan du installere: https://www.resplendence.com/latencymon

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mala skrev (1 time siden):

Husker faktisk ikke  hva BFV har som default, men det ligger under "Advanced settings"

Fant det, det stod aktivert som standard.

Jeg aktiverte noe DCCP(?) eller noe sånt i BIOS, noe minne-profil greier tilsvarende\samme som XRP(?) i tillegg til at jeg deaktiverte HDR. Nå er den nærmest locked på 120fps, men det kan jo være pga mappene jeg spilte også som kanskje hadde mindre detaljer. testet 2 maps hvor den var nærmest låst til 120fps, så får prøve mer i morgen. :)

Lenke til kommentar
6 hours ago, BB8bit said:

Jeg sliter med små stutters normalt i Windows, driverne Nvidia har lansert er noe drit.

Reinstallert Windows 10 (Byttet SSD) tilbakestilt BIOS, og problemet frekommer bare når NVIDIA driver er installert.

Dette gjeld 3080 spesielt da 1080TI ikke gir meg tilsvarende problemer.

Ting du kan gjøre hvis du opplever problemer er:

skrua av HPET (High Precision Event Timer) i BIOS

Skru av drivere fra "Device managment" enkeltvis 

Vil du sjekke latency kan du installere: https://www.resplendence.com/latencymon

Hvilke drivere? Har du forsøkt 460.20 eller hva Nizzen linket til?

Lenke til kommentar
Merko skrev (10 timer siden):

Fant det, det stod aktivert som standard.

Jeg aktiverte noe DCCP(?) eller noe sånt i BIOS, noe minne-profil greier tilsvarende\samme som XRP(?) i tillegg til at jeg deaktiverte HDR. Nå er den nærmest locked på 120fps, men det kan jo være pga mappene jeg spilte også som kanskje hadde mindre detaljer. testet 2 maps hvor den var nærmest låst til 120fps, så får prøve mer i morgen. :)

V-sync? Har du dette raytracing styret aktivert kanskje? Tror ikke det er veldig mange som bruker dette under online spilling 😛

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...