Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

G skrev (11 timer siden):

Dette er jo ikke et Nvidia problem per se, men mer at AIB / produsentene ikke har gjort ingeniørjobben ordentlig. Lite seriøse produsenter? Det er kanskje noe å merke seg for framtiden, så man kan unngå merkene..

FE kortene har samme design, 2 MLCC. Så AIBene har bare fulgt referansene, men kan hende at Asus var kjapp ute med å finne ut av det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, PaladinNO said:

 Som nevnt, Gigabyte har jo knapt gitt lyd fra seg overhodet med Aorus kortene sine, hvilket i retrospekt bare er en bra ting så de kan (forhåpentligvis) få testet ting skikkelig før de gir ut kortene.

Kan jo være dette som er grunnen ja :)

Vil helst ha Extreme jeg og, men mulig jeg går for FTW3 om jeg får tak i det først. Synes ikke kortet er så stygt som mange andre synes, men det er min mening :)

Lenke til kommentar
Solsviken skrev (1 time siden):

Bestilte Gigabyte Geforce RTX 3090 Eagle OC, men ut i fra bilder så ser det ut som kortet potensielt kan slite med CTD:
Bilde av baksiden

Er ikke noen som har hørt om Gigabyte har uttalt seg, at de potensielt har fått endra korta mellom review unitsene ble sendt ut og kundekortene 

Hvordan ser man det egentlig? 

Jeg har samme i bestilling. "Heldigvis" lang leveringstid så det kan komme mer info om dette. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Black-March said:

Blir "spennende" å følge med på POSCRAP/PieceOfShitCapacitor situasjonen...

 

Ser Trio X har både 1+5 og 2+4 konfigurasjoner som blir brukt, håper virkelig min ender opp med å være 2+4.

 

Virker faktisk som at 1+5 konfigurasjonen ikke er like ille som man skulle tro. Fordi MSI bruker SP-CAP i stedet for POSCAP.

https://www.techpowerup.com/272591/rtx-3080-crash-to-desktop-problems-likely-connected-to-aib-designed-capacitor-choice

Jeg er ikke ingeniør/elektriker.. Hehe.

Har dere lenke til bilder hvor Trio X er observert med annen konfigurasjon enn 1+5?

Lenke til kommentar
  • Uderzo klistret denne emne
Just now, Raul07 said:

Dette bygger jo seg opp til å bli en liten skandale rundt disse 3080 kortene. Mye rykter naturligvis også, men jeg blir skeptisk. Venter forsatt på mitt 3080 kort og blir jævla skuffet om jeg får en av disse kortene som bare krasjer.

Jeg tipper dette er veldig overdrevet som vanlig. Dog gøy å ha noe å snakke om hehe.

 

Mitt palit 3080 gaming oc virker å funke flott til nå. I følge tester har denne 1 stk slik dings. Som er referanse. 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (4 minutter siden):

Jeg tipper dette er veldig overdrevet som vanlig. Dog gøy å ha noe å snakke om hehe.

 

Mitt palit 3080 gaming oc virker å funke flott til nå. I følge tester har denne 1 stk slik dings. Som er referanse. 

 

Mens noen har ingen, og det har tydeligvis med pris å gjøre. FE, både 3080 og 3090 har 2 rader med MLCC.

Så kan nok være lurt å styre unna modeller som ikke har noen rader med MLCC, iværtfall om man har tenkt og overklokke.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Just now, Datafriken said:

Kan det være flere faktorer som spiller enn en bare forskjell på caps på skjermkortet, har du en bedre eller dårligere PSU som kanskje ikke leverer like ren strøm som en dårlig en ergo kanskje sliter mer på caps etc eller noe i den duren ?

Veldig mulig. Jeg bruker Seasonic 1000w Ultra Titanium. Skal ikkje stå på PSU iallefall :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Simkin said:

Mens noen har ingen, og det har tydeligvis med pris å gjøre. FE, både 3080 og 3090 har 2 rader med MLCC.

Så kan nok være lurt å styre unna modeller som ikke har noen rader med MLCC, iværtfall om man har tenkt og overklokke.

Mist èn er tydeligvis noe å se etter. Gigabutt som ikkje har noen kan det være lurt å styre unna ja :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (6 minutter siden):

Jeg tipper dette er veldig overdrevet som vanlig. Dog gøy å ha noe å snakke om hehe.

 

Mitt palit 3080 gaming oc virker å funke flott til nå. I følge tester har denne 1 stk slik dings. Som er referanse. 

 

Overklokker du? Har samme kortet nemlig, og lurer på hva som skjer om det pushes mot grensene for hva som har resultert i CTD på kortene med problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...