Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Albatraum said:

Litt pirking av meg. Det er ingen 3080/3090 skjermkort som bruker POSCAP. Det er SP-CAP på alle 3080/3090 med polymerkondensatorer.

Kilde:

 

Blir kanskje flisespikk da vis det er MLCC som fungerer bedre enn SP-CAP i realitetene? Som vel må være forklaringen, eller?

Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (1 minutt siden):

Ja, hadde Kompletts system frigjort rabattkoden jeg brukte på 3080 bestillingen som jeg kansellerte så hadde jeg fått bestilt et 3090 mens de var på lager.

Bestilte 17. (kl. 21:08), kansellerte 24 (torsdag kl. 15:03), og ordren står fortsatt som "oppdateres", med rabattkoden som "brukt". Så RIP 3090, hilsen Kompletts datasystem.

Du fikk i det minste rabattkoden, jeg fikk ikke rabattkoden min engang når jeg oppnådde 20000 poeng. Når jeg fjorde kundeservice obs på det fikk jeg bare, beklager, det er ingenting vi kan gjøre, og vi skjønner at du er skuffet.

Så at komplett er lite behjelpelige er ikke noe mytt. Hele måten komplett håndterte launchen av 3000-serien var en katastrofe. Ansatte som holdt av kortene, launch før 15:00, nei uff, useriøse greier.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Flin said:


Her er grunnen til at jeg aldri er så kalt early adapter.  Tenkt så kjipt hvis du har kjøpt ett av de korta som ikke er til spec og kommer til å bli permanent dårligere enn alle andre.

Cool story bro...

 

Tipper du venter 10 år med hardware kjøp. Altså når ting er skikkelig testet ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Flin skrev (2 minutter siden):


Her er grunnen til at jeg aldri er så kalt early adapter.  Tenkt så kjipt hvis du har kjøpt ett av de korta som ikke er til spec og kommer til å bli permanent dårligere enn alle andre.

Da sender du det bare tilbake etter 1mnd, får pengene igjen og kjøper ett som man vet er bra. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Emile the rat said:

Nvidia har såpass stor kapital og innflytelse, at tror det er lite Kina får gjort med det. Husk at nVidia er ett av verdens største selskaper ;) 

Kina kan bare si nei de. Kjøpet må godkjennes av myndigheter i både Kina, EU og USA. Og i et land som Kina trenger de i hvertfall ingen grunn til å si nei. 

Lenke til kommentar

Får man reklamert på det? Kortene fungerer vil jo mest sannsynligvis fungere etter spesifikasjonene så fort en liten firmware update kommer. Det kan virke som om GPU boosten er det eneste som blir skadeildene, men det er jo en funksjon som tar hastigheten over det disse kortene markedsføres med. 

Men man får vel reklamert ja, uansett det er kjipt og ekstra styr.

Lenke til kommentar
Flin skrev (1 minutt siden):

Å nei har du kjøpt et dårlig kort? Uff.
 

Å nei, for man har ikke åpent kjøp. #ironi.

Har sendt tilbake både kort og skjermer jeg, som jeg synes har vært dårlige, før jeg endte på noe jeg var forbøyd med.

Samme gjelder med Ampere, selv om det er koronatid. Du har 14 dagers angrefrist, og eventuelt reklamasjon dersom det er noe galt med kortet, så ingen risk med å kjøpe/bestille Anpere ved release. Vi har heldigvis endel brukerrettigheter etter norsk kjøpslov ;) 

Lenke til kommentar
14 minutes ago, PaladinNO said:

Ja, hadde Kompletts system frigjort rabattkoden jeg brukte på 3080 bestillingen som jeg kansellerte så hadde jeg fått bestilt et 3090 mens de var på lager.

Bestilte RTX 3080 den 17. (kl. 21:08), kansellerte 24. (kl. 15:03), og ordren står fortsatt som "oppdateres", med rabattkoden som "brukt". Så RIP 3090, hilsen Kompletts datasystem.

Har du snakket med kundeservice om å frigjøre rabattkoden?

Lenke til kommentar
28 minutes ago, Emile the rat said:

Aksjene mine har ikke gått nedover siden launch 17. Sep, kun før selve launchen. Fra 17. Sep frem til i dag kl 13.00 har mine aksjer hos nVidia steget med 10,9 % (i verdi etter skatt). 3090 betaler jo nesten seg selv det ? 

Gi aksjene noen mnd. år, så har nok nVidia steget enda mer, husk at de kjøpte opp arm, så det er ikke kun Ampere launch som påvirker aksjene.

Mente det store fallet nært papirlaunchen. Optimistisk som jeg var så var det da jeg kjøpte. Men, jeg er ikke redd, over noen uker/mnd. så tas nok verditapet seg tilbake til nye høyder. Selskapet har kjøpt ARM og greier, det kan jo ikke gå annet enn bra?

https://finance.yahoo.com/quote/NVDA?p=NVDA&.tsrc=fin-srch

Huk av for 1 mnd's visning så ser du et fall rundt ca. paper launch.

Forøvrig min NVDA-investering som småsparer. Er ikke noe voldsomme greier jeg har i aksjer. Sensurert ut en del tall om størrelse på depotet. Brorparten av overskuddet du ser kommer av at jeg lenge har eid 1 stykk NVDA-aksje. Kjøpte 2 til for ågerpris over 550 USD et sted. Aksjen er ikke verdt over 550 enda, så jeg har tapt, selv om NVDA-depotet på papiret ser positivt ut. Uansett ingenting å frykt her tipper jeg langsiktig sett ;)

Depot_NVDA.thumb.PNG.cdf5c938dd456821cc1c422f76f0dac8.PNG

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 minutt siden):

Har du snakket med kundeservice om å frigjøre rabattkoden?

Jepp - sist jeg hørte noe fra dem var på onsdag, hvor jeg lurte på Prismatch på Eagle OC-kortet (også her var Proshop billigere). Dette fikk jeg nektet og påpekte at andre her har fått Prismatch. Siden jeg ikke hørte noe i løpet av hele torsdag avbestilte jeg og antok at rabattkoden ville bli frigjort øyeblikkelig automatisk.

Lenke til kommentar
G skrev (2 minutter siden):

Mente det store fallet nært papirlaunchen. Optimistisk som jeg var så var det da jeg kjøpte. Men, jeg er ikke redd, over noen uker/mnd. så tas nok verditapet seg tilbake til nye høyder. Selskapet har kjøpt ARM og greier, det kan jo ikke gå annet enn bra?

https://finance.yahoo.com/quote/NVDA?p=NVDA&.tsrc=fin-srch

Huk av for 1 mnd's visning så ser du et fall rundt ca. paper launch.

Når man ser hvor fort 3080 og selv 3090 til blodpris ble revet bort, så tror jeg vi trygt kan si at nvidia ikke kommer til å tape seg i verdi.

Sånn sett er det et veldig trygt sted å ha aksjer.

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...