Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

37 minutes ago, BadCat said:

Det er premium komponenter på Strix. MOSFETene som var brukt var er ikke billige saker er det blitt sagt. Feil og mangler kan likevel oppstå på tidlige revisjoner og utbedret senere. Sånn sett er det bedre å kjøpe 3-6-9-12 måneder inn.

No kiddin'. Vel, er jo litt misunnelig på de som leker med 3080 likevel. Men, men man får jo tak i godsakene til slutt om det er dette man ønsker å lande på. Montro om den samme regla 3-6-9-12 gjelder for Xbox Series X og PS5 også? Eller er tingene mer striglet der i fra startskuddet går?

 

Edit:

Er det snakk om noen øre, få kroner i besparelse pr. grafikkort, eller hva slags gjerrigknarknivå prater man om her?

https://www.youtube.com/watch?v=x6bUUEEe-X8&feature=emb_logo

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
G skrev (22 minutter siden):

No kiddin'. Vel, er jo litt misunnelig på de som leker med 3080 likevel. Men, men man får jo tak i godsakene til slutt om det er dette man ønsker å lande på. Montro om den samme regla 3-6-9-12 gjelder for Xbox Series X og PS5 også? Eller er tingene mer striglet der i fra startskuddet går?

Da ps4 kom synes jeg å huske at det var noen problemer med de første enhetene. Det ble rådet å kjøpe maskin med serienummer etter en viss produksjonsdato, fordi da var problemene fikset. Husker ikke hva det gjaldt 

Lenke til kommentar
Just now, freakoftheweek said:

Da ps4 kom synes jeg å huske at det var noen problemer med de første enhetene. Det ble rådet å kjøpe maskin med serienummer etter en viss produksjonsdato, fordi da var problemene fikset. Husker ikke hva det gjaldt 

Om jeg ikke husker feil, så kan det ha dreid seg om støy/vibrasjoner? Min PS4 som var kjøpt helt i starten hadde uansett ikke de mye omtalte problemene (uansett hva det nå dreide seg om, husker det godt, bare ikke sikker på om det var støyrelatert).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+512
Just now, freakoftheweek said:

Da ps4 kom synes jeg å huske at det var noen problemer med de første enhetene. Det ble rådet å kjøpe maskin med serienummer etter en viss produksjonsdato, fordi da var problemene fikset. Husker ikke hva det gjaldt 

Vifta og kjølepasta var elendig på enkelte, jeg måtte selv bytte på min PS4 Pro. Etterpå ble den lydløs i forhold. Kjørte på med Conductonaut.

Lenke til kommentar
G skrev (2 minutter siden):

Om jeg ikke husker feil, så kan det ha dreid seg om støy/vibrasjoner? Min PS4 som var kjøpt helt i starten hadde uansett ikke de mye omtalte problemene (uansett hva det nå dreide seg om, husker det godt, bare ikke sikker på om det var støyrelatert).

Det er mye mulig, jeg husker bare at jeg sjekket serienummer på den jeg kjøpte etter å ha lest om det på Internett. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+512
1 minute ago, freakoftheweek said:

Min bråker en del de få gangene jeg bruker den, kanskje på tide å restaurere litt ?

Beveger seg veldig off-topic her nå - men om du gjør det, sjekk hvilken produsent du har på vifta di. Delta støyer som f, Nidec er lydløs i forhold.?

Lenke til kommentar
34 minutes ago, G said:

No kiddin'. Vel, er jo litt misunnelig på de som leker med 3080 likevel. Men, men man får jo tak i godsakene til slutt om det er dette man ønsker å lande på. Montro om den samme regla 3-6-9-12 gjelder for Xbox Series X og PS5 også? Eller er tingene mer striglet der i fra startskuddet går?

 

Edit:

Er det snakk om noen øre, få kroner i besparelse pr. grafikkort, eller hva slags gjerrigknarknivå prater man om her?

https://www.youtube.com/watch?v=x6bUUEEe-X8&feature=emb_logo

Det gjelder for nesten alle tenkelige produkter som består av mange komponenter at design og feil blir forbedret og utbedret etter hvert. Det er deadline for å få ut produkter og de første batchene har ofte svakheter. Dette varierer selvsagt etter hvor erfaren produsenten er med å forutse og luke ut feil og mangler før produktet går i produksjonen og ender opp hos sluttbruker.

Lenke til kommentar
1 hour ago, torqueroll said:

Ok takk. Ja det kan nok stemme. Likevel ser det ut som det er litt mer innviklet enn bare å se på de seks posisjonene bak GPUen og trekke en konklusjon på hva som er best.

Et annet kort som har 6 POSCAPs er EVGA FTW3. I hvertfall de bildene jeg har sett. Blir interessant å se om det kortet også har stabilitetsproblemer.

GN utførte LN2 klokking med det kortet, virket ikke som det hadde issues.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (56 minutter siden):

ASUS har også bedre produksjon med førsteklasses automatisert lodding og montering. Det alene er grunn nok til å velge ASUS.

Nå skal det sies at faktisk en person med Asus Tuf 3080 kortet også hadde problemer. Enn så lenge kun 1 med Asus kort.

Edit: Det hele er jo litt komisk da, inntil nå blir en nødt til å fastlåse til et vis volt/hastighet for å stabilitere det hvilket ikke var snakk om når det gjelder 10/20 serien. Nå som kortene oppfører seg rart, men likevel tror jeg det løser seg i form av bedre drivere / bios oppdatering.

Endret av koford
Lenke til kommentar
20 minutes ago, War3z said:

Litt skremmende at folk her på forumet fryder seg over at kort hos kunder har denne feilen, og rakker ned på merker osv.

Jaja, vi har forskjellig standard på hvordan vi oppfører oss.

 

Når folk er først ute med å kjøpe tilfeldige kort basert på markedsføring som er strukket vel langt og forventninger, da bør de tåle hva som kommer.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (21 minutter siden):

Når folk er først ute med å kjøpe tilfeldige kort basert på markedsføring som er strukket vel langt og forventninger, da bør de tåle hva som kommer.

Selskapene som selger kortene sine med de oppgitte spesifikasjoner SKAL funke, alt annet "overklokket" er ikke noe de har lovet skal funke. Mulig det er her problemene ligger, det at de overklokker og krasjer. Nå skal det sies at jeg ikke har den fulle oversikten over hva som er problemet, annen at de nevner "billig" bruk av komponenter... mao: ikke helt fulgt Nvidia sine spesifikasjoner noe de SKAL gjøre.

Endret av koford
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...