Gå til innhold

Tilbakemeldinger: Hva synes du?


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til at det ikke lenger er mulig å se flere svar bak i tid i innlegg, det vises bare det siste umiddelbare svaret (i kjeden). I noen tråder kan dette være praktisk, men jeg likte at man kunne lese hele kjeden på siste innlegget.

Og siden multisitat er mye mer tilgjengelig enn før, så blir det plutselig mange poster som har svar som "snakker i løse luften" fordi sitatet ikke følger med lenger. Eksempel:

Ga dette mening? ? Og er det mulig å få en innstilling for dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gravitass skrev (6 minutter siden):

Ga dette mening? ? Og er det mulig å få en innstilling for dette?

Ja, det ga mening, men nei, det er dessverre ikke mulig å få flere nivåer med sitater. Jeg er faktisk litt usikker på om det i det hele tatt er mulig å endre hvor mange nivåer som siteres.

Uansett, så lagres sitatet i selve innlegget, så det er ikke mulig med individuelle innstillinger her.

Det positive er at vi nå slipper flere sitatpyramider ?

Lenke til kommentar
Runar skrev (13 timer siden):

Hahah, takk for videoen! Jeg har sendt den videre til @TSP, så får vi se om vi klarer å finne ut av det. Skjer det hver gang eller var det et engangstilfelle?

Det samme skjedde igjen når jeg gikk inn på en ny tråd. Og side størrelsen skulle justere seg mens en står øverst på siden.

Da står side størrelses instillingen å jukker.

Legger merket til at det er en stor space øverst der reklamebanner vanligvis er , dog var dette helt tomt/blankt.

Scrolle ned stopper feilen.

Og scrolles/swipet opp igjen startet det igjen (en gang).

Nettleser er safari på ipados 13.1.2 og diskusjon forumet i landscape desktopversjon.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest alle svarene i denne tråden, men her er mine innspill:

  • Som dere skriver brukte man dobbelt linjeskift for å starte et nytt avsnitt, og enkelt linjeskift for å få (nettopp) enkelt linjeskift før oppgraderingen. Gamle innlegg blir tilsynelatende vist som om de var skrevet etter oppgraderingen, og dermed brekkes formateringen. Hadde det vært mulig å få prosessen som "bygger om" gamle innlegg til å gjøre om doble linjeskift til nytt avsnitt, og enkle linjeskift til (tvungent) enkelt linjeskift innenfor samme avsnitt, slik at formateringen beholdes? Det er spesielt i tråder med lange, informative førsteposter at dette er et problem.
  • Jeg får ikke til å redigere eldre innlegg lenger. Igjen er dette et problem hvis man har tråder med informative førsteposter som man ønsker å oppdatere med ujevne mellomrom. Er dette et bevisst valg om at man ikke lenger vil at forumet skal inneholde slike informasjons/referanse/guide/how-to-tråder? Det er i så fall et veldig dumt valg.
  • Når jeg bruker hurtigsvarsskjemaet nederst i tråden (i stedet for å trykke på 'reply to this topic' øverst på skjermen) finnes det ikke lenger noen knapp for å bytte til fullskjermssvar (som gjør det mulig å forhåndsvise svaret). Dette er dumt i de tilfeller hvor man har skrevet inn BB-kode manuelt og ikke får testet at den vises som tiltenkt før man trykker på svar-knappen.
  • Fjerningen av enkel editor-modus (eller BBkode-modus som dere kaller det) er også et stort tilbakeskritt. Et problem med WYSIWYG-editorer er at de ofte formaterer teksten på en annen måte enn du ønsker, og uten mulighet til å gå inn og korrigere BB-koden selv må man ofte bare slette det man har skrevet og begynne på nytt. Håper virkelig at dere prioriterer å få inn BBkode-modus igjen - og nok en gang er dette veldig viktig for oss som vedlikeholder tråder med informative/lengelevende førsteposter.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synes det aller meste er bra med oppgraderingen. Det er lettere å finne de gode nyhetene enn de negative, og det er et veldig godt tegn. Det som er uvant i starten har kun med tilvenning å gjøre, og det er noe en må påregne uansett større oppgradering. 

To ting jeg kunne sett bedre:

Når klikker en notification, havner jeg i posten den omhandler og da forsvinner varselet om den. Om jeg på en annen måte går til posten som har en notification går varselet ikke bort og må klikke på den uansett. Den kunne gjerne forsvunnet uavhengig av hvordan jeg kommer til posten den gjelder.

Jeg ville gjerne hatt et valg der jeg kunne satt på code-view, se koden for teksten min.

 

Bra at sitatpyramidene er borte ved reply, selv om det skjedde litt før denne storoppgraderingen.

Utseendet ble klarere og mer moderne. Menneh.... blir det noe dark mode?

Lenke til kommentar
ventle skrev (27 minutter siden):

Når jeg bruker hurtigsvarsskjemaet nederst i tråden (i stedet for å trykke på 'reply to this topic' øverst på skjermen) finnes det ikke lenger noen knapp for å bytte til fullskjermssvar (som gjør det mulig å forhåndsvise svaret). Dette er dumt i de tilfeller hvor man har skrevet inn BB-kode manuelt og ikke får testet at den vises som tiltenkt før man trykker på svar-knappen.

Jeg skal gi deg et lengre og bedre svar senere, men det er en knapp (et ark og et forstørrelsesglass) langt til høyre i editoren som lar deg forhåndsvise innlegget. Har du prøvd denne funksjonen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071
ventle skrev (25 minutter siden):

Jeg har ikke lest alle svarene i denne tråden, men her er mine innspill:

  • Som dere skriver brukte man dobbelt linjeskift for å starte et nytt avsnitt, og enkelt linjeskift for å få (nettopp) enkelt linjeskift før oppgraderingen. Gamle innlegg blir tilsynelatende vist som om de var skrevet etter oppgraderingen, og dermed brekkes formateringen. Hadde det vært mulig å få prosessen som "bygger om" gamle innlegg til å gjøre om doble linjeskift til nytt avsnitt, og enkle linjeskift til (tvungent) enkelt linjeskift innenfor samme avsnitt, slik at formateringen beholdes? Det er spesielt i tråder med lange, informative førsteposter at dette er et problem.
  • Jeg får ikke til å redigere eldre innlegg lenger. Igjen er dette et problem hvis man har tråder med informative førsteposter som man ønsker å oppdatere med ujevne mellomrom. Er dette et bevisst valg om at man ikke lenger vil at forumet skal inneholde slike informasjons/referanse/guide/how-to-tråder? Det er i så fall et veldig dumt valg.
  • Når jeg bruker hurtigsvarsskjemaet nederst i tråden (i stedet for å trykke på 'reply to this topic' øverst på skjermen) finnes det ikke lenger noen knapp for å bytte til fullskjermssvar (som gjør det mulig å forhåndsvise svaret). Dette er dumt i de tilfeller hvor man har skrevet inn BB-kode manuelt og ikke får testet at den vises som tiltenkt før man trykker på svar-knappen.

Hei, og takk for tilbakemeldingene dine!

Angående gamle innlegg, så kan de fremdeles se feil ut.  Det tekniske, og det du ønsker må @TSP  evt. utdype nærmere.  Bakgrunnsoppgaver i forbindelse med oppgraderingen kjører fremdeles, og det kan fremdeles ta en del tid før det er ferdig. Derfor har vi heller ikke aktivert redigering av poster som ble postet før oppgraderingen, for å hindre at brukere redigerer innlegg som fremdeles ikke har blitt behandlet ferdig. Vi aktiverer redigering av innlegg igjen når bakgrunnprosessene er ferdig, og forumet er oppe og går for full maskin igjen. Det er som du sier, svært viktig at trådstartere bør kunne redigere innleggene sine i informative "informasjons/referanse/guide/how-to-tråder", som vi har en del her på forumet. Så i mellomtiden kan vi bare beklage for ulempene dette kan medføre. 

Hurtigsvar

Når du bruker hurtigsvarskjemaet i tråden, så har du en forhåndsvisningsknapp. Den er altså til venstre for "gif"-knappen, her.

image.png
Ellers svarte @Runar godt om BB-Code, og hvis du er interessert i å lese litt mer om hvorfor BBCode-modus er borte, kan du se et svar fra forumprodusenten her:

https://invisioncommunity.com/forums/topic/417407-ips-40-the-current-state-of-bbcode-and-its-future-is-bbcode-officially-abandoned/?do=findComment&comment=2611784  

Lenke til kommentar

Gjorde en kjapp test med å lime inn tabeller. Fra word fungerer det godt, den kom inn med formatering og redigerbar.

Å lage tabeller i den gamle editoren med BBKode var ikke verd bryet.Så det er en stor forbedring for oss som er glad i å henvise til statstikker! :)

Fra Excel ble det konvertert til .png. Det er jo greit nok i noen tilfeller, når du bare skal vise en oversikt. Trenger du noe mer så kan du jo gå via Word.

Geir :)

Lenke til kommentar

Kanskje en bagatell, og ikke noe som har enkel fiks, men: Når jeg får beskjed om nytt svar nederst på skjermen og klikker på linken der, hadde det kanskje vært greit om den ikke ble liggende igjen oppe under Varsler også.Nå så jeg et nytt varsel og gikk opp og klikket på det for å sjekke det, men det var et jeg alt hadde sett på når jeg fikk pop-up-varslet..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Savner litt meir detaljert tidspunkt for innlegg som er posta for mellom 1 time og 1 døgn sidan.
Mange trådar har side opp og side ned med innlegg der alle har tidskoda "Skrevet for 1 time siden".
Ofte er det greit å vite om brukaren har sett det siste innlegget, eller om det er fleire innlegg som har blitt posta innanfor omtrent det same tidspunktet.

Innlegg som er eldre enn eit døgn blir merka med vekedag og klokkeslett, og innlegg som er eldre enn ei veke får dato og klokkeslett.
Personleg kunne eg tenkt meg at alle innlegg blir merka med dato og klokkeslett uavhengig av om innlegget blei posta for 3 minutt sidan eller 3 månedar sida.
Minuttvisninga for innlegg som er under ein time gamle fungerer uansett dårleg då tidspunktet ikkje oppdaterer seg utan å laste sida på nytt, skal innlegg markerast med antall minutt sidan det blei posta så bør det være ei dynamisk tidsvisning slik at tidspunktet stemmer i det du trykker "send inn svar".

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071
Nimrad skrev (1 time siden):

Er det mulig å få kladder til å lagre seg i hurtigsvarboksen? Jeg er på et annet forum med samme versjon som dette og der blir innlegg man begynner å skrive på lagret selv om man trykker seg over på neste side.

Hei,

Teksten lagrer seg automatisk i hurtigsvarboksen, og du kan bevege deg fritt over til nye sider. Ved første øyekast fremstår hurtigsvarboksen som tom, men dersom du trykker på teksteditoren, så vil ditt opprinnelige innlegg (som du skrev før du beveget deg videre på neste side) komme opp automatisk. Det er også mulig å gå inn og ut av tråden, og likevel få opp innlegget igjen. Samtidig kan det alltid være lurt å ta en rask kopi av det du har skrevet, dersom du skal på en lang ferd. ?

Lenke til kommentar
Øystein skrev (6 minutter siden):

Hei,

Teksten lagrer seg automatisk i hurtigsvarboksen, og du kan bevege deg fritt over til nye sider. Ved første øyekast fremstår hurtigsvarboksen som tom, men dersom du trykker på teksteditoren, så vil ditt opprinnelige innlegg (som du skrev før du beveget deg videre på neste side) komme opp automatisk. Det er også mulig å gå inn og ut av tråden, og likevel få opp innlegget igjen. Samtidig kandet alltid være lurt å ta en rask kopi av det du har skrevet, dersom du skal på en lang ferd. ?

Takk, det jeg forventet, men det virket ikke på mitt første forsøk. Virket når jeg testet nå :)

Lenke til kommentar

Tror dere at dere kommer til å kunne ta opp kampen mot sosiale media siden dere velger å være negativt innstilt og lite løsningsorientert ovenfor de få brukerne som er igjen? Brukere drar der de finner andre brukere. Hvorfor skal man bli når man verken når mange brukere eller får beholde funksjonalitet?

Endret av BadCat
Satte inn et punktum og en stor bokstav
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...