Gå til innhold

Tilbakemeldinger: Hva synes du?


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Øystein skrev (48 minutter siden):

Angående tekstverktøy så er det begrenset til hvor mange knapper vi kan ha, spesielt for mobiltelefon (siden det er stor forskjell på hvor stor mobiltelefon folk har). Det er ikke mulig for brukere å legge til knapper til sine egne editorer. Jeg har lagt til sitatboks, tekstfarge og knapp for punktliste. Fjernet GIF-knapp. (Dette kan bli endret på et senere tidspunkt).

Takk skal du ha, det hjalp. Det er mogleg å ha fleire rader med knappar, men forstår at det må veljast mtp. at det finnes både små og store telefonar. På den gamle forumversjonen meiner eg det var ein knapp der alle tekstverktøya var samla. Dei mest brukte var på same linje, og så var dei andre tilgjengeleg via denne knappen. Er ikkje det ein funksjon som finnes lengre? Med så mange verktøy programvaren har så er det litt pussig at det ikkje skal eksistere ein funksjon der du kan hente fram alle verktøya ved behov. Spesielt no når BBcode ikkje fungerer lengre og ein ikkje kan skrive inn kodar manuelt. Då er ein med andre ord låst til dei knappane som de har valgt å vise. Om ein sånn samleknapp ikkje eksisterer så er det endå viktigare at dei mest brukte verktøya må bli prioritert.

Dei verktøya som er der no (feit, kursiv, tekstfarge, smileys, hurtiglenke, sitatboks, punktliste og forhåndsvis) er ein god start. De får vurdere om det er aktuelt å benytte fleire linjer eller ei, og kor smale telefonar ein skal ta utgangspunkt i. Av verktøya i fullversjonen som kanskje skulle fått plass så kan eg kanskje tenke meg kodeboks og spoiler.

Lenke til kommentar
Zeph skrev (8 minutter siden):

De får vurdere om det er aktuelt å benytte fleire linjer eller ei, og kor smale telefonar ein skal ta utgangspunkt i. Av verktøya i fullversjonen som kanskje skulle fått plass så kan eg kanskje tenke meg kodeboks og spoiler.

Om du snur mobiltelefonen din 90° til horisontal stilling så får du tilgang til alle funksjonene ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
TheDarkSapling - SCM skrev (4 timer siden):

Jeg får ikke lov å endre noe i første innlegg i gamle tråder. Dette irriterer meg at endre knappen er borete. Det er sånn både på pc'en og mobilen. ???

*bilde*

Det har blitt nevnt mange ganger tidligere, både her og i andre emner, at muligheten til å endre gamle innlegg og emner kommer tilbake.

☺️

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071
TheDarkSapling - SCM skrev (4 timer siden):

En annen ting også. Gif kanappen er også blidt borte, det er på mobilen.

 

Ja, det er begrenset til hvor mange knapper vi kan ha på mobiltelefon, og jeg ønsket å teste uten GIF en liten stund. Hvis du følger det gode tipset her, så får du opp bla. GIF:

Snu telefonen til horisontal stilling, så får du flere verktøy. 

Lenke til kommentar
29 minutes ago, Nimrad said:

I forhold til Dark Mode: Er det mulig å skru av at copy/paste formaterer automatisk? Jeg synes generelt at automatisk formatering av kopiert tekst er en uting, men spesielt blir det trøblete om man skulle innføre dark mode.

Støtter denne. Bruker fortsatt notepad eller URL feltet til å fjerne formatering.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (59 minutter siden):

I forhold til Dark Mode: Er det mulig å skru av at copy/paste formaterer automatisk? Jeg synes generelt at automatisk formatering av kopiert tekst er en uting, men spesielt blir det trøblete om man skulle innføre dark mode.

Nei, dessverre, da det vil medføre at man mister funksjonalitet som muligheten til å lime inn en YouTube-lenke og automatisk få en video, eller at lenker til andre innlegg og emner vises på en spesiell måte.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (2 timer siden):

I forhold til Dark Mode: Er det mulig å skru av at copy/paste formaterer automatisk? Jeg synes generelt at automatisk formatering av kopiert tekst er en uting, men spesielt blir det trøblete om man skulle innføre dark mode.

Avhengig av nettlesar så kan du kanskje lime inn utan formatering. I Chrome kan du lime inn som rein tekst på både PC og mobil. På mobil får eg valget i same pop-up-meny og på PC er det eit valg i høgreklikkmenyen. Alternativt Ctrl+Shift+V.

Lenke til kommentar
Runar skrev (1 time siden):

Nei, dessverre, da det vil medføre at man mister funksjonalitet som muligheten til å lime inn en YouTube-lenke og automatisk få en video, eller at lenker til andre innlegg og emner vises på en spesiell måte.

Fjellforum har fått det til(de har dark mode). Her er tekst ikke formatert ved paste, men lenker til YouTube og andre innlegg blir embedded.

Zeph skrev (Akkurat nå):

Avhengig av nettlesar så kan du kanskje lime inn utan formatering. I Chrome kan du lime inn som rein tekst på både PC og mobil. På mobil får eg valget i same pop-up-meny og på PC er det eit valg i høgreklikkmenyen. Alternativt Ctrl+Shift+V.

Problemet er ikke meg, men alle andre som limer inn og kopierer formatering fra nettsider eller lignende. 

Endret av Nimrad
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Zeph skrev (45 minutter siden):

Stemmer, men eg har blitt for integrert med Chrome til å skifte.

Det er aldri for sent å snu, og Firefox sine funksjoner er vel så bra som med Chrome, med litt attåt ? jeg byttet for ett år siden og er veldig fornøyd. Og om man i tillegg bruker duckduckgo.com istedenfor Google, så er det enda bedre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...