Gå til innhold

Straight Pride Parade


  

24 stemmer

  1. 1. Ville du deltatt i en Straight Pride Parade?

    • Ja, endelig en mulighet for å komme ut av skapet
      5
    • Nei, jeg tror ikke samfunnet er klar for dette enda og er bekymret for konsekvensene
      13
    • Vet ikke
      6


Anbefalte innlegg

Men har du noen gang turt å ta andre trakkaserte menn i forsvar? Du ser det at jeg har en svakhet for å rope opp hver gang noen utsettes for urett. 

 

Hvis det virkelig var sant ville du sett hvor tåpelig denne tråden er og ropt opp for de som virkelig har blitt trakassert slik som feks homofile. Selv om det har blitt mer aksept for dem idag kommer det tydelig frem i denne tråden at det fortsatt er et problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det virkelig var sant ville du sett hvor tåpelig denne tråden er og ropt opp for de som virkelig har blitt trakassert slik som feks homofile. Selv om det har blitt mer aksept for dem idag kommer det tydelig frem i denne tråden at det fortsatt er et problem.

 

Kan du vise til hvor i tråden det kommer tydelig frem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så ergo er det ikke folkemord fordi FN, i 1948, ikke kunne forutse denne måten å gjøre det på?

 

 

Folkevandringer er ikke et ukjent fenomen. Det har vi hatt siden menneskehetens opprinnelse. Og med det har folkeslag kommet og gått. Så det var neppe noe ukjent fenomen i 1948. Hvordan tror du FNs stormakt USA oppstod? I 1948 vedtok England fortsatt lover som gjaldt "the United Kingdom and Colonies"...

 

Jeg tror nok personlig det snarere er fordi FNs stormakter på den tiden fortsatt synes det var en grei måte å gjøre det på, fordi det den gang var hvite som erobret Asia og Afrika, ikke omvendt, og de ikke var helt klare for å gi opp retten til å bedrive kolonialisme ennå.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Folkevandringer er ikke et ukjent fenomen. Det har vi hatt siden menneskehetens opprinnelse. Og med det har folkeslag kommet og gått. Så det var neppe noe ukjent fenomen i 1948. Hvordan tror du FNs stormakt USA oppstod? I 1948 vedtok England fortsatt lover som gjaldt "the United Kingdom and Colonies"...

 

Jeg tror nok personlig det snarere er fordi FNs stormakter på den tiden fortsatt synes det var en grei måte å gjøre det på, fordi det den gang var hvite som erobret Asia og Afrika, ikke omvendt, og de ikke var helt klare for å gi opp retten til å bedrive kolonialisme ennå.

 

Geir :)

USA er jo kroneksempelet på hvorfor de opprinnelige innbyggerne må begrense innvandringen.

Lenke til kommentar

Det er vesentlige forskjeller her:

-Folk fra Antifa risikerer ikke å få sperret kontoer på sosiale medier bare pga meningsytringer, faktisk kan de gå ganske så langt i oppfordringer til vold uten noen risiko.

Feil.

 

-Folk fra Antifa risikerer ikke å miste jobben bare pga. meningsytringer.

Feil igjen.

 

-De fleste medier støtter og oppfordrer til deres voldshandlinger og trusler.

Feil igjen.

 

-Det foregår åpent pengeinnsamlinger for å støtte voldelige folk i Antifa. Og plattformer og betalingssystemer ser ikkeno problemer med dette samtidig som de samme platformene stopper støtte til meningsytringer fra folk til høyre.

Dette er ikke noe annerledes enn det som skjer på høyresiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan du selvsagt si. :)

 

Men når amerikanerne gjør det i dag er det å "trekke opp stigen til den gylne gren etter seg".

 

Geir :)

 

Amerikanerne forgylte vel den grenen ene og alene? De kom ikke akkurat til duk og dekket bord, som mange prøver på i dag. 

 

Er både enig og uenig i det utsagnet. Jeg synes det gjøres for lite for å gjøre fattige land rikere.

 

Hvis du vil gjøre fattige land rikere, så må rike land bli fattigere. Hadde du vært villig til å gi opp noen av de mange godene menneskene i vesten (les: du) nyter i dag?

 

For moroskyld, donerer du noe til frivillige organisasjoner?

Lenke til kommentar
Hvis du vil gjøre fattige land rikere, så må rike land bli fattigere. Hadde du vært villig til å gi opp noen av de mange godene menneskene i vesten (les: du) nyter i dag?

 

Det er ikke slik økonomi fungerer. Rikdom er produkt, og om du investerer i produktivitet så skaper du mer rikdom. Som et banalt eksempel så er det vanskelig å grave opp metaforisk (og bokstavelig talt) gull når man ikke har råd til utstyret som trengs for å få det ut.

 

Tapt arbeidskraft og tapte naturressurser er et tap for hele verdensøkonomien.

 

Hva dette har med straight pride å gjøre vet jeg ikke...

Endret av Gavekort
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Amerikanerne forgylte vel den grenen ene og alene? De kom ikke akkurat til duk og dekket bord, som mange prøver på i dag.

Europeere, asiater med flere... De var ikke mer amerikanere når de kom enn dagens innvandrere er nordmenn i det de krysser grensen.

 

Ja. Men de måtte til Amerika for å finne greinen. Den fantes for mange av dem ikke hjemme i Europa. Det var derfor de reiste.

 

Jeg synes for ordens skyld ikke man skal komme til duk og dekket bord. Men det er et litt annet spørsmål.

 

Hvis du vil gjøre fattige land rikere, så må rike land bli fattigere. Hadde du vært villig til å gi opp noen av de mange godene menneskene i vesten (les: du) nyter i dag?

 

Nei. Rikdom er ikke én kake, når det blir flere til å bake kaker blir det mer kake. Den enorme velstandsøkningen i Kina har ikke gått på bekostning av den vestlige. (Selv om folk som Trump liker å hevde det.)

 

For moroskyld, donerer du noe til frivillige organisasjoner?

 

Nå spurte du ikke meg, men ja. SOS barnebyer, Unicef, WWF, Amnesty, HEF, for å nevne de jeg kommer på av de faste.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Amerikanerne forgylte vel den grenen ene og alene? De kom ikke akkurat til duk og dekket bord, som mange prøver på i dag.

 

 

Hvis du vil gjøre fattige land rikere, så må rike land bli fattigere. Hadde du vært villig til å gi opp noen av de mange godene menneskene i vesten (les: du) nyter i dag?

 

For moroskyld, donerer du noe til frivillige organisasjoner?[/ quote]

 

Det andre du skriver er en stor misforståelse, eller direkte løgn. Alt etter hvilket ståsted og vinkling du uttaler deg fra.

 

Hele verden blir stadig rikere og får stadig økt levestandard. Dette klarer vi fint uten at noen (unntatt dem lille prosenten med de superrike) skal bli fattigere. Det er rett og slett et falskt premiss du slenger ut.

 

Oh ja, jeg donerer hver måned til Leget Uten Grenser. En gjeng som virkelig står i driten og gjør en forbilledlig jobb. Den som bare hadde hatt en brøkdel av deres mot, vilje og medmenneskelighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Det er synd på Leatherface i TX Chainsaw , respekter hans legning som drapsmann !

 

(hva så om han tenner på motorsager , lol) :p

Lenke til kommentar

Å mase om en "Straight Pride Parade" er like idiotisk som om fullt funksjonsfriske folk skulle se handicap-parkeringsplasser og så kreve egne plasser som var for funksjonsfriske. Ehh… De har det – alle andre plasser på hele parkeringsplassen.

Så du tør stå frem og sammenligne de som går i Gay Pride med "ikke funksjonsfriske" og "handicappede"? :whistle:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...