Gå til innhold

Straight Pride Parade


  

24 stemmer

  1. 1. Ville du deltatt i en Straight Pride Parade?

    • Ja, endelig en mulighet for å komme ut av skapet
      5
    • Nei, jeg tror ikke samfunnet er klar for dette enda og er bekymret for konsekvensene
      13
    • Vet ikke
      6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men når 100% av dem som tenker på og støtter arrangementforslaget er mennesker som er hvite homofobe og i mange tilfeller rasistiske, så roper situasjonen vikarierende argumenter.

Om her avslører folk hvor fordomsfulle de er og når de mangler argumenter går de til standardløsnignen som de alltid bruker, kaller andre homofobe og rasister..... og det er jo en standardløsning som du bruker i mange tråder Milo er altså ikke bare homofob, han er også rasistisk? Høres ikke ut som om du helt kjenner til Milos smak for å si det slik.

 

Og i "straight pride" står det ikkenoe sted at dette er kun for menn eller lyshudede, det er kun en stråmann som fordommsfulle mennesker selv finner på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og hvordan skal en parade gjøre noe med dette? Tviler på at folk som hater homofile føler mindre hat av å se masse homofile i gatene.

 

1. Pride er mye mer enn en parade.

 

2. Altså, hva tror du hensikten med tog, parader, fakkeltog, demonstrasjoner, folkeaksjoner etc. er? Du er for smart til å late som du ikke forstår det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og hvordan skal en parade gjøre noe med dette? Tviler på at folk som hater homofile føler mindre hat av å se masse homofile i gatene.

 

 

De som hater, de hater. Ingen parader kan gjøre noe med det. Men det er ikke noe argument mot slike parader, tvert om, paradene viser at de homofile tør paradere tross alt, og ikke lar seg stoppe av at det fortsatt finnes folk som ikke bare er homofobe, men som viser sin forakt gjennom vold.

 

Gay Pride viser at disse drittsekkene ikke får diktere samfunnet lenger.

 

Geir :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

Man kan fint være stolt over å være hetero. Problemet er når folk skal begynne å lage kampanjer for å promotere at de er hetero, og problemet kommer fordi det er et direkte motsvar til Pride og lignende. Altså de er ikke enige i det Pride står for. Jeg har enda ikke møtt en som er for "Straight Pride" og lignende slagord som ikke er homofob. Dere er kanskje ikke nødvendigvis ekstreme homofober, men det ligger der i grunn.

 

Interessant. Her forteller du at heterofile kan være stolte, men ikke vise det offentlig, for da er de homofobe. Bytt ut hetero med homo i innlegget ditt, er dette da holdninger du kan stå for?

Lenke til kommentar

Hva med drittsekkene som vil forhindre Straight Pride?

 

Hva med dem? Super Happy Fun America har fått kommunal tillatelse til å holde sin parade. Om noen bruker vold mot deltagerne derfra så synes jeg akkurat det samme om dem.

 

Jeg synes ikke voldsmenn skal få diktere samfunnet, punktum. Det gjelder uansett legning eller ideologi eller annet. Ikke en gang om de er tilhengere av Kardemommeloven, som meg. Men det er de jo ikke, da hadde de ikke ville stoppe andres fredelige aktiviteter. :)

 

Edit: Jeg forstår at de fortsatt trenger godkjennelse fra blant annet politiet. Det kan vel tenkes at noen grupper vil varsle motaksjoner fordi de satser på at politiet da skal trekke sin godkjennelse med henvisning til den offentlige orden. Det ville være synd.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Da er du helt fullstendig ute og kjører. Her er et lite utvalg eksempler på hvorfor vi definitivt trenger pride i Norge:

 

 

Ifølge en rapport fra Barne,- ungdoms og familiedirektoratet har 81 prosent av LHBT-personer har vært vitne til hatefulle ytringer. I rapporten heter det blant annet:

 

"Resultatene viser at LHBT-personer i langt større grad enn den øvrige befolkningen er utsatt for nedsettende kommentarer, ytringer de opplever som hatefulle, og konkrete trusler."

 

Og: 

 

"Personer som har flere enn ett minoritetskjennetegn (for eksempel både LHBT og innvandrerbakgrunn), er langt mer utsatt for hatytringer enn personer som har ett minoritetskjennetegn, og dette gjelder særlig ytringer rettet mot vernede grunnlag, kjønn og kjønnsidentitet/kjønnsuttrykk."

 

Du kan lese hele rapporten her, som er utarbeidet av Institutt for Samfunnsforskning: Erfaringer med hatytringer og hets blant LHBT-personer, andre minoritetsgrupper og den øvrige befolkningen

 

Det er trist at kriminelle handlinger skjer. Jeg har forøvrig dekt meg her:

 

 

 

Jeg kjenner ingen som er homofobe, eller diskriminerer noen på grunn av legning. Jeg kjenner mange som kanskje synes det er litt rart, men det må jo være lov.

 

Dette legger til grunn at jeg ikke ser behovet for pride parade, men det er jo min subjektive erfaring. Individer som identifiserer seg som LGBT kan jo ha helt andre erfaringer enn meg, så værsågod, arranger parade. 

Endret av FluffMuffin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

Slutter de å være uskyldige hvis vi lærer dem at folk nettopp er forskjellige, og at de må få "gjøre som de vil, og være den de er", så lenge de ikke skader andre? Hvorfor skulle det skade dem på noen måte og vite at noen er anderledes? Vi skjulte det aldri for våre barn, og de fant nå sin heterofile legning uten problemer når de ble gamle nok. Hadde de funnet sin homofile legning i stedet, så hadde ikke det vært noe problem for oss heller.

 

Problemet er vel ikke at vi lærer barn at folk er forskjellige, men at vi lærer dem at alle er like. Deretter setter "de ulike" seg selv i båser.

 

Det er en forferdelig holdning som ligger bak dette. For det første, folk er ikke like. Men de skal behandles likt, det er noe helt annet. Men fordi en del har kognitive vansker med å behandle folk likt på tvers av religion, etnisitet, seksuell legning etc., så forsøker de heller å innbille seg selv og andre at alle er like. Når vi er blinde for ulikhetene, så er problemet tilsynelatende løst. Men problemet med "rasetenkning" består i deres hode. Derfor blir de så rabiate når noen minner dem på ulikheter. Da dukker det opp forbudte tanker i deres sinn, som de legger skylden for på den som minnet dem på ulikhetene.

 

Samtidig identifiserer de forskjellige seg med sin forskjellighet, og setter seg selv og andre i båser. En afrikaner ser seg selv som en mørkhudet, og når han ser meg, ser han først og fremst en hvit europeer. Når jeg ser en afrikaner, ser jeg først og fremst et menneske. Likevel er det jeg som tillegges ansvaret for de forskjelliges båstenkning, og avkreves å gi dem privilegier på grunnlag av deres forkastelige holdninger.

 

Oppsummert lærer vi altså at alle er like, men det er bare den hvite, heterofile mann som forventes å ha slike holdninger. For alle som ikke er like, forventes å tenke om seg selv som en adskilt gruppe, og det er selvfølgelig fordi det innebærer utsikter til fordelsbehandling. Økonomiske motiver opprettholder rasetenkningen i ny innpakning.

 

Denne holdningen kommer veldig godt frem debatten her. Den mest populære kommentaren er at heterofile skal skamme seg over å fremheve sin normalitet, som egentlig er sin ulikhet fra de ulike.

Lenke til kommentar

Interessant. Her forteller du at heterofile kan være stolte, men ikke vise det offentlig, for da er de homofobe. Bytt ut hetero med homo i innlegget ditt, er dette da holdninger du kan stå for?

Jeg sier ikke at de ikke kan vise det offentlig, det er det du som pålegger meg. Det jeg sier er at Straight Pride ikke er skapt for å vise at man er stolte over å være hetero, men skapt som et motsvar mot Pride. Det er ikke skapt som en positiv feiring, men ut av frustrasjon mot Pride. Og det blir feil.  Akkurat som jeg hadde ment det samme om Pride var skapt som noe negativt mot heterofile under forkledning av at det er å være stolt over å være LGBT.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Straight pride er som en parade for folk som er friske, mentalt og fysisk.

 

Eller en parade for folk som ikke er jøder.

 

Sarkasmen kom litt for dårlig fram her, tok den først som at du mente paraden er for folk som er friske mentalt og fysisk - noe de selvfølgelig ikke nødvendigvis er.

Endret av ddb2002
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

Det jeg sier er at Straight Pride ikke er skapt for å vise at man er stolte over å være hetero, men skapt som et motsvar mot Pride. Det er ikke skapt som en positiv feiring, men ut av frustrasjon mot Pride. Og det blir feil.

 

Det er et logisk og fair standpunkt. Men ser du at det også kan ligge fordommer mot heterofile bak dette? Så snart heterofile fremhever seg selv, så er det per se på bekostning av andre.

Lenke til kommentar

Like gode ideer som gay pride spør du meg.

Nei, gay pride er mer som om et forfulgt eller undertrykket folkeslag feirer sin frihet.

 

Straight pride er som genopride -- å feire at man ikke har blitt utsatt for folkemord eller undertrykkelse.

 

Vi blir utsatt for folkemord i real time, så den der kvalifiserer vi ikke til.

Jøss.

Jeg visste ikke at du tilhørte en minoritet i Syria, Sudan, Sør-Sudan, den Sentralafrikanske Republikk eller Irak.

 

Kondolerer.

 

Men men alle de hvite ikke-jødene ikke-samene ikke-romfolk, ikke-... eller...

alle nordmennene i tråden som har røtter her i landet eller andre vestlige land som ikke har opplevd folkemord på deres nasjonale befolkning av relativt hvite kan feire genopride -- så kan du stå på siden og heie på!

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jøss.

Jeg visste ikke at du tilhørte en minoritet i Syria, Sudan, Sør-Sudan, den Sentralafrikanske Republikk eller Irak.

 

Kondolerer.

 

Men men alle de hvite ikke-jødene ikke-samene ikke-romfolk, ikke-slovenere, ikke... alle nordmennene i tråden som har røtter her i landet eller andre vestlige land som ikke har opplevd folkemord på deres nasjonale befolkning av relativt hvite kan feire genopride -- så kan du stå på siden og heie på!

 

Må man være en minoritet i en av de landene der for å bli utsatt for folkemord? Rasismen din er ganske åpenbar.

 

 

Hvordan gjør vi det, mener du?

 

Geir :)

 

 

https://snl.no/folkemord

 

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/innvandrere-og-deres-norskfodte-barn-gruppenes-sammensetning

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...