Gå til innhold

Straight Pride Parade


  

24 stemmer

  1. 1. Ville du deltatt i en Straight Pride Parade?

    • Ja, endelig en mulighet for å komme ut av skapet
      5
    • Nei, jeg tror ikke samfunnet er klar for dette enda og er bekymret for konsekvensene
      13
    • Vet ikke
      6


Anbefalte innlegg

Hvorfor skal man være stolt av å være et mindretall?

De fleste som er stolte, er stolte av å ha overkommet motgang, og oppnådd frihet og rettigheter, likhet med vanlige mennesker i samfunnet -- de feirer at de har oppnådd relativ likhet med hvite heterofile menn.

 

Homofile har blitt forfulgt og drept av religiøse abrahamitter i tusener av år, og har bare hatt lov til å utøve sin legning i rett over 47 år, i Norge, mens det fremdeles er dødsdom for homofili andre steder i verden.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"The Straight Pride Event will be held to achieve inclusivity and spread awareness of issues impacting straights in Greater Boston and beyond"

 

"We will continue to educate the Mayor and the public in anticipation that one day straights will be able to celebrate their lifestyle like everyone else."

Hvilke "issues" er det, og hvilken livsstil er det de snakker om?

 

Jeg tror egentlig vi har med en gjeng skaphomoer å gjøre her, jeg. Det er ingen som er så opptatt av å overdrevent markere sin påståtte heterofili som homoer i skapet.

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilke "issues" er det, og hvilken livsstil er det de snakker om?

 

Jeg tror egentlig vi har med en gjeng skaphomoer å gjøre her, jeg. Det er ingen som er så opptatt av å overdrevent markere sin påståtte heterofili som homoer i skapet.

Det er bakslag fra folk som føler seg truet av samfunnets endringer. Noen av dem bare ønsker å provosere venstresiden slik at de kan kritiserer dem som mindre tolerante, slik som skjer i denne tråd

Lenke til kommentar

Hvilke "issues" er det, og hvilken livsstil er det de snakker om?

 

Jeg tror egentlig vi har med en gjeng skaphomoer å gjøre her, jeg. Det er ingen som er så opptatt av å overdrevent markere sin påståtte heterofili som homoer i skapet.

mhm, kanskje du skal overlate psykoanalysen til profesjonelle, så kan vi heller diskutere uten å være nedlatende til meningsmotstandere.

 

Det er bakslag fra folk som føler seg truet av samfunnets endringer. Noen av dem bare ønsker å provosere venstresiden slik at de kan kritiserer dem som mindre tolerante, slik som skjer i denne tråd

Nei vi ønsker ikke bare å provosere. Jeg var oppriktig nysgjerrig på hvorfor det var en så jævlig big deal om heterofile ønsker en parade.

 

Og jeg kommer til å fortsette å kritisere venstresiden for mangel på toleranse til de eventuelt slutter å være intolerante mot folk som har andre meninger enn dem. Det er ingen som er så lite åpen for dialog som venstresiden.

 

Man ser jo bare på første side av denne tråden en flau blanding av folk som sier man skal skamme seg for meningene sine, at man er idioter, og andre som lager en barnslig "bingo" bare for å latterliggjøre meningsmostanderen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er hvit, hetero, mann og er i kategorien middelaldrende. Det er ingen som blir fortalt mer at de skal skamme seg, og at de er årsaken til alt vondt enn vi menn som passer inn i disse båsene. Nå føler jeg ikke akkurat for å gå i noe tog, men jeg forstår at mange blir lei av gnålingen til andre som har et ekstremt behov for å spille offerrollen.

 

I mellomtiden skal jeg heller nyte hvor privilegert jeg er mellom alle de suicidale periodene. Så kan homser og andre se til å manne seg litt opp og slutte å klage så jævlig. Det er ikke akkurat Saudi-Arabia vi lever i,

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heterofil seksualitet blir presset inn i skapet. Heterofil seksualitet blir uglesett på alle tenkelig og utenkelige måter. Det er inn å være skjeiv, ut å være normal. Selv fagfolk skriver om dette. At du ikke har fått det med deg, viser kanskje at du avsondret fra folks virkelighet?

Kanskje du henger med feil folk?

Kan ikke si jeg har fått noe hets fordi jeg ikke er homofil nei..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg spurte vel strengt tatt hvordan du mener vi gjør det. En link til Store Norske er ikke noe svar. Problemet med den artikkelen er at den tar utgangspunkt i FN-konvensjonen, men ikke nevner hvilke handlinger som kreves for at det skal være et folkemord:

 

«en hvilken som helst av de følgende handlinger som er begått i den hensikt å ødelegge helt, eller delvis, en nasjonal, etnisk, rasemessig eller religiøs gruppe som sådan:

  • å drepe medlemmer av gruppen;

  • å forårsake alvorlig legemlig eller sjelelig skade på medlemmer av gruppen;

  • bevisst å la gruppen utsettes for levevilkår som tar sikte på å bevirke dens fysiske ødeleggelse helt eller delvis;

  • å påtvinge tiltak som tar sikte på å forhindre fødsler innen gruppen;

  • med makt å overføre barn fra gruppen til en annen gruppe.»

 

Kilde Wikipedia: Folkemordkonvensjonen

 

Innvandring er altså ikke folkemord. Ikke engang om de innvandrede skulle bli i flertall. Hvilket de er langt fra å bli Norge. 

 

Man kan lettere argumentere for at vi utsettes for en indirekte "etnisk rensning". Men selv der mangler forsettet og metodene som konvensjonene krever:

 

«den planlagte og overlagte fjerningen av personer fra en bestemt etnisk gruppe fra et bestemt territorium, ved maktbruk eller trusler, for å gjøre området etnisk homogent»

 

Vi blir ikke fortrengt, ei heller myrdet. Vi får færre barn enn før, men det gjør innvandrerne også. Og befolkningen blir jo på ingen måte mere homogen.

 

Husk at det ikke er "ett" folk som innvandrer til Norge, men flere ulike, som hver seg er små minoriteter. Polske fremmedarbeidere og somaliske asylsøkere har ingen felles interesser som utgjør en samlet trussel mot det norske folk. Tilsammen utgjør alle innvandrere snaut 17% av befolkningen, i følge din egen kilde. Over halvparten er europeere, fra øst eller vest. De er polakker, litauere og svensker, ikke folkemordere, hverken i direkte eller indirekte forstand.

 

Den største gruppen av "andre folkeslag" er somalierne, men de utgjør godt under én prosent av befolkningen. Pakistanerne enda færre. (Edit: Pakistanerne har jo etterhvert i tillegg en tredje generasjon, som SSB ikke regner med.)

 

Nå er vi et godt stykke ute på viddene her, men det var jeg som spurte, så det får jeg ta på min kappe.

 

Geir :)

 

Edit: Litt rotete...

 

Så ergo er det ikke folkemord fordi FN, i 1948, ikke kunne forutse denne måten å gjøre det på?

-

Altså gjennom masseinnvandring av mennesker med vidt forskjellige grunnleggende verdier, etikk og moral? Med mål om å skape et mindre homogent samfunn, mindre tillit til "våre landsmenn", skape splittelse i samfunnet.

 

Under første og andre verdenskrig løy unge gutter om alderen sin fordi de ville hjelpe til i krigen. I dag, så lyver unge gutter og menn for å flykte fra krig (motvillighet til å rydde opp i hjemlandet), eller unngå plikttjeneste i forsvaret. Det er ett ord som beskriver vesten bedre enn noe annet: degenerert.

 

Ja, jeg har lest kilden jeg refererte til, men det gjør ikke polakker eller svensker, til nordmenn. 

 

Innvandrere er ikke folkemordere, adelen er. Adelen kjører en ganske kjent strategi: divide and conquer. Splitt og hersk, på norsk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er hvit, hetero, mann og er i kategorien middelaldrende. Det er ingen som blir fortalt mer at de skal skamme seg, og at de er årsaken til alt vondt enn vi menn som passer inn i disse båsene. Nå føler jeg ikke akkurat for å gå i noe tog, men jeg forstår at mange blir lei av gnålingen til andre som har et ekstremt behov for å spille offerrollen.

Faller i omtrent samme kategori og kan ikke akkurat si at jeg kjenner meg igjen, ikke i det hele tatt. Kanskje det er du som bør manne deg opp og slutte å være stakkarslig. Tviler på at du har opplevd å bli hetset for legningen din, for eksempel.

Lenke til kommentar

Under mottoet "It´s Great to be Straight" skal man arrangere "Straight Pride Parade" i Boston i august.

https://www.superhappyfunamerica.com/parade/

 

"The Straight Pride Event will be held to achieve inclusivity and spread awareness of issues impacting straights in Greater Boston and beyond"

 

"We will continue to educate the Mayor and the public in anticipation that one day straights will be able to celebrate their lifestyle like everyone else."

 

"Antifa (short for Anti-Fun) is not welcome because they oppose happiness and funor."

 

"Milo Yiannopoulos has accepted the offer to be mascot and Grand Marshall of the parade!"

 

Ville du deltatt i en slik parade?

 

Ja. Jeg syns det er veldig bra å ha et fokus på heterofile kjerneverdier.

 

I dag har det blitt så mye fokus på unntakene at det er greit å få høre hva som er normen. Det har faktisk store konsekvenser å presentere unntakene som mainstream. Det mest åpenbare tilfellet er utdanning, hvor unge menn og kvinner lures til å ta utdanninger de ikke liker, fordi nå kan menn bli sykepleiere og kvinner kan jobbe på oljeplattform. Men bare fordi de kan betyr ikke at vi vil se en utvikling av valg som går i mot biologiske iboende kvaliteter i kjønnenes temprament.

 

En videreføring av dette er nedspillingen av behovet for å opprette egen familie med barn. Opphausingen av karrierekvinnene, sex og singelliv. Dette er veldig usannsynlig veien til lykke, da vi siden tidenes morgen har vært avhengig av å formere oss. Jeg er spesielt skeptisk til samfunnsstrukturene som kommer til å opprette seg rundt dette, med ytterligere press mot yrkesliv over familieliv. Vi kan ende opp med en situasjon der å være lavere middelsklasse, skattebetalende vanlige folk, gjør etablering så vanskelig at en i praksis er steril på grunn av helt ytre faktorer utenfor et individs kontroll.

 

Det er utrolig viktig at samfunnet er tilrettelagt heterofile borgere. Homofile er greie dem og, men de kan ikke få barn. Alt homofile har av goder er bygget på et heterofilt samfunn, skulle dette svekkes vil alle lide, uansett hvilket kjønn en ligger med.

Endret av Fasiten
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Faller i omtrent samme kategori og kan ikke akkurat si at jeg kjenner meg igjen, ikke i det hele tatt. Kanskje det er du som bør manne deg opp og slutte å være stakkarslig. Tviler på at du har opplevd å bli hetset for legningen din, for eksempel.

Ikke så mye for legningen min, men dæven så mye kjeft for å være hvit og mann! Ikke at DET plager meg noe særlig, men jeg blir litt lei andre sytepilter.

 

Men joda, takk for å illustrer poenget mitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tenk å være så stakkarslig... patetisk.

 

 

Er det normalt der du kommer fra å komme med nedsettende kommentarer/personangrep istedenfor argumenter som inneholder en form for dekning i fakta/erfaring/annen form?

 

 

Faller i omtrent samme kategori og kan ikke akkurat si at jeg kjenner meg igjen, ikke i det hele tatt. Kanskje det er du som bør manne deg opp og slutte å være stakkarslig. Tviler på at du har opplevd å bli hetset for legningen din, for eksempel.

 

https://www.dailysignal.com/2019/01/30/the-demonizing-of-white-men-is-everywhere-heres-proof/

Lenke til kommentar

Er det normalt der du kommer fra å komme med nedsettende kommentarer/personangrep istedenfor argumenter som inneholder en form for dekning i fakta/erfaring/annen form?

Det er veldig vanlig å være nedlatende mot meningsmotstandere jo lengre til venstre man holder til.

 

Lengst ute slutter de til og med å snakke, og bare brøler og tyr til vold.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er veldig vanlig å være nedlatende mot meningsmotstandere jo lengre til venstre man holder til.

 

Lengst ute slutter de til og med å snakke, og bare brøler og tyr til vold.

Det er veldig vanlig å være nedlatende mot meningsmotstandere jo lengre til venstre eller høyre man holder til.

 

Lengst ute slutter de til og med å snakke, og bare brøler og tyr til vold.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det er veldig vanlig å være nedlatende mot meningsmotstandere jo lengre til venstre man holder til.

 

Lengst ute slutter de til og med å snakke, og bare brøler og tyr til vold.

Langt ute til høyre var de derimot mye mer siviliserte og sendte meningsmotstanderne til konsentrasjonsleire. Det viktige var derimot at de ikke var nedlatende på diskusjonsfora!

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Det er veldig vanlig å være nedlatende mot meningsmotstandere jo lengre til venstre eller høyre man holder til.

 

Lengst ute slutter de til og med å snakke, og bare brøler og tyr til vold.

 

Dem som er lengst til høyre nå er jo en veldig løs definisjon. Milo Yiannopoulis, homofil, jødisk i slekt, katolikk i religion, har i flere nyhetsreportasjer og avisartikler blitt omtalt som far-right og alt-right, i en tid da alt-right og far-right ble brukt om åpenlyst nazistiske grupperinger.

 

Min øyeblikkelige reaksjon når jeg hører noen si at noen er langt til høyre er at personen dem omtaler mest sannsynlig er i mot åpne grenser. Og personen som bruker uttrykk som "Langt mot høyre" er fullstendig kokko. Jeg tror en må definiere "langt til høyre" mye bedre om en ønsker å få fremm poeng nå, bare på grunn av det politiske klimaet som kommer fra anti-trumpere.

Endret av Fasiten
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Dem som er lengst til høyre nå er jo en veldig løs definisjon. Milo Yiannopoulis, homofil, jødisk i slekt, katolikk i religion, har i flere nyhetsreportasjer og avis artikler blitt omtalt som Far-right og alt-right, i en tid da alt-right ble brukt om åpenlyst nazistiske grupperinger.

 

Min øyeblikkelige reaksjon når jeg hører noen si at noen er langt til høyre er at personen dem omtaler mest sannsynlig er i mot åpne grenser. Og personen som bruker uttrykk som "Langt mot høyre" er fullstendig kokko.

Mens langt ute til venstre er en uniform gruppe?

Lenke til kommentar

Mens langt ute til venstre er en uniform gruppe?

Ja, i hvertfall for meg.

 

Det jeg forbinder med å være langt ute til venstre, er dem som profilerer seg med å absolutt ikke være til høyre. Et perfekt eksempel på dette ser en på den demokratiske debatten i USA, da han der homofile svarte kandidaten sa: Vi må sikre retten til å ta abort for alle, ikke bare kvinner, men transseksuelle menn.

 

Jeg forbinder det med folk som Alexandra Ocasio Cortez som kaller asylmottak for konsentrasjonsleirer. Som fremstiller det som at en separerer barna fra sine foreldre, uten å nevne at dette er nødvendig for å hindre human traficking ol. For eksempel, noe det ikke snakkes så mye om er at mange flyktninger som kommer til Norge fra bla. Syria har med seg barnebruder og sier at dette er deres egne døtre, fordi aldersforskjellen er så stor.

 

Jeg forbinder også dette med en spesiell vitenskapelig ideologi, som drives av et veldig stort ønske om at en alle er blanke ark som kan bli akkurat hva en vil, og når møtt med bevis på det motsatte blir sikrere i sin mening heller enn å revurdere den. Denne tenkingen er veldig utbredt på "gender studies" i USA, samt i Norge, som ble avslørt av Harald Eia i programmet hjernevask.

 

De er ikke så uniforme som dem bare er rare. Deres motivasjoner virker absurde på noen som foretrekker ett logisk system. De tar non-konforme former, tilsynelatende for ingen annen grunn enn å bare være forvirrende. For eksempel trans-species folk som steller seg rarest mulig for å ligne på ett eller annet forferdelig dyr, med piercing, hodebarbering, plastisk kirurgi og rare klær.

 

Så det blir kanskje feil å si at de er en uniform gruppe. Men det er sånn at de har trekk som er veldig vanlig blandt folk på venstresiden, men uhyre sjeldent på høyresiden. Høyre har på en måte tatt over for høyre og senter i USA, det er det som gjør folk til venstre så lett å gjenkjenne.

 

Ta for eksempel Joe Biden, han er mann, han er heterofil, han gammel, han er kristen og han er hvit. Mange vil kategorisere han om en typisk "cuck", en bitch i et forhold som bare er der for å bli misbrukt og forsmådd. Flertallet av demokratene syns jo at menn og hvit, maskulin, heterofil kultur er noe som historisk sett har skapt mye lidelse og at dem burde skamme seg. For meg virker det veldig rart når han gjør valgstunt, når jeg ser folk i mengden som ikke ville nølt med å skjelle han ut, komme seg ut av valgløpet og gi sin plass til en minioritetsgruppe. Det er litt som å se ei dame som hele tiden er sammen med en type som er drittsekk mot henne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Langt ute til høyre var de derimot mye mer siviliserte og sendte meningsmotstanderne til konsentrasjonsleire. Det viktige var derimot at de ikke var nedlatende på diskusjonsfora!

Å sammenligne nazistenes utrydding av jøder med politiske diskusjoner blir bare tåpelig.

 

Ytterst på høyre er det like lite toleranse som ytterst til venstre, men om man ser på de litt mindre radikale, så er de på høyresiden helt klart mer åpen for debatt enn de til venstre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...