Gå til innhold

Straight Pride Parade


  

24 stemmer

  1. 1. Ville du deltatt i en Straight Pride Parade?

    • Ja, endelig en mulighet for å komme ut av skapet
      5
    • Nei, jeg tror ikke samfunnet er klar for dette enda og er bekymret for konsekvensene
      13
    • Vet ikke
      6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes like mange rævhøl ytterst på begge sider, spør du meg.

 

Konservative høyre har kanskje en tendens til ikke å ville ta debatter om ting de anser som satt og udiskuterbart, mens de ytterst på venstre gjerne skriker høyt om alt mulig rart og kan være «overempatiske».

 

Her på forumet blir man gjerne beskyldt for å være langt ut på en av disse politiske sidene uansett hva man mener. Det finnes liksom ikke noe midt i mellom her, fordi så mange brukere er mer opptatt av å delegitimere den andre «siden» enn å fortelle hva de selv mener, og hvorfor.

 

Tilbake til saken, så ser jeg fortsatt på straight pride-greiene mest som et forsøk på å provosere og håne vanlig pride. Smålig, hverken mer eller mindre. Skjønner ikke helt vitsen.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Det er nok enormt mange som begår selvmord på grunn av årsaker som har med heterofili å gjøre. Men det er ikke fokuset til Straight Pride. Dette er en dag for å være stolte av det vi er! Heterofile! Hurra!

 

Av de som dessverre tar selvmord er de heterofile en supermajoritet. Vi må ha et mål om å gi mennesker som ikke har det godt med seg selv hjelp.

Lenke til kommentar

Å sammenligne nazistenes utrydding av jøder med politiske diskusjoner blir bare tåpelig.

 

Ytterst på høyre er det like lite toleranse som ytterst til venstre, men om man ser på de litt mindre radikale, så er de på høyresiden helt klart mer åpen for debatt enn de til venstre.

konservative tankesetten per definisjon er motstand til endringer. De vil ha det som før. Progressive tankesetten er større aksept av endringer
Lenke til kommentar

konservative tankesetten per definisjon er motstand til endringer. De vil ha det som før. Progressive tankesetten er større aksept av endringer

Om man ser på definisjonen av ordet ja. Men det er nok mer innviklet som så. Alt står og faller på hvilke endringer det er snakk om. Konservative kan godt godta endringer de liker, og progressive vil kjempe mot endringer de ikke liker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

mhm, kanskje du skal overlate psykoanalysen til profesjonelle, så kan vi heller diskutere uten å være nedlatende til meningsmotstandere.

Åja, for heteroparadistene er ikke nedlatende?

 

Nei vi ønsker ikke bare å provosere. Jeg var oppriktig nysgjerrig på hvorfor det var en så jævlig big deal om heterofile ønsker en parade.

Om det er en "jævlig big deal" vet jeg ikke, men det er unektelig patetisk og oser av lav selvtillit, usikkerhet og skaphomofili. Og det er greit nok. Det som er jævlig er at det ikke er ment som noe annet enn hets av homofile. Man ønsker "heteroparader" for å markere sin avsky mot homofile.

 

Og jeg kommer til å fortsette å kritisere venstresiden for mangel på toleranse til de eventuelt slutter å være intolerante mot folk som har andre meninger enn dem. Det er ingen som er så lite åpen for dialog som venstresiden.

Beklager, men høyresiden er like lite åpen for dialog som venstresiden. Og at homohatere skal kritisere andre for intoleranse? LOL.

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er hvit, hetero, mann og er i kategorien middelaldrende. Det er ingen som blir fortalt mer at de skal skamme seg, og at de er årsaken til alt vondt enn vi menn som passer inn i disse båsene. Nå føler jeg ikke akkurat for å gå i noe tog, men jeg forstår at mange blir lei av gnålingen til andre som har et ekstremt behov for å spille offerrollen.

 

I mellomtiden skal jeg heller nyte hvor privilegert jeg er mellom alle de suicidale periodene. Så kan homser og andre se til å manne seg litt opp og slutte å klage så jævlig. Det er ikke akkurat Saudi-Arabia vi lever i,

Stakkars hvite hetero mann. Forfulgt og undertrykket. Medlem av en svak og utsatt gruppe.

 

Snowflakes all the way.

 

Mann deg opp, gutt. Kutt ut den evige sytingen.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja. Jeg syns det er veldig bra å ha et fokus på heterofile kjerneverdier.

Hva er "heterofile kjerneverdier"?

 

I dag har det blitt så mye fokus på unntakene at det er greit å få høre hva som er normen. Det har faktisk store konsekvenser å presentere unntakene som mainstream. Det mest åpenbare tilfellet er utdanning, hvor unge menn og kvinner lures til å ta utdanninger de ikke liker, fordi nå kan menn bli sykepleiere og kvinner kan jobbe på oljeplattform. Men bare fordi de kan betyr ikke at vi vil se en utvikling av valg som går i mot biologiske iboende kvaliteter i kjønnenes temprament.

Hva har dette med homofile å gjøre?

 

Det er utrolig viktig at samfunnet er tilrettelagt heterofile borgere. Homofile er greie dem og, men de kan ikke få barn. Alt homofile har av goder er bygget på et heterofilt samfunn, skulle dette svekkes vil alle lide, uansett hvilket kjønn en ligger med.

Jo, homofile kan få barn. Og enda bedre, de kan ta vare på barn også.

 

Det jeg forbinder med å være langt ute til venstre, er dem som profilerer seg med å absolutt ikke være til høyre. Et perfekt eksempel på dette ser en på den demokratiske debatten i USA, da han der homofile svarte kandidaten sa: Vi må sikre retten til å ta abort for alle, ikke bare kvinner, men transseksuelle menn.

Hvem sa det?

 

Og er det rart man profilerer seg med å ikke være langt ut til høyre når det er så jævlig mye ondskap på høyresiden?

 

Jeg forbinder også dette med en spesiell vitenskapelig ideologi, som drives av et veldig stort ønske om at en alle er blanke ark som kan bli akkurat hva en vil, og når møtt med bevis på det motsatte blir sikrere i sin mening heller enn å revurdere den. Denne tenkingen er veldig utbredt på "gender studies" i USA, samt i Norge, som ble avslørt av Harald Eia i programmet hjernevask.

Dette med at hvem som helst kan bli akkurat det de vil er jo et høyreekstremt synspunkt. Det venstrevridde synspunktet er at folk er forskjellige og har ulike forutsetninger, og at samfunnet derfor må legges opp basert på denne kjennsgjerningen.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åja, for heteroparadistene er ikke nedlatende?

 

 

Om det er en "jævlig big deal" vet jeg ikke, men det er unektelig patetisk og oser av lav selvtillit, usikkerhet og skaphomofili. Og det er greit nok. Det som er jævlig er at det ikke er ment som noe annet enn hets av homofile. Man ønsker "heteroparader" for å markere sin avsky mot homofile.

 

 

Beklager, men høyresiden er like lite åpen for dialog som venstresiden. Og at homohatere skal kritisere andre for intoleranse? LOL.

Kanskje du skal faktisk lese noen innlegg før du beskylder meg for å være "homohater". Eller er slike merkelapper det eneste du klarer å lire av deg?

 

Forundrer meg ikke om du er medlem av Antifa når man ser måten du spyr ut poster på.

 

Hvorfor skal dere få bestemme hva en straight pride parade er? Kan jeg bare bestemme at gay pride er en nynazistparade da?

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om man ser på definisjonen av ordet ja. Men det er nok mer innviklet som så. Alt står og faller på hvilke endringer det er snakk om. Konservative kan godt godta endringer de liker, og progressive vil kjempe mot endringer de ikke liker.

Endringene som konservative ønsker for det meste er ikke nye, de er gamle ideer, mens progressive støtter helt nye endringer som for eksempel homofile ekteskap.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ytterst på høyre er det like lite toleranse som ytterst til venstre, men om man ser på de litt mindre radikale, så er de på høyresiden helt klart mer åpen for debatt enn de til venstre.

Helt feil. Hvis man ser på f.eks. prominente "influencers" på henholdsvis høyre- og venstresiden så er det konsekvent de på høyresiden som stikker av fra debatter fra de på venstresiden (Dave Rubin, Steven Crowder, Ben Shapiro m.fl. har stukket av som feige små fitter fra debatter med f.eks. Kyle Kulinski, Sam Seder, David Pakman, m.fl.). Høyresiden er ekstremt feige og stikker av med halen mellom beina for de tør ikke debattere med prominente personer på venstrefløyen i amerikansk politisk "vlog/blogosphere".

Lenke til kommentar

Kanskje du skal faktisk lese noen innlegg før du beskylder meg for å være "homohater". Eller er slike merkelapper det eneste du klarer å lire av deg?

 

Forundrer meg ikke om du er medlem av Antifa når man ser måten du spyr ut poster på.

 

Hvorfor skal dere få bestemme hva en straight pride parade er? Kan jeg bare bestemme at gay pride er en nynazistparade da?

Jeg er ikke langt ute på venstresiden. Jeg er egentlig ganske nær sentrum. Antifa har jeg ingenting til overs for, men de er ikke noe verre enn høyrevridde tullinger.

 

Det er åpenbart hva "straight pride" går ut på. Det hadde aldri vært noen "straight pride" hvis det ikke var en direkte reaksjon på at homofile ønsker å markere seg etter å ha blitt forfulgt og undertrykket i alle år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det normalt der du kommer fra å komme med nedsettende kommentarer/personangrep istedenfor argumenter som inneholder en form for dekning i fakta/erfaring/annen form?

 

 

Hvor jeg kommer ifra så ser vi såpass ned på individer med denne tankegang at ord ofte ikke trengs. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke så mye for legningen min, men dæven så mye kjeft for å være hvit og mann! Ikke at DET plager meg noe særlig, men jeg blir litt lei andre sytepilter.

 

Men joda, takk for å illustrer poenget mitt.

 

Som hvit middelaldrene hetro mann i Norge har jeg aldri vært i nærheten av å oppleve hets eller kjeft for min bakgrunn eller legning. Blant mine venner, bekjente, familie og kollegaer er det også en stor andel hvite middelaldrende hetro menn. De har heller aldri opplevd å få kjeft fordi de er hvite, hetro eller menn. Ser ikke for meg at andre Nordmenn lever i en helt annen eksistens i dette landet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Antifa har jeg ingenting til overs for, men de er ikke noe verre enn høyrevridde tullinger..

Det er vesentlige forskjeller her:

-Folk fra Antifa risikerer ikke å få sperret kontoer på sosiale medier bare pga meningsytringer, faktisk kan de gå ganske så langt i oppfordringer til vold uten noen risiko.

-Folk fra Antifa risikerer ikke å miste jobben bare pga. meningsytringer.

-De fleste medier støtter og oppfordrer til deres voldshandlinger og trusler.

-Det foregår åpent pengeinnsamlinger for å støtte voldelige folk i Antifa. Og plattformer og betalingssystemer ser ikkeno problemer med dette samtidig som de samme platformene stopper støtte til meningsytringer fra folk til høyre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som hvit middelaldrene hetro mann i Norge har jeg aldri vært i nærheten av å oppleve hets eller kjeft for min bakgrunn eller legning. Blant mine venner, bekjente, familie og kollegaer er det også en stor andel hvite middelaldrende hetro menn. De har heller aldri opplevd å få kjeft fordi de er hvite, hetro eller menn. Ser ikke for meg at andre Nordmenn lever i en helt annen eksistens i dette landet.

Men har du noen gang turt å ta andre trakkaserte menn i forsvar? Du ser det at jeg har en svakhet for å rope opp hver gang noen utsettes for urett. Det har jeg på grunn av kjønn, alder, hudfarge og legning ikke lov til. Men nå pleier jeg å overse disse venstre-fascistene når de hyler til meg, men da blir de jo bare enda mer forbanna :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tviler på at en slik markering vil få særlig oppslutning, med mindre en gjør det til noe veldig politisk noe det kan se ut til at en gjør. 

 

Jeg er ikke nevneverdig stolt over å være heterofil, og har ikke noe behov for å gå i en parade for å markere det. Når det gjelder "pride" markeringer tror jeg det er temmelig mange av de som deltar som slettes ikke er stolte, kanskje tvert imot, og derfor har et ekstra behov for å kommunisere at de er det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...