Gå til innhold

Straight Pride Parade


  

24 stemmer

  1. 1. Ville du deltatt i en Straight Pride Parade?

    • Ja, endelig en mulighet for å komme ut av skapet
      5
    • Nei, jeg tror ikke samfunnet er klar for dette enda og er bekymret for konsekvensene
      13
    • Vet ikke
      6


Anbefalte innlegg

Hva vet du om handlingene som fører til det pågående folkemordet, er med overlegg eller ikke?

 

Jeg vil bli lettet når jeg ser beviser som motsier statistikken jeg har fremsatt tidligere i tråden. Inntil nå finnes den ikke, men kanskje i fremtiden. På hvilket grunnlag mener du at jeg har vrangforestillinger?

 

Vi tar i mot asylsøkere fordi det er det riktige å gjøre, i følge en solid majoritet av befolkningen.

Hensikten er å gi dem asyl, duh, og så la dem flytte hjem igjen når det er trygt, med mindre det går for lang tid og tilknytningen deres til landet er for stor.

 

Vi tar ikke i mot innvandrere utenom arbeidsinnvandrere, som hovedsakelig kommer fra øst-Europa, norden og nord-Europa.

457 000 av menneskene som bor i Norge og som ikke er norske eller ikke har to norske foreldre er innvandrere fra andre "hvite" land.

Det står i innvandringsstatistikken for 2019.

 

Altså er det ingen blant dem som vedtar eller utfører politiske vedtak som tar sikte på å utrydde befolkningen.

 

---

 

Hvem her i tråden er både stolt over å være hvit, og stolt over å være heterofil?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Å jøss.. Enda en avsporing fra useriøse Red Frostraven. Nå vil du spore av over på asyldebatten. Nei takk.

 

Klarer du ikke å gi konkrete svar på konkrete spørsmål?

 

Hva er et "hvitt" land? Hvorfor kategoriserer du land etter farger? 

 

Kan du nå fortelle meg hvem her i tråden som bekreftet at det er overlapping mellom straight pride og white pride? Gjerne med et sitat.

Endret av FluffMuffin
Lenke til kommentar

Heterofile trenger ingen pride, ettersom ingen heterofile føler skam over legningen sin. Det er helt tragisk at dette er noe som må forklares for voksene mennesker.

 

Nettopp - det er fullstendig absurd at noen later som om de ikke skjønner noe så innelysende.

 

Folk bankes opp, mobbes, trakasseres og endatil drepes fordi de ikke er heterofile - i tillegg til at de sliter langt mer enn oss heterofile fordi de ofte føler at det er noe galt med dem når de vokser opp. At noen skal lage en sak av at "Vi heterofile vil også gå i tog for å feire at vi er heterofile" er så patetisk og sutrete som det kan få blitt.

 

Ta dere sammen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

Det sitter tusenvis av homofile gutter rundt i verden og er livredde for sine tanker og følelser.. som skammer seg over tankene sine. Gutter som har selvmordstanker fordi de føler seg som avvik.

 

Homofili er et avvik. Det er kun et problem for den som mener avvik er noe å skamme seg over. Du løser ikke problemet ved å late som om avvik er normalt, men ved å endre holdninger til avvik. Begynn med deg selv.

 

Hvor mange heterofile gutter sitter og er livredde tankene sine fordi de så forlenge på rumpa til en jente i klassen.

 

Det var ingen tanker om metoo som streifet deg da du skrev dette? Heterofile menn må i dag passe seg, ikke bare for å glane på ei  rumpe, men for i det hele tatt å se en kvinne i øynene. Alt kan misforstås. Heterofile menn må unngå å være alene sammen med en kvinnelig kollega, det kan ramme ham senere. På flyreiser må han passe på at de ikke sitter sammen. Heterofile menn har i dag den mest utsatte legningen, og ikke bare blir de trakassert, trakasseringen blir til og med promotert, oppfordret og hyllet.

 

Du har tydeligvis ingen anelse om hva heterofile menn blir utsatt for. Kan det skyldes at du er en av de som har fremmet utviklingen?

 

Folk bankes opp, mobbes, trakasseres og endatil drepes fordi de ikke er heterofile - i tillegg til at de sliter langt mer enn oss heterofile fordi de ofte føler at det er noe galt med dem når de vokser opp.

 

For noe tøys. Homofile er en priviligert gruppe i vestlige land. De bekler toppstillinger i samfunnet og er godt synlige. Sjefen i Apple er homofil. Det kryr av homofile i NRK som har stått frem, i regjeringen og i statsapparatet. De skammer seg ikke, og det er det heller ingen grunn til. Men det er heller ingen grunn til å synes synd på dem.

 

Du skal ikke komme her og påstå at Pride er med tanke på overgrep mot homofile i ikke-vestlige land. Det finnes ikke en eneste feminist heller som går i tog 8. mars med tanke på overgrep mot kvinner i muslimske land. Dette har en rent egoistisk motivasjon.

 

I den grad homofile er utsatt i vestlige land, skyldes det i all hovedsak import av folk fra primitive kulturer, som utsetter våre borgere for overgrep. Ironien er jo at det er folk med dine holdninger som har ønsket den utviklingen. Og nå er det vi andre som får skylden.

Lenke til kommentar

 Og nå er det vi andre som får skylden.

 

Ja, stakkars, stakkars deg/oss som får skylden for alt dette...hvordan holder du ut dette? Du er en helt, Miri. Som du sliter! Og likevel holder du altså ut. Hyll, hyll!

 

Du synes ikke selv at det å forsøke å innta en offerrolle her blir i overkant stakkarslig..?

Endret av Zork
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

Ang svar-alternativer, "Ja, endelig en mulighet for å komme ut av skapet".

Hvilket skap er det her snakk om?

 

Er det for de som alltid har latet som de er homofile, mens de egentlig er hetrofile?

 

Heterofil seksualitet blir presset inn i skapet. Heterofil seksualitet blir uglesett på alle tenkelig og utenkelige måter. Det er inn å være skjeiv, ut å være normal. Selv fagfolk skriver om dette. At du ikke har fått det med deg, viser kanskje at du avsondret fra folks virkelighet?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg spurte vel strengt tatt hvordan du mener vi gjør det. En link til Store Norske er ikke noe svar. Problemet med den artikkelen er at den tar utgangspunkt i FN-konvensjonen, men ikke nevner hvilke handlinger som kreves for at det skal være et folkemord:

 

«en hvilken som helst av de følgende handlinger som er begått i den hensikt å ødelegge helt, eller delvis, en nasjonal, etnisk, rasemessig eller religiøs gruppe som sådan:

  • å drepe medlemmer av gruppen;

  • å forårsake alvorlig legemlig eller sjelelig skade på medlemmer av gruppen;

  • bevisst å la gruppen utsettes for levevilkår som tar sikte på å bevirke dens fysiske ødeleggelse helt eller delvis;

  • å påtvinge tiltak som tar sikte på å forhindre fødsler innen gruppen;

  • med makt å overføre barn fra gruppen til en annen gruppe.»

 

Kilde Wikipedia: Folkemordkonvensjonen

 

Innvandring er altså ikke folkemord. Ikke engang om de innvandrede skulle bli i flertall. Hvilket de er langt fra å bli Norge. 

 

Man kan lettere argumentere for at vi utsettes for en indirekte "etnisk rensning". Men selv der mangler forsettet og metodene som konvensjonene krever:

 

«den planlagte og overlagte fjerningen av personer fra en bestemt etnisk gruppe fra et bestemt territorium, ved maktbruk eller trusler, for å gjøre området etnisk homogent»

 

Vi blir ikke fortrengt, ei heller myrdet. Vi får færre barn enn før, men det gjør innvandrerne også. Og befolkningen blir jo på ingen måte mere homogen.

 

Husk at det ikke er "ett" folk som innvandrer til Norge, men flere ulike, som hver seg er små minoriteter. Polske fremmedarbeidere og somaliske asylsøkere har ingen felles interesser som utgjør en samlet trussel mot det norske folk. Tilsammen utgjør alle innvandrere snaut 17% av befolkningen, i følge din egen kilde. Over halvparten er europeere, fra øst eller vest. De er polakker, litauere og svensker, ikke folkemordere, hverken i direkte eller indirekte forstand.

 

Den største gruppen av "andre folkeslag" er somalierne, men de utgjør godt under én prosent av befolkningen. Pakistanerne enda færre. (Edit: Pakistanerne har jo etterhvert i tillegg en tredje generasjon, som SSB ikke regner med.)

 

Nå er vi et godt stykke ute på viddene her, men det var jeg som spurte, så det får jeg ta på min kappe.

 

Geir :)

 

Edit: Litt rotete...

Endret av tom waits for alice
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Milo Yiannopoulos har jo som kjent vært maskot for mye rart bl.a. anti-feminisme "bevegelen", om jeg ikke husker feil. Han er jo heller ikke  heterofil?

Milo er med fordi det er en åpen og inkluderende feiring. Og han har snakket åpent mot feministene fordi han i motsetning til dem er for likestilling og imot forskjellsbehandling mellom kjønnene.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Heterofil seksualitet blir presset inn i skapet. Heterofil seksualitet blir uglesett på alle tenkelig og utenkelige måter. Det er inn å være skjeiv, ut å være normal. Selv fagfolk skriver om dette. At du ikke har fått det med deg, viser kanskje at du avsondret fra folks virkelighet?

Jeg synes du skal legge det der ut på facebook, og høre hva moren din synes.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal man være stolt av å være et mindretall?

Det skal man ikke bli stolte av i seg selv. Orskjellen er at man blir oftere utsatt for mobbing og vold hva man ikke er det som ses som «normalt» enn de som er «normalte». De som erfare slikemitgang og kjemper imot dem kan være stolt av det de gjør. Det er hva man gjør som teller, ikke det man er, etter min mening

 

Burde man bli stolte at man har to ben?

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Hvilken motstand møter man som heterofil?

 

Du kjenner ikke tillstanden på amerikanske universiteter i dag, den er ikke så fantastisk hvis du er "white cis straight male". I noen kurs må man identifisere seg med sin seksualitet "Hi my name is Bob and I'm a cis straight white male and i aknowledge my privilege". Det er bedre for din del å si "jeg vet ikke noe om amerikanske tilstander".

 

Forøvrig for min del ville jeg nok ikke gått i en slik parade, men på den andre siden så ville jeg ikke gått i noen parade.

 

Og i motsettning til hva de fleste antar i denne tråden så vet jeg ikke hvorfor noen ville gå i en slik parade, men jeg aner hvorfor.

Lenke til kommentar

Du kjenner ikke tillstanden på amerikanske universiteter i dag, den er ikke så fantastisk hvis du er "white cis straight male". I noen kurs må man identifisere seg med sin seksualitet "Hi my name is Bob and I'm a cis straight white male and i aknowledge my privilege". Det er bedre for din del å si "jeg vet ikke noe om amerikanske tilstander".

 

Forøvrig for min del ville jeg nok ikke gått i en slik parade, men på den andre siden så ville jeg ikke gått i noen parade.

 

Og i motsettning til hva de fleste antar i denne tråden så vet jeg ikke hvorfor noen ville gå i en slik parade, men jeg aner hvorfor.

Hvor mange heterofile begår selvmord fordi de ikke kan akseptere at de er heterofile?
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...