Gå til innhold

Derfor ser Game of Thrones så elendig ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns all film-streaming er av laber kvalitet, skjønt GoT hjå HBO er vel skrekkeksempelet i dagens marked. Når eg vil nyte ein god film/serie blir det forsatt valgt fysisk medie.

Du syns ikke en god 4K HDR stream fra en Apple TV enhet kan kalles laber? Da lurer jeg veldig på hvilke ekstreme krav du egentlig har.

 

Men igjen så spiller du jo ikke spill med mindre det er 60fps, så jeg burde jo ikke være sjokkert :p

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjører GoT via Get boksen til Get, ikke appen, på en plasma-TV fra 2013. Fungerer utmerket. Get-appen derimot er omtrent som via HBO nordic appen.

 

HBO, en strømmetjeneste, har fått meg til å bruke lineær-TV-boksen min igjen. ^^

Merkelig, helt motsatt opplevelse fra min. Hvilken Getboks har du?

Lenke til kommentar

Noen som vet kvaliteten på C More kontra HBO Nordic?

 

De har nemlig GoT der også...

 

Hvis du kan gjøre opptak av broadcast-sendingen, er det trolig en del bedre (uten at jeg har sjekket - kvaliteten har i hvert fall tidligere vært lange bedre enn det HBO Nordic har levert).

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om farger, når hele serien er basert på svart/hvit fargenivå.

 

Har aldri skjønt helt hypen med GOT. Prøvde å se første sesong, kom til episode 3.
Ble ganske så fort lei hype serien :sick:
Tror GOT handler mest om hva som er populært blant folk.
Husker før var det Lost, Prison Break, Walking Dead og nå GOT.
Lurer på hva neste blir...

Lenke til kommentar

"På eldre TV-er med dårlig svartnivå"

Det finnes da plenty med nye TVer som har også..

Alle nye LCD skjermer med IPS display (dvs alt av TVer fra f.eks LG utenom OLED) har dårlig sortnivå. LCD med VA panel har endel bedre sortnivå (men langt ifra perfekt) og bedre blir det med Full-array local dimming og mange dimmesoner.

 

"Black crush" er hovedsaklig ett problem på enkelte OLED modeller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...